Страница 2 от 4

Публикувано на: 28 Дек 2010 22:58
от zi_zi_top
Все пак за да го накове новото феродо трябва да се разглоби целият съединител. Това не е малко работа и си е заслужил парите. Още повече е свършил работа и човека е успял да продаде колата. :whistle:

Публикувано на: 28 Дек 2010 23:04
от Akima
Това имах предвид - дали го е наковал.Наскоро на мой приятел му предложиха цена ~250лв. за същата услуга при цена 400лв. за нов съединител.

Публикувано на: 29 Дек 2010 01:31
от Bass_Man
angellov написа:И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи. Минах 4 000 км без проблем ... за моч радост началото на м. Декември ч продадох. И тук мога да добавя : ТОЙОТА е много добър автомобил, но само ако е купен в добро състояние. Аз имам две Тойоти (вече една) и просто не ми се занимава аудиторията да изброя всичките ми проблеми с едната за по малко от 3 години .... другата вече 5 е ОК.
а... забравих да кажа че колата след преправянето на съединителя работеше много добре (скоростите имам впредвид), само при ниска скорост на голяма скорост 40 км на 4-та се чуваше едно моментен шум, който някой може и да не го дразни, но мен лично не ми харесваше. Сега си купих по нова ОКТАВИЯ (само да кажа че продаденада кола е АВЕНСИС 2001 Д4Д) и мога да кажа (с риск да се повторя) че АВЕНСИСА е една класа (минимум) отгоре, но ако ти се наложи да я поддържаш особенно ако си попаднал на бангия е ..... неприятно
Колега не знам точно какво ти е оправил твоя чоек за 150лв. ама вземи се поинтересувай защото е много вероятно да си набутал следващия купувач доста добре , което по принцип е доста селски номер . Скъпото при ВСИЧКИ ( дори и при Октавия или S-класа ) дизелови автомобили , а вече и при някой бензинови не е съединителя ( феродовия диск ) , а маховика !!! Който няма начин да бъде оправен . А ако се минава на обикновен маховик трябва да се смени феродовия с друг , което сам да си го направиш няма как да излезе 150лв .
А и ако може да споделиш , коя марка автомобил е добра за втора употреба , която не е поддържана добре ? Че това прозвуча доста интересно biggrin.gif .
Относно "проблема" с маховика вече 100-ци пъти е коментирано . Това не е проблем защото маховика вече е консуматив ! И се сменява на определен интервал обикновенно заедно с феродовия и притискателния . Отделно такива маховици се ползват сигурно от 80-те години . Но сега започват да здават багажа по-честичко понеже дизелчетата много "тръгнаха" и техните собственици много се бегат tongue.gif .
Та , като ще си купувате "икономични" автомобили не е зле да се запознаете с някой характерни особенности защото автомобилите освен цена на придобиване имат и цена на поддръжка ! А ценната на поддръжка за комон-рейл или помпа-дюза турбо дизел е малко по-различна от тази на атмосферен или турбо безнин :whistle: .
И дано Октавията ти е комон-рейл .
Че иначе на всеки 1000лв. които трябва да дадеш ако оправяш колата за 150лв. и я продаваш да не се чудят после колегите защо им се разпадат икономиците в движение tongue.gif .

Публикувано на: 29 Дек 2010 07:46
от angellov
Относно продажбата и селския номер само да вметна, че сам запознал новия собственик с проблема .... а и съм му я продал с поне 1000 лева надолу именно заради този проблем ....
те всички продавачи да бяха като мен....
а що се отнася до октавията - тя е бензин - накарах се на евтини дизели.
На моето каране около 15 000 на година маи не си струва дизела, особенно както НЕ ми е служебен :) :thumbsup:

Публикувано на: 29 Дек 2010 10:50
от Bass_Man
angellov написа:Относно продажбата и селския номер само да вметна, че сам запознал новия собственик с проблема .... а и съм му я продал с поне 1000 лева надолу именно заради този проблем ....
те всички продавачи да бяха като мен....
Ако е така евала ! Но все пак да знаеш , че за 150лв няма какво да му се направи . Това трябва да е някакво много временно решение .
angellov написа: а що се отнася до октавията - тя е бензин - накарах се на евтини дизели.
На моето каране около 15 000 на година маи не си струва дизела, особенно както НЕ ми е служебен :) :thumbsup:
Е за това говорим :thumbsup: !

Публикувано на: 29 Дек 2010 11:11
от dimpex_01
И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи.
Колега ANGELLOV дай координати на тоя "майстор" да му занеса старият ми съединител да го оправи и ако закъса много някой колега да му го дам да си го ползва със здраве или сам да си го занесе.

Публикувано на: 29 Дек 2010 15:31
от moloko
dimpex_01 написа:Абе човек, Ти май имаш и втора кола. Щом вече месец се чудиш какъв съединител. Човек който ползва една кола всеки ден се чуди ден два до три и купува, а ти си пуснал темата на 13 ноември и още чакаш мнения. :whistle:
В момента в който ми дадеш пари за частите и смяната ВЪОБЩЕ НЯМА ДА СЕ ЧУДЯ......!!!!!!!!
Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата... и някакви напъни "ще купуваш или няма да купуваш и ........ еди кво си ....
Нали за това е този форум ....... да се питаме един друг и тези който вече са минали по тоя път да си кажат мнението.....
Нищо повече.....
800 - 1000 лева , че и 1300 лева не се отделят току така....

Публикувано на: 29 Дек 2010 15:49
от moloko
dimpex_01 написа:
И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи.
Колега ANGELLOV дай координати на тоя "майстор" да му занеса старият ми съединител да го оправи и ако закъса много някой колега да му го дам да си го ползва със здраве или сам да си го занесе.
На двеста метра от местоработата ми има фирма специално за рециклиране на съединители на каквото си помислиш.....
И там ходих но маховика не подлежи на рециклаж...... а за съединителя казаха 140 лева ....... Така че не е невъзможно.......
В цената влиза и притискателния диск ....... не само за феродовия....

Публикувано на: 29 Дек 2010 20:16
от Bass_Man
Той тоя съединител е елементарен за рециклаж защото няма нищо друго освен феродо по него но маховика обира овациите .
Идиотския вариант е да се фиксира някак си да не се местят двете части на маховика ( т.е. да стане от една част ) и да се сложи обикновен феродов с пружини на него . Ама дали няма да излети да отреже краката на някой не е ясно .
Тия маховици първи започнаха масово да се разхвърчават на 525ТДС с чипове и по-агресивни шофьори . Има няма преди 20 години . Но интересното е как хората чуват и разбират само за ниския разход на нафтата но не и за скъпата поддръжка ???

Публикувано на: 02 Яну 2011 11:54
от ceko26
Нормално е хората се блазнят като гледат реклами за нови коли с дълга гаранция. Икономията им идва само на бензиностанцията , а всичко друго е по-скъпо. Всичко което ти го рекламират като икономично не е икономия за потребителя. Збъркан е целия свят както сме си го устроили. Караме джипове в градовете, но искаме да са икономични.Преди години колите бяха масово с 13-14 цола гуми, а сега 16 цола на тройна цена на икономичен дизел със нужда от фирмен сервиз и компютър за смяна на масло или крушка при 70-90 лв/ч.
Порше е казал, че може да направи кола издържаща 100г , но би спрял прогреса на автомобилите.
Вижте си сметките за тока преди 5-6 години без икономичните крушки и "А" клас уреди.
Извода е : Не може да се развали нещо , което го няма. Най-добрите устройства са по-просто устроените.

Публикувано на: 02 Яну 2011 18:04
от Kiki
moloko написа: Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата.
Явно няма много колеги от форума, които са правили такава замяна на съединители. wink.gif

Публикувано на: 20 Яну 2011 12:52
от moloko
Май наистина няма много колеги , каращи - подчертавам АВЕНСИС 1,D4D 1CD-FTV, 2.0 от 2000, 2001, 2002 г. които да са направили тази смяна - говоря за двумасов с едномасов маховик.....

От всичко изчетено по въпроса стигам до заключението , че Двумасовия - въпреки това че е "болест" не случайно е монтиран там ...
Колеги от англйски форум също "кометнират" тази тема и ми прави впечатление , че въпреки това че офертите в Ebay за минаване към едномасови маховици са предимно на техни фирми пак отиват на вариант смяна с оригинален двумасов....
- Имаше едно мнение дори , че след смяната е възможно "да се манипулира ECUто за да се вдигнат малко ниските" и да се тушира проблема с вибрациите поне малко...... Може би за това говореше един колега които обясни , че му били казали , че след смяната "колата губила коне..... " в една друга тема по същия повод.... това го споделям от интерес и любопитство без претенции за достоверност и правилност.
Да има такива ,които са минали на едномасов - обаче RAV4, COROLA , споменаваха се и др. марки така и не прочетох за някой с -подчертавам - гореописания автомобил да е направил смяната ,а и от нашия форум не видях .......

Благодарности към колегите Мечокух и Toyota forever , които все пак помогнаха с мнения и оферти - много точни препоръчвам .....

Оставам с впечатлението ,че при този модел (гореописания)замяна с едномасов маховик е сравнително евтино, но не най-добро решение .... а по скоро в смисъл "слагаи и продавай".
Да - едномасовия е "вечен".... няма какво да му се счупи, обаче тракането на разваления двумасов след смяната с едномасов вероятно ще се пренесе върху други детайли , някои доста по скъпи....
имам предвид ,че липсата на добро обиране на вибрациите във възлов елемент от трансмисията може да прехвърли проблем върху скорости и д.р.
Все пак този автомобил е направен за комфорт , сигурност и икономичност ..... не за състезания и др.
Да - двумасовия ,обира вибрациите и тресенето предимно в ниските обороти...... ОК съгласен съм за ненужния и скъп двумасов маховик при положение , че караш повече извънградско и си предимно над 2000 и повече об..... Какво би станало след примерно една година и 10к, 15к изминати и при предимно градско каране където висенето по кръстовища и честото спиране предполага работа на мотора при НИСКИ обороти.....а и все пак най- голямото усилие за трансмисията като цяло е потелгянето и спирането ........(ми се струва....)
С риск да стана супердосаден пак ще задам въпроса

Има ли някои колега от форума , които КАРА В МОМЕНТА АВЕНСИС 1,D4D 1CD-FTV, 2.0 от 2000, 2001, 2002 г. и е направил преминаване от ДВУМАСОВ на ЕДНОМАСОВ маховик......

С този коментар смятам да приключа участието си в тази тема ......
(в друг пост бях казал че ще ги приключвам моите теми)

Следващия коментар ще бъде след смяната..... която предстои в много ,много близко време ,в нова тема може би.....


пс. В допълнение - навсякъде в по-горния пост, където говоря за смяна ,считайте че говоря и за смяна на съединителя(феродовия диск)за съответния вид маховик.....

smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Публикувано на: 20 Яну 2011 14:34
от scorpion
Kiki написа:
moloko написа: Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата.
Явно няма много колеги от форума, които са правили такава замяна на съединители. wink.gif
Преди години на Москвето (408 И) поради липса на части си ковях и феродовия диск, и нови накладки обувах с феродо, да не говоря за ремонта на предницата ... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Старите 5 стотинки номинал вържеха чудеса biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Сега ги направиха тези хАвтомобили така,ч е да не може едно парче тел да вършеш rolleyes.gif

Срамота biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 20 Яну 2011 15:28
от Akima
На мен ми е падало гърнето на Ладата и съм го вързвал с тел. biggrin.gif

Публикувано на: 20 Яну 2011 16:56
от jim_beam
Akima написа:На мен ми е падало гърнето на Ладата и съм го вързвал с тел. biggrin.gif
и на моята е-класа падна в движение,та си го сложих в багажника. laugh.gif нали знаете мерцедеса си е мерцедес! biggrin.gif