Ako срежа пружина ще получа по-твърда или по-мека пружина?

Ако срежем (скъсим) една пружина за амортисьор, то скъсената пружина е вече:

по-твърда
9
56%
по-мека
7
44%
 
Общо гласове: 16

b_d

Мнение от b_d » 05 Май 2006 22:43

maggkrabar написа:вижте тука:
http://www.engineersedge.com/belleville_spring.htm

във формулата Force Exerted by a Spring Set (Stackup) излиза, че като махнеш навивка, пружината хем се скъсява, хем омеква
Това е така, но нещата не са толкова прости.

теглото на колата е константно, но ако срежем пружината => тя се сгъва повече => влиза в съвсем друга зона на работа с по-малко ход и нещата стават сложни..

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 05 Май 2006 23:42

DANIEL написа:при рязане се втвърдявът, щото се намалят навивките, съответно и мекоста и хода на пружината
obache kato cialo projinata niama predishanta si duljina pri pokoi, toest bi triabvalo de e po slaba... ? wacko.gif
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 06 Май 2006 00:06

bad_dog написа: теглото на колата е константно, но ако срежем пружината => тя се сгъва повече => влиза в съвсем друга зона на работа с по-малко ход и нещата стават сложни..
във www.drifting.com имаше няколко въпроса за рязане на пружини и ефекта от това - всички спецове обявиха рязането за опасно - пружината ставала непредвидима, не се знаело как ще работи амортисьора и т.н. имаше случаи когато колата направо почвала на прави хоп-хоп по пътя - системата пружина-амортисьор изпадала в резонанс(нали по принцип е трептяща система със затихване), други пък били доволни wacko.gif в БГ пък е популярно рязането на пружините на ладите - май е въпрос на експеримент.
отделно от това друг спец обясняваше, че като работи пружината от вибрациите се загрява - като е по-натоварена и скъсена влиза в друг температурен режим. при срязването на навивката ако срезът не е прецизен се получавало непредвидимо деформиране на усилието.
status: за БАН

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 06 Май 2006 00:25

^ az lichno poznvam 2-3 koito sa si riazali projinite i za sega nimat problemi. No 100% skasiavash jivota na shokovete (orginalni)
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Ako срежа пружина ще получа по-твърда или по-мека пружин

Мнение от Japanese_fever » 06 Май 2006 04:44

cj написа:Реших малко да се изложа с некомпетентност tongue.gif Чувам 2 аргументирани, но разнопосочни мнения и тъй като ще режа само веднъж - бих желал да съм сигурен smile.gif Няма да ви обърквам с предварителни разсъждения. Благодаря! biggrin.gif
Probvaj s nqkakva po-malka prujina. Naprimer ot himikalka ili ot nqkakva detska igra4ka i vij kato q skusi6 dali 6te stane po tvurda!
Spored men nqma da stane po-tvurda, a samo 6te i se namali hoda.
No ne se naemam da glasuvam v anketata, za6toto ne otbiram ot fizika i mehanika. rolleyes.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 06 Май 2006 11:28

az na moita kola imah prujini det sa po okolo 500lb i sled polovin godina reshih che tova opredeleno ne e okachvane kat za vseki den kola. podskachaneto na kolata spored men se poluchava ot nesavmestimosta na amortesiorite i prujinite, mislia che ti triabvat po tvardi amortesiori. inache kakvo iskash ot kolata, po tvarda prednica e ravna na poveche understeer, po tvarda zadmica e ravna na poveche oversteer. zavodskite koli koli idvat s goliam understeer za safety(za da nakarat shofiora da namali predi da e stanalo kasno). za pargava kola na zavoi mislia che e dobre da e neutralno balansirana. za drifting mai e hubavo da imash oversteer, no s takova okachvane triabva mnogo da se vnimava pri normalno karane iz grada. v obshti linii sega moje da rejesh, eksperimenirash s razlichni amortesiori i prujini, no za tova koeto iskash ima samo edno istinsko reshenie, no shte triabva da spestish i malko pari, vzemi si edni coilovers TEIN det da imat regulirovka na tvardosta na amortesiora, pak ako si vzemesh i elektronnata djaja det regulira tvardosta na amortesiorite s natiskane na kopche, greshka niama da imash. taka kolata shte mojesh mnogo lesno da ia promeniash ot okachvane za drifting, na takova za iz grada.
->

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 06 Май 2006 19:02

lol altezza :) to hubavo ama tia Teins sas RS motorchetata shte mu struvat poveche ot kolata.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 07 Май 2006 06:32

ALTEZZA написа:az na moita kola imah prujini det sa po okolo 500lb i sled polovin godina reshih che tova opredeleno ne e okachvane kat za vseki den kola. podskachaneto na kolata spored men se poluchava ot nesavmestimosta na amortesiorite i prujinite, mislia che ti triabvat po tvardi amortesiori. inache kakvo iskash ot kolata, po tvarda prednica e ravna na poveche understeer, po tvarda zadmica e ravna na poveche oversteer. zavodskite koli koli idvat s goliam understeer za safety(za da nakarat shofiora da namali predi da e stanalo kasno).
offtopic.gif sorry za off topica,
no kakvo be6e understeer i oversteer? sad.gif
4uh go za 1-vi put, kogato gledah Drift Bible-a.
Understeer e kogato ti podnsqt prednite kolela v zavoj, a oversteer, kogato zadnicata ti zanasq, taka li?
Za6toto kazaha, 4e Nissan S13 imal mnogo understeer, a MR2 imala prekaleno oversteer. Taka li e ili pak gi oburkah? mellow.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

El Camino

Мнение от El Camino » 07 Май 2006 09:57

Точно така е. МР2ката е със двигател отзад, което образува разпределение на тежестта 40% от пред, 60% отзад. В завой задницата има склонност да изскочи.
S13 явно е правена за по - широката общественост и са и заложили голям understeer. Я тежка предница, я окачването.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Май 2006 14:12

нещо не се връзва - по принцип MR автомобилите(средно разположен двигател, задно предаване) се славят с по-голям understeer - така е и при Honda NSX, и при поршетата. 40/60 би трябвало да даде по-голямо сцепление на задницата в завой. S13 доколкото знам е с неутрален баланс - затова е и една от най-популярните коли за дрифт. а MR2 е understeer доколото помня - нали едно момче от форума имаше такава и се оплакваше точно от това та му давахме съвети как да си докара oversteer с промяна на геометрията на окачването
status: за БАН

El Camino

Мнение от El Camino » 07 Май 2006 14:49

maggkrabar написа:нещо не се връзва - по принцип MR автомобилите(средно разположен двигател, задно предаване) се славят с по-голям understeer - така е и при Honda NSX, и при поршетата. 40/60 би трябвало да даде по-голямо сцепление на задницата в завой. S13 доколкото знам е с неутрален баланс - затова е и една от най-популярните коли за дрифт. а MR2 е understeer доколото помня - нали едно момче от форума имаше такава и се оплакваше точно от това та му давахме съвети как да си докара oversteer с промяна на геометрията на окачването
Kраси, S13 e с understeer, S14 e вече балансирана. В drift bible точно така ги дават.
MR2ката е със "средно разположен" двигател, но на практика тежестта на колата е отзад. За точните данни виж линка по долу:

http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~urmj/ ... 06-big.jpg

Естесвено е в завой или при спиране, това тегло да се стреми да мине напред.. от там и задницата скача. Екстремния пример за нещо подобно е Порше 911, което вече си е типична спортна кола със заден двигател.
Далаверата на тия коли е, както и при Ф1, че имат по ефективно спиране и ускорение. При тях дума не може да става да навлезеш в завоя на спирачка... точно щото задника само чака да го чукнеш на някъде и да замине.
За дрифт смятам, че също не са по - добри от неутрално балансираните автомобили (а то се и вижда по дрифт състезанията). Общото впечатление е, че на МР2ката задницата тръгне ли да излиза ... ходи я събирай ... еле па зимата:).

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Май 2006 23:20

конкретно за MR2 има голямо значение кой точно е моделът. по-старите наистина поднасят лесно, но по-новите модели имат умишлено фабрично understeer настроено окачване точно за да не поднасят лесно при натискане на спирачката или рязко отпускане на газта в завой - и беемветата са така - предната им стабилизираща щанга винаги е по-дебела от задната и по този начин в завой има превес на understeer. повечето MR автомобили си имат специфично поведение - много зависи как им е настроено окачването, но масов проблем при тях е непредвидимо поведение при рязка работа със спирачката или газта при влизане в завой. Специално за MR2 съм чел, че препоръчват внимателна работа с газта и спирачката за да е неутрална в завоя, понеже средноразположеният двигател и малкото тегло правят големи изненади при резки маневри.
status: за БАН

El Camino

Мнение от El Camino » 07 Май 2006 23:27

maggkrabar написа:Специално за MR2 съм чел, че препоръчват внимателна работа с газта и спирачката за да е неутрална в завоя, понеже средноразположеният двигател и малкото тегло правят големи изненади при резки маневри.
Смятам, че сме чели за едно и също нещо и причината е задника. Виждал ли си някъде някой да дрифти със 911ка?

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 08 Май 2006 01:44

да, има едно видео на Нордшлайфето с един жълт RUF CTR Yellow Bird(RR автомобил) - към 20км неземни дрифтове.

те дрифтове стават и със сток NSX, и с поршета 4х4, и с ламбо - Best Motoring винаги правят и дрифт тест като имат ревю на кола с шпер - и винаги подчертават understeer поведението на коли MR или RR(когато го има)

много от поршетата имат толкова голямо сцепление на задните колела, че умишлено добавят oversteer - вземат част от сцеплението отзад и го пренасят отпред при спиране - примерно на порша задницата му е "клекнала" и при спиране се пренася много тежест отпред. на CTR-a също е така - спират много яко, но ако по време на спирането врътнеш воланът задницата тръгва много

в тази насока искам да попитам някой има ли инфо за пружините EIBACH за АЕ86, не мога да намеря никаква информация за вида им, с колко свалят и рейта им - май свалят задницата малко повече от предницата - ако е така ще са екстра за дрифт
status: за БАН

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 08 Май 2006 04:39

El Camino написа:Точно така е. МР2ката е със двигател отзад, което образува разпределение на тежестта 40% от пред, 60% отзад. В завой задницата има склонност да изскочи.
S13 явно е правена за по - широката общественост и са и заложили голям understeer. Я тежка предница, я окачването.
Zna4i pravilno sum razbral. smile.gif
Da, to4no taka - purvo praviha drift s S14 ne sum siguren. Posle s S13, sled tova porbvat MR2 i nakraq probvat AE86 kato tq drifti na naj-visoki oboroti ot vsi4ki.
Ot cqlata rabota se vidq, 4e S14 se durji naj-dobre pri drift, S13-kata ima mnogo understeer(Tsuchiya obqsnqva da se drupne leko ru4nata, ako se polu4i understeer). MR2 ima prekaleno oversteer. I kato se ka4i na AE86 spored men si prave6e kakvoto iska, za6toto e naj-leka.

car with understeer = max. weight transition
car with oversteer = min. weight transition

Tsuchiya za AE86 drifting:
"It's great. It's so cool! I wish Toyota could make car like this again!" sad.gif smile.gif
[/b]
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта