Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Заключено
Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 17 Фев 2009 00:51

LEXUS написа: Интересно как реши,че от 38 Селики от 2001-ва до днес 1 има проблем с горене на масло и какво доказва това...
Доказва че са засегнати почти 3% от този модел.
Сега ще започнеш да ме убеждаваш, че калпавите сегменти са били внасяни и в Япония, така ли? Теория на конспирацията епизод 2.wacko.gif
Лоша партида сегменти при технологичния процес на Тойота се слага на партида автомобили. 'Партида' означава контролирано количество, т.е. някъде г-н Качествен Контрол би трябвало да има информация 'от' 'до' кои са засегнатите автомобили. Интересно защо не са направили recall тогава, нали си признават грешките. :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Фев 2009 08:28

LEXUS написа:.....Какво значи добър термостат-отворен докрай най-вероятно!....
Колега, с това твое изречение отново показа техническата си некомпетентност - отказвам да споря с теб.... wacko.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 17 Фев 2009 09:59

Хора стегнете се,вината не е във Вас,а във допуска на отклонение при равнинен шлайф на съставен маслен сегмент.Германците просто не са дооценили влиянието на този допуск върху помпенния ефект,който се създава при обирането на масленния филм и прекарването му през отворите в дъното на канала.Вижте старите допуски и новите от картинките.Освен това вече са пробили доп. отвори на дъното за да не задържа масло в канала.
Найстина има проблем с 2.2D4D моторите събирани в полша, знам такъв случай с РАВ.Няма обаче инфо на какво се дължи,знам само ,че от лятото има 4 маймунки там за изходящ партиден конторол.
Мисля че трябва да смегчим тона нали уж сме в един форум и обсъждаме технически проблеми,а да намериш някой с когото да обсъждаш с тех.аргументи си е трудно,дайте да помогнем на човека да излезе с аргументи пред системата.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 17 Фев 2009 10:06

shtephan написа:Мисля че трябва да смегчим тона нали уж сме в един форум и обсъждаме технически проблеми,а да намериш някой с когото да обсъждаш с тех.аргументи си е трудно,дайте да помогнем на човека да излезе с аргументи пред системата.
Не е нужно да си запознат в технически детайли ,за да следваш логиката. А именно тя навежда на мисълта за лоши партиди. Задълбаването в техн.детайли може само да потвърди или обори моята теза.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 17 Фев 2009 10:08

Scott написа:Лоша партида сегменти при технологичния процес на Тойота се слага на партида автомобили. 'Партида' означава контролирано количество, т.е. някъде г-н Качествен Контрол би трябвало да има информация 'от' 'до' кои са засегнатите автомобили. Интересно защо не са направили recall тогава, нали си признават грешките. :whistle:
Защото проблемът е излязъл наяве след време.И след като го поемат за тяхна сметка,си признават грешките и не е прикрит.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 17 Фев 2009 10:11

slowtraveler написа:
LEXUS написа:.....Какво значи добър термостат-отворен докрай най-вероятно!....
Колега, с това твое изречение отново показа техническата си некомпетентност - отказвам да споря с теб.... wacko.gif
Ами,недей да спориш тогава. Да заявиш,че който и да било автомобилен производител си разработва двигателя как дойде и след това разчитат на един термостат да прикрие конструктивна грешка в дизайна на двигателя,трябва да разсъждаваш именно ти технически неграмотно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Фев 2009 10:55

LEXUS написа:
slowtraveler написа:
LEXUS написа:.....Какво значи добър термостат-отворен докрай най-вероятно!....
Колега, с това твое изречение отново показа техническата си некомпетентност - отказвам да споря с теб.... wacko.gif
Ами,недей да спориш тогава. Да заявиш,че който и да било автомобилен производител си разработва двигателя как дойде и след това разчитат на един термостат да прикрие конструктивна грешка в дизайна на двигателя,трябва да разсъждаваш именно ти технически неграмотно.
Моля да цитираш постовете ми точно, а не тенденциозно. Никъде не съм писал, че дизайнера на двигателя разчита на термостата да прикрие конструктивна грешка или пък си разработва двигателя 'как дойде' пък после му търси колая!
Повечето колеги разбраха какво съм имал впредвид под 'маскиране' на температурен проблем от термостата, но специално за теб ще обясня по-подробно - термостата затова е термоСТАТ, защото може да поддържа една и съща температура в системата независимо от отделената в двигателя топлина (независимо дали е заради проблем или просто промяна в натоварването/режима на двигателя).
Самата охладителна система е разчетена да компенсира много големи разлики в температура/отделена топлина.
Точно този голям запас, командван от термостата, може да 'маскира' известни отклонения, особено пък локално прегряване на даден детайл...
Термостата никога не е максимално отворен, освен ако колата започне да прегрява. Той постоянно плава (отваря/притваря) в зависимост от температурата, като по този начин променя дебита през големия охладителен кръг.
Ако натовариш двигателя повече - термостата ще отвори повече, но ако се спускаш по надолнище без газ - термостата ще притвори, като намали дебита през големия кръг за да не 'изстине' двигателя.
Ае със здраве :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 17 Фев 2009 11:10

Това го знаят и децата кога отваря,кога затваря и т.н..
Самият факт,че казваш,че добрият термостат ще маскира всякакъв проблем,навежда на мисълта,че проблем по двигателя японците прикриват с добър термостат.Т.е. разработили са калпав двигател и след това го прикриват с добър термостат. Друг вариант е да не знаят ,че са рзработили калпав двигател и по случайност да са сложили добрия термостат,който по случайност маскирал проблема.Не се сърди,но това са изводите от твоите предположения.
И аз автоматически ти отговорих,че ако е така ,както ти предполагаш,всички двигатели щяха да бъдат засегнати.Ти това не искаш да разбереш.Сериите двигатели,които са засегнати, говорят сами по себе си.Аз дори няма да ги коментирам.
Не мога да бъда убеден,че японците не знаят каква температура развива буталото още при разработката,а след това при тестовете!!
Единственото логично обяснение е лоши части,които дефектират във времето и не са хванати при тестовете.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 17 Фев 2009 12:09

Във спора се ражда истината.
Да споделя моя опит:
Имахме един харчещ Авенсис 1.8 VVTI 2003 с новото купе.Разхода беше около 1л. на 1000км. докато един приятел забрави да долее и изтропа двигателя.След като отворихме двигателя се видя, че лагера на биялата на 1 цилиндър е превъртял.Предполагам от прегрялото около половин-1 литър масло останало в картера. Лампа за маслото не е святкала според шофьора.
След като беше разглобен двигателя решихме да оправим и разхода на маслото.Клапаните бяха леко криви , но затваряха и се закещваха в леглото. Буталата видимо хлопаха в цилиндрите. Затова решихме да сменяме сегменти, клапани, гумички и лагери и бутала. От ТМ-А ни зарадваха с цени и срокове и побългарихме двигателя с части от Симеон и клапани и гарнитури от Гърция. Бутала не можахме да намерим и си ги оставихме старите.Оригиалните сегменти и клапани бяха от някаква сплав и магнит не ги хващаше.
След зглобяване на всичко, подобрението беше само, че не чукаше двигателя.Разхода на масло беше същия.
Според мен проблема е в цилиндрите,а и след това чух слух от работещ в ТМ-А , че закаляването на цилиндрите ставало по нова технология с електричество и закалката била много повърхностна и се износва за 60-80000 км и започва разхода.Затова и там проблема се решава със нови бутала сегменти и блок.
Имахме гаранционна смяна на глава в ТМ-АУТО на друг Авенсис заради леко криви клапани от несработване на ВВТИ-то.Още един дефект на двигателя.
Този модел се рекламираше , че е констройран в Европа, прави се в Европа и е за Европейския пазар. Това е проблема.
Авенсис 3S-FE

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 17 Фев 2009 12:20

ceko26 написа:...
Този модел се рекламираше , че е констройран в Европа, прави се в Европа и е за Европейския пазар. Това е проблема.
е за това иде реч,ама кой модели остават японски-май само lc,lexus(бензин) и prius.ще карам тойота с полски двигател ццц
mad.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 17 Фев 2009 13:29

Ясно,взели сте го прекалено лично.Ето линка http://www.avensis-club.ru/forum/viewto ... &start=760 към последните публикации по този повод в руския форум и да затваряме темата.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 17 Фев 2009 22:03

Само един съфорумец взима всичко свързано с марката много лично и крайно, но ще му свикнеш. Аз просто му прескачам мненията.
Руския не го разбирам толкова да не говорим с техническите термини.
На кратко от къде е според тях проблема, че си имам една харчеща
Авенсис 3S-FE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Фев 2009 16:02

В связи с недостаточным отводом масла и неэффективным охлаждением днища поршня маслосъемные кольца этих моторов теряют подвижность в поршневой канавке уже при небольших пробегах. ....Способ «лечения» только один — замена поршней и поршневых колец либо замена «короткого блока» в сборе.

В июле 2005 года проблему решили. Была применена новая конструкция поршня с восемью отверстиями для слива масла из поршневой канавки, модернизированы поршневые кольца, а объем масла увеличили на 0,5 л.
*****
В превод :
Във връзка с недостатъчен отток на маслото и неефективно охлаждане на дъното на буталото, маслените сегменти на тези двигатели губят подвижност в буталния канал дори при малък пробег...
Способ за 'лечението' е един: или замяна на бутала и сегменти, или замяна на 'short block' (двигателя без глава/колектори)..
През юли 2005г проблема е бил решен. Използвана е нова конструкция на буталото с осем маслени отвора за слив на маслото от буталния канал, модернизирани са сегментите, а обема на маслото е увеличен с 0.5л.

П.С. нищо ново - тази информация бе споделена и в този форум....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 19 Фев 2009 19:58

Има логика.Модифицираните бутала били с повече отвори зад масления сегмент.Въпреки това няма да забравя хлопащите бутала и компресия 9.5 на 2 от цилиндрите, а на другите около 8 на кола на 115 000 км.
Авенсис 3S-FE

P---
Мнения: 3
Регистриран на: 24 Фев 2009 19:34

Мнение от P--- » 24 Фев 2009 19:45

IMA KOI VI KAZA CHE NQMA? I KAKVI SA TEZI PROCEDURI? V KOE DILARSTVO STE XODILI?

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: bladyle и 4 госта