
Авенсис 2,0 D4D 2002 г. Пак за съединителя и МАХОВИКА
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Все пак за да го накове новото феродо трябва да се разглоби целият съединител. Това не е малко работа и си е заслужил парите. Още повече е свършил работа и човека е успял да продаде колата. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Колега не знам точно какво ти е оправил твоя чоек за 150лв. ама вземи се поинтересувай защото е много вероятно да си набутал следващия купувач доста добре , което по принцип е доста селски номер . Скъпото при ВСИЧКИ ( дори и при Октавия или S-класа ) дизелови автомобили , а вече и при някой бензинови не е съединителя ( феродовия диск ) , а маховика !!! Който няма начин да бъде оправен . А ако се минава на обикновен маховик трябва да се смени феродовия с друг , което сам да си го направиш няма как да излезе 150лв .angellov написа:И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи. Минах 4 000 км без проблем ... за моч радост началото на м. Декември ч продадох. И тук мога да добавя : ТОЙОТА е много добър автомобил, но само ако е купен в добро състояние. Аз имам две Тойоти (вече една) и просто не ми се занимава аудиторията да изброя всичките ми проблеми с едната за по малко от 3 години .... другата вече 5 е ОК.
а... забравих да кажа че колата след преправянето на съединителя работеше много добре (скоростите имам впредвид), само при ниска скорост на голяма скорост 40 км на 4-та се чуваше едно моментен шум, който някой може и да не го дразни, но мен лично не ми харесваше. Сега си купих по нова ОКТАВИЯ (само да кажа че продаденада кола е АВЕНСИС 2001 Д4Д) и мога да кажа (с риск да се повторя) че АВЕНСИСА е една класа (минимум) отгоре, но ако ти се наложи да я поддържаш особенно ако си попаднал на бангия е ..... неприятно
А и ако може да споделиш , коя марка автомобил е добра за втора употреба , която не е поддържана добре ? Че това прозвуча доста интересно biggrin.gif .
Относно "проблема" с маховика вече 100-ци пъти е коментирано . Това не е проблем защото маховика вече е консуматив ! И се сменява на определен интервал обикновенно заедно с феродовия и притискателния . Отделно такива маховици се ползват сигурно от 80-те години . Но сега започват да здават багажа по-честичко понеже дизелчетата много "тръгнаха" и техните собственици много се бегат

Та , като ще си купувате "икономични" автомобили не е зле да се запознаете с някой характерни особенности защото автомобилите освен цена на придобиване имат и цена на поддръжка ! А ценната на поддръжка за комон-рейл или помпа-дюза турбо дизел е малко по-различна от тази на атмосферен или турбо безнин

И дано Октавията ти е комон-рейл .
Че иначе на всеки 1000лв. които трябва да дадеш ако оправяш колата за 150лв. и я продаваш да не се чудят после колегите защо им се разпадат икономиците в движение

Относно продажбата и селския номер само да вметна, че сам запознал новия собственик с проблема .... а и съм му я продал с поне 1000 лева надолу именно заради този проблем ....
те всички продавачи да бяха като мен....
а що се отнася до октавията - тя е бензин - накарах се на евтини дизели.
На моето каране около 15 000 на година маи не си струва дизела, особенно както НЕ ми е служебен

те всички продавачи да бяха като мен....
а що се отнася до октавията - тя е бензин - накарах се на евтини дизели.
На моето каране около 15 000 на година маи не си струва дизела, особенно както НЕ ми е служебен


Корола 1999 г. + Авенсис 2001 г. - карани/продадени
Пикник 1999 г. + Ярис 2005 г. + Айго 2008 г. - действащи
Форд Фокус 2016 г. за цвят
Пикник 1999 г. + Ярис 2005 г. + Айго 2008 г. - действащи
Форд Фокус 2016 г. за цвят
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ако е така евала ! Но все пак да знаеш , че за 150лв няма какво да му се направи . Това трябва да е някакво много временно решение .angellov написа:Относно продажбата и селския номер само да вметна, че сам запознал новия собственик с проблема .... а и съм му я продал с поне 1000 лева надолу именно заради този проблем ....
те всички продавачи да бяха като мен....
Е за това говоримangellov написа: а що се отнася до октавията - тя е бензин - накарах се на евтини дизели.
На моето каране около 15 000 на година маи не си струва дизела, особенно както НЕ ми е служебен![]()

Колега ANGELLOV дай координати на тоя "майстор" да му занеса старият ми съединител да го оправи и ако закъса много някой колега да му го дам да си го ползва със здраве или сам да си го занесе.И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи.
В момента в който ми дадеш пари за частите и смяната ВЪОБЩЕ НЯМА ДА СЕ ЧУДЯ......!!!!!!!!dimpex_01 написа:Абе човек, Ти май имаш и втора кола. Щом вече месец се чудиш какъв съединител. Човек който ползва една кола всеки ден се чуди ден два до три и купува, а ти си пуснал темата на 13 ноември и още чакаш мнения.
Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата... и някакви напъни "ще купуваш или няма да купуваш и ........ еди кво си ....
Нали за това е този форум ....... да се питаме един друг и тези който вече са минали по тоя път да си кажат мнението.....
Нищо повече.....
800 - 1000 лева , че и 1300 лева не се отделят току така....
На двеста метра от местоработата ми има фирма специално за рециклиране на съединители на каквото си помислиш.....dimpex_01 написа:Колега ANGELLOV дай координати на тоя "майстор" да му занеса старият ми съединител да го оправи и ако закъса много някой колега да му го дам да си го ползва със здраве или сам да си го занесе.И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи.
И там ходих но маховика не подлежи на рециклаж...... а за съединителя казаха 140 лева ....... Така че не е невъзможно.......
В цената влиза и притискателния диск ....... не само за феродовия....
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Той тоя съединител е елементарен за рециклаж защото няма нищо друго освен феродо по него но маховика обира овациите .
Идиотския вариант е да се фиксира някак си да не се местят двете части на маховика ( т.е. да стане от една част ) и да се сложи обикновен феродов с пружини на него . Ама дали няма да излети да отреже краката на някой не е ясно .
Тия маховици първи започнаха масово да се разхвърчават на 525ТДС с чипове и по-агресивни шофьори . Има няма преди 20 години . Но интересното е как хората чуват и разбират само за ниския разход на нафтата но не и за скъпата поддръжка ???
Идиотския вариант е да се фиксира някак си да не се местят двете части на маховика ( т.е. да стане от една част ) и да се сложи обикновен феродов с пружини на него . Ама дали няма да излети да отреже краката на някой не е ясно .
Тия маховици първи започнаха масово да се разхвърчават на 525ТДС с чипове и по-агресивни шофьори . Има няма преди 20 години . Но интересното е как хората чуват и разбират само за ниския разход на нафтата но не и за скъпата поддръжка ???
Нормално е хората се блазнят като гледат реклами за нови коли с дълга гаранция. Икономията им идва само на бензиностанцията , а всичко друго е по-скъпо. Всичко което ти го рекламират като икономично не е икономия за потребителя. Збъркан е целия свят както сме си го устроили. Караме джипове в градовете, но искаме да са икономични.Преди години колите бяха масово с 13-14 цола гуми, а сега 16 цола на тройна цена на икономичен дизел със нужда от фирмен сервиз и компютър за смяна на масло или крушка при 70-90 лв/ч.
Порше е казал, че може да направи кола издържаща 100г , но би спрял прогреса на автомобилите.
Вижте си сметките за тока преди 5-6 години без икономичните крушки и "А" клас уреди.
Извода е : Не може да се развали нещо , което го няма. Най-добрите устройства са по-просто устроените.
Порше е казал, че може да направи кола издържаща 100г , но би спрял прогреса на автомобилите.
Вижте си сметките за тока преди 5-6 години без икономичните крушки и "А" клас уреди.
Извода е : Не може да се развали нещо , което го няма. Най-добрите устройства са по-просто устроените.
Авенсис 3S-FE
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Явно няма много колеги от форума, които са правили такава замяна на съединители.moloko написа: Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Май наистина няма много колеги , каращи - подчертавам АВЕНСИС 1,D4D 1CD-FTV, 2.0 от 2000, 2001, 2002 г. които да са направили тази смяна - говоря за двумасов с едномасов маховик.....
От всичко изчетено по въпроса стигам до заключението , че Двумасовия - въпреки това че е "болест" не случайно е монтиран там ...
Колеги от англйски форум също "кометнират" тази тема и ми прави впечатление , че въпреки това че офертите в Ebay за минаване към едномасови маховици са предимно на техни фирми пак отиват на вариант смяна с оригинален двумасов....
- Имаше едно мнение дори , че след смяната е възможно "да се манипулира ECUто за да се вдигнат малко ниските" и да се тушира проблема с вибрациите поне малко...... Може би за това говореше един колега които обясни , че му били казали , че след смяната "колата губила коне..... " в една друга тема по същия повод.... това го споделям от интерес и любопитство без претенции за достоверност и правилност.
Да има такива ,които са минали на едномасов - обаче RAV4, COROLA , споменаваха се и др. марки така и не прочетох за някой с -подчертавам - гореописания автомобил да е направил смяната ,а и от нашия форум не видях .......
Благодарности към колегите Мечокух и Toyota forever , които все пак помогнаха с мнения и оферти - много точни препоръчвам .....
Оставам с впечатлението ,че при този модел (гореописания)замяна с едномасов маховик е сравнително евтино, но не най-добро решение .... а по скоро в смисъл "слагаи и продавай".
Да - едномасовия е "вечен".... няма какво да му се счупи, обаче тракането на разваления двумасов след смяната с едномасов вероятно ще се пренесе върху други детайли , някои доста по скъпи....
имам предвид ,че липсата на добро обиране на вибрациите във възлов елемент от трансмисията може да прехвърли проблем върху скорости и д.р.
Все пак този автомобил е направен за комфорт , сигурност и икономичност ..... не за състезания и др.
Да - двумасовия ,обира вибрациите и тресенето предимно в ниските обороти...... ОК съгласен съм за ненужния и скъп двумасов маховик при положение , че караш повече извънградско и си предимно над 2000 и повече об..... Какво би станало след примерно една година и 10к, 15к изминати и при предимно градско каране където висенето по кръстовища и честото спиране предполага работа на мотора при НИСКИ обороти.....а и все пак най- голямото усилие за трансмисията като цяло е потелгянето и спирането ........(ми се струва....)
С риск да стана супердосаден пак ще задам въпроса
Има ли някои колега от форума , които КАРА В МОМЕНТА АВЕНСИС 1,D4D 1CD-FTV, 2.0 от 2000, 2001, 2002 г. и е направил преминаване от ДВУМАСОВ на ЕДНОМАСОВ маховик......
С този коментар смятам да приключа участието си в тази тема ......
(в друг пост бях казал че ще ги приключвам моите теми)
Следващия коментар ще бъде след смяната..... която предстои в много ,много близко време ,в нова тема може би.....
пс. В допълнение - навсякъде в по-горния пост, където говоря за смяна ,считайте че говоря и за смяна на съединителя(феродовия диск)за съответния вид маховик.....

От всичко изчетено по въпроса стигам до заключението , че Двумасовия - въпреки това че е "болест" не случайно е монтиран там ...
Колеги от англйски форум също "кометнират" тази тема и ми прави впечатление , че въпреки това че офертите в Ebay за минаване към едномасови маховици са предимно на техни фирми пак отиват на вариант смяна с оригинален двумасов....
- Имаше едно мнение дори , че след смяната е възможно "да се манипулира ECUто за да се вдигнат малко ниските" и да се тушира проблема с вибрациите поне малко...... Може би за това говореше един колега които обясни , че му били казали , че след смяната "колата губила коне..... " в една друга тема по същия повод.... това го споделям от интерес и любопитство без претенции за достоверност и правилност.
Да има такива ,които са минали на едномасов - обаче RAV4, COROLA , споменаваха се и др. марки така и не прочетох за някой с -подчертавам - гореописания автомобил да е направил смяната ,а и от нашия форум не видях .......
Благодарности към колегите Мечокух и Toyota forever , които все пак помогнаха с мнения и оферти - много точни препоръчвам .....
Оставам с впечатлението ,че при този модел (гореописания)замяна с едномасов маховик е сравнително евтино, но не най-добро решение .... а по скоро в смисъл "слагаи и продавай".
Да - едномасовия е "вечен".... няма какво да му се счупи, обаче тракането на разваления двумасов след смяната с едномасов вероятно ще се пренесе върху други детайли , някои доста по скъпи....
имам предвид ,че липсата на добро обиране на вибрациите във възлов елемент от трансмисията може да прехвърли проблем върху скорости и д.р.
Все пак този автомобил е направен за комфорт , сигурност и икономичност ..... не за състезания и др.
Да - двумасовия ,обира вибрациите и тресенето предимно в ниските обороти...... ОК съгласен съм за ненужния и скъп двумасов маховик при положение , че караш повече извънградско и си предимно над 2000 и повече об..... Какво би станало след примерно една година и 10к, 15к изминати и при предимно градско каране където висенето по кръстовища и честото спиране предполага работа на мотора при НИСКИ обороти.....а и все пак най- голямото усилие за трансмисията като цяло е потелгянето и спирането ........(ми се струва....)
С риск да стана супердосаден пак ще задам въпроса
Има ли някои колега от форума , които КАРА В МОМЕНТА АВЕНСИС 1,D4D 1CD-FTV, 2.0 от 2000, 2001, 2002 г. и е направил преминаване от ДВУМАСОВ на ЕДНОМАСОВ маховик......
С този коментар смятам да приключа участието си в тази тема ......
(в друг пост бях казал че ще ги приключвам моите теми)
Следващия коментар ще бъде след смяната..... която предстои в много ,много близко време ,в нова тема може би.....
пс. В допълнение - навсякъде в по-горния пост, където говоря за смяна ,считайте че говоря и за смяна на съединителя(феродовия диск)за съответния вид маховик.....







-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Преди години на Москвето (408 И) поради липса на части си ковях и феродовия диск, и нови накладки обувах с феродо, да не говоря за ремонта на предницата ... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifKiki написа:Явно няма много колеги от форума, които са правили такава замяна на съединители.moloko написа: Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата.
Старите 5 стотинки номинал вържеха чудеса biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Сега ги направиха тези хАвтомобили така,ч е да не може едно парче тел да вършеш

Срамота biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта