Celica 6 VS. Celica 7

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 24 Апр 2009 23:06

а някой да знае колко гори Еклипса, мотора му е 2.5? .......само заради това се отказах от изгодна оферта sad.gif

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 25 Апр 2009 00:18

Raya написа:а някой да знае колко гори Еклипса, мотора му е 2.5? .......само заради това се отказах от изгодна оферта sad.gif
за спортен тип кола,,това е много хипотетичен въпрос,,иначе вообще си нямам представа.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2009 01:55

Raya написа:а някой да знае колко гори Еклипса, мотора му е 2.5? .......само заради това се отказах от изгодна оферта sad.gif
Кой е този Еклипс ? Година нещо това онова ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Eclipse

От wiki видях , че имат 2.4 двигател , който не е особенно талантлив и не би трябвало да дава повече от 11-12 градско ако няма нещо генерално сгрешено в него tongue.gif .

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 25 Апр 2009 16:04

mishel7524 написа:От личен опит малкия мотор гори около 1-2 литра повечко.
Още малко и ще изкараш че бензинов двигател 190к.с. гори 5л/100. :whistle:
И аз имам някакъв личен опит - при мен Селика 140к.с. гори 6.5-7 л/100км

mishel7524
Мнения: 86
Регистриран на: 01 Яну 2009 15:28

Мнение от mishel7524 » 25 Апр 2009 22:17

Засичли сме 143к. със 192к. Не карам никой да вярва. Моят разход си го засичам на всяко зареждане.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Апр 2009 13:45

mishel7524 написа:Засичли сме 143к. със 192к. Не карам никой да вярва...
Всъщност ти сам си противоречиш:
mishel7524 написа:Разхода е 9-10 градско и магистрала/на 160-180/
Със 160-180 ти гори 9-10, сравнено с разхода на Raya:
Raya написа:А на магистрала при 160-180 е 8.5л
е 0.5-1.5л/100км повече. biggrin.gif
За градско въобще няма да коментирам, но 1ZZ-FE двигателя има отношение диаметър/ход на буталото 79/91.5mm, а 2ZZ-GE - 82/85mm. Защо споменавам това - двигателите с голям ход на буталото при равен обем, позволяват по-икономично каране, заради по-големия въртящ момент.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Апр 2009 14:35

Scott написа: За градско въобще няма да коментирам, но 1ZZ-FE двигателя има отношение диаметър/ход на буталото 79/91.5mm, а 2ZZ-GE - 82/85mm. Защо споменавам това - двигателите с голям ход на буталото при равен обем, позволяват по-икономично каране, заради по-големия въртящ момент.
Скоти май френд по принцип си прав обаче това щеше да е напълно вярно ако двигателя беше директно зацепен с предавка 1:1 към колелата :whistle: . Но както знаеш имаме диф и кутия та не се знае "финално" кой кога и колко голям момент ще извади на колетийте tongue.gif . Щото иначе малко се връщаме на спора между бензина и дизела ( rpm vs Nm ) :whistle: . + това много зависи каква е степента и как е настроено газоразпределението ( за кой диапазон от обороти е оптимизирано ) .
Та принципно си прав но практически е трудно да се правят генерални заключения само по хода .

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Апр 2009 17:25

Bass_Man написа:...имаме диф и кутия та не се знае "финално" кой кога и колко голям момент ще извади на колетийте...принципно си прав но практически е трудно да се правят генерални заключения само по хода.
В конкретния случай скоростната кутия и диференциала са абсолютно същите.
Дай ми един пример, където при бензинови двигатели с еднакъв обем този с по-малък ход има по-малък разход.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Апр 2009 17:40

Scott написа:В конкретния случай скоростната кутия и диференциала са абсолютно същите.
Дай ми един пример, където при бензинови двигатели с еднакъв обем този с по-малък ход има по-малък разход.
Ами не би трябвало да са абсолютно същите защото това би означавало , че няма особенни разлики нито във въртящите моменти нито в максималните обороти . :whistle: И това много лесно можем да видим с една графика .
Относно това да ти дам разлики аз лично не знам за двигатели от едно поколение от един производител , които да имат някакви много драстични разлики в хода дори и тези близо 6 мм на 90мм ход нали не мислиш , че ще ги усетиш по някакъв начин ? Все пак това са около 10% разлика .

Но пък мога да ти дам примери как двигател с по-голям обем ( съответно и ход ) от едно поколение с двигател с по-малък обем харчи по-малко и дори е по-динамичен . Говоря за М20Б20 и М20Б27 на БМВ . 2000 кубика срещу 2700 кубика . Еднаква максимална мощност . Но там разликите вече са и в хода , и в обема и в газоразпределението и са доста повече от 10% !

ПС:
Само разликата в хода е 66 към 81 . Но има и много голяма разлика в дифа 3,6х-4,1х:1 към 2,7х-2,9х:1 !

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

разход

Мнение от Raya » 26 Апр 2009 20:52

естественно не разбрах аз всички технически коментари по разхода на голям/малък мотор, но си направих извода, че когато реша да си купя кола за градско каране, за по-икономично е по-добре да си купя кола с по-голям мотор. unsure.gif :help: объркахте ме . До верен извод стигнах, или съм в грешна посока???

mishel7524
Мнения: 86
Регистриран на: 01 Яну 2009 15:28

Мнение от mishel7524 » 26 Апр 2009 20:59

Всъщност ти сам си противоречиш: Сам не , може би с колежката. За заси4ането съм сигурен. Но в крайна сметка може и да имаш право. По италиански каталог дават: 143 к. с. градско–10.3 маг.–6.2 192к.с.–11.5 и 6.6 :whistle:

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Апр 2009 22:10

Bass_Man написа:...Относно това да ти дам разлики аз лично не знам за двигатели от едно поколение от един производител , които да имат някакви много драстични разлики в хода дори и тези близо 6 мм на 90мм ход нали не мислиш , че ще ги усетиш по някакъв начин...
Има няколко интересни изследвания в тази насока. За съжаление публикациите на SAE се плащат, но ето един документ, който е безплатен:
http://cu-ocw.eng.chula.ac.th/cu/eng/me ... lutant.pdf
Цитат от него: The longer the stroke relative to the engine bore, the lower are HC emissions and part-load fuel consumption.
Цитат от документa на SAE: Mechanical efficiency tended to increase with increasing bore/stroke ratio. The specific fuel consumption tended to rise with increasing bore/stroke ratio
Eто и извадка от една книжка в Google Books:
Прикачени файлове
Увеличаването на топлинните загуби с увеличение на отношението диаметър/ход на буталото...
Увеличаването на топлинните загуби с увеличение на отношението диаметър/ход на буталото...
Bore_Stroke_ratio.JPG (62.01 KiB) Преглеждано 2522 пъти

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 27 Апр 2009 00:07

Scott написа:Има няколко интересни изследвания в тази насока.....................................................
Принципно в тази насока има доста материали и може доста да се рови . Но общо взето е ясно , че на колкото по-малко площ натискаш с една и съща сила толкова повече ще натиснеш реално и ще загубиш по-малко от безмислено разширяване настрани . От гледна точка и на горенето в камерата е по-добре да не са много големи буталата и от гледна точка на детонаций . Но при конструирането на двигателите има доста съображения , които трябва да бъдат взети предвид и не е възможно да конструираш нещо с 200см ход tongue.gif . Общо взето повечето 4 до 6 цилиндрови мотори се движат около квадратните размери с малки разлики +/-20% . От много голямо значение също е и дължината на биелата спрямо дължината на шийката на коляновия вал. От , което отношение зависи и възможността двигателя да се върти с определени максимални обороти . аккто и доста други съображения .
Но , както обичам да казвам гледайте от Ф1 какво правят хората . Общо взето след турбо ерата атмосферните двигатели са с поне 8 цилиндъра . Въпреки , че те не целят големи моменти в ниски обороти пак предпочитат да ползват повече на брой малки буталца от колкото по-малко на брой големи буталища laugh.gif . Точно и за това беше големия рев когато ги ограничиха от V10 на V8 ( демек наистина са ги ограничили ). Общо взето в зависимост от материалите , които се ползват , технологията на изработка и целевия диапазон от обороти / мощност си има разни отношения и коефициенти , които вече ( в края на 20-ти началото на 21-ви век ) са що годе ясни .
Та идеята ми беше за тези двата двигателя , които си дал за пример , както и да ги изчисляваш коефициентите и каквото и да смяташ трудно ще получиш по-голяма разлика от 10% , а това си е доста малка разлика за да я усетиш чувствително . В разход вървене или нещо подобно .

Аватар
polsun
Мнения: 242
Регистриран на: 06 Фев 2009 07:45
Местоположение: Габрово/В. Търново
Обратна връзка:

Мнение от polsun » 27 Апр 2009 07:37

Моята е автомат засичал съм я и поне за мен е супер малко. В града ми дава макс 10.5/100 а извънградско съм свалял и под 7 при средна скорост от 80км., а иначе колкото и да натискам над 8/100 извън града немога да я докарам.
Toyota Celica '01 1.8 VVT-I
Изображение http://venci.bg http://lexus-bg.eu

Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: разход

Мнение от Bass_Man » 27 Апр 2009 08:39

Raya написа:естественно не разбрах аз всички технически коментари по разхода на голям/малък мотор, но си направих извода, че когато реша да си купя кола за градско каране, за по-икономично е по-добре да си купя кола с по-голям мотор. unsure.gif :help: объркахте ме . До верен извод стигнах, или съм в грешна посока???
По скоро обратното . Големите двигатели харчат повечко в града ако се кара леко . Ако натискаш юнашката няма да усетиш голяма разлика между големия и малкия в разхода .
При извънградско при леко каране харчат почти еднакво , а при яко натискане големия харчи по-малко .
И за това ако бързаш навсякъде е по-добре да си вземеш голям мотор .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта