
Celica 6 VS. Celica 7
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Кой е този Еклипс ? Година нещо това онова ?Raya написа:а някой да знае колко гори Еклипса, мотора му е 2.5? .......само заради това се отказах от изгодна оферта
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Eclipse
От wiki видях , че имат 2.4 двигател , който не е особенно талантлив и не би трябвало да дава повече от 11-12 градско ако няма нещо генерално сгрешено в него

-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 01 Яну 2009 15:28
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Всъщност ти сам си противоречиш:mishel7524 написа:Засичли сме 143к. със 192к. Не карам никой да вярва...
Със 160-180 ти гори 9-10, сравнено с разхода на Raya:mishel7524 написа:Разхода е 9-10 градско и магистрала/на 160-180/
е 0.5-1.5л/100км повече. biggrin.gifRaya написа:А на магистрала при 160-180 е 8.5л
За градско въобще няма да коментирам, но 1ZZ-FE двигателя има отношение диаметър/ход на буталото 79/91.5mm, а 2ZZ-GE - 82/85mm. Защо споменавам това - двигателите с голям ход на буталото при равен обем, позволяват по-икономично каране, заради по-големия въртящ момент.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Скоти май френд по принцип си прав обаче това щеше да е напълно вярно ако двигателя беше директно зацепен с предавка 1:1 към колелатаScott написа: За градско въобще няма да коментирам, но 1ZZ-FE двигателя има отношение диаметър/ход на буталото 79/91.5mm, а 2ZZ-GE - 82/85mm. Защо споменавам това - двигателите с голям ход на буталото при равен обем, позволяват по-икономично каране, заради по-големия въртящ момент.



Та принципно си прав но практически е трудно да се правят генерални заключения само по хода .
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
В конкретния случай скоростната кутия и диференциала са абсолютно същите.Bass_Man написа:...имаме диф и кутия та не се знае "финално" кой кога и колко голям момент ще извади на колетийте...принципно си прав но практически е трудно да се правят генерални заключения само по хода.
Дай ми един пример, където при бензинови двигатели с еднакъв обем този с по-малък ход има по-малък разход.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ами не би трябвало да са абсолютно същите защото това би означавало , че няма особенни разлики нито във въртящите моменти нито в максималните обороти .Scott написа:В конкретния случай скоростната кутия и диференциала са абсолютно същите.
Дай ми един пример, където при бензинови двигатели с еднакъв обем този с по-малък ход има по-малък разход.

Относно това да ти дам разлики аз лично не знам за двигатели от едно поколение от един производител , които да имат някакви много драстични разлики в хода дори и тези близо 6 мм на 90мм ход нали не мислиш , че ще ги усетиш по някакъв начин ? Все пак това са около 10% разлика .
Но пък мога да ти дам примери как двигател с по-голям обем ( съответно и ход ) от едно поколение с двигател с по-малък обем харчи по-малко и дори е по-динамичен . Говоря за М20Б20 и М20Б27 на БМВ . 2000 кубика срещу 2700 кубика . Еднаква максимална мощност . Но там разликите вече са и в хода , и в обема и в газоразпределението и са доста повече от 10% !
ПС:
Само разликата в хода е 66 към 81 . Но има и много голяма разлика в дифа 3,6х-4,1х:1 към 2,7х-2,9х:1 !
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
разход
естественно не разбрах аз всички технически коментари по разхода на голям/малък мотор, но си направих извода, че когато реша да си купя кола за градско каране, за по-икономично е по-добре да си купя кола с по-голям мотор.
объркахте ме . До верен извод стигнах, или съм в грешна посока???


-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 01 Яну 2009 15:28
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Има няколко интересни изследвания в тази насока. За съжаление публикациите на SAE се плащат, но ето един документ, който е безплатен:Bass_Man написа:...Относно това да ти дам разлики аз лично не знам за двигатели от едно поколение от един производител , които да имат някакви много драстични разлики в хода дори и тези близо 6 мм на 90мм ход нали не мислиш , че ще ги усетиш по някакъв начин...
http://cu-ocw.eng.chula.ac.th/cu/eng/me ... lutant.pdf
Цитат от него: The longer the stroke relative to the engine bore, the lower are HC emissions and part-load fuel consumption.
Цитат от документa на SAE: Mechanical efficiency tended to increase with increasing bore/stroke ratio. The specific fuel consumption tended to rise with increasing bore/stroke ratio
Eто и извадка от една книжка в Google Books:
- Прикачени файлове
-
- Увеличаването на топлинните загуби с увеличение на отношението диаметър/ход на буталото...
- Bore_Stroke_ratio.JPG (62.01 KiB) Преглеждано 2522 пъти
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Принципно в тази насока има доста материали и може доста да се рови . Но общо взето е ясно , че на колкото по-малко площ натискаш с една и съща сила толкова повече ще натиснеш реално и ще загубиш по-малко от безмислено разширяване настрани . От гледна точка и на горенето в камерата е по-добре да не са много големи буталата и от гледна точка на детонаций . Но при конструирането на двигателите има доста съображения , които трябва да бъдат взети предвид и не е възможно да конструираш нещо с 200см ходScott написа:Има няколко интересни изследвания в тази насока.....................................................

Но , както обичам да казвам гледайте от Ф1 какво правят хората . Общо взето след турбо ерата атмосферните двигатели са с поне 8 цилиндъра . Въпреки , че те не целят големи моменти в ниски обороти пак предпочитат да ползват повече на брой малки буталца от колкото по-малко на брой големи буталища laugh.gif . Точно и за това беше големия рев когато ги ограничиха от V10 на V8 ( демек наистина са ги ограничили ). Общо взето в зависимост от материалите , които се ползват , технологията на изработка и целевия диапазон от обороти / мощност си има разни отношения и коефициенти , които вече ( в края на 20-ти началото на 21-ви век ) са що годе ясни .
Та идеята ми беше за тези двата двигателя , които си дал за пример , както и да ги изчисляваш коефициентите и каквото и да смяташ трудно ще получиш по-голяма разлика от 10% , а това си е доста малка разлика за да я усетиш чувствително . В разход вървене или нещо подобно .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: разход
По скоро обратното . Големите двигатели харчат повечко в града ако се кара леко . Ако натискаш юнашката няма да усетиш голяма разлика между големия и малкия в разхода .Raya написа:естественно не разбрах аз всички технически коментари по разхода на голям/малък мотор, но си направих извода, че когато реша да си купя кола за градско каране, за по-икономично е по-добре да си купя кола с по-голям мотор.![]()
объркахте ме . До верен извод стигнах, или съм в грешна посока???
При извънградско при леко каране харчат почти еднакво , а при яко натискане големия харчи по-малко .
И за това ако бързаш навсякъде е по-добре да си вземеш голям мотор .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта