Здравейте, колеги,
Не изчетох всички мнения по въпроса, та ако повтарям коментар, по един или друг начин, се извинявам предварително.
Преди 6-7 месеца закупих Тойота Авенсис 2.2 D4D, 178 кс., прекрасен автомобил, с добър двигател (стига да използваш читаво гориво), но с огромен разход. Разход за който мнозина "специалисти" ми казваха, че е нормален, двигателя е много голям, тежко купе... дрън, дрън. Ходих два пъти на диагностика в Тойота (и Бургас, и София), всички параметри отлични. На въпроса за разхода - "ами нормален е, то голям, двигател, лоши горива в България...." дрън, дрън. Все пак за разхода: 10-11 градско, с нормално каране, 7,5-8,5 извън града, даже с бавно, спокойно каране. Та, не можах да се примиря с множеството коментари, които едва ли не ме наведоха на мисълта да си продам прекрасната колица. Разчетох се добре, разрових се из нета и открих всички синдроми на запушен DPF филтър (описани са добре тук:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
), без светване на Check engine. Отидох при момчетата от сайта, доста скиптично настроен (типично по български), но си платих сметката и взех колата след три часа. Тук е момент да вмента, че персонала беше доста вежлив, учтив и отзивчив.
И ето развръзката, на първото ми дълго пътуване веднага след ремонта (около 1600 км), магистрала, автопът, доста сериозни баири, с трима човека в колата - 5,4-5,5

. Песен.... В града, зимата не беше много топла, никак даже, а и градското ми е 5 км. сутрин и 5 - вечер, разход: 7,5-8 максимум! За информация, зареждам само Ромпетрол или Газпром с обикновена добавка за дизел на Бардал.
Не правя реклама на гореспоменатата фирма, но аз останах доволен от обслужването им. Проблемът е решен (софтуерно и хардуерно) и управлявам свободно, с кеф, мощният ми, икономичен автомобил.
Надявам се, да съм бил полезен.