Страница 8 от 22
Публикувано на: 07 Фев 2012 11:27
от slowtraveler
Владислав написа:....Просто за мен е недопустимо понятие дизелов луксозен автомобил от която е да е марка.
Абе тя темата 'отиде в реката' щом започвайки от Авенсис и Пасат, а се разискват Е60 и IS laugh.gif
За мен за претенциите си немското автомобилостроене са доста надценени...
Примери? Колкото щеш:
когато избирах следващ автомобил сравнявах Авенсис, Мазда и Пасат... Авенсиса отпадна поради лични съображения - не ми харесваше стоенето на пътя (и някои други неща - вие ги знаете).
В същия момент горепосочените приятели си бяха взели Пасатите, струващи около 55-58х.лв... Маздата, въпреки, че не отстъпва по нищо (а и явно е по-здрава да чукна на дърво), струваше под 50х.лв... Гаранцията - на пасата бе 2г, на маздата - 3г.
Наскоро бях на тест-драйв на Инфинити... Да, друг ценови клас са...
Но ако тръгнеш да ги сравняваш с аналогично БМВ (или МБ), Инфинити излиза с до около 30% по-евтино... А като комфорт съвсем не отстъпва...
Като параметри, стоеж на пътя - също....
Един приятел си взе G37x - приоритетно задно (при натискане на 320к.с. започва да върти задница), но е 4х4 и тая зима май ще си изкара с летните гуми - не е имал проблем при зимното каране.
Та ако реша да скачам на такъв тип автомобил, защо ми е БМВ с едни 20-30х.лв по-скъпи?!?!?
За дизела - пробвах FX 3.0d... Лукса и екстрите си бяха на място - не усещаш че си с дизел.
С 4-те камери за панорамен изглед - виртуален поглед отгоре, разкошно обезшумена - двигател не се чуваше, радари, охлаждане/отопление на седалките, електрически настройки и автоматично придвижване на седалки и волан, автоматично спиране при препятствие, пазене на лентата... А и 240к.с. си бяха добре (е, атмосферния бензин е с 330к.с., но това е друга тема).
За бегачките - същата работа - един GT-R е на нивото на автомобили с над 100х.евро отгоре в цената...
Публикувано на: 07 Фев 2012 11:34
от nock
Най-евтиния Lexus IS 2.2D който виждам е от 2006та за 22,000 лв. Сигурен съм, че е по-добрия вариант. Обаче ми е извън price range
Вдругиден ще гледам един Авенсис 2.2 и ако го бива ще почерпя
При всички положения обаче няма да бързам с покупката. Вече доста коли съм сменял (на всеки 3-4 години купувам 'шото ми омръзват) и от опит знам, че като се бърза се правят компромиси и често се допускат грешки. Като изскочи нещо по-сносно се мятам. Както съм ви писал.
Мерси за коментарите на всички постъри по моя въпрос. Много ми помогнахте

Публикувано на: 07 Фев 2012 11:42
от Владислав
Slow, ако изключим варианта някой наистина да е голям фен на дизела, няма причина да не избереш бензиновия мотор.По-безшумен и балансиран е.Нещо много необходимо за луксозен автомобил.Това при положение че не те вълнуват неща от типа "за колко лева ще мина 100 км"...Ама ако караш луксозна кола това не трябва да ти минава и през ум дори.
Публикувано на: 07 Фев 2012 12:55
от slowtraveler
@nock - не бързай пък каквото ти легне на сърцето ....
@Владислав, колегите сигурно са забелязали, че никак не съм фен на дизела... Но е факт, че на FX дизела не се чуваше, нито усещаше... А щом на мен, дето сигурно съм предубеден, не ми е направило неприятно впечатление, то не виждам проблем някой, който обича дизелите да си вземе такъв..
Относно колко лв/100км - не знам как изглеждат точно нещата и дали наистина има такова пеимущество дизела (особено с настоящите цени...
Инфинитито бе дошло от София до Варна (извънградско), и на БК пишеше нещо от рода 11л/100км нафта.

А все пак е 'само' около 240к.с. Бензинката 320к.с. сигурно би дала разход между 11 и 14л/100км, което е що годе съпоставимо като разход, а мощността е с около 30% отгоре...
Публикувано на: 07 Фев 2012 14:13
от Владислав
Slow, именно за това говоря - по-маломощен, по-капризен (особено с нашите горива), по-тежък, по-скъп за поддръжка, трудно палещ и бавнозагряващ зимата...При положение че парите не са проблем не знам кой би си го причинил.Погледни само темите във Форума напоследък-посоянно въпроси за трудно/невъзможно палене, за "зимна" нафта, за добавки, трудно загряване и т.н.Или трябва да защитиш докторат по химия, за да караш дизел с тези безброй добавки, или просто се качваш на бензинова кола...Съвсем друг е проблема с веригите бензиностанции - как пък на мен не ми се е случвало да имам проблем с гориво?Или съм най-големия късметлия, или просто защото карам бензинов автомобил.
Не отричам многото плюсове, които има модерният турбодизел.Но за мен нафтата е за топлене и за камиони.Не и за луксозни автомобили.Но хора-много, мнения-разни, пазар-широк.
Към автора на темата - извинявай за оффтопик-а.Ще гледам да не прекалявам повече!
Публикувано на: 07 Фев 2012 15:39
от PESHO OT MARS
Мнението ми хич не олеква. Казах само че съм се накарал достатачно на клесави малолитражни дизели. Както виждаш уточних с колегата E60 че когато говорим за 6+ цилиндъра има с какво да впечатлява и там всичко е до вкусове. Надолу нещата за мен ЛИЧНО са си мазохизъм.
На за да подбазикна темата и да я пратя в оригиналното и русло цитирам мнение на един мой приятел (състоятелен човек във всяко едно отношение) мнението е писано около 2006 година:
Отдавна съм се наканил да пиша и все не ми остава време да ви поразкажа за Японското автомобилно строителство пречупено през призмата на европееца.
Както повечето от вас знаят преди точно година си купих две Тойото Авенсис. Двата екземпляра бяха първата и втората такава кола в БГ. Новият дизел 150 коня всички екстри по 3 възможно най-скъпия модел от ценовата листа на ТМ Ауто.
Първоначално бях шашардисан, всичко което може да се мечтае в автомобилната индустрия. Колите вървят на самолети, комфорт интериор, визия просто перфектни.
1-ва Случка - първа седмица.
Първата седмица отивам на море. Над 160 странен свирещ звук. Над 200 не може да се понася направо си викаме в колата....бре вдигам телефона и набирам търговеца в ТМ Ауто.
аз: Петко колата свири ужасно над 200 км/ч.
Петко (търговеца): Ми ъъъ такова ти що караш с 200
аз: бе човек...ти ма притесни...аз за 60 бона кола ли съм си купил или ТРОМПЕТ???
Резултата ...поръчка, чакане, за уплътнители на вратите.
Втората кола се оказа още по зле - над 140 км/ч свиреше..смилих се над колегата дето я кара викам - хайде турете му моите нови уплътнители аз пак ще чакам.
Крайния резлтат на втората седмица нови уплътнители на двете коли за радост фабричен недостатък.
Впечатлението ми: Ех всичко се случва недогледали в завода ама ето тези от сервиза са направо супер никакви грижи и всичко безплатно! Но странна работа на най скъпия модел ли баш няма да докарат елементарни неща.
2-ра Случка - на 6-ти месец.
Тропа по малко в неравни терени...ах какво ли е - преглед на ходова част. Всичко е ОК. Хм какво ли е тогава. Питам и ми казват...ааа че те всички Авенсиси така си хлопат. А стига бе... значи чисто новите коли тропат по зле от предишната ми кола (А6 на 10 години).
Тръгвам си смаян.
Но после започна едно странно потропване като минавам през спящи полицаи и става все по зле. Всеки път ТРЯС! отпред....пак в сервиза чакам 3 седмици и хоп. Чисто новички амортисьори!!!
Този титан на качествената автомобилна индустрия, този еталон за качесто се раздели с оригиналните си амортисиори едва на 20 хил км.
Впечатлението ми ...смяан невярващ на това което се случва си тръгвам от сервиза...с новички гаранционни амортисиори.
Резултата: ТРЯС! още на първия спящ полицай ...ми те така си тропат! т.е. немаше резултат
3-та случка на 35 хил км или 8 ми месец
Качвам се на Алеко по пътя вятър прах на фарове идилия кеф....странно все едно прехлъзва съединителя...нищо хубава компания, готина музика, заблудил съм се.
Спирам на Простор....бе много облаци много чудо и тази странна миризма и ....А! Това не са облаци нещо май ...ГОРИИИИИ!!!!...отварам капак ....УЖАС! съединителя гори с облаци пушек и страшна воня ...и така има няма 10 мин. Педала в нулата съединител няма скоростите се вкарват с ритник.
Нема излет провалена вечер.
Още на другия ден в сервиза - 1 седмица разглобяват колата. Учтиво ме уведомяват, че съединителя НЕ Е гаранционна повреда защото е консумативи струва едва 2000 лв.
Скандал, шеф на сервиза, шеф на Тойота БГ....пак скандал. Е..ще мине за гаранционен. Отдъхвам си 3 седмици без кола от които "цели" 2 дни с оборотен Ярис (Най новия модел - много ме изкефи ама за това друг път).
Впечатленията...вече не искам ТОЙОТА НЕ И НИКОГА!
Резултата - нов съединител за тяхна сметка, 3 седмици без кола и същата натрапчива миризма (на 2000 лв) всеки път като се поозори количката.
4-та случка 8 ми месец - 20 000 км...втората колица.
Пламъци...дим....миризма пак на 2000 лв. Същата случка - пак шеф на сервиза, друг шеф - скандал, още по-голям шеф пак скандал. Я пак минава за гаранционно макар, че "сигурно ги караме неправилно". Пак 3 седмици без кола ама поне с оборотна Корола. Обаждат се от сервиза - "Ми то освен съединителя се е прецакала една семеринга и маслото от скоростната кутия е изтекло в съединителя та освен, че сменяме съединителя оправяме първа и втора скорост"
Резултата същия както в 3-ти случай...Впечатленията....ЗАТВЪРДЕНИ - Тойота= мръсна дума.
5-ти случай 25 хиляди (втората кола явно върви по бавно щото минава по-малко км ) - 12 месец
Странно виене отзад. Лагер? В сервиза.
Да! Лагер на главина - а стига бе баси случая ...новия лагер е гаранционен..ха ха...не! Според сервиза лагера е консуматив. Не ми се разказва но прочетете предишния случай как се праи скандал.
Впечатленията - От сервиза се гаврят с мен....Производителя е най-големия съединител***, а Тойота никога повече!!!
Резултат. НЯМА..виенето си е пак там ..."А ние за всеки случай сме сменили цялата главина"
ГРЪНЦИ
6-ти случай от събота
Колата вече е на достолепната достойна за уважение възраст цеееели 12 месеца. Карам булка. Сватба. Цветя. Балони. Празник.
Качваме се в колата и потегляме към ритуалната зала. Натискам клаксона....и гооордо потеглям.
Би БИИИИИП. БИ БИИИП. БИ ............тишина. А?! Тва па к'во е? ...познахте нали? Клаксона изгоря
Карам булката и нямам свирка ...ей това ако не е КАЧЕСТВО - Здраве. А бъзиках търговеца, че не съм си купил за 60 бона тромпет (за справки 1-ви случай) На ти сега тромпет...даже клаксон не си си купил Ники с тези пари...щото няма.
Резултата - тромбата е изгоряла. Това е гаранционен проблем (А!? Този път не псувах шефове...има напредък), но изгорелия бушон на тромбите е консуматив така че дължите 1,20 лв.
Впечатленията - ...сещайте се!
___________________________
*** съединител - долен ляв педал
Публикувано на: 07 Фев 2012 16:32
от ToyotaPassion
PESHO OT MARS написа:......
Каква е идеята с това 'подбъзикване' на темата като още в миналата страница друг колега от фоурма пусна препратка към това мнение? И май всеки, който иска да си намери аргументи срещу качествата на авенсиса /защото няма много реални освен 'не е красив', 'скучен е' и т.н./ пуска линк към тази публикация /има я в няколко форума/ и после всички да цъкат и да си казват: 'малеее, гледай хората как пищят от тия боклуци, Тойотите' ? Колегите в тази тема преди няколко страници ясно и точно показаха статистиката на TUV, градските легенди смятам, че вече вършат все по-малко работа. Точно защото TUV е статистика от много хиляди автомобили, а не от един или няколко изолирани случая. И не случайно по настоящата тема даже във VW форума много хора ясно и точно казват на питащия, че Авенсис е много по-качествения автомобил.
Публикувано на: 07 Фев 2012 16:58
от slowtraveler
ToyotaPassion, статистиката и TUV никак не те топлят, когато се наложи да изкараш от своя джоб няколко хиляди за ремонт на сравнително нова кола - играл съм го тоя театър...
Та това са 'градски легенди' докато не се опариш сам - разбирам напълно огорчението от автомобила изразено в горния цитат....
При кола втора ръка бих гледал не толкова ТЮВ и т.н., колкото състоянието на конкретния автомобил...
А доколко Авенсис е производно на японското автомобилостроене - въпроса е доста спорен

Публикувано на: 07 Фев 2012 16:58
от PESHO OT MARS
Не съм видял препратката. Човека го познавам лично и сме си говорили по въпроса. И идеята е че няма идеален безпроблемен автомобил.
Публикувано на: 07 Фев 2012 17:04
от ToyotaPassion
Slow, абсолютно разбираемо е, когато на теб лично ти се случат някакви подобни неприятности. Даже е възможно всичко в случая на човека да е абсолютно вярно ред по ред. Писах за това, защото някои се опитват от тази тема да генерализират за качеството на модела въобще.
Публикувано на: 07 Фев 2012 17:20
от E60_Power
Лексус-а отпада като вариант, защото улисан в четене за него съм пропуснал, че е със задно предаване. А поне за мен е важно поне едната кола в семейството да е с предно / имайки предвид какво се случва навън в момента /. Така, че жената остава с Корола-та.
Публикувано на: 07 Фев 2012 17:22
от moloko
PESHO OT MARS написа:
На за да подбазикна темата и да я пратя в оригиналното и русло цитирам мнение на един мой приятел (състоятелен човек във всяко едно отношение) мнението е писано около 2006 година:
Абе този "разказ", не се ли уморихте да го копирате от форум във форум и от тема в тема. Навсякъде където стане въпрос за Авенсис и веднага някой копира този "фейлетон" или препраща с линк към него , срещал съм го поне 10 пъти на различни места. и най-интересното е ,ч е всеки го представя като "случка" с негов близък, приятел или познат. Абе тоя "майстор на късия разказ" бил много известен.
Публикувано на: 07 Фев 2012 17:34
от slowtraveler
Относно случките с моя авенсис, а не преразказано от някой познат, повечето хора тук ги знаят:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... c&start=16
Така, че вярвам, че написаното горе за съжаление е напълно възможно и много вероятно...
Да, колегата търси нещо по-ново, но лично мен ме притесни липсата на достатъчен контрол върху качеството.
Което не значи, че е по-зле от пасата.... Там също европейската глобализация си казва своето....
Публикувано на: 07 Фев 2012 17:40
от E60_Power
Toyko написа:много романтика има на тея форуми, пак сте сравнявали трънки с глогинки, аз имах предвид някъде систематизирано да се сравнят коли от един клас, а не примерно м3 с авенсис или пасат с мини купър ....и на мене ми харесва астон мартин дб4 , но струва къде 200/300 бона нали?
всеки избира кола по определени причини. аз повтарям , че съм избрал авенсис не със сърцето си, а като цена/качество. и съм доста доволен да ви кажа засега.
за колегата с 5 - най-евтината дизелова петица е 80 бона в момента по ценова листа. ти би ли си купил апартамент за 200 К евро 500 метра по надолу по улицата само защото е с луксозни общи части и озеленен двор когато може да вземеш подобен за 100 и след 5 години да продадеш 200 хилядния за 120 и 100 хилядния за 80 ? подобна е ситуацията с колите, а за апартаментите ти дадох също реален пример с два съседни квартала на разстояние 500 метра....
купувайки семейна кола последното , което съм гледал е да ми харесва

но гледах че краш тестовете на авенсис са по-добри от тези на бмв за деца, гледах че разходът е почти същия, а цената двойно по-ниска и др такива....
гледах форд, мицубиши, хонда, фауве, шкода, хюндай, рено, пежо, киа, ситроен, сеат, субару, мазда, италианските изобщо не говорим, и не видях по-добро предложение. това не е реклама просто беше така.
не съм гледал : ауди, бмв, мерцедес защото надценяват продуктите си. и за да не спорим за глупости карал съм и съм се возил на доста от тия коли - 1,3,5,7 ц,д,е,с, 3,4,5,6 и прочее модели, не мисля да плащам обаче дан на скрупули и марки и да купувам стари "златни" коли. мисля да карам 5 -6 години и да се огледам за друго. пък знае ли човек, жовотът е шарен...
за зимата един коментар - ако продължава да вали не знам какви пръчки ще могат да минат по тия улици, може би бтр ??? затънах три пъти и накрая ми писна и хвърлих колата на паркинга. по мои наблюдения ми трябва просвет 25 см в квартала за да мина в момента навсякъде без усилия и хитроумни маневри и каскади.
5-цата не съм я купувал нова, а на старо. На цената на нов Авенсис / даже по-евтина /. Просто така съм преценил и според моите лични разбирания това е бил правилния избор вместо нова кола от по-нисък клас за същите пари. Цената на Авенсис-а е двойно по-ниска от тази на БМВ Е60 най-малкото, защото това са напълно различни като концепция автомобили. А и ако трябва да бъда пределно откровен, макар, че не желая да влизам в подобен разговор в този форум / в нашето семейство имаме Тойота, все пак /, разликата между БМВ Е60 и Тойота Авенсис е огромна и все в полза на БМВ - качество на използваните материали, обем на моторите, изработка, стоене на пътя, прецизност на управление, визия, имидж, ако щеш. Всичко. Просто са различни вселени. Затова са и на различни цени. Може би най-доброто потвърждение на моите думи е факта, че Тойота лансира Лексус като конкуренция на МБ, БМВ и Ауди. Но пак казвам, че всеки има право на мнение относно качествата на този или онзи модел, както и да смята, че една кола е повече от друга. Аз лично нямам намерение да водя спорове, защото има какво да харесвам в Тойота, а и пиша в този форум през последните няколко дни.
Публикувано на: 07 Фев 2012 17:56
от Toyko
ами то и аз не споря, изказах съображения. всеки има приоритети нали.
виж обаче за ценообразуването на немците дори самите немци не са съгласни, знаете добре историята за оня селянин , който продал крава на шефа на мерцедес

)))