И като среден разход как се представя ?centil написа: ↑19 Фев 2021 08:05 хибиден автомобил все още не може да покаже по-нисък разход от малолитражен дизел:
viewtopic.php?p=381923#p381923
Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За над 100 000км е 4,2л/100км. В това число влизат и използваното гориво от печка през зимата и шофиране със стойка за велосипеди поставена на теглич.
Примерен разход за маршрут Хановер-Прага-Братислава-Арад-Букурещ-Русе: 4,3л/100км. Разстояние 1952км със средна скорост 95км/ч. Причина за "ниската" средна скорост са задръстване в Прага, над 60км с 80км/ч по D1(Прага-Бърно) заради ремонтни дейности, спиране за зареждане в ОМВ Братислава и предаване на документи, чакане 30-40мин с работещ двигател и климатик на унгарско-румънската граница, загубване в Арад (предаване на документи) и зареждане в Ромпетрол Арад, преминаване през Карпатите (в някои села с 20-30км/ч), задръстване на околовръстното на Букурещ и малко чакане на Дунав мост.
Примерен разход за маршрут Хановер-Прага-Братислава-Арад-Букурещ-Русе: 4,3л/100км. Разстояние 1952км със средна скорост 95км/ч. Причина за "ниската" средна скорост са задръстване в Прага, над 60км с 80км/ч по D1(Прага-Бърно) заради ремонтни дейности, спиране за зареждане в ОМВ Братислава и предаване на документи, чакане 30-40мин с работещ двигател и климатик на унгарско-румънската граница, загубване в Арад (предаване на документи) и зареждане в Ромпетрол Арад, преминаване през Карпатите (в някои села с 20-30км/ч), задръстване на околовръстното на Букурещ и малко чакане на Дунав мост.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
С едно доуточнение - точно при определи условия на тест.
Защото примерно съм доста убеден, че при моите условия на тест, трудно малолитражен дизел ще даде по-нисък разход от хибрида.
Иначе, за да го потвърдя това, винаги съм искал да карам за теста едно Ауди А2 с 1.2ТДИ, защото от това по-икономично почти не може да се намери, ама не съм имал тази възможност.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз нямам някакви особени условия на тест. Всичките карани от мен автомобили се експлоатират по един и същ начин - 99,9% шофиране на темпомат при маскимално разрешена скорост на движение за дадения път.
Както аз не мога да направя 50 000км само в София, така и напр. ти не можеш да направиш 200 000км по извънградски пътища.
Но все пак аз отговорих на Krachunov, който пък е написал - междуградско. Така че на база моя опит с различни 1.5dCi, 1.6TDI, 1.6DTEC, HSD2(Yaris), HSD3(Prius, Auris) и HSD4(Yaris) твърдя, че няма хибиден автомобил, който да покаже по-нисък разход. Ако някой ден постигна такъв, то тогава бих написал, че хибридните автомобили постигат по-нисък разход от малолитражните дизелови. Ама то както се вижда - прекратяват се бъдещите разработки и подобрения в дизеловите двигатели, и по този начин няма да могат да се сравняват адекватно развити технологии, т.е. сравненията в бъдещето ще са модерен хибрид с морално остарял дизел.
Както аз не мога да направя 50 000км само в София, така и напр. ти не можеш да направиш 200 000км по извънградски пътища.
Но все пак аз отговорих на Krachunov, който пък е написал - междуградско. Така че на база моя опит с различни 1.5dCi, 1.6TDI, 1.6DTEC, HSD2(Yaris), HSD3(Prius, Auris) и HSD4(Yaris) твърдя, че няма хибиден автомобил, който да покаже по-нисък разход. Ако някой ден постигна такъв, то тогава бих написал, че хибридните автомобили постигат по-нисък разход от малолитражните дизелови. Ама то както се вижда - прекратяват се бъдещите разработки и подобрения в дизеловите двигатели, и по този начин няма да могат да се сравняват адекватно развити технологии, т.е. сравненията в бъдещето ще са модерен хибрид с морално остарял дизел.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Само да бяха верни сметките.Krachunov написа: ↑18 Фев 2021 12:44 По въпроса с измисления хибрид
9400 км тракнати в приложението
62% от времето на ток
38% от км изминати на ток или 3570 км на ток
И на базата на това супер груби сметки
Да приемем някой стандартен автомобил с разход 7 на 100... Което е силно занижено,но все пак. прави 250 литра бензин по 1.81 средна цена за А95 прави 450 лв. спестени от това че си на ток
Същите сметки за 15 000 км добутват 700 лв на година спестени.
Толкова по темата.. хибрида не пестил...

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Кое има грешка?Hursa написа: ↑19 Фев 2021 12:23Само да бяха верни сметките.Krachunov написа: ↑18 Фев 2021 12:44 По въпроса с измисления хибрид
9400 км тракнати в приложението
62% от времето на ток
38% от км изминати на ток или 3570 км на ток
И на базата на това супер груби сметки
Да приемем някой стандартен автомобил с разход 7 на 100... Което е силно занижено,но все пак. прави 250 литра бензин по 1.81 средна цена за А95 прави 450 лв. спестени от това че си на ток
Същите сметки за 15 000 км добутват 700 лв на година спестени.
Толкова по темата.. хибрида не пестил...Сериозно - така не може да го смятате, абсурдно е. (и дори така не е сметнато, има грешка)
Колко съм движил на ток?
Ок смятай го 9400км по среден разход 4.7л/100 - 440 литра гориво
Съпоставено със 7 на на 100 - 658 литра
разликата ти е ~200 литра гориво или при цена 1.81 както горе е смятано са ти 390 лева.
пак са 400 лева.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да пренебрегнем свръх завишения разход на конвенционалния автомобил. Разликата между хибрида и не хибрида, дори в случая на тойота достига 8500 лв. За да изравните разликата при тези 400 лв ще трябва да се изминат над 200 000. За много от хората това са над 10 години. Разликата - че купилия не хибрида тези 8500 лв ще ги дава за разликата при зареждане в течение на тези години.
Та - "толкова по темата ... колко пестил хибрида".
Та - "толкова по темата ... колко пестил хибрида".

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За корола Corolla Touring SportsHursa написа: ↑19 Фев 2021 14:35 Да пренебрегнем свръх завишения разход на конвенционалния автомобил. Разликата между хибрида и не хибрида, дори в случая на тойота достига 8500 лв. За да изравните разликата при тези 400 лв ще трябва да се изминат над 200 000. За много от хората това са над 10 години. Разликата - че купилия не хибрида тези 8500 лв ще ги дава за разликата при зареждане в течение на тези години.
Та - "толкова по темата ... колко пестил хибрида".![]()
1.2L Turbo 12PT (116 HP)
Безстепенна автоматична трансмисия (CVT) (4X2)
45 250,00 лв.
1.8L (HV special) 18H- (122 HP)
Безстепенна автоматична трансмисия (CVT) (4X2)
48 750,00 лв.
Математиката не ми е силната страна ама как и да го смятам 48750-45250 не мога да ги докарам до 8500 лв.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Е малко са хората, които ще изберат ненадеждния и относително тромав вариатор пред "обикновена" скоростна кутия. А и защо? За да получи и завишен разход, завишена цена на поддръжка - и сметките ви да изглеждат малко по приемливо? 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
По въпроса силно преувеличен разход:

-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ок да вземат ръчната са 6.5 пак не ги добутвам до 8.5
Последно промяна от Krachunov на 19 Фев 2021 16:31, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Корола 1.2т, 6мт, хечбек - 7834км среден разход 5.4. Колата се кара извънградско, с
ограниченията +5-10км/ч само на магистрала около 120км/ч рядко до 140. Круз
контрола не го ползвам, защото на изчкачване е газ докрай, а надолу понякога
ползва спирачки.
ограниченията +5-10км/ч само на магистрала около 120км/ч рядко до 140. Круз
контрола не го ползвам, защото на изчкачване е газ докрай, а надолу понякога
ползва спирачки.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да - като включите 3осеви автомобили и сувове с два и половина литрови двигатели от 95 година - осреднения разход може да се доближи до 7 на сто

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Като гледам само CVT има разход под 7 преобладаващо.
- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Е пак е повече от хибрида. Карането ми по магистрала е съотносимо с вашето + круиз контрол 120км/ч+10-20км/ч (с недостатъците му, които описвате- пълна газ и спирачки) и разхода ми е 4,3- 4,5/100 . Ако това 1,2Т беше автомат, дали разхода щеше да е 5,4/100 ? Според вашият разход 5,4 и моят/хибрид E-CVT/4,3-4,5 и изминатите километри от вас 7834, сте изхарчили 73л бензин повече от хибрида.
Последно промяна от metoyo на 19 Фев 2021 16:24, променено общо 4 пъти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 2 госта