Страница 8 от 10

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 23 Май 2024 01:05
от WoLF
Хубаво е да си има отделно табло с бушон. Никога не се доверяваш на идващ кабел :thumbsup:

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 28 Май 2024 17:01
от Surf nation
Здравейте,
Предстои ми изграждане на зарядна станция в гараж с налична партида до 8кв, като съм се спрял на зарядна станция Wallbox, според вас има ли смисъл да заявявам 15кв. партида, след като колата позволява зареждане до 6.6кв.(Rav4 plug-in)

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 28 Май 2024 17:32
от WoLF
Има, освен ако не си решил с колата да сменяш и станцията...

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 28 Май 2024 23:21
от Monster
Зависи дали ти се дават сега пари за новата партида. След като вече има налична партида, която може да се ползва и е на максимума на текущата кола, можеш и да си спестиш този разход за момента. Зарядната станция трифазна ли е и ако отговорът е "да" - на колко kW се води (11 kw или 22 kw)? Предполагам текущата партида е за монофазен ток, а и Равката зарежда монофазно до 32А (до към 7 kW), та ако станцията е трифазна и накакси я свържеш към монофазния ток (не знам дали това е възможно), то има шанс колата да си дърпа ток само от едната фаза и ако станцията е 11 kW може би колата ще на едва 16А (3.7 kW). Ако е трифазен тока, то е възможно 11 kw станция да дърпа по 16А от няколко фази и тогава да подава на монофазно зареждащата кола пълния й капацитет от 7 kW (предполагам зависи от софтуера на станцията дали ще успява да прави тази магия). Като съм сравнявал станции обикновено разликата в цената на 11 kW и 22 kW версии е малка на фона на общата цена на станцията, та аз бих взел направо 22 kW ако се цели трифазна станция за употреба за бъдещи коли. Иначе при сегашната кола и особено ако е монофазна партидата може би най-бюджетно е да се вземе една мобилна 7 kW станция, която да може да се ползва и при пътуване за зареждане от индустриални контакти на къмпинги например.

И последно - може и да си го чел, но да споделя за всеки случай едно ревю на Wallbox Pulsar станцията, описващо опита на колега от форума с този модел станция.

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 02 Юни 2024 18:33
от Surf nation
Благодаря за отговорите, все пак реших да кандидатствам за до 15 кв. партида, сега чакам отговор от Електрохолд :whistle: Съсед от блока където е гаража твърди, че трябва да искам съгласието на останалите живущи на общо събрание, аз доколкото знам това важи за общи части, като подземни парко места например.В случая се сключва договор с Електрохолд за повишаване на мощност на партида в собствен гараж в сградата и ми звучи нелепо, някой имал ли е такъв казус?

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 02 Юни 2024 19:18
от Monster
Ти познаваш съседите си по-добре (вероятно), но моят съвет в общия случай е да не разгласяваш и колкото по-малко интервенции със съседи, толкова по-малко главоболия. Особено при положение, че си имаш съществуваща партида, между теб и Електрохолд си е единствено въпроса какви ще са параметрите на въпросната партида. То и за Електрохолд съветът ми е същият - няма нужда да се обясняваш, че е за зарядна станция за електромобил и т.н. Трябва ти трифазен ток за някакви трифазни електроуреди, плащаш си да направят проучване дали могат да ти го осигурят и толкоз. Зависи от настроението на служителя на гише дали ще ти се заяжда, дали ще иска разрешение от съседи (каквото на мен не ми искаха при това за чисто нова партида в общите части на стара сграда) и т.н. За да минимизираш шанса за заяждания - даваш минимална информация, колкото да се задвижи случая и вече си действаш с твой електротехник да ти инсталира, каквото си решил в твоя си гараж. И още нещо - ако ти одобрят трифазната партида, а сегашната ти е монофазна, е добре преди да дойдат да ти инсталират новия трифазен електромер, да си викнал твой електротехник, който да пусне нов трифазен кабел от таблото с електромерите към гаража, така че като дойдат техниците на Електрохолд на място да ги помолиш (и евентуално да им "доплатиш"), така че да ти свържат новия електромер с новия кабел, за да не се налага да ги чакаш да идват повторно да вършат тази работа.

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 24 Юни 2024 15:46
от Filbor
Monster написа: 02 Юни 2024 19:18 няма нужда да се обясняваш, че е за зарядна станция за електромобил
Ако те питат, за какво Ви е между 7 и 15 кВ за гараж какво би им отговорил?
Вече сме следобяд на 24-ти юни, а системата на ЕРМ Юг още не им работи:

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 24 Юни 2024 20:53
от mapamop
Filbor написа: 24 Юни 2024 15:46 Ако те питат, за какво Ви е между 7 и 15 кВ за гараж какво би им отговорил?
Мощен електрожен(май в гаража имаше един правен от сорта на 6-8А, че дали не е и повече), вентилация за газовете от електрожена, компресор над 200л/мин. дебит е 2KW...
Железарска работилница и гараж примерно.

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 25 Юни 2024 00:23
от slowtraveler
Filbor написа: 24 Юни 2024 15:46 Ако те питат, за какво Ви е между 7 и 15 кВ за гараж какво би им отговорил?
Казваш дърводелец съм - ще 'бича дъски' :)
Дефакто точно за бащата на приятел - дърводелец мъкнахме един такъв кабел май бе 4х16+10 с броня, оплетка и т.н. - не е истина как тежи това нещо - повече от 10м кабел не можете да ги преместите двама човека :) Имаше някакви дърводелски машинки, някои от които с доста мощни трифазни ел-двигатели...
Е да - попадналият кабел бе преоразмерен до такава степен, че елтехникът, монтиращ кабелите в таблото се чудил кой кабел е от 'централата/трафа, и кой - към консуматора tooth.gif

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 25 Юни 2024 14:32
от ufer
Ха, ха, ха, те в Енергото трева пасат и много добре знаят, че тепърва ще се засилват исканията за сериозно захранване... tooth.gif

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 25 Юни 2024 14:51
от mapamop
Всъщност какво значение има за какво ще се ползва тази мощност, ако:
- си плащам за нея, според техните условия
- има техническа възможност за изпълнение
- не преча на дригите им абонати със постоянни аварии предизвикани от въпросната мощност (макар че това пак си е за горната точка)

Същото е в дилърството на автопроизводителя да ви зададат въпроса "За какво ви е тази мощна кола, като може да си купите и ползвате велосипед (примерно)?"
Или в хлебарницата да ви питат за какво ще го ползвате хляба - за директна консумация, препечени филии със свинска мас, или ще храните кучето.
Вижда ми се лека безсмилица, на която отговора може да е доста многозначен и дори безсмислен. Предвид че и "Защото така ми харесва и така съм решил" е валиден такъв.

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 25 Юни 2024 14:59
от ufer
Аз си мисля, че тихомълком тарифите за свързване просто изкуствено ще скочат... :D

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 25 Юни 2024 16:33
от Hursa
Мисля, че когато партидата е за "производствени нужди" - тарифата е значително по-висока. Затова евентуално може да се иска и съгласие на съседи. Едва ли ще са щастливи - ако в гараж в жилищна сграда направите дъскорезница или железарска работилница. Особено с двусменен или трисменен режим на работа. smile.gif

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 25 Юни 2024 17:21
от WoLF
Да не говорим ако забранят ЕА в подземни гаражи...

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Публикувано на: 25 Юни 2024 18:19
от Filbor
Мечтите са безплатни tooth.gif