Страница 2 от 3

Публикувано на: 24 Апр 2011 21:29
от mafiota
Vokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка :)
При моята смяната на водната помпа беше голям филм

Публикувано на: 25 Апр 2011 00:47
от Bass_Man
Vokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка :)
Може да си провери и всички маркучи и скоби . После може да сложи и добавка за почистване , добавка за запушване, да смени термостата , да смени датчика за перката , да смени перката , да смени помпата и да сложи лонг лайф антифриз . :thumbsup:
Да не забравяме и ремъка ако е на отделен от ангренажния .

Публикувано на: 25 Апр 2011 09:33
от martod
Бас, пропусна и капачката на радиатора tongue.gif и нея може да смени .. biggrin.gif
А може и преди да направи всичко това, да иде на един анализ за наличие на газове в охладителната система .. smile.gif
Струва десетина лева и спестява много време .. :whistle:

Публикувано на: 25 Апр 2011 10:21
от djofi_m
Bass_Man написа:
Vokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка :)
Може да си провери и всички маркучи и скоби . После може да сложи и добавка за почистване , добавка за запушване, да смени термостата , да смени датчика за перката , да смени перката , да смени помпата и да сложи лонг лайф антифриз . :thumbsup:
Да не забравяме и ремъка ако е на отделен от ангренажния .
направо ме кефиш Bass как се изказваш, и то от 5 изречения дето е написал колегата. проверката за термостата, водната помпа, термоключа дето включва вентилатора, включително до момента на хвърляне на водата, се прави за 0,5часа, работещ двигател на място,гледане на стрелката на температурата, и пипане на маркучи. явно според теб е по- лесно първо да свали главата, а после да установи, че му е заминала някоя от тези бъзикни, по метода на изключването. изказваш се все едно имаш сервиз и това работиш, и ако действително е така, тежко им на "пациентите" ти, ако на всяка загряваща кола първо цепиш двигател.

Публикувано на: 25 Апр 2011 11:21
от nowyaris
slaviiko написа:Ами не мисля че имам пукнатина , защото не ми се губи охладителна течност при движение по равен път. Стрелката си седи посредата, когато съм на равен път. днес минах 350 км. и нямах проблем , но когато започна да качвам нагорнища и тогава става лошото.
Не е нищо друго-опекъл си гарнитурката на главичката.Сменя се,главичката се шлайфа задължително и една рентгеноскопия/дефектоскопия/ също задължително.Дано да се разминеш само със смяна на гарнитурата и шлайф.Незнам читава глава за този дизел 2-ра употреба де ще намериш.Успех :thumbsup:

Публикувано на: 25 Апр 2011 12:13
от Raya
djofi_m написа:
Bass_Man написа:
Vokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка :)
Може да си провери и всички маркучи и скоби . После може да сложи и добавка за почистване , добавка за запушване, да смени термостата , да смени датчика за перката , да смени перката , да смени помпата и да сложи лонг лайф антифриз . :thumbsup:
Да не забравяме и ремъка ако е на отделен от ангренажния .
направо ме кефиш Bass как се изказваш, и то от 5 изречения дето е написал колегата. проверката за термостата, водната помпа, термоключа дето включва вентилатора, включително до момента на хвърляне на водата, се прави за 0,5часа, работещ двигател на място,гледане на стрелката на температурата, и пипане на маркучи. явно според теб е по- лесно първо да свали главата, а после да установи, че му е заминала някоя от тези бъзикни, по метода на изключването. изказваш се все едно имаш сервиз и това работиш, и ако действително е така, тежко им на "пациентите" ти, ако на всяка загряваща кола първо цепиш двигател.
А аз реших, че Bass се е пошегувал biggrin.gif wink.gif

Публикувано на: 25 Апр 2011 13:25
от Bass_Man
Всеки си решава нещо си и всеки може да пробва в домашни условия и да види за колко време ще може да накара 100мл. да кипне , че чак и да изври . И след това да помисли как извират 4-8 литра ей така .
Дал съм точната методика на човека да си диагностицира проблема . Марто му е дал съвет за тест за газове в охладителната течност за да е 100% сигурен всичко друго са размисли и страсти . Но е важно да се отбележи , че докато се подмотва и умува може да мешне и масълцето и тогава главата ще му е най-малкия проблем !

Иначе джофка не ги мисли моите клиенти защото до сега клиент дето да се е отказал от мен няма но има много от които аз съм се отказал :thumbsup: .

Публикувано на: 25 Апр 2011 13:35
от slowtraveler
Абе аз лично също бих почнал от по-леки мерки - проверка на термостат (спадането на температурата при надолнище) и капачка за радиатора...
Сменената капачка не е гаранция за нейната изправност....
4 л антифриз могат да се изпарят за секунди ако са прегрети до над 100С и налягането изведнъж спадне до атмосферното :thumbsup:

Пък вече ако не е от горните - да се търси нататък проблема - мехурчета и т.н.

Публикувано на: 25 Апр 2011 13:39
от Bass_Man
Мда много често се случва и нови термостати да са дефектни за това трябва да се пробв апоне с три от различни марки . След това и с капачките пак така . И задължително да се обезвъздушава добре всеки път .
И след няколко седмици експериметни дано не му стегне и блока на горкия мотор .

Публикувано на: 25 Апр 2011 14:08
от slowtraveler
Басс, въпреки иронията си, можеш да прочетеш по-горе, че колегата е сменил само капачка, но не и термостата...
И че термостата ще го сменя тепърва.
А ти ако успееш да изкараш логичен друг довод за изстиване на двигателя при надолнище освен некачествен термостат - кажи...
Еднократна покупка на капачка от неизвестен източник не означава, че всичко е 100% нормално с капачката....
Дори и да е изправна, дали е за точното налягане, или продавача е гледал само диаметъра/захвата?

Публикувано на: 25 Апр 2011 14:57
от Bass_Man
Човек ироноята е важна за тези , които могат да я рзберат за другите е без значение . Написано е вече съвсем ясно как се различават симптомите . Разликата между гарнитурка и термостат не е по-тънка от косъм . Човека да си прецени ако иска да си направи тест и така .
Надявам се да си реши проблема по-бързо докато не е станала беля .

Публикувано на: 25 Апр 2011 17:23
от scorpion
Поддържам мнението на колегите, които считат, че проблема е гарнитура, и по точно крива глава(дано не е пукната) в следствие прегряване. Самото прегряване може да се дължи на много причини, така че един цялостен оглед на охладителната система е задължителен. Радиатор, термостат, помпа, датчици за вентилатори, вентилатори.
Ще чакаме колегата да ни информира за установения проблем и отстраняването му.

Публикувано на: 26 Апр 2011 23:01
от Vokil
Басмен не се пали но симптомите с прегряването в натоварен режим; липсата на парно и падането на температурата при равен път или надолнище са същите и при прецакана турбина на водна помпа и при газове във водната система случвало ми се е вече няколко пъти да излезе от помпата.

Публикувано на: 26 Апр 2011 23:50
от Bass_Man
Те симптомите винаги са същите :thumbsup: ! Въпроса е във времето за което се проявяват . Е сега се прибирам от едно приключение с теглене на кола с пробита тапа на главата през цяла София tongue.gif и минахме само с 20лв. tongue.gif .

Публикувано на: 27 Апр 2011 23:51
от CuMo
Bass_Man написа:Пичове ако е термостат няма да му изчезне парното а напротив ще има много жарко парно и второ докато изхвърли водата стрелката ще отиде доста към червеното , а това не става за 10 секунди ! За съжаление имам много богат опит с коли със заминали гарнитурки . Просто като види малко по-голям зор дава малко повече газ , хубавичко се разтваря пробойната и започва да изхвърля изгорелите газове във водата и за няма и 5 секунди водата му е навън и няма парно и тн .
Ако температурата се покачва плавно ( да кажем 2 до 5 мин от средата до края ) и си има парно до последно тогава няма проблем с гарнитури и пукнатини . Това е тънкия момент в сметката . Отделно от отва няма да му загрява само на баир ами ще му прегрее и в задръстването . А ако му е заял термостата колата ще му загрява много бавно и най-вероятно ще прегрява много плавно .
Моят личен опит с термостата е следният:

Краят на октомври, тръгвам от Пловдив за Димитровград. Бях взел колата преди два месеца точно. Карам и ми стана хладно, викам ще пусна парното: пускам - топлото беше точно 1 минута. Двигателят изстина, а парно тръцки. Затварям врътката за топлото, двигателят стопля, пускам пак парното - пак тръцки - една минута топло и после пак всичко студ.

Звъннах на майстора и обясних симптомите - той вика - смени си термостата. Смених го срещу 30тина лева и всичко си дойде на мястото от тогава до сега.

А термостатите могат да се тестват. Вадиш го и го юскаш в една тенджура със студена вода. Трябва да се изпружи ако не се лъжа (т.е. да затвори). После го вадиш и го юскаш у тенджура с вряла вода. Трябва бърже бърже да се събере (т.е. да отвори).

И така. Точиш 2-3 литра антифриз, сваляш си го и го тестваш. Ако има признаци на умора и е умрял, работата е ясна.

Дано да съм прав, че гарнитура се сменя по-трудно. :thumbsup: