Страница 8 от 9
Публикувано на: 27 Юни 2010 19:51
от nowyaris
Ами ако не направя 10 хил км. за 12 мес,ами за 18 мес. какво ще му стане на маслото например ако е препоръчаното от производителя,още повече ,че той / производителя / му дава ресурс от 15 хил. ?
Публикувано на: 27 Юни 2010 20:04
от slowtraveler
Ще 'прихване' вода от конденза на влагата от въздуха в картера...
И ще се поокисли....
Публикувано на: 27 Юни 2010 20:14
от mitoko
nowyaris написа:Ами ако не направя 10 хил км. за 12 мес,ами за 18 мес. какво ще му стане на маслото например ако е препоръчаното от производителя,още повече ,че той / производителя / му дава ресурс от 15 хил. ?
синтетичното масло е до15хиляди и 1 година . просто изпълняваш и толкоз ....
Публикувано на: 27 Юни 2010 20:22
от Bass_Man
nowyaris написа:Ами ако не направя 10 хил км. за 12 мес,ами за 18 мес. какво ще му стане на маслото например ако е препоръчаното от производителя,още повече ,че той / производителя / му дава ресурс от 15 хил. ?
Ок ще вярваме ли на книжките и производителите или ще си мислим ние нещата ?
И производителя на маслото не му дава ресурс , а казва обърнете се към препоръките на производителя на автомобила ! А там пише 1 година или ХХХХкм , което дойде първо .
Публикувано на: 27 Юни 2010 20:59
от nowyaris
Бассмане,той производителя за всички флуиди дава срок в книжките,ама какво става ако го пресрочиш-спира да върви колата ли,що ли?Не казвам ,че прекалявам,ама за 1 год.,на 5000 км да сменям пълна синтетика с добро качество/ако такава са ми сложили в Русе/ми се струва малко глупаво.Казано е на 10000 км. примерно.Ами ако го сменя и цяла година не я карам,ами си стои в гаража?Пак ли да го сменям на 12 мес.И като отворя 5 л. туба и налея на Ярето изискуемите 3 л.,понеже не го пипа маслото за горепосочените 5000 км. и не доливам остатъка от двата литра след 12 мес. да ги хвърля в канала ли? Нещо не ми се връзва !В сервиза на Тойота като оворят варела и сменят гаранционно маслото само на 3-4 коли,другото от варела го изхвърлят ли?Знам,че си добър специалист-моля да ми отговориш на мен и на други заинтересувани на горните ми въпроси.Благодаря предварително.
Публикувано на: 27 Юни 2010 21:04
от slowtraveler
nowyaris, според теб защо в книжката пишат : 15х.км или 1г, КОЕТО НАСТЪПИ ПЪРВО???
Само да се намират на работа?
Според теб за колко време свършва един варел от 209л?
Това са сменени масла на 40-45 автомобила, което навярно го свършват за по-малко от 2 месеца.....
Колата няма да спре да работи, дори и да не го смениш...
Също както няма да спре ако не си смениш ангренаж, свещи, филтри, антифриз, сп.течност и т.н....
Но до едно време... Като прекалиш - ще страдаш.
И ще питаш 'защо ми ръждясаха и блокираха буталата на спирачките'. Или ти е заминала водна помпа. Или си огънал клапани.....
Смяната на консумативите представлява 'добра поддръжка'. Иначе можеш да си я поддържаш както искаш - дори и въобще да не сменяш масла. Но това вече не е добра поддръжка...
Публикувано на: 27 Юни 2010 21:09
от nowyaris
Bass_Man написа:sacho7803 написа:...........................................що да са излишни---оставяш си ги и догодина взимаш само 1 литър и си готов
Е нали четете разни книжки ?

Вътре пише масло на ххххх км или на 1 година .
Отворена бутилка на една година е все едно горено масло !
А отворен варел?
Публикувано на: 27 Юни 2010 21:14
от nowyaris
slowtraveler написа:nowyaris, според теб защо в книжката пишат : 15х.км или 1г, КОЕТО НАСТЪПИ ПЪРВО???
Само да се намират на работа?
Според теб за колко време свършва един варел от 209л?
Това са сменени масла на 40-45 автомобила, което навярно го свършват за по-малко от 2 месеца.....
Колата няма да спре да работи, дори и да не го смениш...
Също както няма да спре ако не си смениш ангренаж, свещи, филтри, антифриз, сп.течност и т.н....
Но до едно време... Като прекалиш - ще страдаш.
И ще питаш 'защо ми ръждясаха и блокираха буталата на спирачките'. Или ти е заминала водна помпа. Или си огънал клапани.....
Смяната на консумативите представлява 'добра поддръжка'. Иначе можеш да си я поддържаш както искаш - дори и въобще да не сменяш масла. Но това вече не е добра поддръжка...
Не говоря за прекаляване.Ама ако отворя 5 л.туба,налея си 3 л.,затворя я и след една година го налея при следваща смяна,значи ли че съм налял горяло масло вместо ново?
Публикувано на: 27 Юни 2010 21:15
от didak
nowyaris, със сигурност тук говорим и за презастраховане на производитвля. Но това презастраховане е задължително и се отнася на практика до всеки елемент на автомобила - течности, възли, детайли...
Докато си в гаранция си длъжен да се съобразяваш с изискванията, а след това може и да не го правиш, но само ако си сигурен в резултата.
Публикувано на: 27 Юни 2010 21:25
от slowtraveler
nowyaris написа:..ако отворя 5 л.туба,налея си 3 л.,затворя я и след една година го налея при следваща смяна,значи ли че съм налял горяло масло вместо ново?
Не, не е горяло масло. Няма твърдите примеси на горялото масло и химическите промени от нагряване.
Но означава, че си налял масло с влошени качества...
Доколко влошени, и дали параметрите излизат извън граничните стойности - никой не знае, защото различните масла се окисляват различно и имат различна хигроскопичност...
Публикувано на: 27 Юни 2010 21:41
от nowyaris
Добре,съгласих се.След 5 мес. ще изхвърля масло за 100 лв. на 5 хил.км ,ще излея остатъка от 2 л. в тубата , щеси посипя главата с пепел ище съм щастлив ,че съм изпълнил желанията на производителя. Ще спра и да пуша заради желанията на доктора.Ще спра и да заглеждам чужди булки заради желанието на жена ми. Ама ще ми е КОФТИ.
Публикувано на: 27 Юни 2010 21:51
от max-2
Не го хвърляй, а го налей в еднолитрови бутилки догоре, преди да завиеш капачката стисни бутилката да излезе въздуха, който разваля маслото.
Публикувано на: 27 Юни 2010 22:02
от slowtraveler
мах2 е абсолютно прав - прехвърляйки маслото в непрозрачни херметични бутилки с изкаран въздух ще ти реши проблема с новото масло....
И никой не те принуждава да действаш по препоръките на производителя...
Но и не можеш да кажеш на черното - бяло...
Когато поемаш риск трябва да си готов да приемеш и негативите..
Публикувано на: 27 Юни 2010 23:41
от nowyaris
Абе рискувам аз,ама мойта ако ме хване-ще ми разкара сегментите,ще ми срита буталото и не е изключено да спре да ме зарежда с качествено гориво /12 год Джони/
Публикувано на: 28 Юни 2010 01:01
от Bass_Man
nowyaris написа:Бассмане,той производителя за всички флуиди дава срок в книжките................
Слоу ти е отговорил абсолютно коректно .
Това е реалността ! Щом гледате спецификациите , вискозитетите и тн неща по книжките трябва да се спазват и сроковете . Иначе нищо не правим . После се чудете защо още няма добри "източници" на енергия за електромобили и тн . Ако всичко се направи ел. както трябва едни пари за едни консумативи отиват в спомените . И една индустрия изчезва .