Страница 2 от 5
Публикувано на: 22 Юни 2006 15:03
от El Camino
jamie написа:Идеализиране и неточни изходни данни - това е моя коментар.
Ти бая твърдение направи - мойта дума срещу твойте сметки, а? biggrin.gif
Публикувано на: 22 Юни 2006 15:36
от jamie
Щом казваш
Сметките са си сметки, измерванията са си измервания. Критикувам изходните ти данни основно - изсмукани са от пръстите. Отделно от това можеш ли да посочиш центъра на тежестта когато колата намалява преди завоя (реална ситуация където сметките ти биха имали приложение) ? Съмнявам се. Също така мисля че пресмятанията ще са доста различни в този случай - както и резултатите.
Публикувано на: 22 Юни 2006 15:52
от agent dust
El Camino е напълно прав

Точно за статичен дисбаланс става на въпрос - в динамични условия той става още по-голям. Но ефект ще има само ако си карате колата екстремно - демек на границата на сцеплението. При обикновено возене няма значение къде точно е акумулатора.
Публикувано на: 22 Юни 2006 16:15
от Scott
El Camino написа:Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене.
Тези ти твърдения са предполагам за оста на въртене при завой. В тоя случай въобще не важи дали акумулатора е в ляво или дясно, а колко е 'напред' в коша. Както някой каза по-горе горивото в резервоара е много по-голям дебалансиращ фактор от един акумулатор, още повече че не е 'твърдо' закрепено към конструкцията на автомобила.
Публикувано на: 22 Юни 2006 16:15
от jamie
El Camino написа:jamie написа:Идеализиране и неточни изходни данни - това е моя коментар.
Ти бая твърдение направи - мойта дума срещу твойте сметки, а? biggrin.gif
Добре, значи ти претегли акумулатора и измери (знаейки къде е центъра на тежестта ?) разстоянието до него (2м, при условие че колата е 4м от броня до броня)....
Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене. Колата има дължина около 4,2 метра.
Ел Камино ще има инерционен момент от 100кг*0,5*0,5 метра= 25mkg²
Акумулатора ще има инерционен момент от 15кг*2*2=60mkg²
Нека видим какво ще стане ако вместо 0.5м Ел Камино е само на 0.6м:
100кг*0,6*0,6 метра= 36mkg². Вече с почти 50% отгоре при само 10 см разлика (както вече казах - нищо не е измерено реално).
А какво ще стане ако акумулатора тежи 12.5кг (съвсем реални за оловен акумулатор 45Ан китайско производство) и е на 1.5м от центъра на тежестта (доста по-реално от 2м при 4м кола с претенции за 50/50 баланс):
12.5*1.5*1.5=28.125mkg². Малко по-малко от два пъти спрямо по-ранните изчисления. Ако използваме утежнен акумулатор и го завържем на предната броня - склонен съм да се съглася с думата на колегата Каминов.
ПП: Признавам си че си позволих да поднеса данните "манипулирани" в обратна посока. Смея да твърдя че "акумулаторния разчет" е по-точен, "Ел Камино разчет"-а използвам просто за демо колко разлика дават 10см ...
Публикувано на: 22 Юни 2006 16:28
от slowtraveler
Имах друго в предвид под загуби към стартера.
При ток от 200-400А пада на напрежение дори при такъв дебел къс кабел е може-би над 0.5 Волта, а ако е по-дълъг пада на напрежение ще е още по-голям. А при старта гледат да минимизират тези загуби.
Освен това този кабел е един от малкото без никакъв предпазител...
А относно сметките - според мен гледате едностранчиво колеги :
1. Формулата си е формула, но я прилагате само в определени направления - например при странично завъртане/странично заклащане на колата, човека ще е много по-голям фактор за стабилността - инерцията.
2. При всички случаи акумулатора ще е приблизително на същото разстояние независимо дали е в ляво или в дясно(освен ако искате като на старите шкодички да си го вземете в купето и от време на време да ви сълзят очите от киселинни изпарения де biggrin.gif )
3. В края на краищата ако искаш всичко да ти е идеално балансирано слагаш двигател, трансмисия, акумулатори, фарове и всичко в центъра на масата(теглото) и сядаш отгоре му - тогава ще ти е най-балансирано, ама няма да е много практично

Публикувано на: 22 Юни 2006 16:32
от El Camino
Scott написа:El Camino написа:Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене.
Тези ти твърдения са предполагам за оста на въртене при завой. В тоя случай въобще не важи дали акумулатора е в ляво или дясно, а колко е 'напред' в коша. Както някой каза по-горе горивото в резервоара е много по-голям дебалансиращ фактор от един акумулатор, още повече че не е 'твърдо' закрепено към конструкцията на автомобила.
Aбсолютно съм съгласен, че гореприведените сметки нямат общо със положението на акумулатора в ляво или в дясно. Те бяха в отговор на slowtraveler, който поднесе разговора в тази посока.
Ако трябва да продължим темата със положение на акумулатора - ляво/дясно то тогава има смисъл да се вземе предвид оста завоя. Т.е. колата ще има различно поведение при ляв или десен завой заради сумирането на тежестите.
Резервоара естествено има значение, но първо той има доста по нисък център на тежестта, второ е преди задната ос и е доста прибран към купето, трето мога да си представя, че е балансиран в известна степен със гърнето. Както и да е - него така или иначе няма как да го мърдаме (говорейки за стрийт кола).
По - повод точните сметки на Джами - едва ли има нещо точно и в тях. Моя акумулатор тежи 9кг, аз съм 97 кила, а ти си 7хх... абсолютно все едно е колко си. Не е ясно точно къде е центъра на тежестта, както и момента на акумулатора във вертикалната равнина. Всичките тези "точни" сметки са безмислени.
Идеята беше елементарен пример за да онагледя, че 10 килограма не са просто 1/100тна от теглото на колата, както тръгна разговора първоначално. Радвам се, че сега виждме нещата от сходен ъгъл (вече) biggrin.gif

Публикувано на: 22 Юни 2006 16:37
от El Camino
slowtraveler написа:
1. Формулата си е формула, но я прилагате само в определени направления - например при странично завъртане/странично заклащане на колата, човека ще е много по-голям фактор за стабилността - инерцията.
Както казах, зависи от оста и от там и равнината в която се гледат тези моменти. Може да интегрира, който иска в 3те оси и накрая да ги пренесе в оста на завоя biggrin.gif

.
За акумулатора има доста решения и естествено това да е отпред не е оптималното, ама въпроса беше за момента в левия или в десния крачол да е biggrin.gif
Публикувано на: 22 Юни 2006 18:01
от agent dust
положението на акумулатора(вляво или вдясно от шофера) влияе най-вече върху надлъжната ос на колата - и върху Roll Center-a, около който се върти купето при наклон наляво-надясно(и се пренася тежестта) - не знам какви пумпали трябва да прави човек, че да влияе и върху напречната ос(вертикалната) - акумулатора така или иначе си е отпред. при JDM е по-добре, защото и генерацията е от другата страна на шофера. иначе акумулатора го местят в багажника за да променят малко разпределението на тежестта F/R (пак по надлъжната ос) и да докарат малко повече тежест на задницата и по-добра напречна ос(хоризонтална) - без никак да се притесняват от дължината на кабелите - един стабилизатор на напрежение оправя нещата.
Публикувано на: 22 Юни 2006 19:00
от jamie
Ей пумпали, акумулатора се изнася там със съвсем друга цел (освобождаване на място в коша). Ама щом сте рекли - приятно ви търсене на кабели поне 3.5м за 250+А :-)
ПП: Винаги ме е дразнело дървеното философстване - Камино, използвах твоята формула и начин на смятане да ти докажа че нищо не си сметнал

Може да се манипулира резултата на кой както му е угодно.
Публикувано на: 22 Юни 2006 19:01
от El Camino
jamie написа:Ей пумпали...
Пумпал нали се сещаш на кой и кога имаш право да викаш?

Публикувано на: 22 Юни 2006 19:03
от jamie
El Camino написа:jamie написа:Ей пумпали...
Пумпал нали се сещаш на кой и кога имаш право да викаш?

О извинете г-н Голяма Теория

Публикувано на: 22 Юни 2006 19:11
от agent dust
че за какво го слагат в багажника, а не някъде в купето laugh.gif за всяко нещо си има причина - хич не става дума за теория, а за чиста практика - можеш да питаш ghost rider-a що го е сложил отзад
Публикувано на: 22 Юни 2006 19:19
от El Camino
maggkrabar написа:че за какво го слагат в багажника, а не някъде в купето laugh.gif за всяко нещо си има причина
Mного интересно, как са успяли да прекарат 3.5м за 250+А???
Както и да е, тая картинка не е предмет на спора, така че Джами - хващаш се да спориш за глупости... кви били кабелите, преди това пък колко далече седял Ел Камино от центъра на тежестта, после и на лични нападки го извъртя - дървен философ, пумпал.
Аз не виждам смисъла да го правиш.
Публикувано на: 22 Юни 2006 19:21
от agent dust
El Camino написа:
Mного интересно, как са успяли да прекарат 3.5м за 250+А???
ами не мисля че е много трудно, през купето минават кабелите. аз не съм се интересувал - на дрифт машините не го слагат отзад и затва
