Страница 8 от 9

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 16 Фев 2013 11:02
от iovkito
Бях се притеснил , че в темата не се заговори за незаменимото газифициране на бензиновите коли , но ето , това се случи. Към колегата по-горе , наистина не давай повече газ , защото ще започнеш да разминаваш и пистовите мотори по магистралата. worthy.gif

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 16 Фев 2013 11:31
от max-2
iovkito написа:Бях се притеснил , че в темата не се заговори за незаменимото газифициране на бензиновите коли , но ето , това се случи. Към колегата по-горе , наистина не давай повече газ , защото ще започнеш да разминаваш и пистовите мотори по магистралата. worthy.gif
Моля те, колега, нямам амбиции за бързина, просто ми хареса мнението на PESHO OT MARS и аз споделих моето. biggrin.gif

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 08:23
от scorpion
Мога след една командировка до варна (минах през магистрала Тракия) какво да не вземаш.... Сеат леон... ползвах служебен почти нов такъв. Пътното поведение е ок (спирачките на автомобилите от групата на Ваген ме впечатляват, както лекия волан) но шумоизолацията и удобството на седене е много много зле. Още ми бучи главата .... мотора 1.4 дърпаше добре но е лаком особено на магистралата с над 140.

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 09:20
от martod
Ми как няма да ти бучи главата, като си го шпорил с над 140 този малък мотор .. tongue.gif
Хората от ВАГ за такива командировки са измислили Пасатори, Файтони, А6, А8 и т.н... biggrin.gif

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 15:37
от Scott
max-2 написа:звука е приятен, особено като е на газ и не изключва инжекциона на 6300 об/мин, а спокойно удря 7500...
Ненапразно показах по-горе няколко графики.
Ето и на 4AFE LB: Изображение.
Вдигането на обороти над 5600, където е максималната мощност, е упражнение за 'галене на ухото'. Въртящия момент над 5600 об.мин. пада по-бързо от покачването на оборотите и мощността всъщност спада, т.е. можеш да си ги 'вдигаш', ама колата няма да дърпа повече...

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 16:07
от slowtraveler
Scott написа:....
Вдигането на обороти над 5600, където е максималната мощност, е упражнение за 'галене на ухото'. Въртящия момент над 5600 об.мин. пада по-бързо от покачването на оборотите и мощността всъщност спада, т.е. можеш да си ги 'вдигаш', ама колата няма да дърпа повече...
Забравяш, че и трансмисията влиза в уравнението...
Най-вероятно при следващата предавка нещата да са по-зле - оборотите ще спаднат докъм 4х.об, и мощността ще е доста по-ниска...
Затова и обикновено най-доброто ускорение става когато превключваш следваща предавка точно преди ограничителя да те отреже :whistle:

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 16:22
от Scott
slowtraveler написа:Забравяш, че и трансмисията влиза в уравнението...
Най-вероятно при следващата предавка нещата да са по-зле - оборотите ще спаднат докъм 4х.об, и мощността ще е доста по-ниска...
Слоу, ако един японски инженер не може да сметне предавките така че като се смени от максимална мощност да не пада под максимален въртящ момент не виждам защо ги хвалите толкова tongue.gif

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 16:35
от slowtraveler
Scott написа:
slowtraveler написа:Забравяш, че и трансмисията влиза в уравнението...
Най-вероятно при следващата предавка нещата да са по-зле - оборотите ще спаднат докъм 4х.об, и мощността ще е доста по-ниска...
Слоу, ако един японски инженер не може да сметне предавките така че като се смени от максимална мощност да не пада под максимален въртящ момент не виждам защо ги хвалите толкова tongue.gif
Защото при агресивно каране целта е при превключване на следваща предавка да си близо до максималната мощност, а не до максимален въртящ момент...
Ако гледаш графиката и слезеш на 2.5х.об/мин, ще имаш почти максимален въртящ момент, но мощността ще ти е двойно по-ниска от максималната. И съответно въртящия момент на колелата ще е двойно по-нисък отколкото ако си при обороти на максимална мощност...
Общо взето графиката на въртящия момент показва тенденцията/темпото на увеличаване на мощността с оборотите. А реалния 'резултат' от двигателя се вижда от графиката на мощността.
А за възхваляване въобще не става дума - и двете стратегии си имат плюсове и минуси. И според стила на каране може всяка от отделните стратегии/настройки да има преимущество спрямо другата...
Затова и нямам нищо против и немската стратегия - за всеки има място под слънцето. Но за да е по-правилен избора, е добре да споменем особеностите на всяка една от стратегиите :thumbsup:

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 16:45
от Scott
slowtraveler написа:Защото при агресивно каране целта е при превключване на следваща предавка да си близо до максималната мощност, а не до максимален въртящ момент...
Eто че дойдохме до същността на спора - по-добре е въртящия момент да е 'ревномерен' и увеличаването на мощността по-плавно, за да се избегнат спадовете при превключване ... tongue.gif
П.П. Всъщност досега не съм виждал японска кола с подобна характеристика, но на доста от немските машини въртящия момент е постоянен в доста широк диапазон (напр. 2000 - 5000 об/мин), а мощността е постоянна 'на върха' - 5000-6000 об/мин.
Audi Изображение BMWИзображение

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 18:04
от slowtraveler
Scott написа:....
П.П. Всъщност досега не съм виждал японска кола с подобна характеристика, но на доста от немските машини въртящия момент е постоянен в доста широк диапазон (напр. 2000 - 5000 об/мин), а мощността е постоянна 'на върха' - 5000-6000 об/мин.....
Всички съвременни турбодвигатели са с такива характеристики - надува в началото, и след това ограничава това налягане, поддържайки го равномерно и без да позволява увеличаване на наддува при увеличаване на оборотите/натоварването....
Изключения винаги има, но общо взето неангажиращия ми отговор като обща тенденция (а не конкретни параметри) е :
Изображение

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 19:26
от scorpion
Тези графики сложни като цената на тока ... :censored:

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 17 Фев 2013 23:44
от PESHO OT MARS
Всичко е въпрос в крайна сметка на усещане. Изобщо не пречи да караш банална кола като Карина Е и пак да ти доставя удоволствие начина по който върви. Ясно е че винаги ще има и по-бързи и по-мощни.

Аз затова харесвам ТопГеар, в това предаване няма нищо техническо всичко е безкрайно субективно. Но само си го пуснете на големия LCD яката уредба и се наслаждавайте на звук и визия това преадаване има само това но пък как го прави worthy.gif

Затова не харесвам турбо колите, или по скоро евтините такива. Шут в газа и после мъртвец а километража бодро набирал ама до никъде (особено важи за тракторите). Аз си харесвам атмосферките било то малолитражки било то големи асматици. Това си е моето си лично субективно усещане, обичам да разхождам стрелката на оборотомера от край до край.

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 18 Фев 2013 10:23
от scorpion
martod написа:Ми как няма да ти бучи главата, като си го шпорил с над 140 този малък мотор .. tongue.gif
Хората от ВАГ за такива командировки са измислили Пасатори, Файтони, А6, А8 и т.н... biggrin.gif
Понеже съм съгласен с Пешо от Марс , че всичко е въпрос на лично усещане ... във връзка с горното:

Не е точно така, защото съм имал служебен Голф 4 с 1.4 мотор и смея да твърдя обезшумяването беше далеч, далеч по-добро ... При Леона (апропо не бях карал СЕАТ досега) ми харесаха изключително адекватните спирачки (Като се качих на Авенсиса след командировката имах чувстовото, че не спира ! + плюс за ВАГ), лек волан за управление (отново плюс за ВАГ), пъргаво ускорение (не съм очаквал с този мотор) , много добро поведение на пътя, вкл. и при силния вятър ( не е добра идея за сравнение но Авенсиса при силен страничен вятър при висока скорост дава усещане за нестабилност - плюс за ВАГ); скорости, съединител отлични (мек съединител, добър ход на скоростите без никакви проблеми на всички скорости - този беше със 6) обаче шимоизлоцаята е много, много зле, разположението на инструментите за управление изключително не ми хареса (круз контрола плюснат на лоста за мигачите е кофти решение и подавах излишно мигач, при регулиране); позицията на водача: така и не успях за 1000 километра да се наместя като хората; широка предна колона пречеща много при ляв завой в града; задна визия без парктроник е немислима; бавна реакция на чистачките (иначе да се интегрират в предната колона е може би добро решение, защото при водача се почиства по-голяма площ) и обмиването; слаби фарове (къси и дълги).... за разход няма да говоря защото я настъпвах .... Като цяло мисля, че е добър автомобил за средни и къси разстояния но далеч от братята си от групата, т.е. вероятно най-слабия представител !

Дано не го отчетете като спам, но темата е за избор ... аз предлагам субектвиното си ревю на каран от мен автомобил:
Може да направим една тема ако искате и всеки да се опита като в ТОП ГЕАР да си даде субектвината оценка.
Аз съм готов за следните автомобили с година на производство:

Москвич 408И - 1976
Полски Фиат 125 П - 1982
Лада 1500С - 1985
Трабант - 1985 biggrin.gif

biggrin.gif

ШКОДА ФЕЛИЦИЯ КАБРИО 1960 Г (2 карбуратора!) cool.gif cool.gif cool.gif

Шкода 120Л - 1987
mad.gif

РЕНО 11 - 1987
РЕНО 19 - 1995
РЕНО ЛАГУНА - 1995
РЕНО МЕГАН - 2000
РЕНО КЛИО - 1997
cool.gif

ФИАТ БРАВО - 1998
ФИАТ (ТОПАЗ) - ?????

ПЕЖО ПАРТНЪР - 2005
cool.gif

ГОЛФ 4 - 2004
АУДИ А6 КУАТРО - 2007
ШКОДА ОКТАВИЯ - 2007
wink.gif

БМВ 5 СЕРИЯ 2000 и 2004

ФОРД ЕСКОРТ 1992
ФОРД ФОКУС 2005

ОПЕЛ ОМЕГА 1995
ОПЕЛ АСТРА 2008

СУЗУКИ ВИТАРА 1997
mellow.gif

МАЗДА 323 - 1995
МАЗДА ТРИБЮТ - 2004
cool.gif

Т25 АВЕНСИС 1.8 - 2005
Т25 ФЕЙСЛИФТ 2.2 Д-4Д - 2009

Има още но се изморих ... а и май ще стане цяла книга ..... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 18 Фев 2013 10:46
от slowtraveler
Аз нямам предвид обезшумяването и спирачките (за авенсиса съм абсолютно съгласен - преди 3-4 години бях писал мнение за новия авенсис, където бях споделил, че правих тест-драйв и новия авенсис продължава да спира неприятно лошо - също като предшественика си)...
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... B8#p108139
Имах предвид, че поради това, че темпото на ръст на мощността намалява при по-високи обороти при част от немците (поне тези, които съм карал), то това създава усещане за 'спънатост' на автомобила във високите обороти...
Иначе звука се оправя с друга генерация и е въпрос на личен вкус - някои обичат да им надува главата 'мощния 1.4 ама 16В двигател' със сменена генерация, докато други обичат тихото мъркане :whistle:
Спирачките също не са 'абонамент' на немците - продължавам да съм впечатлен от спирачките на Мазда6 - вече е успявала да ме спаси от челен удар в камион със аварийно спиране в завой с неравности от над 90км/ч до 0км/ч без нито за момент да направи компромис с треактория или спирачен импулс..
Просто е въпрос на конструкция и настройка на конкретния модел автомобил (Авенсиса имаше прекалено голямо първоначално спирачно усилие на задния мост - първия ми автомобил, при който смених първо задни накладки, докато предните бяха още на 50% износване).

Re: Избор между Японска и Немска кола. Моля за съвет

Публикувано на: 18 Фев 2013 10:56
от PESHO OT MARS
Ааааа не, аз бръмчащи гърнета не обичам. На Сивика сега му смених гърне задно, сега и каре трябва да сменям mad.gif дръгел гаден. Но като превали 5000 rpm самия мотор (а той се чува добре заради калпавата шумоизолация) докарва приятни звуци (чак има леко свистене).