Авенсис 2,0 D4D 2002 г. Пак за съединителя и МАХОВИКА

Демпферем маховик - с пружини или без

Оригинален с пружини
23
52%
"Conversion kit" - също върши работа
10
23%
НЕ знам
11
25%
 
Общо гласове: 44

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 28 Дек 2010 22:58

Все пак за да го накове новото феродо трябва да се разглоби целият съединител. Това не е малко работа и си е заслужил парите. Още повече е свършил работа и човека е успял да продаде колата. :whistle:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 28 Дек 2010 23:04

Това имах предвид - дали го е наковал.Наскоро на мой приятел му предложиха цена ~250лв. за същата услуга при цена 400лв. за нов съединител.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Дек 2010 01:31

angellov написа:И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи. Минах 4 000 км без проблем ... за моч радост началото на м. Декември ч продадох. И тук мога да добавя : ТОЙОТА е много добър автомобил, но само ако е купен в добро състояние. Аз имам две Тойоти (вече една) и просто не ми се занимава аудиторията да изброя всичките ми проблеми с едната за по малко от 3 години .... другата вече 5 е ОК.
а... забравих да кажа че колата след преправянето на съединителя работеше много добре (скоростите имам впредвид), само при ниска скорост на голяма скорост 40 км на 4-та се чуваше едно моментен шум, който някой може и да не го дразни, но мен лично не ми харесваше. Сега си купих по нова ОКТАВИЯ (само да кажа че продаденада кола е АВЕНСИС 2001 Д4Д) и мога да кажа (с риск да се повторя) че АВЕНСИСА е една класа (минимум) отгоре, но ако ти се наложи да я поддържаш особенно ако си попаднал на бангия е ..... неприятно
Колега не знам точно какво ти е оправил твоя чоек за 150лв. ама вземи се поинтересувай защото е много вероятно да си набутал следващия купувач доста добре , което по принцип е доста селски номер . Скъпото при ВСИЧКИ ( дори и при Октавия или S-класа ) дизелови автомобили , а вече и при някой бензинови не е съединителя ( феродовия диск ) , а маховика !!! Който няма начин да бъде оправен . А ако се минава на обикновен маховик трябва да се смени феродовия с друг , което сам да си го направиш няма как да излезе 150лв .
А и ако може да споделиш , коя марка автомобил е добра за втора употреба , която не е поддържана добре ? Че това прозвуча доста интересно biggrin.gif .
Относно "проблема" с маховика вече 100-ци пъти е коментирано . Това не е проблем защото маховика вече е консуматив ! И се сменява на определен интервал обикновенно заедно с феродовия и притискателния . Отделно такива маховици се ползват сигурно от 80-те години . Но сега започват да здават багажа по-честичко понеже дизелчетата много "тръгнаха" и техните собственици много се бегат tongue.gif .
Та , като ще си купувате "икономични" автомобили не е зле да се запознаете с някой характерни особенности защото автомобилите освен цена на придобиване имат и цена на поддръжка ! А ценната на поддръжка за комон-рейл или помпа-дюза турбо дизел е малко по-различна от тази на атмосферен или турбо безнин :whistle: .
И дано Октавията ти е комон-рейл .
Че иначе на всеки 1000лв. които трябва да дадеш ако оправяш колата за 150лв. и я продаваш да не се чудят после колегите защо им се разпадат икономиците в движение tongue.gif .

angellov
Мнения: 68
Регистриран на: 20 Юли 2008 21:35
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от angellov » 29 Дек 2010 07:46

Относно продажбата и селския номер само да вметна, че сам запознал новия собственик с проблема .... а и съм му я продал с поне 1000 лева надолу именно заради този проблем ....
те всички продавачи да бяха като мен....
а що се отнася до октавията - тя е бензин - накарах се на евтини дизели.
На моето каране около 15 000 на година маи не си струва дизела, особенно както НЕ ми е служебен :) :thumbsup:
Корола 1999 г. + Авенсис 2001 г. - карани/продадени
Пикник 1999 г. + Ярис 2005 г. + Айго 2008 г. - действащи
Форд Фокус 2016 г. за цвят

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Дек 2010 10:50

angellov написа:Относно продажбата и селския номер само да вметна, че сам запознал новия собственик с проблема .... а и съм му я продал с поне 1000 лева надолу именно заради този проблем ....
те всички продавачи да бяха като мен....
Ако е така евала ! Но все пак да знаеш , че за 150лв няма какво да му се направи . Това трябва да е някакво много временно решение .
angellov написа: а що се отнася до октавията - тя е бензин - накарах се на евтини дизели.
На моето каране около 15 000 на година маи не си струва дизела, особенно както НЕ ми е служебен :) :thumbsup:
Е за това говорим :thumbsup: !

dimpex_01
Мнения: 182
Регистриран на: 30 Дек 2009 20:40
Местоположение: София

Мнение от dimpex_01 » 29 Дек 2010 11:11

И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи.
Колега ANGELLOV дай координати на тоя "майстор" да му занеса старият ми съединител да го оправи и ако закъса много някой колега да му го дам да си го ползва със здраве или сам да си го занесе.
AVENSIS combi, D4D, 2001

Изображение

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 29 Дек 2010 15:31

dimpex_01 написа:Абе човек, Ти май имаш и втора кола. Щом вече месец се чудиш какъв съединител. Човек който ползва една кола всеки ден се чуди ден два до три и купува, а ти си пуснал темата на 13 ноември и още чакаш мнения. :whistle:
В момента в който ми дадеш пари за частите и смяната ВЪОБЩЕ НЯМА ДА СЕ ЧУДЯ......!!!!!!!!
Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата... и някакви напъни "ще купуваш или няма да купуваш и ........ еди кво си ....
Нали за това е този форум ....... да се питаме един друг и тези който вече са минали по тоя път да си кажат мнението.....
Нищо повече.....
800 - 1000 лева , че и 1300 лева не се отделят току така....

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 29 Дек 2010 15:49

dimpex_01 написа:
И моя сдаде багажа, и понеже никога не бих дал 2000 лева за съединител на кола, която струва 5000 лева...., оставих колата в сервиза на един познат, и за 150 лева ( с труда ) ми го оправи.
Колега ANGELLOV дай координати на тоя "майстор" да му занеса старият ми съединител да го оправи и ако закъса много някой колега да му го дам да си го ползва със здраве или сам да си го занесе.
На двеста метра от местоработата ми има фирма специално за рециклиране на съединители на каквото си помислиш.....
И там ходих но маховика не подлежи на рециклаж...... а за съединителя казаха 140 лева ....... Така че не е невъзможно.......
В цената влиза и притискателния диск ....... не само за феродовия....

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Дек 2010 20:16

Той тоя съединител е елементарен за рециклаж защото няма нищо друго освен феродо по него но маховика обира овациите .
Идиотския вариант е да се фиксира някак си да не се местят двете части на маховика ( т.е. да стане от една част ) и да се сложи обикновен феродов с пружини на него . Ама дали няма да излети да отреже краката на някой не е ясно .
Тия маховици първи започнаха масово да се разхвърчават на 525ТДС с чипове и по-агресивни шофьори . Има няма преди 20 години . Но интересното е как хората чуват и разбират само за ниския разход на нафтата но не и за скъпата поддръжка ???

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 02 Яну 2011 11:54

Нормално е хората се блазнят като гледат реклами за нови коли с дълга гаранция. Икономията им идва само на бензиностанцията , а всичко друго е по-скъпо. Всичко което ти го рекламират като икономично не е икономия за потребителя. Збъркан е целия свят както сме си го устроили. Караме джипове в градовете, но искаме да са икономични.Преди години колите бяха масово с 13-14 цола гуми, а сега 16 цола на тройна цена на икономичен дизел със нужда от фирмен сервиз и компютър за смяна на масло или крушка при 70-90 лв/ч.
Порше е казал, че може да направи кола издържаща 100г , но би спрял прогреса на автомобилите.
Вижте си сметките за тока преди 5-6 години без икономичните крушки и "А" клас уреди.
Извода е : Не може да се развали нещо , което го няма. Най-добрите устройства са по-просто устроените.
Авенсис 3S-FE

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 02 Яну 2011 18:04

moloko написа: Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата.
Явно няма много колеги от форума, които са правили такава замяна на съединители. wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 20 Яну 2011 12:52

Май наистина няма много колеги , каращи - подчертавам АВЕНСИС 1,D4D 1CD-FTV, 2.0 от 2000, 2001, 2002 г. които да са направили тази смяна - говоря за двумасов с едномасов маховик.....

От всичко изчетено по въпроса стигам до заключението , че Двумасовия - въпреки това че е "болест" не случайно е монтиран там ...
Колеги от англйски форум също "кометнират" тази тема и ми прави впечатление , че въпреки това че офертите в Ebay за минаване към едномасови маховици са предимно на техни фирми пак отиват на вариант смяна с оригинален двумасов....
- Имаше едно мнение дори , че след смяната е възможно "да се манипулира ECUто за да се вдигнат малко ниските" и да се тушира проблема с вибрациите поне малко...... Може би за това говореше един колега които обясни , че му били казали , че след смяната "колата губила коне..... " в една друга тема по същия повод.... това го споделям от интерес и любопитство без претенции за достоверност и правилност.
Да има такива ,които са минали на едномасов - обаче RAV4, COROLA , споменаваха се и др. марки така и не прочетох за някой с -подчертавам - гореописания автомобил да е направил смяната ,а и от нашия форум не видях .......

Благодарности към колегите Мечокух и Toyota forever , които все пак помогнаха с мнения и оферти - много точни препоръчвам .....

Оставам с впечатлението ,че при този модел (гореописания)замяна с едномасов маховик е сравнително евтино, но не най-добро решение .... а по скоро в смисъл "слагаи и продавай".
Да - едномасовия е "вечен".... няма какво да му се счупи, обаче тракането на разваления двумасов след смяната с едномасов вероятно ще се пренесе върху други детайли , някои доста по скъпи....
имам предвид ,че липсата на добро обиране на вибрациите във възлов елемент от трансмисията може да прехвърли проблем върху скорости и д.р.
Все пак този автомобил е направен за комфорт , сигурност и икономичност ..... не за състезания и др.
Да - двумасовия ,обира вибрациите и тресенето предимно в ниските обороти...... ОК съгласен съм за ненужния и скъп двумасов маховик при положение , че караш повече извънградско и си предимно над 2000 и повече об..... Какво би станало след примерно една година и 10к, 15к изминати и при предимно градско каране където висенето по кръстовища и честото спиране предполага работа на мотора при НИСКИ обороти.....а и все пак най- голямото усилие за трансмисията като цяло е потелгянето и спирането ........(ми се струва....)
С риск да стана супердосаден пак ще задам въпроса

Има ли някои колега от форума , които КАРА В МОМЕНТА АВЕНСИС 1,D4D 1CD-FTV, 2.0 от 2000, 2001, 2002 г. и е направил преминаване от ДВУМАСОВ на ЕДНОМАСОВ маховик......

С този коментар смятам да приключа участието си в тази тема ......
(в друг пост бях казал че ще ги приключвам моите теми)

Следващия коментар ще бъде след смяната..... която предстои в много ,много близко време ,в нова тема може би.....


пс. В допълнение - навсякъде в по-горния пост, където говоря за смяна ,считайте че говоря и за смяна на съединителя(феродовия диск)за съответния вид маховик.....

smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 20 Яну 2011 14:34

Kiki написа:
moloko написа: Пък и виж каква интересна "приказка" се заформи. И за пореден път вместо да се прочетат мнения от рода...
"аз сложих маховик без пружини и съм доволен или Не доволен" или "аз сложих оригинален с пружини" и т.н. пак се почна едно залитане от темата.
Явно няма много колеги от форума, които са правили такава замяна на съединители. wink.gif
Преди години на Москвето (408 И) поради липса на части си ковях и феродовия диск, и нови накладки обувах с феродо, да не говоря за ремонта на предницата ... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Старите 5 стотинки номинал вържеха чудеса biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Сега ги направиха тези хАвтомобили така,ч е да не може едно парче тел да вършеш rolleyes.gif

Срамота biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 20 Яну 2011 15:28

На мен ми е падало гърнето на Ладата и съм го вързвал с тел. biggrin.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 20 Яну 2011 16:56

Akima написа:На мен ми е падало гърнето на Ладата и съм го вързвал с тел. biggrin.gif
и на моята е-класа падна в движение,та си го сложих в багажника. laugh.gif нали знаете мерцедеса си е мерцедес! biggrin.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта