Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Mr.Valentin, можеш да влезеш и да четеш темата: Тойота и конкурентите!
Карам такъв автомобил от година и половина. Взех го заради ежедневните ми маршрути, защото беше по тих от хибридния си вариянт, защото има 306 кс, защото не става за бързо шофиране. Преди да го взема , бях стигнал до там, че можеха да ми вземат книжката от актове за скорост! И найстина промени навиците ми на щофиране, сега карам спокойно!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
На анимацията показваща хибридната система - показва ли се работата на задния ел мотор? В завоите работи ли? При забавяне, показва ли да регенерира?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Предполагам точно разбрах какво има предвид колегата и не става въпрос дали му работи задното предаване... Джипът бе с предимно задно предаване (т.е. задното бе включено постоянно, а процентът към предното бе около 50% но през управляема муфа)... И въпреки 'задно-ориентираното' предаване, имаше тенденция да отваря завоите заради голямата маса като го понапънеш... Да, неприятно усещане, но всичко се плаща


Предимствата на високият автомобил пък не може да ги докара нито една 'лагерна количка'


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
То хубаво висок автомобил, ама като тази деликатна батерия е монтирана на такова място при РАВ плъгин, че лека травма по корема, може да доведе до тежки последствия. Гледал съм как прилично се представя новото електрическо 4x4, но там, както и на електрокарите, не е добро място за батерия. Добър автомобил, но със значителни ограничения и опасения при лек офроуд.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Точно там е мястото на батерията - тя е един от най-тежките 'агрегати' в автомобила, и затова трябва да бъде максимално близо до центъра на масите и на минимална височина от пътя...
А 'травмата на корема' се решава с усилване на защитата на батерията...
А 'травмата на корема' се решава с усилване на защитата на батерията...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
То е ясно, че там е мястото на батерията. Осезаем ефект от това и място, е по-ниския шум в купето от РАВ4 пълен хибрид. Минах 3-4 километра с плъгина и имах усещане за по-голяма нестабилност в остър завой, сравнено с Камри. Безкрайно субективно усещане. Подобно на плъгин, е взимането на завои и при РАВ обикновен хибрид, сравнени в един и същи ден. Всъщност 300кг. батерия нито подобрява, нито влошава стабилността. Не вярвам на добра защита на батерията.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Да, точно там трябва да бъде батерията при нисък шосеен
При високопроходим - отдолу трябва да е здрав, без проблеми да понася удари и лягане на "корем", дори на малки по площ препятствия на сравнително тежкия плъгин. А така, за да защити батерията си трябва стабилен, здрав и масивен под. Може би направо плоска отдолу рама. А това си е допълнително сравнително много голямо тегло.
Дали допълнителното включване на ел мотора не влошава управляемостта. Не би трябвало, дори би трябвало да я подобри (според мен), но ако се управлява прецизно.

Но мен ме интересуваше другоslowtraveler написа: ↑14 Фев 2025 12:20 Предполагам точно разбрах какво има предвид колегата и не става въпрос дали му работи задното предаване...

В случая - това е по-лошия вариант, по-добре с предно, а задното задвижване през управляема муфа. При движение по пътя, когато сцеплението е добро - реализацията със задно и ако предното се включи в завой е проблем. Средната скорост на колелата на предния мост в завой е по-голяма. С муфа - няма как да им се предаде по-голяма скорост. При муфа към задния мост, колелата на който се въртят с по-ниска средна скорост от предните - може разликата да се "дозира" с частично приплъзване в муфата. При хибридния рав - евентуално с подаване на захранване с по-ниска честота. Но честотата да е точно зададена - нито по-голяма, ще занесе, нито по-малка, ще задържа, до определена степен - може, но може да доведе до приплъзване и загуба на сцепление (и пак да занесе). Т. е. до колкото разбирам, нужно е много прецизно управление (допълнително силно затруднено от това, че се управлява средната скорост на двете колела, но всяко от тях има различна ъглова скорост в завоя, в зависимост от траекторията, както и от това, че двете все пак приплъзват различно, и се деформират различно). (При варианта муфа е по-облекчено, но пак си трябва бърза реакция, прецизно управление от страна на електрониката.)slowtraveler написа: ↑14 Фев 2025 12:20 Джипът бе с предимно задно предаване (т.е. задното бе включено постоянно, а процентът към предното бе около 50% но през управляема муфа)
Влошава си я. Трябва да се погасят тези сили от тази допълнителна маса. Това е допълнително голямо странично натоварване (по-голям проблем при висок профил, както на колата, така и на гумата) в местата на контакт. Колкото и да са добри гумите си имат предел. Особено при излизане от завой, когато все още автомобила завива, но шофьора вече подава "газ" и към страничното натоварване в петното на контакт се добави и натоварването от теглителната сила на двигателни колела, значителна поради тежкия автомобил, ако е мощен и се настъпи "здраво" (има го и при влизане в завоите, при "забавяне в последния момент" и не само).planetarydrive написа: ↑14 Фев 2025 13:08 Всъщност 300кг. батерия нито подобрява, нито влошава стабилността.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Не съм съгласен, но и това е част от предпочитанията на шофьора за баланса на автомобила... Някои обичат 'предно предаване', а други - 'повече задно' - задното спомага за 'завъртането' в завоя, и при повече газ дори можеше да поизправиш волана, а колата сама си 'влиза' в завоя... Но в случая коментирах точно достигане на границата на сцепление на тежък автомобил - тогава всякакво по-голямо усилие на предният мост 'отваря' още повече завоя

Не съм карал плъгина, но хибридният Лексъс RX с подобна мощност имаше типично 'предноприводно' поведение като го настъпиш - директно тръгва да отваря завоя, а не както при преобладаващо задно - да ти помогне да влезеш в завоя

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zorbata
- Мнения: 336
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Колко тежат тези коли?Mr.Valentin написа: ↑13 Фев 2025 20:36 Интересното е, че с Дачия Докер и Пежо 308 нямам това безпокойство в завой.
Една от предишните ми коли беше ХС90 което е малко над 2 тона и спрямо PHEV-а е по-нестабилна нищо че гумите бяха 255.
Показва всичко.
И я подобрява - защото при по-голяма тежест има и по-добро сцепление. Гумите го отнасят, но пък те стават все по-добри.
caryЦар
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Не, при по-голяма тежест, няма по-добро сцепление. пс Май се изхвърлих без да мисля. Триенето се увеличава, но и действащите сили се увеличават.
Това е по-лош вариант на шосето в завой, ако се задейства това "4х4". Но си има предимства. Задното си има предимства за ускорение - не напразно спортните автомобили, почти изключително са със "задно". Има си предимства и при проходимост, особено при тежки автомобили - затова няма и тежкотоварни автомобили само с "предно".
Последно промяна от Hursa на 14 Фев 2025 14:50, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Масата влошава упрявляемостта не заради по-голямо или по-малко сцепление, а заради инерцията - нуждата да се 'премести', 'пренасочи' и т.н. по-голяма маса...
Доста хора обаче бъркат устойчивостта с 'накланянето' на автомобила... Имахме служебна Зафира с доста мека реактивна щанга - това нещо се накланяше в завой до определено положение (притеснително за някои), след което стоеше като залепена за асфалта... Разбира се - разположението на масите си оказва влияние, и а при PHEV заради нискоразположената батерия логично има по-малка тенденция да се накланя 'по принцип'...
Доста хора обаче бъркат устойчивостта с 'накланянето' на автомобила... Имахме служебна Зафира с доста мека реактивна щанга - това нещо се накланяше в завой до определено положение (притеснително за някои), след което стоеше като залепена за асфалта... Разбира се - разположението на масите си оказва влияние, и а при PHEV заради нискоразположената батерия логично има по-малка тенденция да се накланя 'по принцип'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 336
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ей това не го разбрах, особено това в скобите.
caryЦар
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Имаме два автомобила - по-тежък и по-лек, в други отношения еднакви, с еднакви гуми. Триенето, граничното триене при което ще започне приплъзване на гумата при по-тежкия автомобил е по-голямо, пропорционално на това, колко е по-тежък. Двата вземат един завой с все по-голяма скорост - граничната скорост с която могат да вземат завоя ще зависи от момента в който силите действащи на автомобилите се изравни с граничната сила на триене в петната на контакт. По-тежкия автомобил създава по-голяма гранична сила на триене, но създава и пропорционално на масата си по-голяма "центробежна сила". При "идеални колела и гуми" - тази гранична скорост ще е еднаква, но на практика, при по-тежкия граничната скорост ще е по-ниска, тай като деформациите на гумите му, както и деформациите в протекторите ще е по-голяма. Същото и при потегляне и спиране.
Последно промяна от Hursa на 14 Фев 2025 17:46, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта