Страница 92 от 103
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 14:05
от WoLF
Един лаишки въпрос ме мъчи и ще се престраша - какво е лошото на маслата с по-ниско съдържание на сяра (ACEA Cx)? И производен на предния - Защо не ги слагаме на бензинови мотори?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 14:07
от BOz
nov написа: ↑03 Юни 2024 15:06
Тараторе бе, кви са тия СелениЙЙЙЙ бе, а бе на колко трябва да го вземаш, че да ти е по-изгодна разликата с някоя по-читава марка,
Тия "Селении" реално са масла, които се използват в първоначално вграждане в много модели автомобили. Включително и във високопроизводителни такива.
Ивайло Димов написа: ↑04 Юни 2024 10:36
и КПД-то му в отношение кубатура и въртящ момент е коренно различен
Ф40 през 80-те години е правил 197 Нютона от литър. Лексъс от 2024-та прави по 189 Нютона от литър. "КПД"-то под тази му форма не се е променил кой знае колко драстично.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 14:22
от Ивайло Димов
Проблема е,че при моноградните масла съдържанието на сяра ,сулфатна пепел и всякакви вредни примеси е високо.Имат ниска течливост при студено време и нисък TBN ,което ще рече много по-бързо сработване на базата .
Кратък експлоатационен период при съвременните разбирания за интервали на обслужване .Но имат и плюсове ,ниска цена ,много добра антикорозионна защита и липса на фалшификати .
Разбира се не бих го сипал в двигател с директно впръскване или комън рейл ,освен ако не ми е спешно належащо да долея .
Подобни масла могат да се ползват и за промиване на мотора .
Но гаранция ,че ако налееш SAE 20 или SAE 30 пролетта или лятото нищо няма да се случи по механиката на коляно-мотовилковия механизъм или газоразпределителния .
Дори в най-скъпите масла с високо съдържание на PAO и естери има и минерлно масло ,в тях производителите на присадки смесват всички хим.елементи от рецептата и ги добавят в течен вид в блендера към базата .Така ,че тия басни "100% syntetic full syntetic "и сякакви подобни надписи са маркетингов трик .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 15:11
от nov
slowtraveler написа: ↑04 Юни 2024 13:52
Не значи, че задължително няма да работи безпроблемно, а че не гарантира това (т.е. е ВЪЗМОЖНО да създаде проблеми при дългосрочна експлоатация)... Затова и трябва винаги да се избягва използването на масла от тип (не марка), непрепоръчан от производителя.
Тъй де - изяснихме за типа, за марката вече е ясно.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 15:17
от nov
BOz написа: ↑04 Юни 2024 14:07
Тия "Селении" реално са масла, които се използват в първоначално вграждане в много модели автомобили. Включително и във високопроизводителни такива.
В кои марки конкретно се вграждат първоначално? Не се заяждам - просташко питане е? Ланча,Алфа евентуално или AGIP..................в други?
Каква е дефиницията за високопроизводителен автомобил и по кой критерии? - пак питане, че за пръв път го срещам това определение за автомобил?
BOz написа: ↑04 Юни 2024 14:07
Ф40 през 80-те години е правил 197 Нютона от литър. Лексъс от 2024-та прави по 189 Нютона от литър. "КПД"-то под тази му форма не се е променил кой знае колко драстично.
Тъй де, ама на едното му дават 10в40 , а на другото??????????????? А дали е само заради еко нормите при второто?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 15:32
от Ивайло Димов
По - ниска плътност на масления филм =на по-малко енергия за задвижване .Тва 0W20 за да е тоя вискозитет трябва да се сгрее до 100 градуса .Зимата ако караш на късо градско и имаш star-stop система вероятността да не се достигне температура е голяма .И в крайна сметка мое се окаже ,че караш и със 0W40

защото маслото не е прогрято .Гледал съм анализи на 0W20 ОЕ Тойота масло карано на жегите в ОАЕ ,Австралия и няма никакви проблеми и увеличен износ щото колата се е пържила на +40 градуса с тая чорба .Всички проблеми идват от неправилно подбран вискозитет и не навременна смяна .Марката масло е от значение ако се ползват синтетични бази ,една шепа производители ги предлагат .90 % от маслата в Европа са +/- идентични ,разсипани по различни туби с различни етикети

щото сите пазаруват присадки от 4 компании ,които от своя страна им продават лицензирани от ACEA,API и автопроизводителите рецепти .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 15:52
от BOz
nov написа: ↑04 Юни 2024 15:17Ланча,Алфа
Точно тези италиански производители препоръчват Селенята за техните автомобили. Както Тойота казва - наливайте Тойота масло, така Алфа Ромео (примерно) казва, наливайте Селеня.
nov написа: ↑04 Юни 2024 15:17
Каква е дефиницията за високопроизводителен автомобил и по кой критерии
Няма критерии по ИСО или БДС, което да го определя. Но като такъв автомобил определям БМВ М, МБ АМГ сериите, Алфа Ромео Джулия четирилистна детелинка. Или такива, каквито почти всеки от нас в този форум не кара.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 16:00
от nov
BOz написа: ↑04 Юни 2024 15:52
Точно тези италиански производители препоръчват Селенята за техните автомобили.
Да де, не напразно посочих италиански марки и Ивеко донякъде и до там ....................
BOz написа: ↑04 Юни 2024 15:52БМВ М3/5, МБ АМГ
Ясно, визираш мощни автомобили при сравнително нисък разход и ниски емисии на замърсяване

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 16:43
от Ивайло Димов

Днес бех на гости на моя мастер правеше некъв фиат на който имаше стикер Petronas Selenia .Да ама двигателя е 2.2 HDI на Пежо ,които пък сипват Total само

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 16:49
от centil
WoLF написа: ↑04 Юни 2024 14:05
Един лаишки въпрос ме мъчи и ще се престраша - какво е лошото на маслата с по-ниско съдържание на сяра (ACEA Cx)? И производен на предния - Защо не ги слагаме на бензинови мотори?
Зависи кои точно ACEA Cx са ти интересни. Например ACEA C3 се използва масово и в бензинови мотори.
Дори ACEA C3 се води като наследник на ACEA A3/B4. В днешните масла добавките са много по-различни от маслата от преди 10-15г. Сярата в "старите" масла е изместена с нови технологии/материали в модерното масло.
С промяната на горивата се променят и смазочните материали в ДВГ.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 17:02
от WoLF
А по-чистите C2 и C1 имат ли достатъчни негативи, че да се избягват за бензини?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 17:37
от Ивайло Димов
C2 не е по-чисто ,води се mid saps но с нисък вискозитет ,C1 и C4 са low saps ...обикновено съм ги срещал като препоръка за френски дизелови мотори .Няма нищо лошо в нископепелните масла ,дори се препоръчват за двигатели работещи на пропан-бутан или метан ,а за коли с директно впръскване са си задължителни .Масла с допуски VW 504/507 ,MB 229,52 и BMW LL-04 ,имат доста сериозни изисквания от автопроизводителите .Защото хем трябва да са mid saps хем да издържат на интервал 15 /20 хил .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 20:09
от gena_bs
Явно всички сме зомбирани от разните нищо не значещи API и прочие класификации.
Какви течливости в нормалните условия, при положение, че маслата от 50-те се използват в Арктика и Антарктида?
Без да са API, ISAC, synt, хомологирани и прочие скубещи крайния потребител "сертификации".
В клипа ясно няколко пъти показаха, че Agip е направила първите синтетични добавки. После - те са станали основа на маслото - full synt, като се е намалило съдържанието на базовото масло.
Преди по-малко от 10 години всички производители, без изключения, са препоръчвали уж висококачествени синтетични масла с период за смяна 30-35000км. Long Life е едно от маркетинговите названия. "Тествани" за двигателите и прочие. После са заваляли рекламации в гаранция и тихомълком нещата си идват на място - интервали за смяна 7000-10000-15000км пробег/ 250 моточаса. Като същевременно се увеличава количеството на минералните съставки в маслата/
Какви екологии, какви 5 лева? Става въпрос за едни и същи двигатели и години на производство!
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Юни 2024 22:34
от centil
WoLF написа: ↑04 Юни 2024 17:02
А по-чистите C2 и C1 имат ли достатъчни негативи, че да се избягват за бензини?
C1 вече не съществува. Реално С1 беше базирано на ACEA A5/B5, което се употребява при бензинови двигатели.
С2 е типично "дизелово" масло за автомобили с ДПФ и дори в ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES бензиновия двигател не е вписан като евентуална възможност.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 07 Юни 2024 21:49
от batacho
Ивайло Димов написа: ↑04 Юни 2024 15:32
По - ниска плътност на масления филм =на по-малко енергия за задвижване .Тва 0W20 за да е тоя вискозитет трябва да се сгрее до 100 градуса .Зимата ако караш на късо градско и имаш star-stop система вероятността да не се достигне температура е голяма .И в крайна сметка мое се окаже ,че караш и със 0W40

защото маслото не е прогрято .Гледал съм анализи на 0W20 ОЕ Тойота масло карано на жегите в ОАЕ ,Австралия и няма никакви проблеми и увеличен износ щото колата се е пържила на +40 градуса с тая чорба .Всички проблеми идват от неправилно подбран вискозитет и не навременна смяна .Марката масло е от значение ако се ползват синтетични бази ,една шепа производители ги предлагат .90 % от маслата в Европа са +/- идентични ,разсипани по различни туби с различни етикети

щото сите пазаруват присадки от 4 компании ,които от своя страна им продават лицензирани от ACEA,API и автопроизводителите рецепти .
Абсолютно СЪГЛАСЕН!