Така,значи всяка кола е направена с опр.предназначение.Приус е по-икономичен от дизелите на градско,но малко им отстъпва при шофиране по магистрала,по второстепенен път се изравняват ,така че едното за другото както се казва,Приус е направен с цел икономия и екологичност,съответно не е предназначен да се кара със 180км./ч по магистрала въпреки,че ги развива,но концепцията му е друга и типа шофюри,които си го купуват знаят защо--определено не да се гонят по магистралите,не че дизелите със 110 коня вдигат повече от 190км/ч. преко сили!

ОБАЧЕ какъв шум прави приус,какъв дизела,какви емисий отделя Приус,какви дизела,какъв е данъка за Приус,какъв за дизела,кой кара по-модерния автомобил--Водачът на дизела или този на хибрида?Защо да си купувам допотопния дизел,като има свръх-модерен хибрид на тази цена ,който ми дава същия среден разход приблизително.Защо да се чудя тая зима дали ще падне на -20 градуса,каква нафта съм сложил,трябват ли добавки да не замръзне за да мога да отида на работа все пак,а не да си купя нов дизел и зимата да ходя с такси насам натам защото нафтата замръзва или станала на желе,защо трябва да ми трака на главата тоя дизел,от какъв зор,защо трябва да замърсява повече?!За какво ми е тоя дизел,като приуса си набира добре 0-100км/ч. за 10.7 сек.,при това не сменям предавки а е с безстепенна трансмисия,на всичкото отгоре не е по-тежък,на всичкото отгоре карам много по-модерен автомобил,а не като дизела,сложиха му една турбина и комън-рейл и вече много модерен се оказа нещо,а принципа на работа си е като на дизелов локомотив от 1945 година!

Да се замислиме ли тука колко е живота на турбината при европейските дизели,не Японските?А тая турбина е доста хиляди евро,а капризните дюзи и т.н..
Щом почнахме с Ауто-билд ,имам го броя,имам и друг --Сравнителен тест между Lexus RX400h i Mercedes ML 320CDI.Като ускорение естествено Лексуса къса мл-а,но интересни са отделяните емисий на хибида и иначе УЖ толкова модерния ЦДИ МЛ на Мерцедес,просто няма база за сравнение!Германците-изпитатели споделят,че нивото на повечето вредни емисий при RX е на границата на грешката на измервателната апаратура.За ML коментара от измерванията е,че въпреки всичките филтри,вкл. и този за сажди и т.н. в отработилите газове ПОЧТИ не се съдържат сажди.Тази дума Почти е много важна защото говориме за един от най-модерните дизелови агрегати в момента 320CDI на Мерцедес,който все още изхвърля вредните сажди в атмосферата и ние ги дишаме с пълна сила,какво да говориме за 1.9CDTI на опел без филтри за сажди илиGolf 2.0TDI без филтър.При едно 75% поне от продажбите на дизели на този етап се продават без този филтър,който оскъпява колата,но дори и при наличието му,замърсяването не отпада!Толкова за модерният дизел от мен.
-Сега за разхода в теста!
--При шофиране по магистрали в САЩ --преходи през Айова,Небраска и Уайоминг, ML 320 CDI изразходва 9.5л/100км. нафта///// RX изразходва 10 л./100км бензин А95.СРЕДНА скорост 100-110км./ч.
--При движение по второкласен път RX изразходва 9.0/100км. , а ML 8.8/100км..
-При градско шофиране разликата е голяма--RX --8.2/100km.,докато ML харчи 11.5/100км.
И пак ще спомена ,че за скорости по магистрала от порядъка на 130-150км/ч. RX 400h не харчи повече от дизеловите си аналози,НО да не забравяме,че Lexus RX 400h предлага 272к.с. и 750 Nm върт. момент!!!
