Страница 2 от 2
Публикувано на: 18 Май 2009 22:56
от Vokil
xtreme написа:Smile написа:Как се разбира дали имам достатъчно накладки?


По принцип "достатъчно накладки" както сам се изрази е доста широко понятие. Понеже спирането на автомобила се извършва от 3 части , самите толеранси на тези части са различни. Например имаш чисто нови накладки т.е феродов слой около 7-9 мм. В същото време обаче дисковете ти са доста стари и съответно са се поизпилили с примерно 4-5мм . Спирачните ти апарати са стандартни и примерно хода на цилиндърчето е 9мм.И получаваме следното. Караш известно време, феродото е вече 5мм, на теория би трябвало още да спираш , обаче на практика не, защото цилиндърчето е достигнало максималния си ход примерно и накладката вече не може да достигне диска защото той е доста по тънък отколкото трябва. И тем подобни ситуации, изпускащи уплътнения на цилиндърчета криви дискове и т.н. На практика не можеш да погледнеш накладката тя да е наполовина и да кажеш със сигурност , ок съм няма да се пребия

Абе човек разглобявал ли си спирачен апарат ????? Като свърши хода буталото излиза и пада спирачната течност изтича а ти умираш . Помисли сега пак дали производителите на са се замислили че някои изро или невежа може да си кара дисковете докато станат на вестници и накладките докато половината желозо се изтрие. И въпреки това въпросният шофьор да не умре

Публикувано на: 19 Май 2009 00:21
от xtreme

Е не бъди толкова негативно настроен, не е задължително човека да умира. Все пак последния път майка ми дойде и ми каза, че има проблем с колата, като завивала по-рязко и светвала лампата за маслото ;) какво да ги правиш жени. Още повече ,че теоретично налягането в спирачките трябва да стане доста ниско още преди да падне буталцето, но знам ли не съм тествал :P.А и съм почти сигурен ,че бях виждал апарат на, който имаше крайно положение на буталцето, ма може и да греша.
Публикувано на: 19 Май 2009 00:34
от Me4oKyX
Допустимото износване варира от 0,4мм до 1,8мм - зависи дали е преден или заден диск, зависи и специфично от модела на колата и диска, който ползва. Но определено да караш с 4+мм износване си е равно на самоубийство. Може да има някой модел, с такива допустими, но аз не съм срещал наживо. Дори да спира, определено не прилага спирачното усилие, което може и може да ти се наложи да ползваш... Със спирачки шега не бива!

Слагайте хубави накладки, дискове и спирачни течности, за да сте си спокойни

Публикувано на: 19 Май 2009 08:43
от martod
xtreme написа:А и съм почти сигурен ,че бях виждал апарат на, който имаше крайно положение на буталцето, ма може и да греша.
Със сигурност грешиш... biggrin.gif
В противен случай, би следвало да обясниш, как се сменя гумичката на цилиндърчето, след като буталото не може да излезе от него...
Публикувано на: 19 Май 2009 09:25
от ALTEZZA
xtreme написа:

По принцип "достатъчно накладки" както сам се изрази е доста широко понятие. Понеже спирането на автомобила се извършва от 3 части , самите толеранси на тези части са различни. Например имаш чисто нови накладки т.е феродов слой около 7-9 мм. В същото време обаче дисковете ти са доста стари и съответно са се поизпилили с примерно 4-5мм . Спирачните ти апарати са стандартни и примерно хода на цилиндърчето е 9мм.И получаваме следното. Караш известно време, феродото е вече 5мм, на теория би трябвало още да спираш , обаче на практика не, защото цилиндърчето е достигнало максималния си ход примерно и накладката вече не може да достигне диска защото той е доста по тънък отколкото трябва. И тем подобни ситуации, изпускащи уплътнения на цилиндърчета криви дискове и т.н. На практика не можеш да погледнеш накладката тя да е наполовина и да кажеш със сигурност , ок съм няма да се пребия

niama takav film! povecheto diskove kat se iznosiat 2mm i se hvarliat(po predpisanie na proizvoditelia).
plus tova nezavisimo kolko e izkochilo butalceto, naliaganeto vinagi e edno i sashto, osven ako ne se poiavi tech na spirachna technost. pri diskovi sistemi, kogato se iznosvat nakladkite, butalceto izkacha vse poveche i poveche, no za smetka na tova raztoianieto se zaema ot spirachna technost. spored zakona na Paskal, raztoianieto det shte izmine technosta niama absolutno nikakvo znachenie, tova koeto e ot znachenie e razmera na butalata i prilojenata nad tiah sila.
spored knigata, nakladki se smeniat kat im ostane 1mm ferodo, no az gi smeniam po rano.
Публикувано на: 19 Май 2009 12:50
от slowtraveler
Само едно допълнение:
Колкото по-малко е феродото, толкова по-бързо загрява спирачния апарат и се доближаваш до точката на кипене на спирачна течност...
А за дисковете обикновено в книгите пише - лимитирани по 'минимална дебелина на диска', а не по степен на износване.
