Страница 90 от 103

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 14:56
от nov
slowtraveler написа: 03 Юни 2024 10:58 Ами работеше си добре двигателя (Шкода 1000МБ). Разбира се - след хубавото му измиване след целодневна експлоатация - си минавахме на М10Д (по спецификация :) )...
Но също така - на съвременен двигател вече не бих експериментирал с масло извън спецификацията.... Просто вече не знаеш дали течностите няма да влязат в неочаквана реакция с някои от вложените 'еко' материали в ДВГ, или както споменаха колегите - изгорялото или попаднало в изходящият тракт масло да 'отрови' еко-устройствата - катализатори и т.н.
И не само, надявам се дори и на шега не си помисляш да сравниш двигател на Шкодилак 1000МБ с такъв от 2000 година нагоре, като хлабини, допуски и т.н. Да - там няма проблем да я караш с М10Д, но сам казваш, че не би карал с друго масло освен даденото по спецификация , еко устройствата ясно че ще отелесат и те, говорим за "заклинването".

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 14:58
от r34c7
mapamop написа: 03 Юни 2024 14:50 На това цената му е драстично по-ниска, поради момента че пазаруват камионджийски масла на едро, в големи количества, а моето каквото и да е 5w30 е "бутикова поръчка за тях" и цената няма има нищо общо.
Като вземеш предвид, че за 10 000км даваш 2000лв за гориво, разликата в цената на маслото дали ще я усетиш...не мисля tooth.gif Аз колата под 0°C с това 10W40 не бих я запалил, ако ще пари да ми даваш.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 15:02
от nov
Ивайло Димов написа: 03 Юни 2024 11:41 2.5 литра от маслото сега в колата ми е 10W50 4T за мотоциклети ,останалото 1 литър 0W30 и 1 литър 0W40 .Като и трите масла на различни производители .Трябва ли да очаквам двигателя ми да зацикли ,заклини и т.н при все факта ,че нито едно от насипаните масла дори няма VW спецификация
За твоята кола от подписа (ако на нея си влял "сместа") за тоя мотор, който е с код ADR по Ауди, заводски на тоя мотор му дават или 10в40 или в по-добрия случай 5в40 (според мен по-скоро 10в40), така както си ги смесил няма никакъв проблем не се разминаваш много със заводски предписания вискозитет и не е голямо геройство, няма д аблокира мотора предполагам. Ама сипнИ му М10Д и я карай така студените зимни месеци Ноември - Март, да кажеш как е песента на хидравличните повдигачи, другото ще се чуе и разбере малко по-късно предполагам. Аз на 1,8Т BFB съм смесвал 5в40,5в30 и 0в40 долу горе в равни пропрции в една бутилка от мин.вода да видя ще се пресекта ли, не се пресякоха и ги нашибах директно изкараха си 10к.км без проблем, но повече такъв опит не бих направил, еле па на кекавия ориз, въпреки, че това, което аз съм смесил при мен не се различава много от заводската препоръка норма 502.....нещо си в която влизаха масла от 10в40 до 0в40, конкретно за тоя мотор.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 15:03
от mapamop
Ивайло Димов, легена събира 4.2 литра на "мокро" пълнене по спомен. Налях 4 литра, щеката "от-до" събира по книжка мисля 1.5 литра или 1 литър. Много добре знам до къде ми беше маслото налято и че беше слязло под половината на щеката. Налях 400 грама за да го докарам до същото място където беше, след което налях още близо 200 грама и ми останаха към 2-3 мм до "горе". Имам гадния навик преди да потегля надълго да си гледам маслото, антифриза, спирачната течност и да налея 2-3 до 5 литра течност за чистачки. Маслото си го гледам сутрин на студен мотор винаги на едно и също място пред блока или пред гаража в последните почти 5 години с тая бангия, и преди това 5-6 години с Астмата. Определено ще е трудно да не мога да си направя разликата че ми е избягало много масло. 100-200 грама като ги разлее през течовете не мога да ги хвана поради простата причина че не го прави рязко. За миналата година реално за 11000 километра липсваха около 500 грама но измерено спрямо какво съм налял и линийката на събирачката за масло на братовчедите. Но това е за цяла година и през тая година имаше доста течове и доста отваряния заради о-пръстен на обтегача на веригата, заради смяна на семеринг на шайбата на коляновия вал, аз сменях дихтунг на цедката на VVT-i клапана че ми омасляваше под него.
Но едно е да ми избягат 500 грама плавно за цяла година и да не ги забележа, друго е за 2-3 седмици да ми спадне рязко нивото до около средата от примерно 2/3 по щеката.
Аз и затова се заяждам с маслото...

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 15:06
от nov
r34c7 написа: 03 Юни 2024 14:58 Аз колата под 0°C с това 10W40 не бих я запалил, ако ще пари да ми даваш.
Е що бе колега, с М10Д няма ли да е по-добре? stupid.gif
---
Тараторе бе, кви са тия СелениЙЙЙЙ бе, а бе на колко трябва да го вземаш, че да ти е по-изгодна разликата с някоя по-читава марка, кажи с какъв визкозитет караш и колко литра искаш за гюма ше ти направя подарък , само доставката шси плАтиш???????????????????
Епонците са много капризни и кекави на масла, заложи на някоя по-средна марка де...................................макар и смао за пробата да видиш ще изчезва ли така.
Аз на моя КОШ имам една туба 1 литър масло за зор заман 0в20, вече предстои 9-та смяна и от нея липсват не повече от 250 - 300грама, течове нямам никъде, но мисля за почти 90к.км е повече от нормално това.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 15:13
от Ивайло Димов
Въпроса беше риторичен ,за моята кола с АGN мотор дават 0W30,5W30,5W40,0W40 ,10W50,15W40,10W40 ....въобще избора е неограничен .Карах я една смяна с 0W30 по Ilsac GF-5 -въобще масло за азиатски коли ,което няма нищо общо с моя 25 годишем испански мисквич tooth.gif .Допуските са важни ,но нищо фатално няма ако не се спазват по-важен е вискозитета да е в препъръчаните .Аз сменям масло на 5000 км и филтър през смяна ,като ползвам само MAN ,маслен ,въздушен и купе .Само на тази марка .Сега чакам доставка от ATO24.de ..1 туба Shell Helix Ultra 5W40 ,имаше няква великденска примоция и ще ми дойде под 50 кинта 4 литра ,уродите по бензиностанциите на Шел го продават на 108 кинта bash.gif .

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 15:13
от slowtraveler
nov написа: 03 Юни 2024 14:56 но сам казваш, че не би карал с друго масло освен даденото по спецификация , еко устройствата ясно че ще отелесат и те, говорим за "заклинването".
Разбира се - не бих карал с масло освен даденото по спецификация... Но относно заклинването - съвсем не е това, което ме притеснява - убеден съм, че ДВГ няма да заклини при условие, че има циркулиращо масло и температурата на ДВГ е в границите :) Притесняват ме страничните 'еко-ефекти' - затова и си ползвам масло по спецификация.
А и не виждам никаква смислена причина да не го правя - производителят на ДВГ е направил доста повече тестове и е взел решение това да е маслото :)

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 15:27
от nov
slowtraveler написа: 03 Юни 2024 15:13 А и не виждам никаква смислена причина да не го правя - производителят на ДВГ е направил доста повече тестове и е взел решение това да е маслото
Е да де, това и аз се опитвах да кажа, ама в същото време сте убедени , че няма да заклини с М10Д, ти и още няколко колеги, е това не го разбирам, вероятно не чета нещо както трябва - теб те притесняват само еко историите иначе няма проблем?
Ивайло Димов написа: 03 Юни 2024 15:13 Допуските са важни ,но нищо фатално няма ако не се спазват по-важен е вискозитета да е в препъръчаните
Да де, а М10Д влиза ли в тоя списък от вискозитети , които споменаваш - и тук въпроса ми е риторичен? :)

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 15:44
от r34c7
nov написа: 03 Юни 2024 15:06
r34c7 написа: 03 Юни 2024 14:58 Аз колата под 0°C с това 10W40 не бих я запалил, ако ще пари да ми даваш.
Е що бе колега, с М10Д няма ли да е по-добре? stupid.gif
Ако е минералка, фен съм на М8-цата tooth.gif :cheers:

По-горе ставаше въпрос, че в ДВГ няма как да се случи катастрофална повреда, защото си налял М8Д вместо най-якото Yacco. Катастрофалните повреди са следствие от проблеми с механиката. НЕ говорим дали ще съкратиш живота на двигателя (ако го източиш рано и не палиш на -20, надали), колко ще издържи това масло преди да е редно да се смени (ще се изненадаш), какви щети можеш да причиниш на ДПФ и подобни въпроси. Не отговорих, защото колегата Двигателист разбира нещата и го е обяснил перфектно.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 16:01
от nov
r34c7 написа: 03 Юни 2024 15:44 Катастрофалните повреди са следствие от проблеми с механиката. НЕ говорим дали ще съкратиш живота на двигателя
Горните 2 няма ли да са факт и от да кажем недобре подбрано масло в случая - тази грес?
r34c7 написа: 03 Юни 2024 15:44 какви щети можеш да причиниш на ДПФ и подобни въпроси.
Нямам ДПФ, имам катализатор, който ще се запуши ако гори масло или бъркам?

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 16:11
от Ивайло Димов
offtopic.gif На oil-club форум има лабораторни анализи на отработено М8 и М 10 в съвременни мотори на Киа,Мазда и Тойота .Маслото си отраборило съвсем нормално пробег отпо 5-6000км .И износа на желязо и халумин не е повече от синтетични масла :cheers:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 16:14
от nov
Ивайло Димов написа: 03 Юни 2024 16:11 И износа на желязо и халумин не е повече от синтетични масла
Супер, значи следваща смяна при мен е ясна с какво ще да е. :thumbsup:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 16:16
от Ивайло Димов
tooth.gif Нови задни хамортисьори Монро и пружини Лесджофер и бабата вече не си влачи гъзо като котка намазана с газ за горене(керосин) punk.gif

Каябата пружини омекнаха за 20хил км ,уй да ги скине bash.gif

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 17:06
от mapamop
Ивайло Димов написа: 03 Юни 2024 16:16 Каябата пружини омекнаха за 20хил км ,уй да ги скине
Явно не съм само аз...
Чисто нови KYB, подсилени за Руския пазар се строщи задна дясна след 14 месеца употреба. Возил съм тогава 8 годишния ми син, който го бяха нарочили че е кльощав и покупките за хладилника от Метър, Кофаланд и подобните....
Предните ми опори на макферсоните, KYB изкараха 2 години и малко и 20-25К пробег и са тотално капут. Сцепени са като войнишки налъми през февруари.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 03 Юни 2024 18:22
от Ивайло Димов
Аз и ти явно не сме изолирани случай щото от доста места чувам и чета за Kyb K-Flex с проблеми на малък пробег .Явно чехите нещо са снижили качеството.