Страница 81 от 137

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 03:59
от WoLF
Така е - автоматика и на 1300 оборота сваля ако прецени, че не е необходима никаква тяга... Бавните не са за повишаване на оборотите, а на въртящия момент (който е производна на оборотите и мощността, но да не зачекваме и това) :thumbsup:

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 06:46
от chukich
в тази тема само люти спорове tooth.gif
най-икономично е когато едвам се натиска педала на газта cool.gif галиш, галиш...

моята автоматична CVT на 70-80км/ч е вече на най-висока " предавка" и когато започне баир издъхва, но не сменя! Това много ме дразни, трябва или от ръчните на волана да свале 1-2 "скорости" или да натисна кика от педала. Това ме дразни много, докато един приятел с SQ5, неговата автоматична ( троник) като засече баир и софтуерът автоматично сваля предавки. Така смятам, че е правилно, но японците мислят само за реална икономия на гориво и всички настройки на CVT-то с в тази посока, докато германците икономията я докарват с шашми :) .
обикновенно наклоните нагоре при 80-100км/ч ги вземам на 4та "скорост" и 4000оборота (макс въртящ момент за моят двигател) , Така имам тяга, разходът скача, но колата не се мъчи.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 07:28
от Karaboev
Веднага отговарям. Съвременния АВТОМАТИК без СВТ който за мене е най добрата кутия, е направен много по икономично от която и да е ръчна скоростна кутия. Да вземем BMW 530 3.0д него да го накараш на 6та с 90 100 Няма как да стане, когато мине 2800 3200 тогава сменя. И до ден днешен BMW правят автоматик с 6 предавки, карал съм доста автомати и това явление което казваш може да се случи но при мотор над 200к.с и то дизел но пак може да се поспори.
Единствено което като разход надолу за 6та мога да кажа е когато се използва като ретардер при спускане може да се набие дори на 70км а разхода е 0 и разбира се спрямо 5та както каза и ти има по малко съпротивление. Автоматичната кутия не е направена за улеснение на водача, да има такова, тя е направена с цел да се използва максимално точно КПД то на един мотор с цел достигане на максимален въртящ момент и същевременно пестене на гориво

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 08:42
от slowtraveler
Колега, оставяш ме силно озадачен - как може да има хора с такова мислене tooth.gif
Не знам какви коли си карал, ама поне това, което съм карал (200 различни едва ли има, ама сигурно 50 съм ги подминал с по-сериозно каране) въобще не се държи по посочения от теб начин...
Да вземем например споменатият от теб BMW530, който е със съвременен 8-скоростен автоматик ZF (щото не знам на времето, ама сега БМВ май не се занимават с производство на автоматици, а и те като Ауди и доста други марки ползват готови решения)... Да те открехна, че това е СЪЩИЯТ автоматик, който е монтиран и в моята кола (както и навярно в Аудито, за което споменава Чукич :) )...
Дали не знам кога превключва? ...
За поведение по баири и т.н. - там има доста нюанси и никога не съм спорил, че трябва баира да го вземаш на най-висока или най-ниска предавка (за всеки баир, скорост, натоварване на автомобила си има различен 'най-добър' подход)... Поне аз коментирам в момента движение с равномерна скорост по равен път...

Карабоев, ... Съвременните автоматици работят точно по обратния на указания от теб начин/логика - по надолнище започват да смъкват предавки, и например при спускане с равномерна скорост от 8-ма и около 1200об/мин, ми се е случвало да слезе предавка по предавка (или през 2) до 4 или 5 на 3500об/мин... За да не позволи ускоряването.... Т.е. работи точно както действа шофьор- професионалист (надявам се да не преминаваш на последна предавка при дълго и стръмно спускане)..
Та фактите се отличават много рязко от споделеното от теб, като поставя под въпрос какви автомобили си карал, и дали хвалбата за над 250 карани автомобила не включва например стоене в шоурум и цъкане с език...

За това дали автоматикът e направен за икономия, а не за удобство - добре, че си редактира мнението и изтри реда :) Щото чак напоследък автоматиците достигат по КПД ръчните трансмисии :) И да, и според мен сега автоматиците започват да са по-икономични предимно заради това, че не ги 'мързи' да превключват в правилния момент...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 09:30
от WoLF
Абе те автоматиците са хиляда чешита, но такъв да държи високи обороти още не съм карал, явно съм малък още и не разбирам... Нека си държи 3000, но айде да му дам първо "бутонче-за-по-спортно-поведение" tooth.gif Отностно CVT-то, моето e-CVT само да усети, че ми трябват повече от 50 коня и вкарва двигателя директно в 6000 оборота punk.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 13:40
от Двигателист
chukich написа: 03 Авг 2018 06:46 ...
обикновенно наклоните нагоре при 80-100км/ч ги вземам на 4та "скорост" и 4000оборота (макс въртящ момент за моят двигател) , Така имам тяга, разходът скача, но колата не се мъчи.
Не можеш да си сигурен при бензинов двигател, че винаги там ти е максималният въртящ момент.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 14:19
от strahomen1
slowtraveler написа: 02 Авг 2018 22:56
Karaboev написа: 02 Авг 2018 22:52 Пак ти казвам ако караш на равен терен с 88км на 5та с 2500 оборота даречем ще ти много по икономично от това да си на 6та със 1700 на същата скорост.
Точно с това не съм съгласен.... Причината да е по-нисък разходът при по-ниски обороти е проста - загубите (помпени, вътрешно триене на ДВГ и кутия) са по-малки при по-ниски обороти...

За другото - ако прочетеш предходните ми мнения, ще се убедиш, че никога не съм твърдил обратното - че при по-висока скорост разходът не се покачва....
Не знам защо въобще намесваш аеродинамиката - при една и съща скорост, независимо от оборотите на ДВГ този фактор е еднакъв без значение от предавката.
Аз съвсем в тон да помогна на колегата евентуално със съвет повдигнах тоз въпрос,пък то какво стана!
ТВЪРДО заставам зад тезата на Слоу!
За момента няма как някой да ме убеди,че при скорост 90км,ако случайно на 5-та се на 2500 оборота,ще ти е "много по-икономично" от това да си на 6-та със 1700оборота.Уточняваме -равен път,средно натоварен автомобил и т.н.
И като решение можем да помолим колегата да вземе съдийското решение в свой ръце и да си направи експеримент когато на него му е удобно да направи една засечка по някои обичаен маршрут.И говорим просто за експеримента,скорост около 90,два пъти един маршрут на 5-та и на 6-та,за да е миродавно! И тогава да си каже по конкретно и да си стиснем ръцете през мониторите и да се свършва таз драма.
И нека МИР да има!! :thumbsup:

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 14:29
от strahomen1
doko_death написа: 30 Юли 2018 17:56 Понеже ми е първа кола със шест скорости, ми казаха на 6-та да не падам под 2000 оборота, та затова си карам на 5-та извънградско. Ако това не е така, моля някой да каже да си променя начина на каране :)
След като поопознаеш колата,сам ще разбереш,кога със една и съща скорост ще можеш спокойно да си караш и на 6-та без да се мъчи двигателя.Този двигател ,според мен е достатъчно добре балансиран и няма проблем да се движиш и с около 1700 оборота,когато просто си поддържаш скорост.За под 1600 оборота аз също не съветвам да се кара двигател с тази мощност и въртящ момент в купе с такова тегло.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 14:47
от WoLF
Ей сега отскочих до Сопот със служебната за теста и категорично не е по-икономична на 5та при 88кмч... Средно с около 15% гори повече при еднакви условия на 5та спрямо 6та предавка, напълно очакван резултат при каране в условия нормални за тази предавка dry.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 16:57
от BOz
Е, много ясно, че е така. Колегата живее в някакъв измислен свят и си представя нещата много повърхностно.
Най-лесно за експеримент е по онова равнинно поле, където го коментирахме малко по-назад в темата. На автомат е много лесно там, защото горе-долу 30 минути имаш с един и същ разход. На автопилот държи един и същ разход с десетки минути.
9Г троника на Мерцедес на равно сваля до 1000-1100 оборота дори, със заключен торк! tooth.gif
И за сведение, сега си направих една сметка по логовете на колата, то за последните 2 резервоара, средните ми обороти на ДВГ-то са ми били ~1300. punk.gif

Ама и много ме кефят тези магически 88 км/ч. Е защо точно 88 км/ч? Защо не 87 или 89 км/ч? Да не би задължително точно 88 км/ч да е най-икономичната скорост? И не мога да се сетя някой производител някога да е давал разход точно при 88 км/ч, с идея това да е най-икономичната скорост. Преди сегашната действаща процедура, през 80-те и 90-те години производителите си даваха разходите при градко и при фиксирани 90 и 120 км/ч. Но 88... w00t.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 18:10
от WoLF
Няма майтап - нагласих всичко на 88 и сверих по 3 gps-а tooth.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 22:23
от slowtraveler
BOz написа: 03 Авг 2018 16:57 9Г троника на Мерцедес на равно сваля до 1000-1100 оборота дори, със заключен торк!
Майтапа настрана - при мен при заключен торк (съединителя там обикновено заключва рано-рано при икономично шофиране) на равно се случва да превключи на 8-ма предавка при около 68км/ч, което е малко под 1100об/мин...
Това - при съвсем мързеливо ускорение...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 05 Авг 2018 17:36
от dimkaraganchev
Karaboev написа: 02 Авг 2018 22:52...Пак ти казвам ако караш на равен терен с 88км на 5та с 2500 оборота даречем ще ти много по икономично от това да си на 6та със 1700 на същата скорост. А на 6та с 2500 си вече на 130 си с 1литър отгоре на 5тата това искам да ти обясня
Абсолютни глупости... thumbdown.gif
Karaboev написа: 03 Авг 2018 00:13...Ти явно и по баир караш на 4та с 1200 оборота "икономично" вместо да си на 3та с 1800...
А тук вече си прав. Явно, можело... :)

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 05 Авг 2018 21:35
от maestro75
Новата Korolla,бензин 132к.с., над 1500 оборота иска по-висока предавка. Днес Стара Загора-Сливен отиване и връщане по стария път за морето, 200км, средна скорост 90-100, зареждане пълно-пълно, разход 5,5л/100.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 13 Авг 2018 22:06
от ivied
Малко статистика за 2-та хибридни автомобила:
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км

CH-R - 122 к.с. 4Х2
от септември 2017 до сега
изминати км - 21.362
литри - 1060
среден разход - 4,96 л./100 км