Страница 8 от 10
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 22 Сеп 2024 11:48
от AlexPP
По западните форуми виждам, че пилят вътре чашката където опира в клапана, в което има повече логика отколкото да се шлайфа работната повърхност отгоре, защото при неправилно шлайване, ще заминат разпределителните валове. Така че, май сам ще си ги шлайфам.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 22 Сеп 2024 12:30
от mapamop
По сервизно се сменя чашката. Колко ще я докараш на размер без инструменти е много спорно.
То всъщност в сервизното не пише и за газ.
Съмнява ме че ще има тема за пребит мотор. Скоро.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 24 Сеп 2024 14:55
от vfr800
Шлайфа се клапана. Никой не пипа чашките. Направо свали главата и я дай да я обслужат. Вероятно си и за напасване на клапани ,освен за реглаж. Нова гарнитура е добре дошла на кола с неясен пробег ;) Болтовете си ги ползвай старите.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 24 Сеп 2024 15:42
от Akima
За 1000000000000 път:
Лифтъри НЕ СЕ ПИЛЯТ - от никоя страна.
"Шлайфистите", който режат "опашките" на клапаните също са за тричане.
1.Шлайфайте лице.
2.Направете си леглата и водачите.
3.Почистете и паснете клапаните.
4.Разбъркайте лифтърите и поръчайте останалата половина нови.
Ако не можете да си поръчате нови лифтъри на брой - пишете ми ЛС.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 24 Сеп 2024 16:02
от slowtraveler
Съгласен съм с Akima - това е най-разумният съвет... Повърхностите и на лифтъри, и на клапани, и на вал са повърхностно обработени за повишена твърдост и износоустойчивост.. Всяко механично въздействие (шлайфане), унищожава този повърхностен слой и следващият въпрос е 'ама що така бързо се износи)...
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 24 Сеп 2024 16:12
от Akima
Покрай наличието "на склад" при мен на оригинални употребявани лифтъри за по-големите кубатури много се забавлявам като звънне някой ентусиаст и ми разкаже как се е "разкопчал" клапан във високи обороти - заради изпилено "пънче" на лифтър.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 26 Сеп 2024 23:42
от AlexPP
mapamop написа: ↑22 Сеп 2024 12:30
По сервизно се сменя чашката. Колко ще я докараш на размер без инструменти е много спорно.
То всъщност в сервизното не пише и за газ.
Съмнява ме че ще има тема за пребит мотор. Скоро.
Може и да има тема за пребит мотор, но няма да е от мен. Колата е готова и съм много доволен от резултата. Перфектен празен ход, без никакви вибрации, силата на мотора си е като за около 150 коня вече, ауспухът стана доста по-тих.
Направих всички изпускателни клапани 0.40мм като шлайфах от вътрешната страна на чашките (лифтърите). "Пъпката" вътре в чашката оригинално е към 3.5мм, а клапаните са навътре от горната шайба над пружината с 1.6мм, така че има доста мегдан за пилене и няма как да се откопчее клапан.
Чашките са дебели само 2мм и челото (горната повърхност) не бих я пилил, да не говорим че ако шлайфането не е перфектно, може да замине и разпределителния вал.
Сега ще я карам само на бензин, докато не си настроя газовата както трябва. А може и за постоянно само на бензин да я карам вече. Карал съм много по-големи двигатели само на бензин и не е страшно.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 06:59
от mapamop
AlexPP написа: ↑26 Сеп 2024 23:42пребит мотор,
Ако си направил хлабината на всички клапани, входящи и изходящи на 0.40 - мотора вече е пребит в моите очи и разбирания. В сервизното ръководство горната норма за хлабините на клапаните на 1ZZ-FE/1.8/129hp е 0.25мм за входящите и 0.35мм за изходящите. Много вероятно е и за този двигател да са подобни стойностите, и да има разлика нормата между входящ и изходящ клапан. И сигурно има защо да са го направили така, въпреки че няколко гайкаджии са ми казвали по различни поводи, че "Те Тойотците не разбират, или се вживяват излишно". В момента имаш вече недоотваряне на клапаните, заради прекомерната хлабина и на входящите тя гони 50% извън допуска, ако приемем че нормите са същите като на 1.8/129 коня.
Поне ще има накъде да ти се удължават клапаните и да набиват леглата, докато излязат от долния допуск.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 07:15
от slowtraveler
Е колегата е писал, че е направил само изпускателните 0.40мм... Не вярвам 0.05мм да създадат проблем, въпреки, че е добре да се спазва инструкцията...
Все пак клапаните 'потъват' и намаляват това разстояние с износването..
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 07:59
от mapamop
Аз се извинявам че проспах момента че са само изпускателните. Не знам какви са точно допуските на хлабините на този двигател. Вярно е че със времето клапаните "потъват" в главата, и се удължават, но 0.05-0.15мм при допуск 0.25-0.35 (ако приемем че хлабината е същата, като на 1.8), дава около 50% първоначално недоотваряне на изходящите клапани (за долната граница на допуска). При горната е ясно че е от сорта на 10%-15%.
Не във всички случаи клапана се издължава/потъва в главата. Лятото като мерих моите бяха на горната граница 0.25/0.35, че даже ми се струва да бяха тръгнали на охлабване нагоре със под 5 микрона.
В тази ситуация няма много голямо значение май - така или иначе клапаните на този мотор ще продължат да набиват леглата и да се удължават от температурата на газта, но за сметка на това противоизносващото покритие на чашката е заминало, та тя ще компенсира клапана. Вариант на саморегулиращи се клапани.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 09:11
от AlexPP
Всмукателните не съм ги барал. Само ги проверих. Всички бяха между 0.25 и 0.30. Имаше един-два дето бяха малко над 0.30 (0.30 влиза лесно, 0.35 не влиза). Не съм сигурен, че има износоустойчиво покритие на чашките отдолу. Скоростта на отнемане на материал беше горе-долу постоянна за дадено време.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 10:43
от max-2
Откакто съм с газ на 4афе над 200000 км. проверявам и правя реглаж на 60- 100 хил., защото си е много занимавка. От записките бях изчислил, че клапаните ми потъват в леглата с 0.02 мм. на 10 -15 хил. км. За да се занимавам по-рядко ги правя на максималния допуск, но не повече с разместване и купуване на нови пулове.
В резултат на това двигателя става по-шумен, защото клапаните леко се чуват и върви по-слабо, отколкото може. С реглажа на клапаните се налага и реглаж на газта. Когато хлабините станат по-малки, колата започва да върви много и е време за реглаж.
Имам два изпускателни с шлайфани пулове, защото няма заводско достатъчно тънки. Възрастен майстор на глави ми каза, че е безопасно да се шлайфа до даден размер и след това се ремонтира главата.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 11:59
от Hursa
► Виж съдържание
Все пак това е над граничната норма. Може би не толкова намаляване степента на отваряне на клапана и скъсяване периода, през който е отворен - е основния проблем. (Не и при само 5 стотни над нормата.) По големия проблем според мен е увеличаването на силата на "удара" при обиране на по-голямата хлабина (дори и демпфиран). Особено осезаемо при високи обороти - когато поради температурните разширения - хлабината е до определена степен намалена, но честотата до в пъти по-голяма. А и профила на гърбиците, до колкото разбирам е такъв, че да позволи по-плавно първоначално ускорение на отварящия се клапан. При хлабина над нормата - момента на отваряне попада на "по-стръмната" част на гърбицата и клапана отваря по-рязко, с по-голямо натоварване - това може да доведе до по-големи натрупващи се деформации на стеблото, дори до по-значимо износване на тази част от повърхността на гърбиците.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 12:02
от max-2
Стъблото на клапана е освободено от странични натоварвания, поема ги чашката при тойота двг.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 27 Сеп 2024 12:13
от Hursa
Но работи на свиване при отваряне - и това, когато натоварванията на стеблото са най-големи (особено значими - за "изпускателни" клапани) - това винаги води до отклонение от оста в направляващите движението му. (А и те компенсират, но не и изцяло, ако има странични натоварвания.)