Страница 2 от 2

Публикувано на: 21 Апр 2010 11:43
от slowtraveler
Предполагам - пропуск в горивната система.
Спукан гумен маркуч от firewall до двигателя (до там е метална тръба).
Колата е запалила малко трудно, и след секунди е лумнала в пламъци.
Горивото е пръскало по двигателя, и искра от запалването го е подпалила...
Както вече писах - нищо гумено и пластмасово не бе останало по двигателя, така-че не може да се каже нищо със сигурност.
Но металната горивна тръба нямаше следа от протрито (понякога се дупчат от протриване в купето)...

Публикувано на: 21 Апр 2010 13:19
от SFINKS
при запалване на двигателен отсек в никакъв случай не отваряйте предният капак освен ако не хванете пожара в самото наначло .
Ако вече е тръгнал огъня ефекта е все едно да излеете още няколко литра бендзин в огъня :violent3:

Публикувано на: 21 Апр 2010 15:23
от Vesko
А трябва ли пожарогасителя да е различен, ако колата е хибрид и има високо напрежение?

Публикувано на: 21 Апр 2010 15:29
от slowtraveler
Ами сигурно не трябва да е пенен, а прахов или СО2...
Обикновено на пожарогасителите има написано до колко KV е безопасно да се гаси с тях...

Публикувано на: 21 Апр 2010 16:25
от valen_tin
спасяваш себе си и всички, които биха могли да пострадат ... за колата си има застрахователи, пък и винаги можеш да си купиш нова wink.gif

Публикувано на: 21 Апр 2010 16:34
от slowtraveler
valen_tin написа:спасяваш себе си и всички, които биха могли да пострадат ... за колата си има застрахователи, пък и винаги можеш да си купиш нова wink.gif
Прав си, но е добре да се минимизират щетите...
В моя случай ако бяхме оставили нещата без да вземем мерки, щеше да изгори едно CL63AMG и някаква хонда, които бяха съседните автомобили..
А ако огъня бе тръгнал нататък - можеш да си представиш какво представлява един пълен платен паркинг :thumbsup:

Публикувано на: 22 Апр 2010 01:48
от Bass_Man
slowtraveler написа:................ на пожарогасителите има написано до колко KV е безопасно да се гаси с тях...
Е ти пък KV Веско да не кара тролей ве biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif .

На мен едно време ми се пали полския фиат с абартовия двигател tongue.gif и най-интересното е , че успях да го загася със сняг ! Маркуча ( който сменявах за трети път ) точно преди карбуратора пак се беше скапал и поливаше с бензин из мотора и понеже точно тогава карах без тенджерата ( филтъра ) от паленето на студено върна огън през карбуратора и запали изтеклото гориво от маркуча .
Но от това гасене го бях напълнил със сняг/вода/лед и така и не запали до следващото стопляне на времето . Просто беше блокирал двигателя .

Публикувано на: 22 Апр 2010 11:23
от slowtraveler
Bass_Man написа:
slowtraveler написа:................ на пожарогасителите има написано до колко KV е безопасно да се гаси с тях...
Е ти пък KV Веско да не кара тролей ве biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif ..
Ами то е нещо подобно - като отвориш капака на хибрида и виждаш само 'светкавици', къде не е добре да пипаш и къде има напрежения над 200В...
А за KV - ами обикновено маркировката на пожарогасителя показва до колко KV е безопасно да се гаси, ако въобще е подходящ за гасене на оборудване под напрежение... :thumbsup:

Публикувано на: 22 Апр 2010 19:22
от Vesko
slowtraveler написа:
Bass_Man написа:
slowtraveler написа:................ на пожарогасителите има написано до колко KV е безопасно да се гаси с тях...
Е ти пък KV Веско да не кара тролей ве biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif ..
Ами то е нещо подобно - като отвориш капака на хибрида и виждаш само 'светкавици', къде не е добре да пипаш и къде има напрежения над 200В...
А за KV - ами обикновено маркировката на пожарогасителя показва до колко KV е безопасно да се гаси, ако въобще е подходящ за гасене на оборудване под напрежение... :thumbsup:
Около 300В е акомулатора. Има удвоител на напрежение и двигателите работят на 600В. Това при закругление си е 1КВ biggrin.gif

Публикувано на: 22 Апр 2010 20:53
от Bass_Man
Да ве 2KV са си треснали инженери такива само светкавици са ви в главите tongue.gif biggrin.gif laugh.gif :whistle: wacko.gif !