Страница 2 от 3

Публикувано на: 19 Мар 2006 21:16
от punkara
cukni E1 i T1 (mislya che byaha) se edna zichka vutre v kutiikata diagnostic, i byagai da zapisvash greshkite pred tabloto, broi kolko ptui svetva check engine lampichkata, i zapisvai! kato mislish che si opravil neshtata, izkiuchi klemata na akumulatora za 10min, slozi ya, i posle pak pokarai, i viz posle ima li novi greshki.
wink.gif

Публикувано на: 20 Мар 2006 12:14
от Reptile
Историята на този документ е, че го взех от някакъв форум. Пича го беше хвърлил на някакъв "Free server". По името на документа(**24) се усъмних, че щом има номер 24, ще трябва да има и поне номер 1, ако не 25. Разрових се и открих ЦЯЛАТА група документи. Всичко, което има връзка с "токовете" е ПОДРОБНО(дори дразнещо подробно) описано.
Доста се УУУУУзорих докато намеря сайта, щот сЪ дУсещате, че търсенето не лУви PDF-и.
Та ето сайта Tuk.
От главното меню избирате опция "Technical articles" и виждате всички PDF-и. Целият сайт е интересен.

БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!

Публикувано на: 20 Мар 2006 12:25
от Reptile
punkara написа:cukni E1 i T1 (mislya che byaha) se edna zichka vutre v kutiikata diagnostic, i byagai da zapisvash greshkite pred tabloto, broi kolko ptui svetva check engine lampichkata, i zapisvai! kato mislish che si opravil neshtata, izkiuchi klemata na akumulatora za 10min, slozi ya, i posle pak pokarai, i viz posle ima li novi greshki.
wink.gif
Абе май НЕ става със "спиране на тока", имало някакво бушонче или ключе с което се рестартва компютъра или по-скоро се чистят грешките, защото тя "машинката" при "спиране на тока" очевидно се рестартва. Въпроса е къде се пазят грешките в RAM или ROM т.е може да се пазят в "постоянна памет" за да се даде възможност за прочитане в сервиз, дори ако е липсвало захранване!
Не съм изчел документите докрай сега ще потърся к'во пише по "въпорса"!
Абе, Пичове (понеже не ми е пред очите), тая "моята" таратайка, като се оказа, че е произведена 88-ма година(така и не се разбра кога е купена, защото на талона пише 12.94 - първа регистрация, но най-вероятно е 89 или 90-та НАЙ-късно) има ли някаква вероятност да НЯМА възможност за САМОдиагностика. Букса за диагностика има - това е сигурно, но не си спомням за оранжевата лампа на таблото!!!?!?!?

Публикувано на: 20 Мар 2006 13:53
от b_d
Reptile написа:
punkara написа:cukni E1 i T1 (mislya che byaha) se edna zichka vutre v kutiikata diagnostic, i byagai da zapisvash greshkite pred tabloto, broi kolko ptui svetva check engine lampichkata, i zapisvai! kato mislish che si opravil neshtata, izkiuchi klemata na akumulatora za 10min, slozi ya, i posle pak pokarai, i viz posle ima li novi greshki.
wink.gif
Абе май НЕ става със "спиране на тока", имало някакво бушонче или ключе с което се рестартва компютъра или по-скоро се чистят грешките, защото тя "машинката" при "спиране на тока" очевидно се рестартва. Въпроса е къде се пазят грешките в RAM или ROM т.е може да се пазят в "постоянна памет" за да се даде възможност за прочитане в сервиз, дори ако е липсвало захранване!
Не съм изчел документите докрай сега ще потърся к'во пише по "въпорса"!
Абе, Пичове (понеже не ми е пред очите), тая "моята" таратайка, като се оказа, че е произведена 88-ма година(така и не се разбра кога е купена, защото на талона пише 12.94 - първа регистрация, но най-вероятно е 89 или 90-та НАЙ-късно) има ли някаква вероятност да НЯМА възможност за САМОдиагностика. Букса за диагностика има - това е сигурно, но не си спомням за оранжевата лампа на таблото!!!?!?!?
със сигурност има самодиагностика щом е 4AGE

Публикувано на: 20 Мар 2006 16:22
от Reptile
Е, Убаво - ОспокУимЪ.
Мерси!
На това табло, освен в зоната, където е "икономайзера"(който е ред от зелени, жълти и червени диоди), на друго място не се сещам, г'де може да е! Всички останали показания са със стрелки!
Някой ми беше казвал(ебати изказването направих, чЪк си сЪ учудваЪм на мЕнЕ си!!!), че "четенето" на кодовете за грешка може да стане ДИРЕКТНО от буксата посредством "пробна лампа", работеща на 5V. Въпросната "пробна лампа" "измигва" кодовете за грешка, щом се свържат съответните два извода. До колкото знам, този "метод" на Опел Вектра от по-старите СТАВА!

Публикувано на: 20 Мар 2006 16:25
от b_d
Значи...

Четено става от една оранжева светлинка с иконка на двигателче. При мен е групирана заедно с лампата с иконка на акумулатор и лампата за ръчната.

Публикувано на: 20 Мар 2006 17:12
от Reptile
bad_dog написа:Значи...

Четено става от една оранжева светлинка с иконка на двигателче. При мен е групирана заедно с лампата с иконка на акумулатор и лампата за ръчната.
Очевидно е нещо подобно, просто не си спомням всичко, а пък искам да си разпечатам повече документи, които да ползвам, като отида да бърничкам по автмобила на село!

Публикувано на: 20 Мар 2006 20:08
от agent dust
Reptile, голямо благодаря за линка! много полезно инфо има. вече открих, че има взаимозаменяемост на температурните сензори :)

Публикувано на: 21 Мар 2006 11:05
от Reptile
Да бе, аз забравих да спомена, че в материалите има и описания, "кое ское може" и кое НЕ. Има инфо и за Ламбда Сондите. Но нали не могат да се изчетат толкоз материали за ден-два, та и аз съм в процес на чететне и откриване на нови и полезни неща!

БЪДИ ЗДРАВ

Публикувано на: 17 Апр 2006 19:13
от Reptile
Вече съм запознат с кодовете за грешки, които връща компютъра!!!!
Лошооооооо 24 и 31. Липсва сигнал за оборотите на разпределителният вал и Дебитомера не подава един от сигналите. Кодовете само ме насочиха, останалото го мерих сам!
Благодаря за схемата с дебитомера - много беше полезна. Изглежда е сдало багажа едно съпротивление от 100 ома(проблема е че е от долната страна на платката, ама и това е "БЯЛ кахър"), което не е страшно, другите сигнали са наред!
Въпроса е КАК е сдало багажа това съпротивление?!?!
Дебитомера не е проблем, защото този сигнал не е толкоз съществен!
Проблема е, че предположенията ми БЕЗ да съм свалял грешки от компютъра се оказаха ВЕРНИ т.е няма отместване на предварението и в същото време(и на "ВСИЧКО от ГОРЕ") отварянето на инжекторите е грешно. Това констатирах от документацията, която описва механизма на използване на този сигнал.
Проблема е, че не разбирам как може да се повреди подобен пасивен датчик, който е проЗт магнит с намотки. Преминаването на един зъб променя магнитното поле и т'ва генерира сигнал....тъпотия!
Единственото което успях да направя е да замеря съпротивлението на и на дватя "брояча" на обороти и то е 150 ома! Факта че единят датчик работи ме навежда на мисълта, че и другият функционира, заради еднаквите показатели(тия датчици по принцип са си еднакви!!!!). Остава да проверявам физическта връзка до компютъра, но и там измерих съпротивления, което значи, че верига ИМА!

ИДЕИ за последващи тестове!

Публикувано на: 17 Апр 2006 19:28
от Reptile
Опа, корекция! 12, 24 и 31, като 24 беше коригиран с "елементарни средства", оказа се че при тестването съм изключил буксата на дебитомера, след рестарт на компютъра повече не се появи!
Кодовете са 12 и 31.

Публикувано на: 17 Апр 2006 19:35
от agent dust
а провери ли кабелите? т.е. датчика да си работи, но в ЕКУ-то да не влиза сигнал.

в менюъла трябва да пише как точно да изтестваш датчиците дали бачкат. ако бачкат няма какво друго да е освен кабел

Публикувано на: 19 Апр 2006 08:55
от Reptile
Верига има, но какъв сигнал получава компютъра - БОЖА РАБОТА!
Може няйкой кабел да е дал "на маса" или да допира други кабели с нарушена изолация т.е - аз верига си замервам, ама до къде стига сигнал - НЕЗНАМ!
Не съм я човъркал много време и не съм установил, кои са кабелите при ЕКУ-то, които свързват датчика с копютъра, но ще го НАПРАВЯ!
Един добър човек от форума има тези датчици и ще ми ги даде на добра цена, така че първо ще пробвам "просто да ги подменя" и ако НЕ работи, почвам да проверявам всички съединения от датчика до ЕКУ-то!

П.С
Ламбда сондата, която сложих вероятно работи, защото не генерира грешки! В какъв режим работи без катализатора, пак е "БОЖА РАБОТА"! Катализатор НЕ мисля да слагам, може в неговият "кожух" да се добави една надупчена тръба, която леко да "подпира"!

Публикувано на: 19 Апр 2006 09:10
от b_d

Публикувано на: 26 Апр 2006 16:14
от Reptile
Мерси за инфото. Ще го ползвам! Спазарих колата за БЕЗ пари!
В смисъл, ако стане на кола, ще дам до 1000лв, иначе ми остава за "тренировачен автомобил"!
Беше прав за дебитомера, проблем си е!
Благодарение на Миро подкарахме делкото и грешката се изчисти, но брат ми счупи темперетурният датчик, като се опита да извади клемата. После се оказа, че си е бил счупен и се е държал на 1мм пластамаса, ама нали я вземам и каквото стане. Подготвил съм се да вложа около 2 бона и мисля да я оправя изцяло!
Купето е много запазено, има една две малки ръждички, но си е с оригинални спойлери отпред отзад и на праговете!
Дано стане нещо!