Страница 2 от 4

Публикувано на: 07 Яну 2010 17:28
от b_d
Pioneer_ написа:
Fido Dido написа:Баш по темата си спорите, но имам въпрос към Pioneer - когато мотора ти е минал 300К, но е с турбо, какво масло му слагаш - минерално, че е по-дебело, или синтетика, че е по-тънка - да маже турбото?!
Аз знам, че мотор с турбо се кара с тънко масло.Така ли е? Аз бих сложил синтетика.
По-скоро турбо мотор се кара с по-гъсто масло, защото след малко даване на газ става на чорба. За синтетиката си прав - даже е най-добре да е естерно.

Публикувано на: 07 Яну 2010 19:30
от nikolov22
това е масло клас а1 за бензинов мотор най ниския клас масло трябва ти нещо б3 б4
а1 и б1 са за икономия на гориво
ако е а1/б1 става за твоя мотор демек за бензин и дизел става

Публикувано на: 07 Яну 2010 19:41
от nikolov22
Pioneer_ написа:
Fido Dido написа:Баш по темата си спорите, но имам въпрос към Pioneer - когато мотора ти е минал 300К, но е с турбо, какво масло му слагаш - минерално, че е по-дебело, или синтетика, че е по-тънка - да маже турбото?!
Аз знам, че мотор с турбо се кара с тънко масло.Така ли е? Аз бих сложил синтетика.
я погледни това и си помисли на турбиниран или зобан мотор какво трябва да се сложи или в сибир или в африка ако не ти е ясно прочети малко помисли и ще разбереш защо те хранят колегите

Публикувано на: 07 Яну 2010 21:30
от c
и аз не подържам тезата че след 200 хил. км се карало с минерално масло или с 10-40 например laugh.gif
както споменах в друга тема и двете ми коли са около и над 200 000км и продължавам да ги карам с 5-30 едната и 5-40 другата
5-30 е пълна синтетика

Публикувано на: 07 Яну 2010 22:23
от nikolov22
минералното прави много отлагания по двигателя можеби и затова намалява разхода

Публикувано на: 08 Яну 2010 15:45
от StaKo
Така и така сте захапали темата за маслата, да попитам гурутата, какъв е критерият да се избере 5W-30 пред 5W-40, защото аз лично бих заложил на второто, имайки предвид климата в България и топлинното натоварване, за което се прдписва едното и другото.

Публикувано на: 08 Яну 2010 16:02
от scorpion
Реших преди коледното ми пътуване до Будапеща да си взема за всеки случай 1 л. масло от ТМ-Ауто за дизеларката. Изненадах се, че консултанта ми даде 5W-40 вместо предписаното от Тойота 5W-30, като ме увери, че в двигателя ми заводски е сипано именно такова масло, което при първата гаранционна смяна ще бъде заменено с 5W-30.
На пръв поглед странно ми прозвуча но така или иначе взех маслото. Дано не ми се налага да доливам де ...

Публикувано на: 08 Яну 2010 18:25
от nikolov22
scorpion написа:Реших преди коледното ми пътуване до Будапеща да си взема за всеки случай 1 л. масло от ТМ-Ауто за дизеларката. Изненадах се, че консултанта ми даде 5W-40 вместо предписаното от Тойота 5W-30, като ме увери, че в двигателя ми заводски е сипано именно такова масло, което при първата гаранционна смяна ще бъде заменено с 5W-30.
На пръв поглед странно ми прозвуча но така или иначе взех маслото. Дано не ми се налага да доливам де ...
5w 30 не го гори толкова да не кажа хич

Публикувано на: 09 Яну 2010 04:08
от Bass_Man
По темата слушайте лошото_куче и четете старите теми в този форум , като не можете да си намерите по мрежата. Кое , как и защо е обсъждано прекалено много пъти за да се задават едни и същи въпроси през две седмици ,а именно ксенони , свещи , масла и гуми .

rudolf написа: по дискретно се опитах намекна и на колегата петър,че познанията му не са достатъчни за съвети,в предвид 1000 мнения без смисъл,в техническия раздел,,,но и той не ме разбра.

момчета моля ви,,,,съпоставяйте знанията си ,с някакъв достоверен източник...
нито бад дог,нито аз ,имаме за цел да спорим с вас, и с удоволствие ще чуем смислен аргумент.
Ти преди да му намекнеш на колегата попита ли някой дали си прав или го заключи от твоя "опит" ? И как така оцени и изчисли мненията му ? Може би притежаваш смислометър ?
Личен съвет : не се сравнявай с лошото_куче и стой далече от техническия раздел , като писател !
Ако искаш да кажеш нещо го кажи в отделна тема , а не чрез "намеквания" под формата на леко спамче тук-таме из темите , че едни от най-големите сранета станаха заради твоите овчи мисли ! И то основно в чужди теми защото реални ти твои почти нямаш . Което си е доста удобно принципно .
Ще ти го пратя и на ЛС , че данеби да не го видиш и да се помислиш за много умен :thumbsup: .

Публикувано на: 09 Яну 2010 08:15
от b_d
StaKo написа:Така и така сте захапали темата за маслата, да попитам гурутата, какъв е критерият да се избере 5W-30 пред 5W-40, защото аз лично бих заложил на второто, имайки предвид климата в България и топлинното натоварване, за което се прдписва едното и другото.
И аз бих заложил на второто.

Едната от основните причини за ползването на масла с нисък вискозитет от по-новите двигатели е лекото намаляване на разхода на гориво и съответно емисиите.

Публикувано на: 09 Яну 2010 12:36
от boev4eto
да питам и аз нещо по темата.
купих Corolla 1.4 vvt 2004 г. на 90000 км(реални) и мой приятел който смени консумативите ми сложи масло Fucsh 10w-40 полусинтетично.Като чета из форума разбирам , че май не трябва да е такова..Вече минах 5000 км с него.Да бягам ли да слагам 5w-30 или 5w-40 или да изчакам да му дойде времетоМоже ли да навредя на двигателя сериозно?Какво трябва да е полусинтетично или пълна синтетика?

Публикувано на: 09 Яну 2010 12:52
от zi_zi_top
Препоръчвам ти Fuchs Titan SuperSyn 5W40, няма да съжаляваш! :thumbsup:
Защо все пак не си прочел ръководството за експлоатация преди обслужването, а разчиташ на "майсторски мерак"? sad.gif

Публикувано на: 09 Яну 2010 13:12
от boev4eto
е разчитах че майстора ще знае какво трябва да сложи, приятел ми ама явно е сбъркал.Проблем ли че я карам така с по 'гъсто' масло през зимата особено?

Публикувано на: 09 Яну 2010 14:49
от zi_zi_top
По-добре го смени за да си спокоен дори нищо да не се случи. :whistle:

Публикувано на: 09 Яну 2010 15:08
от boev4eto
мерси за мнението .ще взема да го сменя следващата седмица .Правите ли промивка на ДВГ преди смяна?