Страница 2 от 4
Публикувано на: 25 Окт 2010 15:50
от slowtraveler
Да бе, Голфа верно ми създаваше много ядове laugh.gif
За мазда DPF си прав, но повишаване на нивото в картера е в следствие от допълнителното впръскване на гориво, което не може (и не трябва) да изгори в цилиндрите, а трябва да премине в DPF...
Просто част от него преминава покрай сегментите и влиза в картера...
Затова Мазда има на щеката марка над МАХ, и когато нивото се покачи до там, трябва да се смени маслото
При другите автомобили принципа на 'рециклиране' е абсолютно същия - трябва до DPF да пристигне неизгоряло гориво което там да изгори (дали със свръх обогатена смес, или с допълнителна дюза както при Д4Д - няма значение)...
'Инструкцията' е от GM дизел 2.0 - 150к.с.... При тях рециркулацията за около 15 минути вдига леко оборотите, променя шума на двигателя, вдига разхода, и при градско каране се проявява на 800-1000км....
Под изравняване на параметрите имах предвид следното: например 2л атмосферки да са с еднаква мощност, или 2л турбо двигатели да са с еднаква мощност... Ама засега нещата са много далеч - 2л турбо дизел като мощност около 2л атмосферен бензин...
Публикувано на: 25 Окт 2010 16:21
от Scott
slowtraveler написа:'Инструкцията' е от GM дизел 2.0 - 150к.с.... При тях рециркулацията за около 15 минути вдига леко оборотите, променя шума на двигателя, вдига разхода, и при градско каране се проявява на 800-1000км...
Да де, ама 'вдига разхода' звучи по един начин, а 'вдига разхода за 15 минути на 1000км' е съвсем друго.
И колко го вдига, с литър да е пак върху пробег от 1000км ще е например 5.2 вместо 5.1л/100км - несравнимо малко, докато разликата дизел бензин е над 2л/100км.
A относно мощността, пак зависи от предназначението. 2-литровите турбо-двигатели на Субару и Митсубиши не са критерий за ежедневните автомобили, където 170-185к.с. от 2-литров турбо-дизел е вече нормално. При ежедневното използване на автомобил надали на някого му се налага да скача на максимална мощност, а по-скоро се кара в диапазона на максималния въртящ момент (или максималната мощност за дадените обороти), където турбо-дизелите определено имат предимство. Доускоряването е доста по-добро при турбо-двигателите. Прост пример, като ходя на работа всяка сутрин ми се налага да изпреваря един-два трактора или по-бавно движещи се колони. Никога не съм ползвал максималната мощност на турбо-колата си, просто защото никога не съм ходил на максималните обороти, докато със Селиката стигах до прекъсвач доста често. При това времето за изпреварване е едно и също. biggrin.gif
Публикувано на: 25 Окт 2010 16:36
от chukich
Аз мисля, че идеята в избора на бензин или дизел не е в това, кое е по- икономично, ами по-скоро в това кой двигател по ви приляга на начин и място на каране.
Аз съм карал 2-3 нови дизела на приятели и съм останал с много добри впечатления. Чувството, тягата, всичко е различно... Особено когато на магистрала трябва да се изпреварва,... 3-4 предавка на дизела има невероятна тяга и с лекота изпреварваш, докато при бензина... е доста по-мудно.
Последно карах един Lexus IS220 2007г., мисля, че е 170к.с. , градско разхода в задръствания бе 8.1, а на магистрала карайки с 140-160 не скочи над 6.4, като се има предвид, че редовно изпреварвах. Подобна тяга ти дава сигурност при подобни маневри.
Да, някой, биха казали, че един 3л бензин с над 200 коня също ще бъде бърз, но тогава вместо 8.1 разхода ще бъде около 15л .
Аз съм ЗА ДИЗЕЛ когато е:
- двигател над 2.0 л
- кара се градско и извън градско.
- нов дизел, а не втора ръка над 20 000км
Публикувано на: 25 Окт 2010 16:44
от slowtraveler
Scott, пак сравняваш турбодизел с атмосферка бензин...
Знаеш, че турбо-бензина също съвсем уверено дърпа след 2200-2500об/мин, без да има нужда въобще да го юркаш на максимални обороти...
Усещането за 'тяга' и уверено дърпане от сравнително ниски обороти е присъщо за всеки турбо двигател, независимо дали е дизел или бензин...
Само-че турбо дизел със същия обем на двигателя никога няма да достигне такава мощност (например 200к.с. за дизела срещу 260-280к.с. за бензинката)...
Тъй-като според мощност е добре да се сравнява 'суперсъвременния' турбо-дизел с 'остарялата атмосферка' на бензина, там наистина нещата са така - дизела е по-спокойната кола с дълги скорости и уверено дърпане от ниските обороти (около 1500об/мин), докато бензинката не се плаши от обороти - напротив: иска да е над 3500об/мин за да дръпне както трябва....
Кривата на мощността на турбо и атмосферния двигател много се различават....
Публикувано на: 25 Окт 2010 16:55
от Scott
slowtraveler написа:Scott, пак сравняваш турбодизел с атмосферка бензин...
Знаеш, че турбо-бензина също съвсем уверено дърпа след 2200-2500об/мин, без да има нужда въобще да го юркаш на максимални обороти...
Усещането за 'тяга' и уверено дърпане от сравнително ниски обороти е присъщо за всеки турбо двигател, независимо дали е дизел или бензин...
Точно това имах предвид - ако забелязваш казвам турбо-двигатели, т.е. визирам и двата типа гориво.
Както и да е, струва ми се че трябва да покараш няколко по-нови турбо-дизела, та дано да ти се промени малко мнението.

Публикувано на: 25 Окт 2010 16:59
от SFINKS
кои са по хубави блондинките или брюнетките
долу горе също толкова безмислена тема колкото тази ....
Публикувано на: 25 Окт 2010 19:29
от sashoskiora
За пояснение на Слоу,вече няма дизели без турбо.А ако сравняваме турбо бензин с турбо дизел там разликата в разхода вече става сериозна.
Но от всичко най ми хареса как Скот разказа за изпреварването.

Без да се качиш,Слоу и да покараш съвременен дизел няма как да го усетиш,стига разбира се да ти идва отвътре.

Публикувано на: 25 Окт 2010 19:38
от slowtraveler
Scott написа:.....Както и да е, струва ми се че трябва да покараш няколко по-нови турбо-дизела, та дано да ти се промени малко мнението.

Карал съм новия Авенсис 150к.с. и Шевролет Круз 150к.с.
Шевролета бе по-рязък в реакцията (навярно настройки на софтуера) и направо се изстрелваше над 1500об/мин, като над 4000об/мин до ограничителя мощността плавно спадаше....
Да - добре бяга, добре обезшумен и т.н. и т.н....
Авенсиса бе по същия начин...
Но и дума не може да става за сравнение с някоя 2+л турбо бензинка, която ти къса врата....
Като усещане дизеларката бе като на обикновена атмосферна 2.0 бензинка - нито повече, нито по-малко...
А разхода е съпоставим с мощността....
Като имаш коне (не въртящ момент, а отделена мощност), ще имаш и разход....
Целта въобще не е да се убеди някой да смени горивото - нито 'печкаджиите' ще си променят мнението, нито бензинаджиите, нито дори газаджиите laugh.gif (още се чудя защо не са бучнали по една бутилка към дизеловите си лимузини, че да излезе още по-икономичен дизела laugh.gif
Публикувано на: 25 Окт 2010 20:23
от sashoskiora
Дизел над 6000об/мин.

Слоу,взимам си всички думи назад,ти просто си много далеч от дизеловите автомобили.

Публикувано на: 25 Окт 2010 20:34
от slowtraveler
Oooops - имах предвид 4000 об/мин....

(коригирам си поста)
Просто ми направи впечатление, че ограничителя не го отрязваше рязко както става на бензинката 'с прехлъцване', а от около 500об/мин под червената зона мощността започваше плавно да спада...
Публикувано на: 25 Окт 2010 21:03
от Scott
slowtraveler написа:около 500об/мин под червената зона мощността започваше плавно да спада...
Щото спира да върви, като няма въртящ момент, няма мощност.
OFF харесва ми аватара ти - I'm watching you!

Публикувано на: 25 Окт 2010 21:10
от slowtraveler
Scott написа:...OFF харесва ми аватара ти - I'm watching you!

Идеята бе на FidoDido laugh.gif
Публикувано на: 25 Окт 2010 21:31
от sacho7803
айди да се изкажа и аз biggrin.gif като човек карал доста дизели и бензини да кажа на хорицата че дизела е заПЪТ а не за в градо.дори и да няма фап-филтър в градски условия му се е..ва мамата на егр-а както и на променливи геометрии на турбини а оттам.....става......олеле майкоооо.чистил съм егр и само след 2 000км.единствено градско и само градско каране след свалянето му вътре има гняс по стените над 10мм

което значи че системата е почти запушена.а за вървеж не искам да говоря----въртящия момент създава илюзия за //чупим вратове//и дотам.и бензина и дизела си вървят еднакво добре стига да знайш как да боравиш със ск.лост biggrin.gif //предавка-обороти//абе....който квото иска такова да кара аз с дизелите приключих------мноооого скъпи ми излизат а нервите???----тях няма кой да ти ги плати

Публикувано на: 25 Окт 2010 21:33
от sashoskiora
Scott написа:slowtraveler написа:около 500об/мин под червената зона мощността започваше плавно да спада...
Щото спира да върви, като няма въртящ момент, няма мощност.
Е както е написал Скот,тук се крие разковничето и именно заради турбото и въртящия момент на тези обороти дизела доставя удоволствие на хора като мен.
Чак се сетих за пътищата през Алпите,които минах тази година.С бензинов автомобил там щеше да превключваш скорости сигурно поне три пъти повече от мен.А ако става дума за SUV или теглене на някакво ремарке,незнам.
Публикувано на: 25 Окт 2010 21:56
от sacho7803
sashoskiora написа:Scott написа:slowtraveler написа:около 500об/мин под червената зона мощността започваше плавно да спада...
Щото спира да върви, като няма въртящ момент, няма мощност.
Е както е написал Скот,тук се крие разковничето и именно заради турбото и въртящия момент на тези обороти дизела доставя удоволствие на хора като мен.
Чак се сетих за пътищата през Алпите,които минах тази година.С бензинов автомобил там щеше да превключваш скорости сигурно поне три пъти повече от мен.А ако става дума за SUV или теглене на някакво ремарке,незнам.
въртящ момент и мощност.....???? biggrin.gif biggrin.gif това са две коренно различни нещица.по принцип който иска да кара само на директна предавка си купува автомат

а къде е кефа от цялата работа като закачиш 5-та и с 2000об превземаш шипка biggrin.gif biggrin.gif пенсионерска история.а знаете ли че и дизела е по мощен при 4000об отколкото при 2000??абе както и да е