Страница 10 от 42

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 05 Мар 2017 20:42
от bobi1kenobi1
Здравейте колеги. В петък на път колата (Авенсис Т25 DCAT, 177 к.с., 2007г.) влезе в авариен режим със съответните лампички и грешка P2002. Пенсионерската стигнахме до крайната точка и след няколко телефонни разговора си определих час за сервиз в София. Офертата беше за 2 часа да изчовъркат DPF и да коригират софтуера. Поради малко лошо стечение на обстоятелствата времето се проточи до 8 часа, но резултата е на лице. Колата е като отвързана, разхода за сега го смятам с около литър надолу (изминал съм само около 500 км. от тогава). Няма и помен от дим в огледалото за обратно виждане. Сега вече мога спокойно да гледам и с двете очи напред w00t.gif
Кефа е голям. punk.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 17 Мар 2017 14:35
от bodura
abarnev написа: Привет и от мен
Става дума за Корола Версо 2.2 Д-кат 177 кс . колата е на почти 160 000 км имам е от май месец и съм много доволен до момента в които времето не захладня . КОЛАТА ЗАПОЧНА ДА ПУШИ излиза доста пушек на моменти ми е неудобно от другите шофьори . Започва да пуши когато загрее на нормална темп. , при студен двигател няма проблеми . Пробвах нафта от всички бензиностанции - няма промяна . Наложи ми се да пътувам Бургас- Боровец
и обратно сиреч 90 процента магистрала . продухвах е карах е с 2000-3000-4000 оборота не забелязах дим . Добавка и сложих за ДПФ . и пак си пуши иначе колата си върви никога не са светели някакви необичайни лампи по таблото , колата си върви чудесно . Димът се е най-осезаем при потегляне или в градски условия на шофиране . До преди студеното време не съм видял и следа от дим зад колата дори се чудех как дизел не пуши tongue.gif , но уви и аз пускам димни сигнали зад мен .
маслото е Castrol 5w40 edge за dpf
разход градско : 11.5л/100
извън града : 9л/100
на магистралата на авто 140км/ч-10л/100км
помагаите и за сервиз за Toyota за Бургас без офицялния . worthy.gif worthy.gif worthy.gif
Клега сподели какво се случи с колата ти,моля те!Аз от месец имам съвсем същия проблем.Благодаря предварително!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 17 Мар 2017 19:23
от nikolov87
Здравейте, колеги,

Не изчетох всички мнения по въпроса, та ако повтарям коментар, по един или друг начин, се извинявам предварително.
Преди 6-7 месеца закупих Тойота Авенсис 2.2 D4D, 178 кс., прекрасен автомобил, с добър двигател (стига да използваш читаво гориво), но с огромен разход. Разход за който мнозина "специалисти" ми казваха, че е нормален, двигателя е много голям, тежко купе... дрън, дрън. Ходих два пъти на диагностика в Тойота (и Бургас, и София), всички параметри отлични. На въпроса за разхода - "ами нормален е, то голям, двигател, лоши горива в България...." дрън, дрън. Все пак за разхода: 10-11 градско, с нормално каране, 7,5-8,5 извън града, даже с бавно, спокойно каране. Та, не можах да се примиря с множеството коментари, които едва ли не ме наведоха на мисълта да си продам прекрасната колица. Разчетох се добре, разрових се из нета и открих всички синдроми на запушен DPF филтър (описани са добре тук:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
), без светване на Check engine. Отидох при момчетата от сайта, доста скиптично настроен (типично по български), но си платих сметката и взех колата след три часа. Тук е момент да вмента, че персонала беше доста вежлив, учтив и отзивчив.
И ето развръзката, на първото ми дълго пътуване веднага след ремонта (около 1600 км), магистрала, автопът, доста сериозни баири, с трима човека в колата - 5,4-5,5 :whistle: . Песен.... В града, зимата не беше много топла, никак даже, а и градското ми е 5 км. сутрин и 5 - вечер, разход: 7,5-8 максимум! За информация, зареждам само Ромпетрол или Газпром с обикновена добавка за дизел на Бардал.
Не правя реклама на гореспоменатата фирма, но аз останах доволен от обслужването им. Проблемът е решен (софтуерно и хардуерно) и управлявам свободно, с кеф, мощният ми, икономичен автомобил.
Надявам се, да съм бил полезен.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 17 Мар 2017 19:28
от iovkito
Това съм го чел и в офроуд форума , за махнат дпф на LC150. Разход 2-3 литра на долу и по-добра динамика. Явно и при тези авенсиси е същото. Аз досега не съм чул за d-cat , стар или нов , който да покрива каталожния си разход.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Мар 2017 15:49
от vankat-2
nikolov87 написа: .......
Какви пари ти взеха

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Мар 2017 22:19
от steich
Нормално е когато DPF-a е запушен да действа като "тапа" и затова да намаля мощността, от там и по чести регенерации и завишен/висок разход. При махане на "тапата", разхода респективно мощността се възстановява.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Мар 2017 22:33
от slowtraveler
Днес чух вентилатора да се включва на максимална скорост - нещо, което не съм го чувал дори при катерене на бавни скорости по голям баир...
Стартирах Torque и се видя как при изходящи газове около 300С (вярно, и те бяха повишени в сравнение с нормални стойности) температурата на ДПФ бе над 600С...
И налягането на ДПФ постепенно спадаше докато не приключи регенерацията. Пушеци нямаше. Миризми - само на силно нагорещено. Двигателя работеше малко по-особено - звука му не бе съвсем типичен.
Колата последната седмица бе карана само на къси разстояния в голям трафик и то студена (6 часа между паленето)...
Да, дизелака не му харесва този режим :)

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 26 Мар 2017 12:02
от Yosko6902
bodura написа:
abarnev написа: Привет и от мен
Става дума за Корола Версо 2.2 Д-кат 177 кс . колата е на почти 160 000 км имам е от май месец и съм много доволен до момента в които времето не захладня . КОЛАТА ЗАПОЧНА ДА ПУШИ излиза доста пушек на моменти ми е неудобно от другите шофьори . Започва да пуши когато загрее на нормална темп. , при студен двигател няма проблеми . Пробвах нафта от всички бензиностанции - няма промяна . Наложи ми се да пътувам Бургас- Боровец
и обратно сиреч 90 процента магистрала . продухвах е карах е с 2000-3000-4000 оборота не забелязах дим . Добавка и сложих за ДПФ . и пак си пуши иначе колата си върви никога не са светели някакви необичайни лампи по таблото , колата си върви чудесно . Димът се е най-осезаем при потегляне или в градски условия на шофиране . До преди студеното време не съм видял и следа от дим зад колата дори се чудех как дизел не пуши tongue.gif , но уви и аз пускам димни сигнали зад мен .
маслото е Castrol 5w40 edge за dpf
разход градско : 11.5л/100
извън града : 9л/100
на магистралата на авто 140км/ч-10л/100км
помагаите и за сервиз за Toyota за Бургас без офицялния . worthy.gif worthy.gif worthy.gif
Клега сподели какво се случи с колата ти,моля те!Аз от месец имам съвсем същия проблем.Благодаря предварително!
Колега , закарай си колата на една диагностика да ти направят . Аз имах същия проблем . Кво ли не правиха , чистиха ЕГР , ДПФ и тн . В крайна сметка се оказа че проблема с пушенето идва от 5-тата дюза която е вдясно на блока на двигателя . Горе долу разбрах че тя пръска нафта която гори и чисти дпф или там някаква си регенерация се включвала. Та тая 5- та дюза се беше скапала. Смених я покарах 500 км извънградско и всичко е точно. Успех с проблема дано го решиш .

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 27 Мар 2017 20:28
от bodura
С чистене на ЕГР наистина нищо не се промени.Ще я закарам на диагностика и да видим.В оригинален сервиз на Тойота ли направи смяната?Благодаря!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 30 Мар 2017 20:39
от troble
nikolov87 написа: http://dpf.bg/toyota
Интересувам се дали шума на двигателя е по силен след премахване да DPF филтъра.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 30 Мар 2017 20:42
от troble
nikolov87 написа: Здравейте, колеги,

Не изчетох всички мнения по въпроса, та ако повтарям коментар, по един или друг начин, се извинявам предварително.
Преди 6-7 месеца закупих Тойота Авенсис 2.2 D4D, 178 кс., прекрасен автомобил, с добър двигател (стига да използваш читаво гориво), но с огромен разход. Разход за който мнозина "специалисти" ми казваха, че е нормален, двигателя е много голям, тежко купе... дрън, дрън. Ходих два пъти на диагностика в Тойота (и Бургас, и София), всички параметри отлични. На въпроса за разхода - "ами нормален е, то голям, двигател, лоши горива в България...." дрън, дрън. Все пак за разхода: 10-11 градско, с нормално каране, 7,5-8,5 извън града, даже с бавно, спокойно каране. Та, не можах да се примиря с множеството коментари, които едва ли не ме наведоха на мисълта да си продам прекрасната колица. Разчетох се добре, разрових се из нета и открих всички синдроми на запушен DPF филтър (описани са добре тук:
Скрито съдържание (само за потребители)
http://dpf.bg/toyota
), без светване на Check engine. Отидох при момчетата от сайта, доста скиптично настроен (типично по български), но си платих сметката и взех колата след три часа. Тук е момент да вмента, че персонала беше доста вежлив, учтив и отзивчив.
И ето развръзката, на първото ми дълго пътуване веднага след ремонта (около 1600 км), магистрала, автопът, доста сериозни баири, с трима човека в колата - 5,4-5,5 :whistle: . Песен.... В града, зимата не беше много топла, никак даже, а и градското ми е 5 км. сутрин и 5 - вечер, разход: 7,5-8 максимум! За информация, зареждам само Ромпетрол или Газпром с обикновена добавка за дизел на Бардал.
Не правя реклама на гореспоменатата фирма, но аз останах доволен от обслужването им. Проблемът е решен (софтуерно и хардуерно) и управлявам свободно, с кеф, мощният ми, икономичен автомобил.
Надявам се, да съм бил полезен.
Извинявам се, че се повтарям но не се справих добре преди малко .По шумен ли е двигателя след премахване на DPF филтъра?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 30 Мар 2017 21:02
от Kiki
troble написа:
nikolov87 написа: http://dpf.bg/toyota
Интересувам се дали шума на двигателя е по силен след премахване да DPF филтъра.
Двигателят не става по-шумен, но започва да се чува едно леко виене от турбината, но това не е проблем.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 30 Мар 2017 22:46
от bobi1kenobi1
Не става по шумен. И турбината не се чува по-силно. Забелязах че има едно подрънкване на празен ход. Огледах, но няма нищо слабо закрепено. Явно при манипулацията е паднало нещо в тръбите (шупла или парче от филтъра).
Вече от около 1000 км. няма никакви други проблеми.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 31 Мар 2017 08:17
от Kiki
bobi1kenobi1 написа: Не става по шумен. И турбината не се чува по-силно
Ако я подкараш на тихо място, при скорост на първа с окоро 20-25 км, ще я чуеш. Преди това не се чуваше.
Предупредиха ме, че така ще стане, но това не пречи, пък и при движение по улици и пътища не се чува и не пречи на турбото.
Аз съм в подземен гараж и при потегляне и движение докато излеза навън, я чувам, защото долу е тихо и няма други шумове.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 31 Мар 2017 22:25
от bobi1kenobi1
Ами аз и преди я чувах както сега. Ще се заслушам утре при условията, които казваш.