МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Заключено
Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от WoLF » 04 Юни 2024 14:05

Един лаишки въпрос ме мъчи и ще се престраша - какво е лошото на маслата с по-ниско съдържание на сяра (ACEA Cx)? И производен на предния - Защо не ги слагаме на бензинови мотори?
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от BOz » 04 Юни 2024 14:07

nov написа: 03 Юни 2024 15:06 Тараторе бе, кви са тия СелениЙЙЙЙ бе, а бе на колко трябва да го вземаш, че да ти е по-изгодна разликата с някоя по-читава марка,
Тия "Селении" реално са масла, които се използват в първоначално вграждане в много модели автомобили. Включително и във високопроизводителни такива.
Ивайло Димов написа: 04 Юни 2024 10:36 и КПД-то му в отношение кубатура и въртящ момент е коренно различен
Ф40 през 80-те години е правил 197 Нютона от литър. Лексъс от 2024-та прави по 189 Нютона от литър. "КПД"-то под тази му форма не се е променил кой знае колко драстично. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Юни 2024 14:22

Проблема е,че при моноградните масла съдържанието на сяра ,сулфатна пепел и всякакви вредни примеси е високо.Имат ниска течливост при студено време и нисък TBN ,което ще рече много по-бързо сработване на базата .
Кратък експлоатационен период при съвременните разбирания за интервали на обслужване .Но имат и плюсове ,ниска цена ,много добра антикорозионна защита и липса на фалшификати .
Разбира се не бих го сипал в двигател с директно впръскване или комън рейл ,освен ако не ми е спешно належащо да долея .
Подобни масла могат да се ползват и за промиване на мотора .
Но гаранция ,че ако налееш SAE 20 или SAE 30 пролетта или лятото нищо няма да се случи по механиката на коляно-мотовилковия механизъм или газоразпределителния .
Дори в най-скъпите масла с високо съдържание на PAO и естери има и минерлно масло ,в тях производителите на присадки смесват всички хим.елементи от рецептата и ги добавят в течен вид в блендера към базата .Така ,че тия басни "100% syntetic full syntetic "и сякакви подобни надписи са маркетингов трик .

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Юни 2024 15:11

slowtraveler написа: 04 Юни 2024 13:52 Не значи, че задължително няма да работи безпроблемно, а че не гарантира това (т.е. е ВЪЗМОЖНО да създаде проблеми при дългосрочна експлоатация)... Затова и трябва винаги да се избягва използването на масла от тип (не марка), непрепоръчан от производителя.
Тъй де - изяснихме за типа, за марката вече е ясно.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Юни 2024 15:17

BOz написа: 04 Юни 2024 14:07 Тия "Селении" реално са масла, които се използват в първоначално вграждане в много модели автомобили. Включително и във високопроизводителни такива.
В кои марки конкретно се вграждат първоначално? Не се заяждам - просташко питане е? Ланча,Алфа евентуално или AGIP..................в други?
Каква е дефиницията за високопроизводителен автомобил и по кой критерии? - пак питане, че за пръв път го срещам това определение за автомобил?
BOz написа: 04 Юни 2024 14:07 Ф40 през 80-те години е правил 197 Нютона от литър. Лексъс от 2024-та прави по 189 Нютона от литър. "КПД"-то под тази му форма не се е променил кой знае колко драстично.
Тъй де, ама на едното му дават 10в40 , а на другото??????????????? А дали е само заради еко нормите при второто?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Юни 2024 15:32

По - ниска плътност на масления филм =на по-малко енергия за задвижване .Тва 0W20 за да е тоя вискозитет трябва да се сгрее до 100 градуса .Зимата ако караш на късо градско и имаш star-stop система вероятността да не се достигне температура е голяма .И в крайна сметка мое се окаже ,че караш и със 0W40 tooth.gif защото маслото не е прогрято .Гледал съм анализи на 0W20 ОЕ Тойота масло карано на жегите в ОАЕ ,Австралия и няма никакви проблеми и увеличен износ щото колата се е пържила на +40 градуса с тая чорба .Всички проблеми идват от неправилно подбран вискозитет и не навременна смяна .Марката масло е от значение ако се ползват синтетични бази ,една шепа производители ги предлагат .90 % от маслата в Европа са +/- идентични ,разсипани по различни туби с различни етикети tooth.gif щото сите пазаруват присадки от 4 компании ,които от своя страна им продават лицензирани от ACEA,API и автопроизводителите рецепти .

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от BOz » 04 Юни 2024 15:52

nov написа: 04 Юни 2024 15:17Ланча,Алфа
Точно тези италиански производители препоръчват Селенята за техните автомобили. Както Тойота казва - наливайте Тойота масло, така Алфа Ромео (примерно) казва, наливайте Селеня.
nov написа: 04 Юни 2024 15:17 Каква е дефиницията за високопроизводителен автомобил и по кой критерии
Няма критерии по ИСО или БДС, което да го определя. Но като такъв автомобил определям БМВ М, МБ АМГ сериите, Алфа Ромео Джулия четирилистна детелинка. Или такива, каквито почти всеки от нас в този форум не кара. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Юни 2024 16:00

BOz написа: 04 Юни 2024 15:52 Точно тези италиански производители препоръчват Селенята за техните автомобили.
Да де, не напразно посочих италиански марки и Ивеко донякъде и до там ....................
BOz написа: 04 Юни 2024 15:52БМВ М3/5, МБ АМГ
Ясно, визираш мощни автомобили при сравнително нисък разход и ниски емисии на замърсяване stupid.gif :D
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Юни 2024 16:43

offtopic.gif Днес бех на гости на моя мастер правеше некъв фиат на който имаше стикер Petronas Selenia .Да ама двигателя е 2.2 HDI на Пежо ,които пък сипват Total само tooth.gif

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от centil » 04 Юни 2024 16:49

WoLF написа: 04 Юни 2024 14:05 Един лаишки въпрос ме мъчи и ще се престраша - какво е лошото на маслата с по-ниско съдържание на сяра (ACEA Cx)? И производен на предния - Защо не ги слагаме на бензинови мотори?
Зависи кои точно ACEA Cx са ти интересни. Например ACEA C3 се използва масово и в бензинови мотори.
Дори ACEA C3 се води като наследник на ACEA A3/B4. В днешните масла добавките са много по-различни от маслата от преди 10-15г. Сярата в "старите" масла е изместена с нови технологии/материали в модерното масло.
С промяната на горивата се променят и смазочните материали в ДВГ.

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от WoLF » 04 Юни 2024 17:02

А по-чистите C2 и C1 имат ли достатъчни негативи, че да се избягват за бензини?
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Юни 2024 17:37

C2 не е по-чисто ,води се mid saps но с нисък вискозитет ,C1 и C4 са low saps ...обикновено съм ги срещал като препоръка за френски дизелови мотори .Няма нищо лошо в нископепелните масла ,дори се препоръчват за двигатели работещи на пропан-бутан или метан ,а за коли с директно впръскване са си задължителни .Масла с допуски VW 504/507 ,MB 229,52 и BMW LL-04 ,имат доста сериозни изисквания от автопроизводителите .Защото хем трябва да са mid saps хем да издържат на интервал 15 /20 хил .

gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от gena_bs » 04 Юни 2024 20:09

Явно всички сме зомбирани от разните нищо не значещи API и прочие класификации. sad.gif
Какви течливости в нормалните условия, при положение, че маслата от 50-те се използват в Арктика и Антарктида?
Без да са API, ISAC, synt, хомологирани и прочие скубещи крайния потребител "сертификации".
В клипа ясно няколко пъти показаха, че Agip е направила първите синтетични добавки. После - те са станали основа на маслото - full synt, като се е намалило съдържанието на базовото масло.
Преди по-малко от 10 години всички производители, без изключения, са препоръчвали уж висококачествени синтетични масла с период за смяна 30-35000км. Long Life е едно от маркетинговите названия. "Тествани" за двигателите и прочие. После са заваляли рекламации в гаранция и тихомълком нещата си идват на място - интервали за смяна 7000-10000-15000км пробег/ 250 моточаса. Като същевременно се увеличава количеството на минералните съставки в маслата/
Какви екологии, какви 5 лева? Става въпрос за едни и същи двигатели и години на производство!

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от centil » 04 Юни 2024 22:34

WoLF написа: 04 Юни 2024 17:02 А по-чистите C2 и C1 имат ли достатъчни негативи, че да се избягват за бензини?
C1 вече не съществува. Реално С1 беше базирано на ACEA A5/B5, което се употребява при бензинови двигатели.
С2 е типично "дизелово" масло за автомобили с ДПФ и дори в ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES бензиновия двигател не е вписан като евентуална възможност.

batacho
Мнения: 28
Регистриран на: 02 Апр 2013 21:33
Местоположение: КОЗЛОДУЙ
Автомобил: TOYOTA COROLLA 1,6 2018
Благодарил/а: 3 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от batacho » 07 Юни 2024 21:49

Ивайло Димов написа: 04 Юни 2024 15:32 По - ниска плътност на масления филм =на по-малко енергия за задвижване .Тва 0W20 за да е тоя вискозитет трябва да се сгрее до 100 градуса .Зимата ако караш на късо градско и имаш star-stop система вероятността да не се достигне температура е голяма .И в крайна сметка мое се окаже ,че караш и със 0W40 tooth.gif защото маслото не е прогрято .Гледал съм анализи на 0W20 ОЕ Тойота масло карано на жегите в ОАЕ ,Австралия и няма никакви проблеми и увеличен износ щото колата се е пържила на +40 градуса с тая чорба .Всички проблеми идват от неправилно подбран вискозитет и не навременна смяна .Марката масло е от значение ако се ползват синтетични бази ,една шепа производители ги предлагат .90 % от маслата в Европа са +/- идентични ,разсипани по различни туби с различни етикети tooth.gif щото сите пазаруват присадки от 4 компании ,които от своя страна им продават лицензирани от ACEA,API и автопроизводителите рецепти .
Абсолютно СЪГЛАСЕН!
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2010
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2018

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 7 госта