Колега, оставяш ме силно озадачен - как може да има хора с такова мислене
Не знам какви коли си карал, ама поне това, което съм карал (200 различни едва ли има, ама сигурно 50 съм ги подминал с по-сериозно каране) въобще не се държи по посочения от теб начин...
Да вземем например споменатият от теб BMW530, който е със съвременен 8-скоростен автоматик ZF (щото не знам на времето, ама сега БМВ май не се занимават с производство на автоматици, а и те като Ауди и доста други марки ползват готови решения)... Да те открехна, че това е СЪЩИЯТ автоматик, който е монтиран и в моята кола (както и навярно в Аудито, за което споменава Чукич

)...
Дали не знам кога превключва? ...
За поведение по баири и т.н. - там има доста нюанси и никога не съм спорил, че трябва баира да го вземаш на най-висока или най-ниска предавка (за всеки баир, скорост, натоварване на автомобила си има различен 'най-добър' подход)... Поне аз коментирам в момента движение с равномерна скорост по равен път...
Карабоев, ... Съвременните автоматици работят точно по обратния на указания от теб начин/логика - по надолнище започват да смъкват предавки, и например при спускане с равномерна скорост от 8-ма и около 1200об/мин, ми се е случвало да слезе предавка по предавка (или през 2) до 4 или 5 на 3500об/мин... За да не позволи ускоряването.... Т.е. работи точно както действа шофьор- професионалист (надявам се да не преминаваш на последна предавка при дълго и стръмно спускане)..
Та фактите се отличават много рязко от споделеното от теб, като поставя под въпрос какви автомобили си карал, и дали хвалбата за над 250 карани автомобила не включва например стоене в шоурум и цъкане с език...
За това дали автоматикът e направен за икономия, а не за удобство - добре, че си редактира мнението и изтри реда

Щото чак напоследък автоматиците достигат по КПД ръчните трансмисии

И да, и според мен сега автоматиците започват да са по-икономични предимно заради това, че не ги 'мързи' да превключват в правилния момент...