[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 10 Фев 2025 15:31

Аз също имах шанс да покарам малко Corolla TS от 2022, 1.8 HEV, 122 коня. Бих казал че като шум в купето беше доста приятно и по магистралата и междуградски път.
Аз вимах под наем, за да мога да добия предтава в какво ще се хвърля и дали ще ми хареса. На мен също за изминати 350-400 км за който я карах ми дадв среден разход от 6,2/100.
Оставам с впечатлението че новите 1,8 HEV, 140 коня са малко по икономически и колите са една идея по шумоизоширани.

Оважавам и мнението ви за Skoda, имам 2ма познати които карат нови Skoda Octavia меки хибриди и при тях също дават разход от 5.0/100 до към 5,8/100. Доволни са, но липно на мен не ми допадат и возят малко по-кораво от колкото бих предпочел.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 10 Фев 2025 16:05

TheRealDacho написа: 10 Фев 2025 15:31 Оважавам и мнението ви за Skoda
В момента малко съпоставям круши с ябълки, защото минах на карок. Просто исках по - висока кола, малко повече душа и бидейки СУВ 4х4. Като последното има разлика в окачването между това да е само с предно или 4х4. При двойното задвижване е мултилинк, докато само предно отзад е торсионна греда, от където може би идва дървеното возене. Не съм тествал само предно защото нямах и намерение да взимам такова.
Относно всякаквите хибрид, ако е хибрид само тойота. При всички други хибрида е още една допълнителна система за обгрижване и за ралзика от при тойота, не замества нищо. Та ако държите да е хибрид - тойота. Лично аз за магистрално не виждам логика и смисъл, но все пак.

Когато се качих на новата корола, слязох от 13-15 годишно пежо и королата ми се струваше космос. Сега слизайки от о5 годишната корола и качвайки се в шкодата, шкодата ми се струва космос.
Королата и аз мислех че е субективно усещането за шума, но просто свикваш с него. А докато е нова в началото се "хибридиш" твърде много, като в един момент се захласваш да докараш максимално добър разход. След година и половина две минава тая тръпка и остава шума.
И да не е голословно, мерих децибелите в двете коли. На магистрала королата държи около 80 децибела, кажи речи толкова свири и музиката. Та ако караш с набримчена музика (аз така карам когато съм сам) се понася. На павета с около 30-40 км в час е около 90 децибела.
Карока на магистрала е около 70-72-73 а на същия участък паваж където засичах е около 80. Тоест субективното не е само субективно.

От към пътно поведение карока е доста по - стабилен въпреки че е по - висок от королата.

122 коня са СЛАБИ за това купе. И глупостите дето някои хора ми пишат, не съм състезател не бързам и прочее простотии са нерелевантни. И аз не съм състезател, въпреки това като се качим 2ма възрастни и дете а понякога качим и баба и дядо, в королата на задната седалка са копърки. Отделно колата като я смачкаш, само шума става повече но не тръгва. За къси изпреварвания забрави, както и в изкачвания. Което не винаги е лошо, поради невъзможността те тренира на спокойно шофиране, евентуално. Познат със същата но седан, беше споделял че непрекъснато имал рискови ситуации, явно него не го е успокоила колата :D
Не е нужно да си състезател за да ти трябват едни 20-30 коня отгоре. И не е само до конете а и до предавките. За съпоставка новата корола която е около 148к (ако не бъркам) 0-100 прави за 9.6 ли беше? Докато шкода 115 коня прави само 6-7 стотни по бавно.

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 10 Фев 2025 16:39

Да, Toyota Corolla Sedan, 1,8 HEV, 140 коня го дават от 0-100 9,6, докато Corolla TS, 2.0 HEV, 196 коня го дават 7,7.

Аз съм карал коли от 90 коня до 240 коня и съм се научил как да изпреварвам безопасно без значение какво карам.

Бих казал че не е чак толкова тромава 140-ката ако си подготвиш изпреварването и също e-CVT-то предлага torque който позволява по-бързо набиране с каквато и скорост да караш, докато с нормана скоростна кутия се изисква сваляне на предавки а това допълнително забавя маневрата.

Шумоизолацията на Шкода сигурно е по-добра, щом сте го тествали и за делители, това са си hard facts, няма да споря за това. Аз липно идвайки от Ауди А6 което също е много добре шумоизолирано просто казвам че Corolla-та като ниво на шум не беше нещо което да ме притеснява.

"Моя грешка, аз прочетох че вашата Skoda ускорява по бързо от Toyota-та"
А като добавка hybrid системата е като заместител на тубро конпресорите при TSI/TDI двигателите и тя предлага много по-линейно ускорение в сравнение с по рязкото ускоряване с турбокомпресор. За това макар и повече повече коне ускорението на Toyota-а е по-слабо от колкото на Skoda-та.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 10 Фев 2025 17:11

TheRealDacho написа: 10 Фев 2025 16:39 "Моя грешка, аз прочетох че вашата Skoda ускорява по бързо от Toyota-та"
Тя ускорява, може би не е станало ясно защото давах като пример 115 коня, че има почти сходно ускорение. Но аз съм със 150 коня 4*4
115 го давах за съпоставка че са почти сходни със 140коня при тойота.
За моята го дават 8,7, което е секунда по - бавно от споменатата 2.0 196 коня, което е същото положение, както и при по слабите. близо 50 коня повече и едва секунда по бързо.

Относно двата двигателя 1,8 - 2.0 при королата. Малко разнопосочни чувства имам понеже със сигурност 1.8 е слаб за купето, но пък го дават уж по надежден. Четох дали тук или във ФБ, че двойката вкарвала бензин в маслото.. та не знам. Както казах, за мен направих избора.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от memorex » 10 Фев 2025 19:48

Извода за мен е шкода 2.0 Д 150 к.с сравнено с Тойота 2.0 Хибрид "харчи" подобно ,но е по-муден.
Шкода 2.0TSI сравнено с Тойота 2.0 Хибрид ускорява подобно ,но "харчи" повече .Това е относно разход и ускорение.За д-р.предимства и недостатъци е мн.дълго и широко. w00t.gif
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Мирослав Петков » 10 Фев 2025 23:11

memorex, няма начин 2 ка хибрид на тойота да върви повече от 2 ка tsi!!!!
По напред писах ,че тези коне които ги пишат на тойота са виртуални! Сигурно ги мерят на двигателя ,не на колелата където са реални! Карах А6 245 кс и набираше и вървеше повече от Рав4 302кс, с каквато съм в момента
Няма да коментирам факта, че равката е ограничена на 195км/ч а Аудито беше ограничено на 260км/ч 😂
Шума в купето на аудито пре 220 ,отговаря на шума в купето на Равката при 140.
Причината да взема такъв автомобил е ,че карам много градско с къси участъци от 2 до 5км. Това палене и гасене на студен мотор е бавна смърт за него! С плъгин хибрида ,тези участъци си ги карам на ток. Като имам извънградско ,обръщам на бензин. Такъв ми е начина на живот и според него избрах автомобила!

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 11 Фев 2025 00:49

Карах А6 245 кс и набираше и вървеше повече от Рав4 302кс
memorex написа: 10 Фев 2025 19:48
Колега, аз също до скоро бях с А6 233 коня и спокойно мога да кажа че не върви повече от RAV4 PHEV. На старта ме взимаше на скорости до 180 км/ч вървеше повече от Аудито. Тя RAV4 ги прави от 0-100 за 5.6 секудни, Аудито е за 7,7.
няма начин 2 ка хибрид на тойота да върви повече от 2 ка tsi
За това съм съгласен!
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 11 Фев 2025 13:52

► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 11 Фев 2025 14:00, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от FearSoft » 11 Фев 2025 13:56

Учудвам се на някои хора, които коментират тук. До известна степен даже им се възхищавам как намират време и желание да пишат такива фермани tooth.gif А най-интересното е, че от всички форуми, в които съм имал и имам регистрация (Пежо и Митсубиши), този е единствения, в който се плюе по автомобилната марка, която притежаваш. За критиката е ясно - при всички има някакви кусури. Но по принцип, когато човек си е купил даден автомобил, той обикновено плюе по другите марки :D Явно тук хората са от друго "тесто". Няма лошо, но е странно. Поне за мен, де. Явно си е до човека. Аз винаги съм си харесвал колите и не съм плюл по тях, дори и след като съм ги продал. Ама нравите се променят...
Последно промяна от FearSoft на 11 Фев 2025 15:48, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 11 Фев 2025 14:06

Да по другите форуми се ограничава "плюенето" по съответната марка административно, а и във форумите там пишат много повече екзалтирани "фенове". Дори обикновено пишат, че е "фен форум". А от тойота, какво толкова да се впечатляваме. smile.gif Особено, като изчезна на нашите пазари най-привлекателната и черта - ниската цена и така доброто съотношение "цена/качество" се влоши.
Последно промяна от Hursa на 11 Фев 2025 14:11, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от max-2 » 11 Фев 2025 14:10

Съгласен съм.
Абе щом са тук и пишат са фенове, ама не си признават. :) И аз намирам кусури, но везните накланят към добрите страни на возилата.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 11 Фев 2025 14:13

Фенове сме разбира се - истинския фен не си затваря очите за недостатъците. Само при псевдофеновете - прехласването по марката граничи с фанатизъм. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 11 Фев 2025 14:34

Hursa написа: 11 Фев 2025 13:52
► Виж съдържание
Благодаря за по-експертното мнение колега. Запулвате някой дупки в познанията ми за автомобилите.
Фенове сме разбира се - истинския фен не си затваря очите за недостатъците. Само при псевдофеновете - прехласването по марката граничи с фанатизъм. smile.gif
Наистина е важно човек да може да е субективен и да вижда и предимствата и недостатъци в нещата които избира да хареса и да прави и това не е само по отношение на колата която кара.

Аз лично съм карал няколко марки автомобили като е имало неща които много съм харесвал в тях и съм стоял зад мнение то си в даденото отношение, но не съм бил и толкова наивен че да си мизля че няма по-добро от това на пазара.

Щом съм се включил в ъв форума е ясно че съм се спрял на Toyota като първият ми НОВ автомобил и следващата кола която смятам да покарам известни години. Постепенно четейки във форума и комуникирайки с друфи собственици ставам наясно с някой от предиствата и недостатъците и съотношението е в ползва на предимствата които има мармата спряно част от конкуренцията, пък и нека сме честно че в писледните години правят доста синтетични автомобили които са същевременно икономични и надеждни.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 11 Фев 2025 15:12

Е "експертно" не е - просто писаници, че съм в "грипна ваканция", не че и на работа не си позволявам да пиша дори още по многословни реплики. smile.gif Да, за себе си - съм решил, че си заслужава избора на тойота. Поне за моите предпочитания, според това, което аз търся от автомобила. Още повече, че имам опит с експлоатацията на по стария модел. Но и аз съвсем не съм особено претенциозен. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 11 Фев 2025 16:41

FearSoft написа: 11 Фев 2025 13:56 той обикновено плюе по другите марки :D Явно тук хората са от друго "тесто"
Не съм много съгласен. За тойота и по - специално хибридната част, се забелязва някакъв фанатизъм. И аз да си призная 1вата година две, бях обхванат но в крайна сметка ти писва да си толкова "тай чи" и да правиш всичко в името на някакъв разход. В крайна сметка си купил кола за да я караш. Але па и нова. Набил си един кашон с пари и накрая цедиш 4 ли е разхода 5 ли е. И я кажеш, че не е икономичен те анетемосват.
А сега това се засилва щото тойота си повярваха с малко по фенси пластмаса, че са премиум и надуха цените. Отстъпките в момнета за най - продаваната кола (до миналата година) е 3 хиляди лева... Мии worthy.gif пълен ташак.

Колите са ок, но не и за парите които даваш. Ако си гортов да прежалиш 10-20 бона в името на половин до един литър по - малко, хууу. Ама реалността е друга. На никой не му пука за разхода. Само на хибрида, щото съпоставен с други марки или дори модели на същата, просто взимаш по - малко.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта