[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
- Местоположение: Botevgrad
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Тойота и конкурентите
Аз също имах шанс да покарам малко Corolla TS от 2022, 1.8 HEV, 122 коня. Бих казал че като шум в купето беше доста приятно и по магистралата и междуградски път.
Аз вимах под наем, за да мога да добия предтава в какво ще се хвърля и дали ще ми хареса. На мен също за изминати 350-400 км за който я карах ми дадв среден разход от 6,2/100.
Оставам с впечатлението че новите 1,8 HEV, 140 коня са малко по икономически и колите са една идея по шумоизоширани.
Оважавам и мнението ви за Skoda, имам 2ма познати които карат нови Skoda Octavia меки хибриди и при тях също дават разход от 5.0/100 до към 5,8/100. Доволни са, но липно на мен не ми допадат и возят малко по-кораво от колкото бих предпочел.
Аз вимах под наем, за да мога да добия предтава в какво ще се хвърля и дали ще ми хареса. На мен също за изминати 350-400 км за който я карах ми дадв среден разход от 6,2/100.
Оставам с впечатлението че новите 1,8 HEV, 140 коня са малко по икономически и колите са една идея по шумоизоширани.
Оважавам и мнението ви за Skoda, имам 2ма познати които карат нови Skoda Octavia меки хибриди и при тях също дават разход от 5.0/100 до към 5,8/100. Доволни са, но липно на мен не ми допадат и возят малко по-кораво от колкото бих предпочел.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
В момента малко съпоставям круши с ябълки, защото минах на карок. Просто исках по - висока кола, малко повече душа и бидейки СУВ 4х4. Като последното има разлика в окачването между това да е само с предно или 4х4. При двойното задвижване е мултилинк, докато само предно отзад е торсионна греда, от където може би идва дървеното возене. Не съм тествал само предно защото нямах и намерение да взимам такова.
Относно всякаквите хибрид, ако е хибрид само тойота. При всички други хибрида е още една допълнителна система за обгрижване и за ралзика от при тойота, не замества нищо. Та ако държите да е хибрид - тойота. Лично аз за магистрално не виждам логика и смисъл, но все пак.
Когато се качих на новата корола, слязох от 13-15 годишно пежо и королата ми се струваше космос. Сега слизайки от о5 годишната корола и качвайки се в шкодата, шкодата ми се струва космос.
Королата и аз мислех че е субективно усещането за шума, но просто свикваш с него. А докато е нова в началото се "хибридиш" твърде много, като в един момент се захласваш да докараш максимално добър разход. След година и половина две минава тая тръпка и остава шума.
И да не е голословно, мерих децибелите в двете коли. На магистрала королата държи около 80 децибела, кажи речи толкова свири и музиката. Та ако караш с набримчена музика (аз така карам когато съм сам) се понася. На павета с около 30-40 км в час е около 90 децибела.
Карока на магистрала е около 70-72-73 а на същия участък паваж където засичах е около 80. Тоест субективното не е само субективно.
От към пътно поведение карока е доста по - стабилен въпреки че е по - висок от королата.
122 коня са СЛАБИ за това купе. И глупостите дето някои хора ми пишат, не съм състезател не бързам и прочее простотии са нерелевантни. И аз не съм състезател, въпреки това като се качим 2ма възрастни и дете а понякога качим и баба и дядо, в королата на задната седалка са копърки. Отделно колата като я смачкаш, само шума става повече но не тръгва. За къси изпреварвания забрави, както и в изкачвания. Което не винаги е лошо, поради невъзможността те тренира на спокойно шофиране, евентуално. Познат със същата но седан, беше споделял че непрекъснато имал рискови ситуации, явно него не го е успокоила колата

Не е нужно да си състезател за да ти трябват едни 20-30 коня отгоре. И не е само до конете а и до предавките. За съпоставка новата корола която е около 148к (ако не бъркам) 0-100 прави за 9.6 ли беше? Докато шкода 115 коня прави само 6-7 стотни по бавно.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
- Местоположение: Botevgrad
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Тойота и конкурентите
Да, Toyota Corolla Sedan, 1,8 HEV, 140 коня го дават от 0-100 9,6, докато Corolla TS, 2.0 HEV, 196 коня го дават 7,7.
Аз съм карал коли от 90 коня до 240 коня и съм се научил как да изпреварвам безопасно без значение какво карам.
Бих казал че не е чак толкова тромава 140-ката ако си подготвиш изпреварването и също e-CVT-то предлага torque който позволява по-бързо набиране с каквато и скорост да караш, докато с нормана скоростна кутия се изисква сваляне на предавки а това допълнително забавя маневрата.
Шумоизолацията на Шкода сигурно е по-добра, щом сте го тествали и за делители, това са си hard facts, няма да споря за това. Аз липно идвайки от Ауди А6 което също е много добре шумоизолирано просто казвам че Corolla-та като ниво на шум не беше нещо което да ме притеснява.
"Моя грешка, аз прочетох че вашата Skoda ускорява по бързо от Toyota-та"
А като добавка hybrid системата е като заместител на тубро конпресорите при TSI/TDI двигателите и тя предлага много по-линейно ускорение в сравнение с по рязкото ускоряване с турбокомпресор. За това макар и повече повече коне ускорението на Toyota-а е по-слабо от колкото на Skoda-та.
Аз съм карал коли от 90 коня до 240 коня и съм се научил как да изпреварвам безопасно без значение какво карам.
Бих казал че не е чак толкова тромава 140-ката ако си подготвиш изпреварването и също e-CVT-то предлага torque който позволява по-бързо набиране с каквато и скорост да караш, докато с нормана скоростна кутия се изисква сваляне на предавки а това допълнително забавя маневрата.
Шумоизолацията на Шкода сигурно е по-добра, щом сте го тествали и за делители, това са си hard facts, няма да споря за това. Аз липно идвайки от Ауди А6 което също е много добре шумоизолирано просто казвам че Corolla-та като ниво на шум не беше нещо което да ме притеснява.
"Моя грешка, аз прочетох че вашата Skoda ускорява по бързо от Toyota-та"
А като добавка hybrid системата е като заместител на тубро конпресорите при TSI/TDI двигателите и тя предлага много по-линейно ускорение в сравнение с по рязкото ускоряване с турбокомпресор. За това макар и повече повече коне ускорението на Toyota-а е по-слабо от колкото на Skoda-та.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
Тя ускорява, може би не е станало ясно защото давах като пример 115 коня, че има почти сходно ускорение. Но аз съм със 150 коня 4*4TheRealDacho написа: ↑10 Фев 2025 16:39 "Моя грешка, аз прочетох че вашата Skoda ускорява по бързо от Toyota-та"
115 го давах за съпоставка че са почти сходни със 140коня при тойота.
За моята го дават 8,7, което е секунда по - бавно от споменатата 2.0 196 коня, което е същото положение, както и при по слабите. близо 50 коня повече и едва секунда по бързо.
Относно двата двигателя 1,8 - 2.0 при королата. Малко разнопосочни чувства имам понеже със сигурност 1.8 е слаб за купето, но пък го дават уж по надежден. Четох дали тук или във ФБ, че двойката вкарвала бензин в маслото.. та не знам. Както казах, за мен направих избора.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Тойота и конкурентите
Извода за мен е шкода 2.0 Д 150 к.с сравнено с Тойота 2.0 Хибрид "харчи" подобно ,но е по-муден.
Шкода 2.0TSI сравнено с Тойота 2.0 Хибрид ускорява подобно ,но "харчи" повече .Това е относно разход и ускорение.За д-р.предимства и недостатъци е мн.дълго и широко.
Шкода 2.0TSI сравнено с Тойота 2.0 Хибрид ускорява подобно ,но "харчи" повече .Това е относно разход и ускорение.За д-р.предимства и недостатъци е мн.дълго и широко.

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Тойота и конкурентите
memorex, няма начин 2 ка хибрид на тойота да върви повече от 2 ка tsi!!!!
По напред писах ,че тези коне които ги пишат на тойота са виртуални! Сигурно ги мерят на двигателя ,не на колелата където са реални! Карах А6 245 кс и набираше и вървеше повече от Рав4 302кс, с каквато съм в момента
Няма да коментирам факта, че равката е ограничена на 195км/ч а Аудито беше ограничено на 260км/ч
Шума в купето на аудито пре 220 ,отговаря на шума в купето на Равката при 140.
Причината да взема такъв автомобил е ,че карам много градско с къси участъци от 2 до 5км. Това палене и гасене на студен мотор е бавна смърт за него! С плъгин хибрида ,тези участъци си ги карам на ток. Като имам извънградско ,обръщам на бензин. Такъв ми е начина на живот и според него избрах автомобила!
По напред писах ,че тези коне които ги пишат на тойота са виртуални! Сигурно ги мерят на двигателя ,не на колелата където са реални! Карах А6 245 кс и набираше и вървеше повече от Рав4 302кс, с каквато съм в момента
Няма да коментирам факта, че равката е ограничена на 195км/ч а Аудито беше ограничено на 260км/ч
Шума в купето на аудито пре 220 ,отговаря на шума в купето на Равката при 140.
Причината да взема такъв автомобил е ,че карам много градско с къси участъци от 2 до 5км. Това палене и гасене на студен мотор е бавна смърт за него! С плъгин хибрида ,тези участъци си ги карам на ток. Като имам извънградско ,обръщам на бензин. Такъв ми е начина на живот и според него избрах автомобила!
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
- Местоположение: Botevgrad
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Тойота и конкурентите
Карах А6 245 кс и набираше и вървеше повече от Рав4 302ксmemorex написа: ↑10 Фев 2025 19:48
Колега, аз също до скоро бях с А6 233 коня и спокойно мога да кажа че не върви повече от RAV4 PHEV. На старта ме взимаше на скорости до 180 км/ч вървеше повече от Аудито. Тя RAV4 ги прави от 0-100 за 5.6 секудни, Аудито е за 7,7.За това съм съгласен!няма начин 2 ка хибрид на тойота да върви повече от 2 ка tsi
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Тойота и конкурентите
Учудвам се на някои хора, които коментират тук. До известна степен даже им се възхищавам как намират време и желание да пишат такива фермани
А най-интересното е, че от всички форуми, в които съм имал и имам регистрация (Пежо и Митсубиши), този е единствения, в който се плюе по автомобилната марка, която притежаваш. За критиката е ясно - при всички има някакви кусури. Но по принцип, когато човек си е купил даден автомобил, той обикновено плюе по другите марки
Явно тук хората са от друго "тесто". Няма лошо, но е странно. Поне за мен, де. Явно си е до човека. Аз винаги съм си харесвал колите и не съм плюл по тях, дори и след като съм ги продал. Ама нравите се променят...


Последно промяна от FearSoft на 11 Фев 2025 15:48, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Да по другите форуми се ограничава "плюенето" по съответната марка административно, а и във форумите там пишат много повече екзалтирани "фенове". Дори обикновено пишат, че е "фен форум". А от тойота, какво толкова да се впечатляваме.
Особено, като изчезна на нашите пазари най-привлекателната и черта - ниската цена и така доброто съотношение "цена/качество" се влоши.

Последно промяна от Hursa на 11 Фев 2025 14:11, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Тойота и конкурентите
Съгласен съм.
Абе щом са тук и пишат са фенове, ама не си признават.
И аз намирам кусури, но везните накланят към добрите страни на возилата.
Абе щом са тук и пишат са фенове, ама не си признават.

Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Фенове сме разбира се - истинския фен не си затваря очите за недостатъците. Само при псевдофеновете - прехласването по марката граничи с фанатизъм. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
- Местоположение: Botevgrad
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Тойота и конкурентите
Благодаря за по-експертното мнение колега. Запулвате някой дупки в познанията ми за автомобилите.
Наистина е важно човек да може да е субективен и да вижда и предимствата и недостатъци в нещата които избира да хареса и да прави и това не е само по отношение на колата която кара.Фенове сме разбира се - истинския фен не си затваря очите за недостатъците. Само при псевдофеновете - прехласването по марката граничи с фанатизъм.
Аз лично съм карал няколко марки автомобили като е имало неща които много съм харесвал в тях и съм стоял зад мнение то си в даденото отношение, но не съм бил и толкова наивен че да си мизля че няма по-добро от това на пазара.
Щом съм се включил в ъв форума е ясно че съм се спрял на Toyota като първият ми НОВ автомобил и следващата кола която смятам да покарам известни години. Постепенно четейки във форума и комуникирайки с друфи собственици ставам наясно с някой от предиствата и недостатъците и съотношението е в ползва на предимствата които има мармата спряно част от конкуренцията, пък и нека сме честно че в писледните години правят доста синтетични автомобили които са същевременно икономични и надеждни.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Е "експертно" не е - просто писаници, че съм в "грипна ваканция", не че и на работа не си позволявам да пиша дори още по многословни реплики.
Да, за себе си - съм решил, че си заслужава избора на тойота. Поне за моите предпочитания, според това, което аз търся от автомобила. Още повече, че имам опит с експлоатацията на по стария модел. Но и аз съвсем не съм особено претенциозен. 


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
Не съм много съгласен. За тойота и по - специално хибридната част, се забелязва някакъв фанатизъм. И аз да си призная 1вата година две, бях обхванат но в крайна сметка ти писва да си толкова "тай чи" и да правиш всичко в името на някакъв разход. В крайна сметка си купил кола за да я караш. Але па и нова. Набил си един кашон с пари и накрая цедиш 4 ли е разхода 5 ли е. И я кажеш, че не е икономичен те анетемосват.
А сега това се засилва щото тойота си повярваха с малко по фенси пластмаса, че са премиум и надуха цените. Отстъпките в момнета за най - продаваната кола (до миналата година) е 3 хиляди лева... Мии

Колите са ок, но не и за парите които даваш. Ако си гортов да прежалиш 10-20 бона в името на половин до един литър по - малко, хууу. Ама реалността е друга. На никой не му пука за разхода. Само на хибрида, щото съпоставен с други марки или дори модели на същата, просто взимаш по - малко.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта