Страница 94 от 103
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 12:51
от Ивайло Димов
Акл тая Корола е с директно впръскване има резон

за масло ACEA C2/C3.Но на колегата равката е MPI дюзи.
Няма специални магични присадки в ОЕ моторните масла автопроизводителите задават определени параметри по ACEA,API ,ILSAC и те самите имат определени изисквания ....long life бля бля .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 14:13
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: ↑09 Юли 2024 12:51
Няма специални магични присадки в ОЕ моторните масла автопроизводителите
На трансмисионни обаче съм срещал....
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 14:19
от gena_bs
Така е, ама всичко зависи как се експлоатира и обслужва автомобила.
В някой от случаите тези изисквания за одобрения за трансмисионните са само и единствено причина за отказ от гаранция, за съжаление!
Особено за роботите и производни на тях.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 14:23
от south
Ивайло Димов написа: ↑09 Юли 2024 12:51
Акл тая Корола е с директно впръскване има резон

за масло ACEA C2/C3.Но на колегата равката е MPI дюзи.
Корола бензин след 2013, т.е. от 2014 /до 2018?/ трябва да е само 1ZR-FAE, т.е. както на предходния 1ZR-FE - multi-point fuel injection system, четейки гугъл, но ето факт, ТМ предлагат Toyota PFE 5/30 за интервал 15 000 км.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 14:36
от r34c7
slowtraveler написа: ↑09 Юли 2024 14:13
Ивайло Димов написа: ↑09 Юли 2024 12:51
Няма специални магични присадки в ОЕ моторните масла автопроизводителите
На трансмисионни обаче съм срещал....
Фордовите масла за ръчни кутии по някаква причина са с особен състав, за Toyota WS ATF-а има легенди за някакви митични съставки, макар че силно се съмнявам да има такива

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 14:46
от Akima
r34c7 написа: ↑09 Юли 2024 14:36
Toyota WS ATF-а има легенди за някакви митични съставки
Пращал съм на приятели с немски премиуми - "закърпват" си убитите АСК с него.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 14:52
от slowtraveler
gena_bs написа: ↑09 Юли 2024 14:19
В някой от случаите тези изисквания за одобрения за трансмисионните са само и единствено причина за отказ от гаранция, за съжаление!
Имах предвид друго - за конкретна марка автомобил трансмисионното масло в диференциалите трябва или да е ОЕМ, или да си купиш ОЕМ присадката, която да добавиш към стандартно одобрено като спецификации масло'...
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 14:59
от Ивайло Димов
Трансмисионните и хидравличните са друга бира дет се казва .WS е абревеатура на world srandart ...демек Dextron 5 /6 .
ТМ може да ти предложат и A5/B5 ,A3/B4 Ilsac ....квото се сетиш ,тия коли (MPI) не са претенция както нафтовите печки и GDI бензиновите резачки .Спазва се препоръчителния вискозитет и API по manual user , останалото е въпрос на маркетинг

.Най- хубавото масло е свежото и наличието му в картера .И всички тия надписи от типа "fuel economy " са прах в очите ,дори да има няква икономия на гориво тя е в хомеопатична доза ,статистическа грешка .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 16:02
от r34c7
Akima написа: ↑09 Юли 2024 14:46
r34c7 написа: ↑09 Юли 2024 14:36
Toyota WS ATF-а има легенди за някакви митични съставки
Пращал съм на приятели с немски премиуми - "закърпват" си убитите АСК с него.
Хаха, интересно. Закърпват успешно?
Ивайло Димов написа: ↑09 Юли 2024 14:59
WS е абревеатура на world srandart ...демек Dextron 5 /6 .
Много подобно е на Dexron VI, но не е същото, лично мнение е, че са неофициално взаимозаменяеми.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 16:05
от Ивайло Димов
Акита вероятно има предвид ,че некой премиум немски кочини са с Aisin автомати и ОЕ маслото за тойота им подхожда по специфики.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 16:09
от Akima
r34c7 написа: ↑09 Юли 2024 16:02
Закърпват успешно?
За момента 3 от 3 АСК с производител, различен от АЙСИН работят с 90% съдържание на ATF WS.
Ползвателите твърдят, че е магическо - аз се въздържам от подобни "рационализации".
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 22:28
от nov
Малко извън темата - смених маслото, но по грешка налях около 300 грама повече, нищо не светна за грешка, минах близо 10км и няма течове, но незнам - да търся ли сонда да точа? Може ли да стане неква беля? Обикновено събира точно 4 литра и е на около 2-3мм под горната точка на щеката на максимума, сега обаче идва около 2мм над точката.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 22:41
от Ивайло Димов

Карай си колата бре ,има едни руснаци Гараж 54 ,правиха тестове с един двигател и прозрачен картер .Наливаха 0.5 ,1 , 2 литра повече по едно време напълниха картера с двойно повече масло

...е тогава изби отвсекъде.300 мл са нищо ,ако толко те трвожи ...по ветеринарните аптеки има 100 мл спринцовки на цена 2.50 ,едно маркучле 6мм и си точиш излишното.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 22:47
от nov
Имам го тоя комплект, на Волвото бех налял около 150 мл. повече и наби грешка, та диагностики да разчетат грешката, та после аптеки - източих и се оправи след 2-3км каране, а тука явно е "опоскано" откъм датчик за горно ниво (надявам се да има поне , ако случайно падне под минимума), но от друга гледна точка е добре, няма грешки, няма нищо - ударих неколко прекъсвача да кача налягането в системата (никога не съм я натискал така), но пак нищо не светна - да считам, че всичко е ок?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 09 Юли 2024 22:59
от mapamop
Още на първия магистрален пробег ще е избутала част от тия 200 грама, или през картерната вентилация във входящия колектор, или през сегментите.
Ако са наистина 200 грама, предполагам до смяната на маслото ще ги е избутала с лихвите.
Няма мотор с абсолютно нулев разход на масло...