LEXUS написа:slowtraveler написа:LEXUS написа:.....Какво значи добър термостат-отворен докрай най-вероятно!....
Колега, с това твое изречение отново показа техническата си некомпетентност - отказвам да споря с теб....

Ами,недей да спориш тогава. Да заявиш,че който и да било автомобилен производител си разработва двигателя как дойде и след това разчитат на един термостат да прикрие конструктивна грешка в дизайна на двигателя,трябва да разсъждаваш именно ти технически неграмотно.
Моля да цитираш постовете ми точно, а не тенденциозно. Никъде не съм писал, че дизайнера на двигателя разчита на термостата да прикрие конструктивна грешка или пък си разработва двигателя 'как дойде' пък после му търси колая!
Повечето колеги разбраха какво съм имал впредвид под 'маскиране' на температурен проблем от термостата, но специално за теб ще обясня по-подробно - термостата затова е термоСТАТ, защото може да поддържа една и съща температура в системата независимо от отделената в двигателя топлина (независимо дали е заради проблем или просто промяна в натоварването/режима на двигателя).
Самата охладителна система е разчетена да компенсира много големи разлики в температура/отделена топлина.
Точно този голям запас, командван от термостата, може да 'маскира' известни отклонения, особено пък локално прегряване на даден детайл...
Термостата никога не е максимално отворен, освен ако колата започне да прегрява. Той постоянно плава (отваря/притваря) в зависимост от температурата, като по този начин променя дебита през големия охладителен кръг.
Ако натовариш двигателя повече - термостата ще отвори повече, но ако се спускаш по надолнище без газ - термостата ще притвори, като намали дебита през големия кръг за да не 'изстине' двигателя.
Ае със здраве
