Проблем с егр клапан
- simonpetrov
- Мнения: 15
- Регистриран на: 14 Апр 2018 15:34
- Местоположение: Враца
Проблем с егр клапан
Колеги, след 3 месеца ходене по мъките и пишман майстори, след 3 смени на ЕГР, безброй почиствания и какво ли не, най-после изгасих чека и грешка Р400. Почистете смукателния колектор и не слушайте майсторите, които ви казват, че не е възможно да е от тях или, че смятат че е чист, защото ЕГР-а не е чак толкова зацапан. Трудно е, бавно е, но това е решението. Съжалявам, че си си изгубих време и пари, а не бях настоятелен пред майсторите.
Чек лампата свети след смяна на ЕГР
Corolla 2004, дизел, 116 к.с.
Откакто я купих преди 5 години, на колата около 2 пъти в годината ѝ падаше мощността драстично. Реално не можеше да се шофира нормално. Нямаше никакви индикации на таблото и не отчиташе грешка в компютъра. Тази година това вече започна да се случва много често и понеже никой не искаше да я пипа, заради това, че не свети лампа на таблото, я закарах на майстор, който изолира ЕГР за проба, след което колата се оправи и заради това го сменихме с нов - Magnetti Marelli.
След няколко карания обаче, светна заветната лампа дето я чаках толкова години. И така няколко пъти - свети за около 2 дни, после за 3-4 дни не свети. Никаква промяна в поведението - държи се нормално. Струва ми се, че става малко мудна докато потегля, но честно казано не съм сигурен дали е проблем това, а и преди си беше така.
Има ли някой мнение дали да се притеснявам от по-сериозен проблем, дали може да е от новия клапан или сега след смяната дава индикация за друг проблем, например стеснени пътища?
Благодаря!
пп: Закарах я при майстора - извежда грешка p0400, но той вече казва, че не знае от какво може да е това.
Откакто я купих преди 5 години, на колата около 2 пъти в годината ѝ падаше мощността драстично. Реално не можеше да се шофира нормално. Нямаше никакви индикации на таблото и не отчиташе грешка в компютъра. Тази година това вече започна да се случва много често и понеже никой не искаше да я пипа, заради това, че не свети лампа на таблото, я закарах на майстор, който изолира ЕГР за проба, след което колата се оправи и заради това го сменихме с нов - Magnetti Marelli.
След няколко карания обаче, светна заветната лампа дето я чаках толкова години. И така няколко пъти - свети за около 2 дни, после за 3-4 дни не свети. Никаква промяна в поведението - държи се нормално. Струва ми се, че става малко мудна докато потегля, но честно казано не съм сигурен дали е проблем това, а и преди си беше така.
Има ли някой мнение дали да се притеснявам от по-сериозен проблем, дали може да е от новия клапан или сега след смяната дава индикация за друг проблем, например стеснени пътища?
Благодаря!
пп: Закарах я при майстора - извежда грешка p0400, но той вече казва, че не знае от какво може да е това.
Toyota Corolla E12, 2.0, D4D, 116, 2004
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
Проблем с егр клапан
Колеги - излиза, че е масово при дизелите и конкретно 1cd-Ftv двигателя 116 к.с. - се получава запушване на EGR системата след самия клапан, точно където е отвора към всмукателния колектор.
Може да видите и моята тема с друга грешка която набиваше P2226 и с която карах над 12000км. преди да установя от какво е тази грешка. Оправи се след почистване на отвора от всмукателния колектор към EGR клапана.
viewtopic.php?p=391211#p391211
Може да видите и моята тема с друга грешка която набиваше P2226 и с която карах над 12000км. преди да установя от какво е тази грешка. Оправи се след почистване на отвора от всмукателния колектор към EGR клапана.
viewtopic.php?p=391211#p391211
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Проблем с егр клапан
Това да свалиш и почистиш EGR, но да не почистиш отвора към колектора е като да си метеш боклука и да го навираш под килима.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Проблем с егр клапан
изскочи ми и на мен Р0400, днес чистих ЕГРа, на рав4 2.0 д4д 116 .. беше толкова малко зацапан, че дори не го откачих от маркучите, на място го почистих
пробвах и кабелния метод, но не усетих да почиствам нещо
горе ляво към всмукателния се пъха кабел
после долу в дясно към изпускателния колектор ... дано има ефект
съседа няма да гледа кабелна ТВ известно време
пробвах и кабелния метод, но не усетих да почиствам нещо
горе ляво към всмукателния се пъха кабел
после долу в дясно към изпускателния колектор ... дано има ефект
съседа няма да гледа кабелна ТВ известно време

-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Проблем с егр клапан
поразрових се ... D-4D 1CD-FTV двигателя има стеснение на всмукателния колектор, на 90 градуса завиват газовете с нищо не може да се бръкне
спестете си усилията
демонтажа на тоя колектор е дълга и широка, и скъпа процедура
спестете си усилията

демонтажа на тоя колектор е дълга и широка, и скъпа процедура
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Проблем с егр клапан
То винаги се намират начини за почистване, освен "остъргване", докъдето има достъп, като например киснене в разни препарати и после пароструйка - пак с препарат и на 110°С, но не с водоструйка... 

-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Проблем с егр клапан
отново го разглобих
не беше запушен от към всмукателния колектор
от към изпускателния беше запушен
тоест ако бях платил да свалят всмукателния пак щеше да светне чек
почистих го с кабел и химия .. спрей за карбуратори , спрей за печки(незапалим) , имало е и спрей за ЕГР не съм го ползвал
Тества се дали е чист с текстрийм
пускате активен тест и затваряте ЕГР и гледате колко грама въздух влизат
после отваряте ЕГР и пак гледате колко грама въздух показва МАФ
колкото по-голям спад след отварянето толкова по-отпушен е
при мен падна от 12,5 грама на 8,3 грама в секунда на празен ход ... може да го тествате и на 2500 оборота
не беше запушен от към всмукателния колектор
от към изпускателния беше запушен
тоест ако бях платил да свалят всмукателния пак щеше да светне чек

почистих го с кабел и химия .. спрей за карбуратори , спрей за печки(незапалим) , имало е и спрей за ЕГР не съм го ползвал
Тества се дали е чист с текстрийм
пускате активен тест и затваряте ЕГР и гледате колко грама въздух влизат
после отваряте ЕГР и пак гледате колко грама въздух показва МАФ
колкото по-голям спад след отварянето толкова по-отпушен е

при мен падна от 12,5 грама на 8,3 грама в секунда на празен ход ... може да го тествате и на 2500 оборота
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Проблем с егр клапан
ако се среже под ъгъл и всмукателния проход се чисти с кабел ... кабелът излиза от блока и се удря в гарнитурата на колектора,
спрей за карбуратори(запалим и опасен, не прекалявайте) и кабел срязан под 30 градуса решават нещата ...
препарата за печки е безопасен обезмаслител(вероятно натриева основа), но му трябва време да подейства
спрей за карбуратори(запалим и опасен, не прекалявайте) и кабел срязан под 30 градуса решават нещата ...
препарата за печки е безопасен обезмаслител(вероятно натриева основа), но му трябва време да подейства
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Проблем с егр клапан
На китайците и на Джъмбо имаше едни пластмаси за вадене на косми от канал. Бях ги мярнал и някъде другаде на евтиния (магазин "По левче", ChinaCity?). Дали няма да станат?
- Прикачени файлове
-
- HTB11w_JMVXXXXbBXFXXq6xXFXXXw.jpg (72.74 KiB) Преглеждано 4135 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Проблем с егр клапан
ето видео как се прави
по-трудно се чисти прохода към всмукателния колектор,
има маслени пари от картера и са мазни сажди, но със спрей се за почистване на карбуратор и кабел се отпуши за 5 мин
сагата Р0400 приключи
... отивам за бира

по-трудно се чисти прохода към всмукателния колектор,
има маслени пари от картера и са мазни сажди, но със спрей се за почистване на карбуратор и кабел се отпуши за 5 мин
сагата Р0400 приключи


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта