МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Един лаишки въпрос ме мъчи и ще се престраша - какво е лошото на маслата с по-ниско съдържание на сяра (ACEA Cx)? И производен на предния - Защо не ги слагаме на бензинови мотори?



- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тия "Селении" реално са масла, които се използват в първоначално вграждане в много модели автомобили. Включително и във високопроизводителни такива.
Ф40 през 80-те години е правил 197 Нютона от литър. Лексъс от 2024-та прави по 189 Нютона от литър. "КПД"-то под тази му форма не се е променил кой знае колко драстично.Ивайло Димов написа: ↑04 Юни 2024 10:36 и КПД-то му в отношение кубатура и въртящ момент е коренно различен

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Проблема е,че при моноградните масла съдържанието на сяра ,сулфатна пепел и всякакви вредни примеси е високо.Имат ниска течливост при студено време и нисък TBN ,което ще рече много по-бързо сработване на базата .
Кратък експлоатационен период при съвременните разбирания за интервали на обслужване .Но имат и плюсове ,ниска цена ,много добра антикорозионна защита и липса на фалшификати .
Разбира се не бих го сипал в двигател с директно впръскване или комън рейл ,освен ако не ми е спешно належащо да долея .
Подобни масла могат да се ползват и за промиване на мотора .
Но гаранция ,че ако налееш SAE 20 или SAE 30 пролетта или лятото нищо няма да се случи по механиката на коляно-мотовилковия механизъм или газоразпределителния .
Дори в най-скъпите масла с високо съдържание на PAO и естери има и минерлно масло ,в тях производителите на присадки смесват всички хим.елементи от рецептата и ги добавят в течен вид в блендера към базата .Така ,че тия басни "100% syntetic full syntetic "и сякакви подобни надписи са маркетингов трик .
Кратък експлоатационен период при съвременните разбирания за интервали на обслужване .Но имат и плюсове ,ниска цена ,много добра антикорозионна защита и липса на фалшификати .
Разбира се не бих го сипал в двигател с директно впръскване или комън рейл ,освен ако не ми е спешно належащо да долея .
Подобни масла могат да се ползват и за промиване на мотора .
Но гаранция ,че ако налееш SAE 20 или SAE 30 пролетта или лятото нищо няма да се случи по механиката на коляно-мотовилковия механизъм или газоразпределителния .
Дори в най-скъпите масла с високо съдържание на PAO и естери има и минерлно масло ,в тях производителите на присадки смесват всички хим.елементи от рецептата и ги добавят в течен вид в блендера към базата .Така ,че тия басни "100% syntetic full syntetic "и сякакви подобни надписи са маркетингов трик .
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тъй де - изяснихме за типа, за марката вече е ясно.slowtraveler написа: ↑04 Юни 2024 13:52 Не значи, че задължително няма да работи безпроблемно, а че не гарантира това (т.е. е ВЪЗМОЖНО да създаде проблеми при дългосрочна експлоатация)... Затова и трябва винаги да се избягва използването на масла от тип (не марка), непрепоръчан от производителя.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
В кои марки конкретно се вграждат първоначално? Не се заяждам - просташко питане е? Ланча,Алфа евентуално или AGIP..................в други?
Каква е дефиницията за високопроизводителен автомобил и по кой критерии? - пак питане, че за пръв път го срещам това определение за автомобил?
Тъй де, ама на едното му дават 10в40 , а на другото??????????????? А дали е само заради еко нормите при второто?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
По - ниска плътност на масления филм =на по-малко енергия за задвижване .Тва 0W20 за да е тоя вискозитет трябва да се сгрее до 100 градуса .Зимата ако караш на късо градско и имаш star-stop система вероятността да не се достигне температура е голяма .И в крайна сметка мое се окаже ,че караш и със 0W40
защото маслото не е прогрято .Гледал съм анализи на 0W20 ОЕ Тойота масло карано на жегите в ОАЕ ,Австралия и няма никакви проблеми и увеличен износ щото колата се е пържила на +40 градуса с тая чорба .Всички проблеми идват от неправилно подбран вискозитет и не навременна смяна .Марката масло е от значение ако се ползват синтетични бази ,една шепа производители ги предлагат .90 % от маслата в Европа са +/- идентични ,разсипани по различни туби с различни етикети
щото сите пазаруват присадки от 4 компании ,които от своя страна им продават лицензирани от ACEA,API и автопроизводителите рецепти .


- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Точно тези италиански производители препоръчват Селенята за техните автомобили. Както Тойота казва - наливайте Тойота масло, така Алфа Ромео (примерно) казва, наливайте Селеня.
Няма критерии по ИСО или БДС, което да го определя. Но като такъв автомобил определям БМВ М, МБ АМГ сериите, Алфа Ромео Джулия четирилистна детелинка. Или такива, каквито почти всеки от нас в този форум не кара.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Да де, не напразно посочих италиански марки и Ивеко донякъде и до там ....................
Ясно, визираш мощни автомобили при сравнително нисък разход и ниски емисии на замърсяване


NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА


-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Зависи кои точно ACEA Cx са ти интересни. Например ACEA C3 се използва масово и в бензинови мотори.
Дори ACEA C3 се води като наследник на ACEA A3/B4. В днешните масла добавките са много по-различни от маслата от преди 10-15г. Сярата в "старите" масла е изместена с нови технологии/материали в модерното масло.
С промяната на горивата се променят и смазочните материали в ДВГ.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
А по-чистите C2 и C1 имат ли достатъчни негативи, че да се избягват за бензини?



- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
C2 не е по-чисто ,води се mid saps но с нисък вискозитет ,C1 и C4 са low saps ...обикновено съм ги срещал като препоръка за френски дизелови мотори .Няма нищо лошо в нископепелните масла ,дори се препоръчват за двигатели работещи на пропан-бутан или метан ,а за коли с директно впръскване са си задължителни .Масла с допуски VW 504/507 ,MB 229,52 и BMW LL-04 ,имат доста сериозни изисквания от автопроизводителите .Защото хем трябва да са mid saps хем да издържат на интервал 15 /20 хил .
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Явно всички сме зомбирани от разните нищо не значещи API и прочие класификации.
Какви течливости в нормалните условия, при положение, че маслата от 50-те се използват в Арктика и Антарктида?
Без да са API, ISAC, synt, хомологирани и прочие скубещи крайния потребител "сертификации".
В клипа ясно няколко пъти показаха, че Agip е направила първите синтетични добавки. После - те са станали основа на маслото - full synt, като се е намалило съдържанието на базовото масло.
Преди по-малко от 10 години всички производители, без изключения, са препоръчвали уж висококачествени синтетични масла с период за смяна 30-35000км. Long Life е едно от маркетинговите названия. "Тествани" за двигателите и прочие. После са заваляли рекламации в гаранция и тихомълком нещата си идват на място - интервали за смяна 7000-10000-15000км пробег/ 250 моточаса. Като същевременно се увеличава количеството на минералните съставки в маслата/
Какви екологии, какви 5 лева? Става въпрос за едни и същи двигатели и години на производство!

Какви течливости в нормалните условия, при положение, че маслата от 50-те се използват в Арктика и Антарктида?
Без да са API, ISAC, synt, хомологирани и прочие скубещи крайния потребител "сертификации".
В клипа ясно няколко пъти показаха, че Agip е направила първите синтетични добавки. После - те са станали основа на маслото - full synt, като се е намалило съдържанието на базовото масло.
Преди по-малко от 10 години всички производители, без изключения, са препоръчвали уж висококачествени синтетични масла с период за смяна 30-35000км. Long Life е едно от маркетинговите названия. "Тествани" за двигателите и прочие. После са заваляли рекламации в гаранция и тихомълком нещата си идват на място - интервали за смяна 7000-10000-15000км пробег/ 250 моточаса. Като същевременно се увеличава количеството на минералните съставки в маслата/
Какви екологии, какви 5 лева? Става въпрос за едни и същи двигатели и години на производство!
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
C1 вече не съществува. Реално С1 беше базирано на ACEA A5/B5, което се употребява при бензинови двигатели.
С2 е типично "дизелово" масло за автомобили с ДПФ и дори в ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES бензиновия двигател не е вписан като евентуална възможност.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 02 Апр 2013 21:33
- Местоположение: КОЗЛОДУЙ
- Автомобил: TOYOTA COROLLA 1,6 2018
- Благодарил/а: 3 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Абсолютно СЪГЛАСЕН!Ивайло Димов написа: ↑04 Юни 2024 15:32 По - ниска плътност на масления филм =на по-малко енергия за задвижване .Тва 0W20 за да е тоя вискозитет трябва да се сгрее до 100 градуса .Зимата ако караш на късо градско и имаш star-stop система вероятността да не се достигне температура е голяма .И в крайна сметка мое се окаже ,че караш и със 0W40защото маслото не е прогрято .Гледал съм анализи на 0W20 ОЕ Тойота масло карано на жегите в ОАЕ ,Австралия и няма никакви проблеми и увеличен износ щото колата се е пържила на +40 градуса с тая чорба .Всички проблеми идват от неправилно подбран вискозитет и не навременна смяна .Марката масло е от значение ако се ползват синтетични бази ,една шепа производители ги предлагат .90 % от маслата в Европа са +/- идентични ,разсипани по различни туби с различни етикети
щото сите пазаруват присадки от 4 компании ,които от своя страна им продават лицензирани от ACEA,API и автопроизводителите рецепти .
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2010
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2018
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2018
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 7 госта