Страница 2 от 3
Публикувано на: 24 Апр 2009 23:06
от Raya
а някой да знае колко гори Еклипса, мотора му е 2.5? .......само заради това се отказах от изгодна оферта

Публикувано на: 25 Апр 2009 00:18
от rudolf
Raya написа:а някой да знае колко гори Еклипса, мотора му е 2.5? .......само заради това се отказах от изгодна оферта

за спортен тип кола,,това е много хипотетичен въпрос,,иначе вообще си нямам представа.
Публикувано на: 25 Апр 2009 01:55
от Bass_Man
Raya написа:а някой да знае колко гори Еклипса, мотора му е 2.5? .......само заради това се отказах от изгодна оферта

Кой е този Еклипс ? Година нещо това онова ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Eclipse
От wiki видях , че имат 2.4 двигател , който не е особенно талантлив и не би трябвало да дава повече от 11-12 градско ако няма нещо генерално сгрешено в него

.
Публикувано на: 25 Апр 2009 16:04
от Scott
mishel7524 написа:От личен опит малкия мотор гори около 1-2 литра повечко.
Още малко и ще изкараш че бензинов двигател 190к.с. гори 5л/100.

И аз имам някакъв личен опит - при мен Селика 140к.с. гори 6.5-7 л/100км
Публикувано на: 25 Апр 2009 22:17
от mishel7524
Засичли сме 143к. със 192к. Не карам никой да вярва. Моят разход си го засичам на всяко зареждане.
Публикувано на: 26 Апр 2009 13:45
от Scott
mishel7524 написа:Засичли сме 143к. със 192к. Не карам никой да вярва...
Всъщност ти сам си противоречиш:
mishel7524 написа:Разхода е 9-10 градско и магистрала/на 160-180/
Със 160-180 ти гори 9-10, сравнено с разхода на Raya:
Raya написа:А на магистрала при 160-180 е 8.5л
е 0.5-1.5л/100км повече. biggrin.gif
За градско въобще няма да коментирам, но 1ZZ-FE двигателя има отношение диаметър/ход на буталото 79/91.5mm, а 2ZZ-GE - 82/85mm. Защо споменавам това - двигателите с голям ход на буталото при равен обем, позволяват по-икономично каране, заради по-големия въртящ момент.
Публикувано на: 26 Апр 2009 14:35
от Bass_Man
Scott написа:
За градско въобще няма да коментирам, но 1ZZ-FE двигателя има отношение диаметър/ход на буталото 79/91.5mm, а 2ZZ-GE - 82/85mm. Защо споменавам това - двигателите с голям ход на буталото при равен обем, позволяват по-икономично каране, заради по-големия въртящ момент.
Скоти май френд по принцип си прав обаче това щеше да е напълно вярно ако двигателя беше директно зацепен с предавка 1:1 към колелата

. Но както знаеш имаме диф и кутия та не се знае "финално" кой кога и колко голям момент ще извади на колетийте

. Щото иначе малко се връщаме на спора между бензина и дизела ( rpm vs Nm )

. + това много зависи каква е степента и как е настроено газоразпределението ( за кой диапазон от обороти е оптимизирано ) .
Та принципно си прав но практически е трудно да се правят генерални заключения само по хода .
Публикувано на: 26 Апр 2009 17:25
от Scott
Bass_Man написа:...имаме диф и кутия та не се знае "финално" кой кога и колко голям момент ще извади на колетийте...принципно си прав но практически е трудно да се правят генерални заключения само по хода.
В конкретния случай скоростната кутия и диференциала са абсолютно същите.
Дай ми един пример, където при бензинови двигатели с еднакъв обем този с по-малък ход има по-малък разход.
Публикувано на: 26 Апр 2009 17:40
от Bass_Man
Scott написа:В конкретния случай скоростната кутия и диференциала са абсолютно същите.
Дай ми един пример, където при бензинови двигатели с еднакъв обем този с по-малък ход има по-малък разход.
Ами не би трябвало да са абсолютно същите защото това би означавало , че няма особенни разлики нито във въртящите моменти нито в максималните обороти .

И това много лесно можем да видим с една графика .
Относно това да ти дам разлики аз лично не знам за двигатели от едно поколение от един производител , които да имат някакви много драстични разлики в хода дори и тези близо 6 мм на 90мм ход нали не мислиш , че ще ги усетиш по някакъв начин ? Все пак това са около 10% разлика .
Но пък мога да ти дам примери как двигател с по-голям обем ( съответно и ход ) от едно поколение с двигател с по-малък обем харчи по-малко и дори е по-динамичен . Говоря за М20Б20 и М20Б27 на БМВ . 2000 кубика срещу 2700 кубика . Еднаква максимална мощност . Но там разликите вече са и в хода , и в обема и в газоразпределението и са доста повече от 10% !
ПС:
Само разликата в хода е 66 към 81 . Но има и много голяма разлика в дифа 3,6х-4,1х:1 към 2,7х-2,9х:1 !
разход
Публикувано на: 26 Апр 2009 20:52
от Raya
естественно не разбрах аз всички технически коментари по разхода на голям/малък мотор, но си направих извода, че когато реша да си купя кола за градско каране, за по-икономично е по-добре да си купя кола с по-голям мотор.

объркахте ме . До верен извод стигнах, или съм в грешна посока???
Публикувано на: 26 Апр 2009 20:59
от mishel7524
Всъщност ти сам си противоречиш: Сам не , може би с колежката. За заси4ането съм сигурен. Но в крайна сметка може и да имаш право. По италиански каталог дават: 143 к. с. градско–10.3 маг.–6.2 192к.с.–11.5 и 6.6

Публикувано на: 26 Апр 2009 22:10
от Scott
Bass_Man написа:...Относно това да ти дам разлики аз лично не знам за двигатели от едно поколение от един производител , които да имат някакви много драстични разлики в хода дори и тези близо 6 мм на 90мм ход нали не мислиш , че ще ги усетиш по някакъв начин...
Има няколко интересни изследвания в тази насока. За съжаление публикациите на SAE се плащат, но ето един документ, който е безплатен:
http://cu-ocw.eng.chula.ac.th/cu/eng/me ... lutant.pdf
Цитат от него:
The longer the stroke relative to the engine bore, the lower are HC emissions and part-load fuel consumption.
Цитат от
документa на SAE:
Mechanical efficiency tended to increase with increasing bore/stroke ratio. The specific fuel consumption tended to rise with increasing bore/stroke ratio
Eто и извадка от една книжка в Google Books:
Публикувано на: 27 Апр 2009 00:07
от Bass_Man
Scott написа:Има няколко интересни изследвания в тази насока.....................................................
Принципно в тази насока има доста материали и може доста да се рови . Но общо взето е ясно , че на колкото по-малко площ натискаш с една и съща сила толкова повече ще натиснеш реално и ще загубиш по-малко от безмислено разширяване настрани . От гледна точка и на горенето в камерата е по-добре да не са много големи буталата и от гледна точка на детонаций . Но при конструирането на двигателите има доста съображения , които трябва да бъдат взети предвид и не е възможно да конструираш нещо с 200см ход

. Общо взето повечето 4 до 6 цилиндрови мотори се движат около квадратните размери с малки разлики +/-20% . От много голямо значение също е и дължината на биелата спрямо дължината на шийката на коляновия вал. От , което отношение зависи и възможността двигателя да се върти с определени максимални обороти . аккто и доста други съображения .
Но , както обичам да казвам гледайте от Ф1 какво правят хората . Общо взето след турбо ерата атмосферните двигатели са с поне 8 цилиндъра . Въпреки , че те не целят големи моменти в ниски обороти пак предпочитат да ползват повече на брой малки буталца от колкото по-малко на брой големи буталища laugh.gif . Точно и за това беше големия рев когато ги ограничиха от V10 на V8 ( демек наистина са ги ограничили ). Общо взето в зависимост от материалите , които се ползват , технологията на изработка и целевия диапазон от обороти / мощност си има разни отношения и коефициенти , които вече ( в края на 20-ти началото на 21-ви век ) са що годе ясни .
Та идеята ми беше за тези двата двигателя , които си дал за пример , както и да ги изчисляваш коефициентите и каквото и да смяташ трудно ще получиш по-голяма разлика от 10% , а това си е доста малка разлика за да я усетиш чувствително . В разход вървене или нещо подобно .
Публикувано на: 27 Апр 2009 07:37
от polsun
Моята е автомат засичал съм я и поне за мен е супер малко. В града ми дава макс 10.5/100 а извънградско съм свалял и под 7 при средна скорост от 80км., а иначе колкото и да натискам над 8/100 извън града немога да я докарам.
Re: разход
Публикувано на: 27 Апр 2009 08:39
от Bass_Man
Raya написа:естественно не разбрах аз всички технически коментари по разхода на голям/малък мотор, но си направих извода, че когато реша да си купя кола за градско каране, за по-икономично е по-добре да си купя кола с по-голям мотор.

объркахте ме . До верен извод стигнах, или съм в грешна посока???
По скоро обратното . Големите двигатели харчат повечко в града ако се кара леко . Ако натискаш юнашката няма да усетиш голяма разлика между големия и малкия в разхода .
При извънградско при леко каране харчат почти еднакво , а при яко натискане големия харчи по-малко .
И за това ако бързаш навсякъде е по-добре да си вземеш голям мотор .