За мазда DPF си прав, но повишаване на нивото в картера е в следствие от допълнителното впръскване на гориво, което не може (и не трябва) да изгори в цилиндрите, а трябва да премине в DPF...
Просто част от него преминава покрай сегментите и влиза в картера...
Затова Мазда има на щеката марка над МАХ, и когато нивото се покачи до там, трябва да се смени маслото

При другите автомобили принципа на 'рециклиране' е абсолютно същия - трябва до DPF да пристигне неизгоряло гориво което там да изгори (дали със свръх обогатена смес, или с допълнителна дюза както при Д4Д - няма значение)...
'Инструкцията' е от GM дизел 2.0 - 150к.с.... При тях рециркулацията за около 15 минути вдига леко оборотите, променя шума на двигателя, вдига разхода, и при градско каране се проявява на 800-1000км....
Под изравняване на параметрите имах предвид следното: например 2л атмосферки да са с еднаква мощност, или 2л турбо двигатели да са с еднаква мощност... Ама засега нещата са много далеч - 2л турбо дизел като мощност около 2л атмосферен бензин...