Идиотите на пътя...
Публикувано на: 06 Юли 2021 16:30
Да.
Което директно означава, че колегата е видял момента на пускане (преди това не е бил с мигач), което е след започване на маневрата за изпреварване. Което автоматично означава, че по този член не може да го обвиниш. Общо взето другия с пускането на мигача и неговото намерение, вече нарушава закона. Просто трябва не ляв а десен мигач и отбиване. Това е.
Елементарно, просто намаляваш и/или спираш, ако се налага. Ти със самото си движение автоматично пропускаш всички автомобили зад теб да могат да те заобиколят/изпреварят от лявата ти страна. Имаш право да намаляваш и спираш на извънградски път, ако не е изрично забранено със съответните маркировки и/или пътни знаци. Или викаш ако ти караш и този пред теб даде десен мигач, за да излезе от пътя, най-често става с намаляване на скоростта (по обективни причини, че няма как с 90 директно да се метне в тревата или канавката) и нямаш възможност да го изпревариш, ще го обвиниш, че не спазва закона ли? Или ако иска колата пред теб да завие надясно и на даденото кръстовище има пешеходна пътека и пресичат пешеходци, колата пред теб спре да ги изчака, ти ще му свириш ли, какво?slowtraveler написа: ↑06 Юли 2021 17:47 Ако завивам надясно как да пропусна движещите се автомобили преди да направя маневрата?
Полицаите не го тълкуват така. Бил съм в две такива ситуации и в двата случая пасажер в изпреварващия автомобил и в двата имаше спирачен път и скоростта не беше висока. Единия път беше абсолютно същата ситуация , а в другия случай автомобила излизаше от някакъв имот между колите правеше ляв завой опитвайки се да се изниже максимално бързо не предполагайки , че някой може да изпреварва..... И в двата случая при удара се оказваш в насрещното . Идва полиция и казват ма ти какво правиш в насрещното ....ами изпреварвах..... мммм така ли според нас караш в насрещнотоBOz написа: ↑06 Юли 2021 17:37 Тук няма казус.
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да заобиколи пътно превозно средство, да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
Второ и това си е ясно разписано:
(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
Практиката е такава - спираш най-вдясно на платното за движение (ако не е забранено по някаква причина), изчакваш всички навсякъде да минат и накрая си правиш левия завой и си отиваш в нивата. Което се покрива и от:
Чл. 94. (1) За престой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.
Никого не обвинявам... Споделям опит.
С техническа експертиза, спрямо удара. Никой не го интересува кой пръв е подал мигач (недоказуемо), а кой пръв е предприел маневрата и кой е трябвало да чака.slowtraveler написа: ↑07 Юли 2021 12:51 Точно затова и такъв казус обикновено виновни са двамата - няма как да докажеш, че предходния не е пуснал мигача преди да почнеш маневрата
Ако може номер на делото ще бъде най-добре. За да проверя дали постановката съвпада с дискутирания случай.
Що? Това си е съвсем реалистичен случай - подава мигач, тръгва да прави маневра, но е бавен... 'А онзи идиот отзад рязко се изнесе, въпреки, че бе видял че съм почнал маневрата и ме засече'....
Доказателствата са огънатите ламарини и техническата експертиза, ако се наложи. Защото и ти и другия все ще сте подали мигач преди другия, сигурен съм в това.