Страница 2 от 11

Публикувано на: 19 Юни 2006 22:44
от slowtraveler
Аз щях да си вземам хонда, ама мотор.... любима марка са ми по принцип, ама точно във форума на тойота някакси не върви да ги хвалим rolleyes.gif
Имам един приятел с такава хонда (2002 края или 2003). Ще го питам дали му се държи така климатика.
А ако не стане - тука форумистите предполагам с удоволствие ще ти помогнат да се оттървеш от тази марка и да преминеш на ПО-ДОБРАТА biggrin.gif
А за филтъра - откакто преди 12-15 години имах за 2 месеца един Талбот (ами младежка глупост) нищо не може да ме учуди - там свещите бяха ОТЗАД на двигателя. Бяха от страната на купето, без почти никакъв достъп, и бяха толкова дълбоко в главата, че се отвиваха 'опипом' с ключ дълъг 20см, на който беше надяната гумичка (щото иначе отвитите свещи - от най-малкия размер, не можеш да ги стигнеш и с пинсети ако не останат залепени на ключа). biggrin.gif

Публикувано на: 19 Юни 2006 23:12
от ALTEZZA
ugabuga написа: na toyota ako sa sushto taka znachi shte e novo vavedenie, zashtoto na bashta mi camry-to e 96-ta godina i tam mojesh da si izkluchvash klimatika kogato si iskash nezavisimo otkade duha.
tova malko me samniava, shte pogledna niakoe takova Camry, no mislia che pri tiah vinagi si raboti klimatika kat duha na prednia prozorec. tova che A/C kopcheto ne sveti, ne oznachava che klimatika(kompresora) ne raboti.

Публикувано на: 20 Юни 2006 17:19
от slowtraveler
Мдааа....
Японците пак са почнали да мислят вместо нас.....
Проверих на Хондата - наистина се включва принудително климатика при обдухване на предното стъкло. За щастие Тойотата засега няма такива 'екстри'.
На Хондата ме зарадва друга проста екстра - на място не можеш да вдигнеш над 4000 об/мин (действа направо като launch control).
А колата е 1.6 без traction control/esp....
Мазда 6 също включва климатика при включване на обдухването независимо дали преди това си го бил изключил ръчно. Но ако след включването на обдухването натиснеш отново бутона АС, компресора спира, т.е. климатика се изключва ...

Публикувано на: 20 Юни 2006 17:43
от ugabuga
hmm ... moita mislia che vdiga nad 4k ama da ti kaja chestno ne sam probval na miasto. shte vidia dneska :)

Публикувано на: 20 Юни 2006 19:57
от ALTEZZA
popadnah na edno 95 Camry i naistina klimatika ne mu se vkluchi do kat ne natisnah A/C butona da mu svetne lampichkata. stranno... wacko.gif

Публикувано на: 20 Юни 2006 20:55
от slowtraveler
Ами то е странно ако климатика ти се включи след като си го изключил.
Нормално е автоматиката да се съобразява с твоите желания, а не обратно.
Като си го изключил значи трябва да си мълчи ...

Публикувано на: 20 Юни 2006 23:03
от ALTEZZA
da, no na povecheto koli ne e taka. kogato pusnesh da duha na prednoto staklo se predpolaga che iskash da go izsoshish i za tova i ne te i pita, ami samo si puska A/C-to

Публикувано на: 21 Юни 2006 12:08
от slowtraveler
В зависимост от климатичния пояс, за където е предназначен автомобила има модификации на конкретната серия.
Напр - за север сас усилено парно, серийни отопления на двигател, седалки, автоматично пускане на фаровете и т.н. Там не е толкова нужно 'изсушаване' колкото 'размразяване'. За Русия - усилено окачване и удължен ход на окачването (това го четох в официален сайт на Опел).
По-топлите райони се набляга повече на охлаждането отколкото на осветлението и отоплението.


Затова си мисля, че говорим за различни варианти на настройки в зависимост от климата, а не 'стандарт' при производството....
И 'повечето' коли в един температурен пояс, ще се различават от 'повечето' коли в друг.... :thumbsup:

Публикувано на: 21 Юни 2006 20:19
от ALTEZZA
zvuchi kat da ima logika, moje i taka da e wacko.gif

Публикувано на: 22 Юни 2006 09:30
от Japanese_fever
slowtraveler написа:В зависимост от климатичния пояс, за където е предназначен автомобила има модификации на конкретната серия.
Напр - за север сас усилено парно, серийни отопления на двигател, седалки, автоматично пускане на фаровете и т.н. Там не е толкова нужно 'изсушаване' колкото 'размразяване'.
Moga da ti kaja, 4e nezavisimo v koj geografski rajon si, 100% ti trqbva A/C za da su6i6, osobeno prez ZIMATA, kogato kato duhne6 nqkolko puti i se potqt vsi4ki stukla, a nedaj si boje da si v kabina na kamion, tam se potqt za sekundi. Zimata si trqbva A/C za da mahne6 muglata(ot vutre6nata strana na stukloto!) gore6tiq vuduh na parnoto NE pomaga pri su6ene. Lqtoto e qsno za6to ti e A/C. Osven kogato e mnogo gore6to, su6to kogato VALI dujd mnogo se potqt stuklata!

Mojta Hondara e '94 i kato pusna da duha na prednoto stuklo NE se puska klimatika. Su6to na mqsto moga da q cedq mnogo na 4K rpm!

Klimatika se vklui4va za da SU6I vuzduha v kupeto, a ne samo za da go ohlajda! Tova go pi6e vuv vseki owner's manual.

Публикувано на: 22 Юни 2006 10:08
от El Camino
Да де, ама е много тъпо лятото кат не ти трябва да се включва по дифолт, когато просто искаш да си изчистиш предното стъкло. Примерно на новите Фолксвагени, Шкоди и знам ли още кво, немаш избор ЗА ДУХАНЕ В КУПЕТО БЕЗ КЛИМАТИКА! Тва за мен е най - големата простотия дето може да се измисли въобще! Единствения начин е да свалиш джамовете, ама в краката пак нема как да го вкараш освен по допълнителна мрежа от маркучи в колата wacko.gif

Публикувано на: 22 Юни 2006 10:34
от slowtraveler
Japanese_fever написа: Moga da ti kaja, 4e nezavisimo v koj geografski rajon si, 100% ti trqbva A/C za da su6i6, osobeno prez ZIMATA, kogato kato duhne6 nqkolko puti i se potqt vsi4ki stukla........
Klimatika se vklui4va za da SU6I vuzduha v kupeto, a ne samo za da go ohlajda! Tova go pi6e vuv vseki owner's manual.
Прав си по принцип,
но аз имах в предвид по-студените климатични пояси.
Ако си прочел по-подробно owner's manual сигурно си видял например, че под +4С повечето климатици автоматично се изключват - температурата е много ниска за да успее въобще да изпари фреона.....
И затова защитите (дали по налягане на фреона или по температура - не знам) изключват климатика - т.е. пак сушиш стъклата без климатик при голям студ....

Колкото е по-ниска температурата, толкова въздухът има по-малка способност да разтваря влагата - затова климатика 'суши'въздуха като го охлажда.
Влагата не може да остане във въздуха при тази понижена температура и кондензира по студения материал - питата на климатика и след това се отвежда с дренажа. Обаче при температури под 0С нали си представяш, че този конденз няма да остане течен - т.е. климатика ти няма да работи щото ще се е обледенил.
Точно тези особености при ниски температури или пък много високи температури имах в предвид.
Също така климатиците се зареждат с различно количество фреон в зависимост от проектната им работна температура....

А на Шкода Фабия със сигурност климатика можеш да си го изключиш и пак да ти духа в купето - затова ти е копчето АС и ръчния режим....

Публикувано на: 22 Юни 2006 16:06
от ugabuga
altezata shte potvardi no sam gledal reklami za nvoata celica i pishe "automatic air conditioning". moje bi kato pri shkodite se puska avtomatichno. znam li?

az savsem sam otchaian ot novite koli, ne znam za vas mad.gif

Публикувано на: 22 Юни 2006 16:17
от El Camino
Na Oktavia kogato natisnesh kopcheto za wentilaciq na kupeto se wkluchwa i klimatika mad.gif

Публикувано на: 22 Юни 2006 16:38
от Scott
El Camino написа:Примерно на новите Фолксвагени, Шкоди и знам ли още кво, немаш избор ЗА ДУХАНЕ В КУПЕТО БЕЗ КЛИМАТИКА!
Моя ван (Сеат Алхамбра) има същия климатик и ако включиш ECON си 'духа' без климатика.