
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
В първия си пост има скрииншоти от "Techstream" и се вижда, че при избрано "All Data" не излизат много параметри. Не знам дали е от версията или от кабела. Ще видя да сложа друга версия и дано да се покажат иначе в действителност забелязах, че ако се наблюдават много показатели - обновяването е супер бавно, но ако се добавят в отделна листа точно определени показания се рефрешват бързичко. 

- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Още не съм колега. Уикенда сигруно ще се занимавам по обстойно, но се чудя от къде да почна...
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Що не пробваш да смениш двата SCV клапана.Те правят често такива мизерии и трудно се хващат.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 07 Сеп 2017 20:54
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 4 пъти
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Привет колега, има ли напредък ?the_fast_r1 написа: ↑23 Яну 2020 22:21 Още не съм колега. Уикенда сигруно ще се занимавам по обстойно, но се чудя от къде да почна...
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Все така си е, но Rav-ката продължавам да си я карам. Проблеми с вървежа за сега нямам, разхода мисля че е нормален - към 6.50 извънградско и към 9-10 градско. Смених и електрическия клапана, който управлява чрез вакум променливата геометрия, защото от него ми се струва че се получава временно пренадуване, но това май не е свързано с грешката която излиза P2226. В колкото и мануали да прочетох, на всякъде пише, че проблемата област е ECU-то, което ме съмнява, но и не съм направил качествена диагностика на проблема при какви показания се записва грешката. Може и компа да се окаже виновен в крайна сметка. Все още не съм пробвал и с друг дебитомер. Ако някой колега от Варна със същата RAV4-ка ми услужи за проба с неговия дебитомер - ще почерпя, че само си блъскам главата безсмислено. 

-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 07 Сеп 2017 20:54
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 4 пъти
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Здравей, когато отново излезе грешката P2226 направи снимка на Freeze Frame Data-та от Techstream- a, и я качи ( както си направил в началото).
Ще бъде полезно.
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Здравейте колеги. След моята одисея със светещ "Check Engine" и изминати над 12 000 км. и над 1 година с тази грешка...
Проблема с грешка P2226 e решен /най-накрая/!
Огромни благодарности на колегата "Nikolayyy", които ми изпрати необходимата информация и насоки, къде точно се корени проблема.
Евала на колегата, за търпението, обясненията, материалите, които е събрал от собствен опит с Тойотите.
На кратко, какво бях направил преди решението на проблема:
- Почистен MAP и MAF сензори, в последствие заменени с други втора ръка - без ефект.
- Регулиране на лоста на акуратора на турбото и смяна на вакумното кланче управляващо променливата геометрия - това реши проблема с пренадуването и влизането в авариен режим на 5-та скорост с ниски обороти.
- Почистен ЕГР - клапан. Два пъти го бях свалял и чистил - без ефект! Вече си мислех дали да не търся EGR втора употреба... добре, че не направих тази грешка!
- Почистване на SCV-клапаните /само зеления, защото другия не успях да му развия един от болчетата/ - без ефект.
А в какво всъщност се оказа проблема:
1. Запушена EGR - система. Запушването беше след EGR клапана в посока всмукателния колектор. Прилагам снимки:

Ясно се вижда нагара по всмукателния колектор и отвора свързващ горната дупка на EGR клапана със смукателния колектор. Дупчицата се беше почти напълно запушила от нагар!
Самия колектор си има все още нагар, който няма как да се почисти без демонтаж на всмукателния колектор, но пък пътя до EGR клапана може да бъде почистен с четка.
Използвах четка за измиване на шишета, обезмаслител и спрей за почистване на EGR и всмукателния колектор.

По съвет на колегата "Nikolayyy" си смених и уплътненията на вакум помпата, от която видно, че имаше изтичане на масло и двигателя се беше поомазал там,
както с прясно масло така и с вече засъхнало такова от преди.
Със свалената вакум помпа отидох в локалния магазин за лагери и маслоустойчиви О-пръстени и си закупих нужните 2 о-пръстенчена:

При демонтажа на дросела се оказа, че той е "побългарен". Клапата на дросела беше премахната и се виждаше само ос-та, която чрез моторче премества клапата. Явно на накой "майстор" не му се е занимавало да търси къде е проблема...

Закупих си дроселова клапа втора ръка и я монтирах. Така входящия въздух при загрял двигател и при 85 градуса, падна от 11 gr/s, на около 6,80-7 gr/s.

Какво остава да се направи, но при майстор, защото е извън моите възможности и липса на удобства, а и да не прецакам нещо:
- Сваляне на 4-те дюзи и смяна на разпръсквачите и тест на стенд. В момента корекциите на дюзите, не са много ОК, а и понякога малко трудно пали /повече въртене на стартер/.
- Цялостно почистване на всмукателния колектор от саждите, с които е задръстен.
- Промиване на маслените магистрали и цедката на маслената помпа под картера.
- Евентуално почистване на резервоара от мазутни отлагания, въпреки че доста често си сменям горивния филтър, а и доста добавки да почистване съм наблъскал до сега.
Надявам се тогава да изчезнат и другите дребни проблеми, като пропушване от време на време, омасляване от картерната вентилация към турбото и всмукателния колектор. Решаване на проблема с понякога по трудното палене /повече въртене на стартер от обичайното/ и нормализиране на корекциите на дюзите.
Проблема с грешка P2226 e решен /най-накрая/!
Огромни благодарности на колегата "Nikolayyy", които ми изпрати необходимата информация и насоки, къде точно се корени проблема.



Евала на колегата, за търпението, обясненията, материалите, които е събрал от собствен опит с Тойотите.

На кратко, какво бях направил преди решението на проблема:
- Почистен MAP и MAF сензори, в последствие заменени с други втора ръка - без ефект.
- Регулиране на лоста на акуратора на турбото и смяна на вакумното кланче управляващо променливата геометрия - това реши проблема с пренадуването и влизането в авариен режим на 5-та скорост с ниски обороти.
- Почистен ЕГР - клапан. Два пъти го бях свалял и чистил - без ефект! Вече си мислех дали да не търся EGR втора употреба... добре, че не направих тази грешка!
- Почистване на SCV-клапаните /само зеления, защото другия не успях да му развия един от болчетата/ - без ефект.
А в какво всъщност се оказа проблема:
1. Запушена EGR - система. Запушването беше след EGR клапана в посока всмукателния колектор. Прилагам снимки:



Ясно се вижда нагара по всмукателния колектор и отвора свързващ горната дупка на EGR клапана със смукателния колектор. Дупчицата се беше почти напълно запушила от нагар!
Самия колектор си има все още нагар, който няма как да се почисти без демонтаж на всмукателния колектор, но пък пътя до EGR клапана може да бъде почистен с четка.
Използвах четка за измиване на шишета, обезмаслител и спрей за почистване на EGR и всмукателния колектор.

По съвет на колегата "Nikolayyy" си смених и уплътненията на вакум помпата, от която видно, че имаше изтичане на масло и двигателя се беше поомазал там,
както с прясно масло така и с вече засъхнало такова от преди.
Със свалената вакум помпа отидох в локалния магазин за лагери и маслоустойчиви О-пръстени и си закупих нужните 2 о-пръстенчена:



При демонтажа на дросела се оказа, че той е "побългарен". Клапата на дросела беше премахната и се виждаше само ос-та, която чрез моторче премества клапата. Явно на накой "майстор" не му се е занимавало да търси къде е проблема...

Закупих си дроселова клапа втора ръка и я монтирах. Така входящия въздух при загрял двигател и при 85 градуса, падна от 11 gr/s, на около 6,80-7 gr/s.



Какво остава да се направи, но при майстор, защото е извън моите възможности и липса на удобства, а и да не прецакам нещо:
- Сваляне на 4-те дюзи и смяна на разпръсквачите и тест на стенд. В момента корекциите на дюзите, не са много ОК, а и понякога малко трудно пали /повече въртене на стартер/.
- Цялостно почистване на всмукателния колектор от саждите, с които е задръстен.
- Промиване на маслените магистрали и цедката на маслената помпа под картера.
- Евентуално почистване на резервоара от мазутни отлагания, въпреки че доста често си сменям горивния филтър, а и доста добавки да почистване съм наблъскал до сега.
Надявам се тогава да изчезнат и другите дребни проблеми, като пропушване от време на време, омасляване от картерната вентилация към турбото и всмукателния колектор. Решаване на проблема с понякога по трудното палене /повече въртене на стартер от обичайното/ и нормализиране на корекциите на дюзите.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта