Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Публикувай отговор
misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 21 Авг 2009 10:52

Bass_Man написа:Да ти кажа под секрет , че вредните емисий , които отделят автомобилите в световен мащаб са около 15% от всичките вредни емисий . Всичко останало се отделя от индустрията . Демек ако утре всички минем на електромобили ситуацията глобално ще се подобри с 15% . Но откровенно неграмотни хора , като теб очевадно не ги знаят тези простички неща .
Бива бива да си прост, ама ти направо уби рибата от простотия.Неразбрах какво е общото м/у "... Демек ако утре всички минем на електромобили ..." и
Bass_Man написа:И къде видя да казвам , че трябва да минаваш на батерий ?
Тъпако още един път ще ти го бясня !
Ако утре човечеството започне да ходи пеша ( тъпунгел ) глобалното отделяне на вредни емисий ще спадне с не-повече от 15% !!!!!!!!!.

но съм сигорен че и ти сам се уплиташ в простотията си затова не е нужно да ми го изясняваш че ще исипеш поредната порция кретении !

П.С. Да аз не споря че моята е малолитражка, но си я карам всеки ден за разлика от теб които си еколигичен и ходиш пеш с изключение вечер когато я изкарваш пред кафето и я оставяш на габарити да впечатляваш мацките.Те че мацките на днешно време са лесни, лесни са ама с тая проста кратуна и ферари да паркираш пак в гаража ще си ма****раш!!!

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 21 Авг 2009 14:16

Тя темата се изроди до немай къде.
Аз ще допълня нещо само:
За Аел - твоята бензинка на 2-та мин ли затопля?Щото па и ние сме карали бензини....и не е като да щом врътнеш ключа и да ти вдигне с 10 градуса в купето веднага.Моето градско е повечето такова - 15 мин и гася.....и между дизела сега и бензина преди не правя разлика.
Да обобщя и какво съм имал предвид и не срещнах нито едно обосновано мнение:
Доускорение: 80-120, което е важното в случая....дизела бие и на 4-а и на 5-а скорост.Защо е важно от 80-120....ами защото от 0-200 не ме интерсува дали ще ми ускори даже и с 5 сек по-бавно.Повечето ми изпреварвания са с такава скорост от 80,90-120.Там търся аз бързина, в реални условия, на пътя, не на писта, не да съм най-бързия на светофара.Това за интервала.За свалянето на скорости - е мен не ме кефи през 2 мин да редя от 2-а на 5-6-а.Е ако бях с перца на волана нещо това онова...може би щеше да ми е кеф laugh.gif Да ми бучи в купето ( ако съм на писта ще искам, но да тръгна за морето и не само за там с приятелка/жена, деца, приятели....е нема да се кефя на "страхотния звук на бензиновия мотор" ).Оставаме настрана факта, че ще си редите скорости постоянно....че при високи обороти...шума в купето не е особено приятен на дълъг път, но при високи обороти ще имате и достаааа по-сериозен разход.Щото slowtraveler прояви наченки в началото на темата да сравнява разхода на бензинката с дизелите и едва ли не човек остава с впечатлението, че разхода му....направо си е идентичен с дизелите. Затова и го помолих да даде разход при някое пътуване с такова сваляне от 80 нагоре...от 2-а натам...с повечко изпреварвания.Щото с бензинка с мноооооого галене аз съм постигал 5л/100 км неделно градско, ама като си я карам нормално под 8л/100 не сваляше.
Турбобензини: Понеже се казва постоянно....дизел доускорение...добре ами ако е турбобензин.Затова ги зачекнах.В крайна сметка - получаваш по-висока цена на придобиване, 2-но по-голям разход.А и поддръжката сигурно няма да е същата.Това всичкото придобива една не малка стойност - за недотам голяма разлика във вървежа.
Шума: го казах, защото много хора с бензин в кръвта като чуят дизел...и се започва с думите за тракането.Та исках да подчертая, че совите не са баш това, което са. май така беше лафа laugh.gif
Щом пишем във форума на Тойота, не в същия на Ферари примерно, значи би трябвало да се търси компромисен вариант на кеф и цена.В кеф се включва както шума и комфорта, така и бързината.Аз съм го намерил в дизеловия двигател.Друг го е намерил в бензиновия.Лошо няма.Нито искам да го критикувам, нямам и такова право, нямам и право да оспорвам правото му на избор и правото му да си харчи парите си както намери за добре.Но пък имам право да опитам да защитя дизела при( нямам все пак технически знания и не съм експерт в автомобилостроенето ) необоснованите критики и подценяването му.
Аз бях дотук в тази тема.С най-добри чувства към всички.
П.п И не се карайте за глупости, няма смисъл.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2009 14:32

mitkoa написа:...
За Аел - твоята бензинка на 2-та мин ли затопля?Щото па и ние сме карали бензини....и не е като да щом врътнеш ключа и да ти вдигне с 10 градуса в купето веднага.
Не знам за бензинката на АЕЛ, но моята ако не е карана 12ч на 2-та минута е достигнала нормална температура при движение (не да е излязла от 'синята' зона, а е достигнала стандартното положение - около 80С)... Зимата за около 3 минути работа на място излиза от синята зона (след което и трябва около 200м каране за да си достигне нормалната температура)...
Авенсиса 1.6 загряваше доста по бавно, но въпреки това не се бавеше повече от 5-6 минути...
Преди Авенсиса имах Астра 1.6, която загряваше почти два пъти по-бавно от авенсиса. Това бе така, защото 'малкия' кръг на Астрата минаваше през разширителното казанче - практически трябва да загрее още около 2л течност, докато почти всички японки са с малък 'малък' кръг - само блок/глава/радиатор на парното....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Авг 2009 15:05

misho09 написа: Бива бива да си прост, ама ти направо уби рибата от простотия.Неразбрах какво е общото м/у "... Демек ако утре всички минем на електромобили ..." и
Bass_Man написа:И къде видя да казвам , че трябва да минаваш на батерий ?
Тъпако още един път ще ти го бясня !
Ако утре човечеството започне да ходи пеша ( тъпунгел ) глобалното отделяне на вредни емисий ще спадне с не-повече от 15% !!!!!!!!!.

Ами ще ти го обясня понеже явно ще трябва да те ограмотявам от нулата дебилче мамино !
Примера с електроенергията ти го давам просто , като някаква алетрнатива на технология без изгорели газове и твърди частици тъпако . Защото ми обясняваш колко си ЕКОЛОГИЧЕН ! И ти давам за пример ТЪПУНГЕЛ , че дори и да не отделяш никакви вредни емисий пак ще е смрад на земята !!! Обаче ти до толкова искаш да се изкараш умен , че се опитваш от всяка дума да правиш сензация . И си супер тъп защото има мнаого начини за добиване на енергия и те не са обвързани само с батерий СЯ РАЗБИРАШ ЛИ КАКЪВ СИ ТЪПАК ?
И никъде не съм казвал на електромобили с батерий ТЪПАКО !!!!!!
Ако беше поне малко по-грамотен ( че си прост всички вече знаят ) щеше да знаеш за много видове алтернативни варианти за добиване на ел. енергия БЕЗ ДА СЕ ПОЛЗВАТ БАТЕРИЙ . Даже е хубаво да ти спомена , че ти си малоумен , че батерийте само съхраняват енергията , а не я добиват !
Но тъпака си е тъпак ! СЯ РАЗБРА ЛИ ???? ДОРИ ДА НЯМА НИКАКВИ ВРЕДНИ ЕМИСИЙЙ ОТ АВТОМОБИЛИ НА ЗЕМЯТА ЩЕ ИМА ОЩЕ 85% ИЗТОЧНИЦИ НА ЗАМЪРСЯВАНЕ .
misho09 написа: но съм сигорен че и ти сам се уплиташ в простотията си затова не е нужно да ми го изясняваш че ще исипеш поредната порция кретении !

Господи колко си прост !


misho09 написа: П.С. Да аз не споря че моята е малолитражка, но си я карам всеки ден за разлика от теб които си еколигичен и ходиш пеш с изключение вечер когато я изкарваш пред кафето и я оставяш на габарити да впечатляваш мацките.Те че мацките на днешно време са лесни, лесни са ама с тая проста кратуна и ферари да паркираш пак в гаража ще си ма****раш!!!
Ти виде ли кога и колко си карам колата ве малоумник ? От къде ти хрумва да разпространяваш такива тъпотий бе келеменце ? Още малко ще излезе , че тая кола съм я купил само за да поебвам и аз нещо а ? Тъпунгел прост ходи си купи един гоУф , че манталитета ти е точно , като такъв пернишки тарикат !

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 21 Авг 2009 15:19

slowtraveler написа: Не знам за бензинката на АЕЛ, но моята ако не е карана 12ч на 2-та минута е достигнала нормална температура около 80С
Слоу и ти изтрепа рибата! laugh.gif
Много ми се иска да се уверя с очите си. Тия от "Мазда" са направили световно откритие. unsure.gif
Последно промяна от Kiki на 21 Авг 2009 19:21, променено общо 1 път.

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 21 Авг 2009 16:52

bass истината боли но ще ти мине.Може да излееш болката спокойно влизам ти в положението и не ти се сърдя.Като осъзнаеш че форума е за споделяне на мнения а не място за избиване на комплекси може пак да си пишем но за сега толкос.

Относно загряването и аз имам впечатления, че дизелаците загряват по-бавничко.Бензинките в офиса 1.4 и 1.6 загряват по-бързичко, но за 2 мин и дума неможе да става.Факт обаче е че за 2 мин. започват да духат малко топличко докато дизелаците не по-рано от 5-тата мин.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 22 Авг 2009 00:32

Кики, Карината на 4тата минута духа топло в купето, при условие, че стоя в задръстване, демек мотора работи на ниски обороти. Но за мен е нормално, все пак е 1.6.

Мишо, никой не те убеждава, че дизелите са лоши, нито че и бензините са такива.
Просто издигането в култ на вид ДВГ създава известно напрежение. Всеки е карал и бензин и дизел. Кой от двата ще си избере си е негова работа и не е необходимо да се изпишат един тон думи, за да завърши спора неприятно.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2009 06:26

Kiki написа:
slowtraveler написа: Не знам за бензинката на АЕЛ, но моята ако не е карана 12ч на 2-та минута е достигнала нормална температура около 80С
Слоу и ти изтрепа рибата! laugh.gif
Много ми се иска да се уверя с очите си. Тия от "Мазда" са направили световно откритие. unsure.gif
Тъй-като едва ли ще успееш да видиш с очите си, ще се опитам да направя log на температурата от едно ЕЛМ адаптерче....
Въобще не става въпрос за световно откритие, а за чиста физика...
Колкото по-малка маса загряваш, с толкова с по-малко енергия можеш да я загрееш. Ако двигателя е с по-малко 'месо', течностите са по-малко количество, ако са използвани по-високо ефективни материали и охлаждането е конструирано добре, се получава положителния ефект.
Например парното да е по-малко като обем на антифриза - по-малко водни тръбички, но компенсирано с по-добра топлообменна площ/ламели за да не страда отоплението...
Или пък конструктивно да са по-къси тръбите от двигателя до парното.
Всеки допълнителен метър сигурно изисква над 1л допълнителен антифриз за загряване в малкия кръг...
Начина на обезвъздушаването също влияе сериозно на скоростта на загряване - ако термостата има голяма обезвъздушителна дупка, то ще обменя повече течност с големия кръг, и съответно ще загрява повече вода...
Всички тези фактори влияят на скоростта на загряване.

Дизелака конструктивно има доста 'месо' по двигателя - метала е по-дебел заради повишените налягания и вибрации. Затова изисква повече време да се загрее...
Да оставим на страна и количеството масло и антифриз, което обикновено е повече от атмосферната бензинка заради нуждата от мазане/охлаждане на турбото..
Това за мен са особености/ нужди на конкретния двигател, а не недостатъци...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 22 Авг 2009 08:30

Fido Dido написа:Кики, Карината на 4тата минута духа топло в купето, при условие, че стоя в задръстване, демек мотора работи на ниски обороти.
На четвъртата минута да започне да духа топло съм съгласен, ама на втората да стане 80С!? wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 22 Авг 2009 08:42

slowtraveler написа:
Kiki написа:
slowtraveler написа: Не знам за бензинката на АЕЛ, но моята ако не е карана 12ч на 2-та минута е достигнала нормална температура около 80С
Слоу и ти изтрепа рибата! laugh.gif
Много ми се иска да се уверя с очите си. Тия от "Мазда" са направили световно откритие. unsure.gif
Въобще не става въпрос за световно откритие, а за чиста физика...
Колкото по-малка маса загряваш, с толкова с по-малко енергия можеш да я загрееш. Ако двигателя е с по-малко 'месо', течностите са по-малко количество, ако са използвани по-високо ефективни материали и охлаждането е конструирано добре, се получава положителния ефект.
Слоу, това, което казваш е вярно, но аз не мисля, че ще направят компромис с качеството и надежността на агрегата само за да загре по-бързо. Какви толкова модерни материали са измислили, че другите производителе не ги знаят за да ги използват и те?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2009 09:28

Kiki написа:...това, което казваш е вярно, но аз не мисля, че ще направят компромис с качеството и надежността на агрегата само за да загре по-бързо. Какви толкова модерни материали са измислили, че другите производителе не ги знаят за да ги използват и те?
Едва ли основната цел на някой производител е двигателя да загрява бързо. laugh.gif
Може просто количеството антифриз в малкия кръг да е по-малко, и/или термостата да е по-плътен (вентилационното отворче да е по-малко) и/или водната риза да е по-тънка - варианти много.
Затова няма два еднакви двигателя, въпреки, че по принцип използваните материали са горе-долу еднакви...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 22 Авг 2009 11:56

slowtraveler написа:Едва ли основната цел на някой производител е двигателя да загрява бързо...
Достигането до работна температура за минимално време съкращава вредните емисии многократно, така че всички производители се стремят към това. Естествено не за сметка на надеждността и комфорта. А относно разликата във времето за загряване на бензин и дизел, само отчасти си прав за обема и теглото. Просто втория е с по-високо КПД и загрява по-бавно, защото загубите (отделената топлина) са по-малко.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2009 19:42

Scott написа:...Просто втория е с по-високо КПД и загрява по-бавно, защото загубите (отделената топлина) са по-малко.
По ниския разход на гориво на дизела е обусловен от това, че нафтата е по-калорична, а КПД би трябвало да е приблизително същото
Така-че не е това причината :thumbsup:
Сравни теглата на бензиновия и дизеловия двигател... Освен това на дизела е по-развита охладителната система точно заради по-голямата отделена топлина при изгаряне на нафтата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Авг 2009 19:57

misho09 написа:bass истината боли но ще ти мине.Може да излееш болката спокойно влизам ти в положението и не ти се сърдя.Като осъзнаеш че форума е за споделяне на мнения а не място за избиване на комплекси може пак да си пишем но за сега толкос.
Къде видя да изливам нещо и да споделям ? Може би имаш нужда от професионална помощ ! Има тука един специалист във форума дето го раздава и психолог/психиатър може да се съгласи да те погледне безплатно .
Иначе наистина не боли , че хора , които са ми сънародници са пълни бунаци ! И това се вижда с просто око защото държавата е на такъв хал ! И също така ме боли , че независимо от това , че някой хора виждат колко са прости не могат да го осъзнаят мишуенце !
Относно комплексите мога да ти кажа , че не аз си мисля , че мога да изпреварвам на 6-та от 80км/ч с много еластична кола 150 коня ! От там нататък не е лошо да си увеличиш концентрацията и уменията за превключване на скорости .
И да престанеш да коментираш хора , които не познаваш , както и процеси и явления , които не са ти ясни !
misho09 написа: Относно загряването и аз имам впечатления, че дизелаците загряват по-бавничко.Бензинките в офиса 1.4 и 1.6 загряват по-бързичко, но за 2 мин и дума неможе да става.Факт обаче е че за 2 мин. започват да духат малко топличко докато дизелаците не по-рано от 5-тата мин.
И как мислиш , че някой ще ти вземе на серизно впечатленията ?

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 22 Авг 2009 20:09

Scott написа:...Просто втория е с по-високо КПД и загрява по-бавно, защото загубите (отделената топлина) са по-малко.
Бе то ванкела с най-високо КПД ма кво от тва....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта