Страница 2 от 4

Публикувано на: 20 Яну 2011 09:40
от mirott
Каква е разликата за клапаните дали ще е с ГИ или с обикновенна газова система?!

Публикувано на: 20 Яну 2011 09:46
от alexandargv
Аз залагам на дизеловата версия. biggrin.gif

Публикувано на: 20 Яну 2011 16:52
от gicho
По-сериозна разлика би могло да има от правилна центровка, т.е. аванс коректор, дето може и на обикновена да се сложи.

Публикувано на: 21 Яну 2011 00:13
от Bass_Man
gicho написа:Bass, прав си, не мога да покажа VVTi скапан от газ, нямам такъв наличен ... така че остава ти да кажеш колко vvti-ки от тия години с газово знаеш да се експлоатират и да са минали прилични километри на газ? Това ще реши проблема на човека (избора).
Тази тема е коментирана поне 10 пъти и имаше няколко колеги с ГИ и с обикновенни газови , които нямаха никакви проблеми над 30 000км . Също така има безброй постове по форуми в БГ в , които коли в "проблеми" списъци правят по над 400 000км на газ ( бакшиши ) . А на брат ми Ладата поради добри "приятели" майсторчета изгори клапани на бензин !!! И от там какво следва ? Бензина скапва клапаните нали ? Какво има да ти обяснявам повече само човек , който идея си няма какво се случва в мотора може да си мисли подобни глупости , какъвто уж ти не си :whistle: .
mirott написа:Каква е разликата за клапаните дали ще е с ГИ или с обикновенна газова система?!
Същата , като за бензина дали ще е карбуратор или инжекцион само дето по-голяма част е пълна с доста по-непрецизно премерена газ . Иначе казано по-гадно и от карбуратор при бензина . При положение , че могат да се постигнат разлики в разхода от 20%-50% дали има някаква разлика въобще за целия двигател и режимите в , които работи как мислиш ?
gicho написа:По-сериозна разлика би могло да има от правилна центровка, т.е. аванс коректор, дето може и на обикновена да се сложи.
За кое по-точно или принципно си говориш някакви неща ?

Публикувано на: 21 Яну 2011 09:14
от gicho
Bass, айде пак - за горенето на газта и изгарянето на клапаните. Газта гори по-бавно от бензина и затова иска повече аванс, т.е. по-ранно запалване. Ако не се направи това, изгарянето започва по-късно, и може да продължи до момента на отваряне на клапана. По този начин горенето продължава на места, където не е предвиждано да има.
Ако пак не вярваш, погледни по-сериозни фирми за газови уредби - и те предлагат такива аванс коректори.
Старите газаджии го знаят това, макар и да не знаят как се настройва газов инжекцион :thumbsup:

Публикувано на: 21 Яну 2011 16:31
от stm
alexandargv написа:Аз залагам на дизеловата версия. biggrin.gif
само да попитам дизела д4д -116 конски сили - реално ли е разхода градско /говоря за Варна/ да е 8.5-9/100 а извънграда да е 6-6.5 л/100

???

Публикувано на: 21 Яну 2011 18:43
от mirott
Същата , като за бензина дали ще е карбуратор или инжекцион само дето по-голяма част е пълна с доста по-непрецизно премерена газ . Иначе казано по-гадно и от карбуратор при бензина . При положение , че могат да се постигнат разлики в разхода от 20%-50% дали има някаква разлика въобще за целия двигател и режимите в , които работи как мислиш ?

Добре,ама ми обясни защо с едното има проблем,а с другото няма?!От това дали е по-прецизно подаването на газта ли?!Нали все е газ?

Публикувано на: 21 Яну 2011 18:46
от Bass_Man
gicho написа:Bass, айде пак - за горенето на газта и изгарянето на клапаните. Газта гори по-бавно от бензина и затова иска повече аванс, т.е. по-ранно запалване. Ако не се направи това, изгарянето започва по-късно, и може да продължи до момента на отваряне на клапана. По този начин горенето продължава на места, където не е предвиждано да има.
Ако пак не вярваш, погледни по-сериозни фирми за газови уредби - и те предлагат такива аванс коректори.
Старите газаджии го знаят това, макар и да не знаят как се настройва газов инжекцион :thumbsup:
Ама ти ще ми дойдеш някакъв доста "образован" младеж ! Я ти виж една крива на аванс процесор и ми кажи къде газта гори по-бавно и къде по-бързо ( жокер !!! ) . И след това ми кажи колко по-бавно гори . Защото ти говориш за горене до отваряне на изпускателния клапан ако съм разбрал правилно ? Което значи , че газта трябва да гори по-бавно от нафтата ? И ако говориш за изпускателния клапан твърдиш , че flashlube няма да изгори в цилиндъра , а ще си запази консистенцията по време на горенето и при излизане на газовете от цилиндъра ще смаже изпускателния клапан ? Това ли твърдиш ? wacko.gif

Да ти дам един жокер за излезеш мокър до кръста от ситуацията ! Кажи за коя газ говориш biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .

Публикувано на: 21 Яну 2011 18:51
от mirott
За пропан-бутан.

Публикувано на: 21 Яну 2011 23:12
от gicho
Bass, определено не говоря за горене до отваряне на всмукателният .... laugh.gif
Да, говоря за LPG, мисля че това е имал предвид и автора на темата?
Къде в цялата работа намеси нафтата? Твърдя че LPG-то гори по-бавно от бензина.

Относно тая смазка - нямам си идея дали ще изгори или не - щото не знам от какво е направена, както и това дали идеята и не е да се свърже с нещо и тогава да действа. Да не би някъде да съм изразил мнение за нея, без да съм се усетил?

Сори за кофти линка, знам че няма да му хванеш вяра, ама тука е описано с други думи същото, което ти твърдя и аз:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 15&start=0

Интересно е и мнението на потребител с ник "The_Machine" ... wink.gif

Ето още един линк:
http://osogovo-racing.net/forum/index.p ... pic=1512.0

Тука май излиза че си прав за неправилния реглаж - съгласявам се.

Публикувано на: 22 Яну 2011 06:11
от Bass_Man
Чул си нещо от някъде , прочел си нещо на някого и колко мения изписа без някакъв особен смисъл с тoтално невярна информация ? Айде сега прочети внимателно какво пише тук :
http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/ ... enDocument

"It is important to remember that the burning rate of LPG differs from that of petrol. At low RPM the burning rate is slower and more advance is needed. At high speeds the burning rate is faster, consequently less advance is needed. .........."

Хем ти дадох жокер и ти пак ми умуваш нещо .............
И кво викаш сега за старите майстори ? Ако все пак е останала капка съмнение в теб първо прегледай графиките на предварението на основните производители на TAP ( Timing Advance Processor ) и тогава си постни следващото мнение ако имаш нещо да добавиш .
Сега защо на модерните автомобили не им е много наложителен TAP ? Ами защото си имат вградена аванс корекция с обратна връзка през knock сензора !!!!!!!!!!!!!! И общо взето си дават аванс където си трябва даже дават и там където не трябва ! Разбира се TAP може да подобри работата но разликата няма да е , като на карбураторен автомобил !!! Те за това на кола с бензинов инжекцион , като и сложиш ГИ И ГО НАСТРОИШ ПРАВИЛНО не би трябвало да имаш никакви грижи !!!
За домашно може да си провериш как стоят нещата при CNG .

А от този линк дето си го дал има хубави цитати :

Diesel е по-издръжлив, отколкото бензиновите двигатели - МИТ

Над средното ниво за издръжливост се открояват, за съжаление, само по-старите дизелови двигатели, които са работили на по-малко натоварване при ниски обороти на двигателя. Съвременните разработки са деликатни, сложни и, за съжаление, капризни по характер - впръскване, заради което ремонтът се оказва изключително скъп.

Дизел е евтин за експлоатация - МИТ

Изключително нисък разход на гориво на съвременните дизелови двигатели в момента не е в състояние да компенсира високите разходи за поддръжка. Повечето проблеми се появяват в системите за впръскване, турбо и съединителните системи. Във всеки случай, ние разчитаме на разходите за ремонти в хиляди лв.

Специализираната диагностика както и резервните части са много скъпи. Някои от компонентите (за някои модели на турбокомпресори, някои елементи от системите за впръскване, по-специално на японски дизелови двигатели) са налични само в специализирани доставчици - монополисти.


:whistle:

Публикувано на: 22 Яну 2011 09:23
от gicho
Принципно се съгласявам, изложените факти го доказват.
Само по отношение на knock контрола не виждам доказателство, че алгоритъмът му работи по предположения от теб начин, компенсирайки правилно аванса за газ. Не знам (нямам информация) дали ECU-тата биха дали повече от нормалния за дадената кола и бензин аванс, или единствената посока на корекция е към намаляване. Не казвам, че не е така, но никъде не съм попаднал на информация че е така. А предположения защо не биха го направили така производителите има много. Ако имаш инфо за това ще е полезно!

Публикувано на: 22 Яну 2011 10:57
от Bass_Man
Само не забравяй , че ти също имаше разни достоверни "факти" . Сега и за аванса трябва да си обясняваме ..........
Алгоритъма не работи по изложения от мен начин , а по единствения възможен начин ! И както видяхме разликата в аванса не е 30 градуса та колко според теб е "нормалния аванса" за БГ горивата , колко е за Германските горива , колко е за Камбоджа , колко е за САЩ , колко е за Мексико и тн мисля , че трябва да си схванал идеята ? И как компютъра ще разбере , че е в БГ та да зареди настройките за "нормалния" аванс ?

Публикувано на: 22 Яну 2011 12:13
от jim_beam
добре какъв е изводът за по-непросветените: че lpg/cng не износва повече частите в двигателя отколкото ако е на бензин,така ли?аз само съм чувал,че на lpg не трябва да се пържи много колата,демек при продължително бързо каране на аутобан трябвало да се превключва на бензин.ама то ако е толкова интелигентен газовия инжекцион би трябвало автоматично да го прави или?освен това май всичко това важи ако е правилно настроена газовата уредба,което води до мисълта за редовни посещения при съответния доктор. mellow.gif
за някоя стара барака сигурно си заслужава преоборудване на газ,но за нова кола според мен-само хибрид,ако ще трябва да гори по-малко кинти.
между другото темата стана доста информативна,човек започва да схваща някои неща,мерси! wink.gif

Публикувано на: 22 Яну 2011 12:32
от Bass_Man
jim_beam написа:добре какъв е изводът за по-непросветените: че lpg/cbg не износва повече частите в двигателя отколкото ако е на бензин,така ли?..................
Никой никога не е твърдял обратното !!! Газообразната фаза на горивото има само предимства от гледна точка на надеждност на железата !!!
Ако инжекциона е добре направен имате да си правите по една профилактика средно годишно и да се сменяват едно две филтърчета . През останалото време само газ .
Това , което знаеш ти за по-дългото каране по аутобана важи точно за обикновенни уредби ! Защото там няма начин за следене на сместа и , като и дадеш тяга най-вероятно ще обеднее ( но не е задължително ) и ще започнат да се топят неща biggrin.gif laugh.gif cool.gif .
Според мен е абсолютно логично каквато и да е горивна с-ма ако не е настроена правилно да се случват какви ли не случки с двигателя . За това трябва да се подхожда отговорно към газификациите .
А това за мазането на клапаните е най-голямата заблуда ! По принцип всяка една част на автомобила би се радвала ако неща я смазва допълнително но в нормалната употреба на двигателя смазване на клапаните и леглата им е абсолютно ненужно , а стеблата им така или иначе се мажат . А ако много държим да го правим има къде къде по-подходящи начини и препаати за целта .
То по тази логика трябва да се монтира и метанолова инжекция , охлаждане на кулера , плазмено запалване , спортен филтър , спортна изпускателна система , водороден генератор и тн .

От гледна точка на надеждност на нов автомобил за сега хибрида няма алтернатива . Но ако говорим за икономия и/или екология стар бензинов курник със всички екстри и ГИ и с разликата до хибрида караш само с 200км/ч през следващите 10 години :whistle: .