Страница 81 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 07:51
от Krachunov
[
Обикновенно аз слизам първи от колата. Ако трябва всеки път да се провиквам на жената или децата "последният да пипне предна дръжка", че да заключи ... Не е най-удобното за мен.
Ако нямаш ключ в себе си не става. Тествахме го на камри. Ключа е в джоба на шофьора.Аз съм до него и пробвам да отворя, не става. Хептем пък ако е от другата страна
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 08:11
от biro
peterhr написа: ↑16 Фев 2021 23:04
Точно това е голямата разлика. Аз слизам от Реното, детето слиза, затваря си вратата и колата се заключва.
Вариант 2, аз слизам от Королата, детето слиза, затваря си вратата иииии ..... тук има още два варианта. Или колата остава отключена до следващото ползване или .... аз се връщам до някоя от предните дръжки и я пипам, за да се заключи. Неудобно, ама какво да се прави.
Вместо да се връщаш до колата ползвай дистанционното в джоба ти.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 08:56
от dracunculus
За мен лично безмислена екстра. Проблемът е, че нямайки нужда да вадя ключа, разчитам, че винаги е с мен. Е, често обаче е в друг джоб, чантичка и т.н. След като 20 пъти ми се случи да се връщам от гаража да го търся, просто деактивирах тая екстра при Авенсиса. Там става това през менюто на колата. Сега си го отключвам с копчето на дистанционното и трябва с ключа да пипна старт-бутона, иначе не го разпознава. Да не говорим, че така и леко се усложнява потенциална кражба на колата. Но, до колкото знам при много коли не може да се деактивира. При Аурис 2017 със сигурност не може. При Лексуса ми също, там намерих друго решение.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 11:05
от BOz
biro написа: ↑16 Фев 2021 21:24
Tи представяш ли си колата да изпраща радио сигнал един път в секунда, за да провери дали ключа е наблизо акумулатора колко време ще изкара?
Това е настройваема функция. По подразбиране проверката е на всеки 300 мс. Мисля, че макса беше на секунда или 900 мс, нещо такова. Минимума е около 100.
Тази функция дърпа около 20 мА от акумулатора.
peterhr написа: ↑16 Фев 2021 21:48
Например при Рено е доста по-добре реализирана тази екстра.
Рено е от малкото производители, които го правят това. За мен би било удобно, но масово не е заложено.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 11:26
от peterhr
Тези екстри са точно за това - да се ползват. Но трябва и да са удобни за ползване. Вярно, че аз искам повече, но след като съм го ползвал и съм доволен - ами нормално е пак да го искам. Не искам да си вадя ключа от джоба да натискам бутон, след като имам такава екстра и тя струва пари. Вярно е, че много производители имат бутони по дръжките и разчитат на този бутон за някакво действие. Дали отключване, дали заключване. За мен това е супер неудобно.
Когато инженера е добър (или екипа) - тогава ще направят тази система пестелива на енергия. В автомобила тази система се задейства от няколко елемента. Тя не слуша непрекъснато. Отделно, че слушането е доста по-ниско енергоемко от предаването. Има бутон на багажника, и един или два бутона в дръжките. Дали ще е сензор, дали бутон, само при задействането му започва колата да си търси дали има ключ наблизо.
За ключа е по-сложно, защото той има малка батерия и реално трябва да излъчва, което хаби повече енергия. Но и неговото излъчване минава през различни фази, според това дали е чул колата или не. Така, че и затова има хардуерно и софтуерно решение.
От гледна точка на страх от кражба при наличие на такава система - също има много лесни начини за противодействие. Да, някои от тях са свързани с допълнително инсталиране на модули в колата, за което вероятно повечето хора тук са против - но пък са много надежни.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 11:59
от Krachunov
peterhr написа: ↑17 Фев 2021 11:26
За ключа е по-сложно, защото той има малка батерия и реално трябва да излъчва, което хаби повече енергия
До колкото съм чел, ключа не излъчва.
https://www.buyacar.co.uk/cars/271/what ... less-entry
How does keyless entry work?
Keyless fobs contain identity chips that are constantly listening out for radio signals broadcast by their car. The radio signals can only travel short distances - typically less than five metres.
When you put your hand on the door handle of a keyless car (in some cases you have to press a button), the car sends out the short radio signal. If the fob is in range, it's then triggered to respond to the car, sending out its own code. The car recognises this and unlocks the doors.
Също, което ме навежда на същата мисъл е това, че спирането на keyless функцията става ОТ колата, а не нещо по ключа. Тоест колата спира да слуша.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 13:14
от biro
От ключа също може да се деактивира отговаряне на заявка за отключване:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 13:30
от peterhr
Това е още един пример за супер странни инженерни решения.
Ако правилно съм разбрал - този ключ и ма два бутона. Един за заключване и един за отключване? Няма други бутони.
Чета ръководството - и изключвам "предаването", т.е. ще пестя батерия. Обаче за да вляза в колата, трябва да цъкна отново някое от тези две копчета, т.е. това изключва енергоспестяващия режим. Това има смисъл единствено ако няма да карам колата примерно 1 месец.
Иначе след всяко слизане да правя тази процедура е мазохизъм.
И точно тук за съжаление пак сравнявам с Рено - там това ставаше автоматично. Ако не съм ползвал ключа определено време, не помня точно, но примерно 1 седмица, тогава И колата И ключа минават в енергоспестяване - автоматично, без аз да мисля или цъкам или чета нещо. Излизането от режима е както и тук - натискане на копче.
Та искам да кажа, че тук нещо, което може да става автоматично и потребителя да НЕ разбира, че то съществува, то в случая потребителя, трябва да чете ръководство и да цъка бутони - за да пести енергия. А колко щеше да е хубаво да не мисля за това, а то да става автоматично. Пак казвам - реализирано е от преди 20 години...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 13:37
от stereo_man
Днес нещо рових по MyT приложението и видях нещо странно - излиза ми записано събитие “Гаранционен иск” от 08.05.2019 г., а аз имам колата от 18.06.2019 г. Може ли да видите при вас дали има нещо записано

- E3A18FA7-07C1-40D3-A4FA-9D775B2EE252.png (253.79 KiB) Преглеждано 1628 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 13:55
от slowtraveler
За ключовете... Е то е въпрос на психология... Угодия няма...
На мен винаги ми е било много по-удобно да ми отключи вратата като хвана дръжката (да, изградих си навик леко да задържа отварянето след като хвана дръжката, за да има време да отключи

)..
Никога не ми е тежало да докосна дръжката за заключване - напротив - виждам дали наистина е заключен автомобила... Случвало се е в този момент автомобила да откаже заключване поради незатворена врата и т.н. (нямам дозатваряне)...
Да търся къде ми е ключа, да го вадя за натисна бутона - за мен е излишно напрягане.. Пък камо-ли да го вадя за да стартирам двигателя с него - ключа(или картата) са ми заедно с обичайните неща, които винаги са с мен и в доста от случаите просто не мисля къде точно съм го сложил - щом колата е отключила, значи е в мен...
stereo_man, възможно е автомобила да е имал дефект, установен при разконсервирането...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 14:01
от metoyo
И при мен го има, но точно тогава бях за смяна на вътрешна дръжка на тавана, гаранционно.
► Виж съдържание

- Screenshot_20210217-135832.png (57.56 KiB) Преглеждано 1622 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 14:12
от metoyo
Пише само това, без подробности. Излиза, че при колегата stereo_man са правили нещо гаранционно преди продажбата?!
► Виж съдържание

- Screenshot_20210217-141013.png (39.21 KiB) Преглеждано 1616 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 14:22
от Mcl
Не при мен нямам нищо в приложението.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 14:34
от stereo_man
При мен се различава малко цвета на предната и задната броня. Нищо чудно да са пребоядисвали нещо
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Фев 2021 14:55
от Mcl
А в листчето в чантичката с упътването, няма ли записано. Какви манипулации са правени.