Страница 2 от 7

Публикувано на: 05 Окт 2010 15:07
от EMPEROR
martod написа: Джигитът на каквато и кола да седне, все си е опасен..
Ето тук спор няма :thumbsup:

А за това, че аз съм си мислел само, че карам нормално... за над година не съм чул едни спирачки, един клаксон, едно препсуване, така че да - смятам се за безопасен шофьор... И не, не карам никой да си купува дясна кола, изобщо не ми е била това идеята, нито казвам, че десните са по-добри... напротив по-лоши са, но както сам си написал, всичко зависи от "джигита", така че нека не бъркаме дирекция с "джигит" :thumbsup:

Публикувано на: 05 Окт 2010 16:17
от Scott
EMPEROR написа:... за над година не съм чул едни спирачки, един клаксон, едно препсуване, така че да - смятам се за безопасен шофьор...
Нямам за цел да се заяждам, просто информативно - това 'над година' от какво се определя - откакто караш кола, откакто караш кола с десен волан или от последното произшествие, което си имал, независимо с каква кола?

Публикувано на: 05 Окт 2010 16:28
от slowtraveler
Абе не знам кой крив кой прав, но вчера се возих на едно сузуки витара с десен волан...
Та шофера почти на всяко кръстовище питаше 'абе иде ли някой от там, мога ли да мина и т.н....
Интересно кого пита когато няма пасажер....
Или пък действа като една позната в Бургас - на стоп чака не повече от 1 минута. Ако е изчакала тоя срок включва първа и тръгва без да се оглежда с думите 'ами аз достатъчно дълго почаках', под акомпанимента на свирещи спирачки и псуващи шофьори....

Публикувано на: 05 Окт 2010 16:43
от EMPEROR
Scott написа:Нямам за цел да се заяждам, просто информативно - това 'над година' от какво се определя - откакто караш кола, откакто караш кола с десен волан или от последното произшествие, което си имал, независимо с каква кола?
От както карам кола с десен волан, иначе карам от 7-8 години. За този период имам само една единствена съзнателна глупост, освен нея нямам дори едно нарушение или спиране от полицай (освен 2 пъти за проверка на документи).
slowtraveler написа: Та шофера почти на всяко кръстовище питаше 'абе иде ли някой от там, мога ли да мина и т.н....
Интересно кого пита когато няма пасажер....
slowtraveler и аз не се заяждам, но на едно Т образно кръстовище, а дори и да е нормално... кажи ми какво значение има дали си от ляво или от дясно, за да видиш съответно дали идва кола отляво или отдясно?

Публикувано на: 05 Окт 2010 16:47
от Scott
slowtraveler написа:...вчера се возих на едно сузуки витара с десен волан...
Та шофера почти на всяко кръстовище питаше 'абе иде ли някой от там, мога ли да мина и т.н....
Слоу, ти си му засенчвал кръгоЗОРа на човека, затуй е питал. biggrin.gif

Публикувано на: 05 Окт 2010 16:55
от Scott
EMPEROR написа:...От както карам кола с десен волан, иначе карам от 7-8 години...
:thumbsup:
От моя дългогодишен опит съм разбрал, че най-опасни са непредсказуемите шофьори (като познатата на Слоу). Има много фактори, способстващи 'непредсказуемо' поведение - липса на опит, неумение, арогантност и т.н., повечето са субективни. Но един от обективните факторите да бъдеш 'непредсказуем' е да караш автомобил, който е предназначен за друга система на движение, просто защото твоето положение спрямо останалите участници в движението е различно.

Публикувано на: 05 Окт 2010 17:01
от slowtraveler
EMPEROR, не става въпрос за заяждане - смятам го за съвсем спокоен диалог :thumbsup:
Просто напоследък тук във Варна изцвъкаха няколко кръгови кръстовища със странни размери (за да мине ТИР по двете предвидени ленти, предницата върви по външния бордюр, а задницата - по вътрешния тротоар, предвидливо направен само 4-5см висок)....
Та на всички тея кръстовища видимостта е добра само ако си на лявата седалка, защото подхождаш към 'правилната' посока на въртене в колелото....

Иначе със Scott съм напълно съгласен - да караш безопасно означава да караш така, че еднозначно да е ясно намерението ти.
Например - чукнеш ли рязко спирачки преди кръстовище, това може да даде погрешен сигнал на някой който е без предимство да тръгне и да ти сече пътя - може да помисли че ще спреш, или че ще завиваш нанякъде.

Публикувано на: 05 Окт 2010 17:09
от EMPEROR
slowtraveler написа: Например - чукнеш ли рязко спирачки преди кръстовище, това може да даде погрешен сигнал на някой който е без предимство да тръгне и да ти сече пътя - може да помисли че ще спреш, или че ще завиваш нанякъде.
Абсолютно съм съгласен, но ти не се ориентираш за намеренията на шофьора по това къде седи, а по мигачи, стопове и т.н.. Ако този зад геврека е дебил, дали ще е от дясно или от ляво се тая...

Публикувано на: 05 Окт 2010 17:23
от Scott
EMPEROR написа:... но ти не се ориентираш за намеренията на шофьора по това къде седи, а по мигачи, стопове и т.н...
Ето ти един пример: Не знам как е движението сега в България (и в частност в София) и каква е толерантността между шофьорите, но много често на натоварено кръстовище се налага да се 'разменят погледи' за да се прецени кой 'дава' предимство на другия - еми как да го направя с някой, който не е там където поглеждам по подразбиране.
П.П. С 'обективно непредсказуем' имах предвид, че действията които се предприемат са обусловени от местоположението на водача - като седящ отдясно ще видиш идващия автомобил на кръстовище с няколко части от секундата по-късно, а този зад теб или от другата страна на кръстовището ще очаква ти да си реагирал вече. Но защото всеки преценява ситуациите от своя гледна точка, ти въобще не броиш тези фактори като предпоставки за ПТП.

Публикувано на: 05 Окт 2010 20:18
от Japanese_fever
Аз съм твърдо против десния волан в България (страна с дясна дирекция)! Бих искал да се вакара закон да НЕ могат да се регистрират коли с десен волан в БГ. Казвал съм го и преди и пак повтарям. Също коли, които са били с десен волан да минават специална инспекция най-малко за фаровете.
Евала на Недков дето толкова труд хвърли да си направи неговата кола с ляв волан! :thumbsup: Той по-глупав ли е или има повече пари от тези, които продължават да карат ЛУКСОЗНИ коли с десен волан???
Аман от турбо гъзари! :whistle:

Публикувано на: 05 Окт 2010 20:37
от Uncle Dido
Изображение

Публикувано на: 05 Окт 2010 20:43
от nowyaris
Колеги,вие по Тойотите всичко ви е наред,и се чудите за какво да спорите.Абе всеки да си кара какъвто волан си ще,да си яде каквото си ще,да си чука както си ще и така.Кой пречел,кой дребен тарикат,кой бягал,кой не знам си какво-абе демокрация е-всеки да си живее както му позволява финансовата криза.Апропо-десния волан му свикнах и вече не ми е проблем-вчера и днес из южна България 600 мили/как звучи/.Вече са 1600.Не преча на никого/аз по принцип си карам кротко/и за десетина дни нито клаксон съм чул,ни пресветване съм видял,нито гъза ме е засърбял.Така че спокойно.

Публикувано на: 05 Окт 2010 20:57
от MX5
Japanese_fever написа:Аз съм твърдо против десния волан в България (страна с дясна дирекция)! Бих искал да се вакара закон да НЕ могат да се регистрират коли с десен волан в БГ. Казвал съм го и преди и пак повтарям. Също коли, които са били с десен волан да минават специална инспекция най-малко за фаровете.
Евала на Недков дето толкова труд хвърли да си направи неговата кола с ляв волан! :thumbsup: Той по-глупав ли е или има повече пари от тези, които продължават да карат ЛУКСОЗНИ коли с десен волан???
Аман от турбо гъзари! :whistle:
То закон трудно щото вече има доста коли регистрирани. По-скоро ще се усетят да вдигнат застраховката за колите с десен волан с много и тогава няма да има смисъл да се внасят такива коли (изключвайки тези за състезания), а и настоящите собственици ще им излезе по-евтино да ги спрат от движение и да си купят с ляв волан.

Иначе за каране на писта и по състезания - всеки да си кара с какъвто иска smile.gif



Публикувано на: 05 Окт 2010 21:27
от nowyaris
Бусовете ще ги регистрирам като съзтезателни и пак ще гледам при кое ми е най-ниска себестойността.Иначе на Фидо идеята е много добра,ама на 18-годишната навигаторка ще и остане само едно място на което ще може да седне удобно. :censored:

Публикувано на: 05 Окт 2010 21:33
от MX5
nowyaris написа:Бусовете ще ги регистрирам като съзтезателни и пак ще гледам при кое ми е най-ниска себестойността.
Откога в БГ пък трябва регистрация за да се пускаш на писта?
Под състезания имах предвид - спираш си колата от движение по пътищата.
Караш я с ремарке до пистата и там ръчкаш колкото ти душа иска.
Като се умориш, товариш я обратно на ремаркето и си я караш обратно вкъщи.