Идиотите на пътя...
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Идиотите на пътя...
Малко по-различен казус:
Извънградски път, права отсечка, никакви кръстовища, ограничение 90км/ч, изпреварвам "колона" - два автомобила движещи се със 60. Изпреварвам задният, предният пуска ляв мигач и започва да намалява. Инстинкт 1 - кола със пуснат мигач не се изпреварва и трябва да се прибера. Инстинкт 2 - този, който точно в момента изпреварвам ще отреагира ли изобщо. В крайна сметка почти спрях, този отпред изчака и минах. Левият мигач беше за влизане/паркиране във частен имот.
Във ретроспекция - това може да се разгледа и като обратен завой, където правещият маневрата трябва да отбие вдясно и да изчака всички. Също - изключително добра причина да е забранено изпреварването на кръстовища.
Кой има право при такава ситуация?
Извънградски път, права отсечка, никакви кръстовища, ограничение 90км/ч, изпреварвам "колона" - два автомобила движещи се със 60. Изпреварвам задният, предният пуска ляв мигач и започва да намалява. Инстинкт 1 - кола със пуснат мигач не се изпреварва и трябва да се прибера. Инстинкт 2 - този, който точно в момента изпреварвам ще отреагира ли изобщо. В крайна сметка почти спрях, този отпред изчака и минах. Левият мигач беше за влизане/паркиране във частен имот.
Във ретроспекция - това може да се разгледа и като обратен завой, където правещият маневрата трябва да отбие вдясно и да изчака всички. Също - изключително добра причина да е забранено изпреварването на кръстовища.
Кой има право при такава ситуация?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Идиотите на пътя...
Ако бе станало ПТП навярно щеше ти да си виновен (или поне - съпричинител, включително и морално) - човекът си е пуснал мигача и започва маневра, която не е забранена...
Да, ситуацията е двузначна, защото човекът може да си е пуснал мигача отдавна, а ти просто да не си го видял заради предходния автомобил (това е и един от рисковете при изпреварване на колона)...
Също както и предходния може да не те е видял заради присъстващият зад него автомобил... Затова имаме глави на раменете - постъпил си разумно и всичко е ОК...
В такъв случай обикновено се изнасям плътно в ляво (за да видят и евентуални изпреварващи какви са ми намеренията чрез мигача), а ако няма насрещен трафик и е безопасно (и никой не ме изпреварва, и няма шанс някой да излезе в насрещното от мястото, където се отклонявам) - направо минавам в 'насрещната лента' с пуснат мигач... Така минимално се пречи на останалите...
А ако има насрещен трафик - ляв мигач и плътно изнасяне вляво..
Да, ситуацията е двузначна, защото човекът може да си е пуснал мигача отдавна, а ти просто да не си го видял заради предходния автомобил (това е и един от рисковете при изпреварване на колона)...
Също както и предходния може да не те е видял заради присъстващият зад него автомобил... Затова имаме глави на раменете - постъпил си разумно и всичко е ОК...
В такъв случай обикновено се изнасям плътно в ляво (за да видят и евентуални изпреварващи какви са ми намеренията чрез мигача), а ако няма насрещен трафик и е безопасно (и никой не ме изпреварва, и няма шанс някой да излезе в насрещното от мястото, където се отклонявам) - направо минавам в 'насрещната лента' с пуснат мигач... Така минимално се пречи на останалите...
А ако има насрещен трафик - ляв мигач и плътно изнасяне вляво..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Идиотите на пътя...
Тук няма казус.
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да заобиколи пътно превозно средство, да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
Второ и това си е ясно разписано:
(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
Практиката е такава - спираш най-вдясно на платното за движение (ако не е забранено по някаква причина), изчакваш всички навсякъде да минат и накрая си правиш левия завой и си отиваш в нивата. Което се покрива и от:
Чл. 94. (1) За престой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да заобиколи пътно превозно средство, да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
Второ и това си е ясно разписано:
(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
Практиката е такава - спираш най-вдясно на платното за движение (ако не е забранено по някаква причина), изчакваш всички навсякъде да минат и накрая си правиш левия завой и си отиваш в нивата. Което се покрива и от:
Чл. 94. (1) За престой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Идиотите на пътя...
Да де.... Ама...
Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен:
1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
Та затова и нещата не са толкова прости... Ако завивам надясно как да пропусна движещите се автомобили преди да направя маневрата? Т.е. пак изпадаме във възможности за различни тълкувания...
Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен:
1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
Та затова и нещата не са толкова прости... Ако завивам надясно как да пропусна движещите се автомобили преди да направя маневрата? Т.е. пак изпадаме във възможности за различни тълкувания...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Идиотите на пътя...
Малко двусмислено си го написал дали става въпрос за колегата или за другия участник в движението.
Но недвусмислено колегата си е написал:
И всичко си е точно и ясно описано. Искаш ли да отиваш в нивата си, спираш и чакаш всеки по твоя път, който ще напускаш, да се изниже и тогава си завиваш наляво. Няма какво и няма казус, както споменах. И да не го знаеш от законова гледна точка, дори логично е да го направиш така. А не на извънградски път, да спреш по средата на лентата за движение, да спреш 50 коли зад теб с ляв мигач и да вземе да чакаш тези в насрещното да "свършат" (да приемем, че пътят/отсечката е доста натоварена). Просто няма логика и дори без знание на закона и само с използването на главата си ще се усетиш, че това, което би направил би било глупаво. За това стават и такива катастрофи. Защото хем не се познава закона (колегата добре се изрази, че от време на време трябва да си опресняваме тези неща), хем и не се използва главата.
За това ако беше сгънат някой друг калник (поне да са малки щетите), то другия щеше да си отнесе последствията. Най-много полицаите от незнание да се пробват и двамата да ги изкарат виновни, но първо се разговаря на място с полицията, да им се обясни ситуацията и да им се покаже в закона какво не е наред. Постигал съм успех с чисто нормален разговор по този начин. Ако не успееш, обжалваш описанието и ако ти издадат наказателно постановление, има си съд. Но лично аз при такава ситуация въобще не бих се примирил ако се пробват и мен да ме изкарат отговорен.
Нека също да приемем, че нивата ти е от дясната страна в тази ситуация, но точно там, пред нея, има 77 пешеходци, решили плътно един зад друг да ходят до съседното село на събора.
Няма как, трябва да изчакаш всички и просто малшанс за тези зад теб, че и те ще чакат всички пешеходци заедно с теб. Вече използвайки главата в тази ситуация лично аз няма да направя това, само защото закона ми го вменява като право и задължение. Примерно бих отбил малко преди народа и бих изчакал момент, когато няма коли на пътя, да се изнеса отново и тогава да се пробвам да вляза в нивата си, за да не спра 50-те коли зад мен, а и хората вече може да не ми пречат.
Това визира закона, а не, че трябва да пропуснеш несъществуващ обект. А се допуска, че и от дясната ти страна може да има участници в движението. За това освен четене, трябва и разбиране, както вече го обсъдихме.
Но недвусмислено колегата си е написал:
Което директно означава, че колегата е видял момента на пускане (преди това не е бил с мигач), което е след започване на маневрата за изпреварване. Което автоматично означава, че по този член не може да го обвиниш. Общо взето другия с пускането на мигача и неговото намерение, вече нарушава закона. Просто трябва не ляв а десен мигач и отбиване. Това е.
И всичко си е точно и ясно описано. Искаш ли да отиваш в нивата си, спираш и чакаш всеки по твоя път, който ще напускаш, да се изниже и тогава си завиваш наляво. Няма какво и няма казус, както споменах. И да не го знаеш от законова гледна точка, дори логично е да го направиш така. А не на извънградски път, да спреш по средата на лентата за движение, да спреш 50 коли зад теб с ляв мигач и да вземе да чакаш тези в насрещното да "свършат" (да приемем, че пътят/отсечката е доста натоварена). Просто няма логика и дори без знание на закона и само с използването на главата си ще се усетиш, че това, което би направил би било глупаво. За това стават и такива катастрофи. Защото хем не се познава закона (колегата добре се изрази, че от време на време трябва да си опресняваме тези неща), хем и не се използва главата.
За това ако беше сгънат някой друг калник (поне да са малки щетите), то другия щеше да си отнесе последствията. Най-много полицаите от незнание да се пробват и двамата да ги изкарат виновни, но първо се разговаря на място с полицията, да им се обясни ситуацията и да им се покаже в закона какво не е наред. Постигал съм успех с чисто нормален разговор по този начин. Ако не успееш, обжалваш описанието и ако ти издадат наказателно постановление, има си съд. Но лично аз при такава ситуация въобще не бих се примирил ако се пробват и мен да ме изкарат отговорен.
Елементарно, просто намаляваш и/или спираш, ако се налага. Ти със самото си движение автоматично пропускаш всички автомобили зад теб да могат да те заобиколят/изпреварят от лявата ти страна. Имаш право да намаляваш и спираш на извънградски път, ако не е изрично забранено със съответните маркировки и/или пътни знаци. Или викаш ако ти караш и този пред теб даде десен мигач, за да излезе от пътя, най-често става с намаляване на скоростта (по обективни причини, че няма как с 90 директно да се метне в тревата или канавката) и нямаш възможност да го изпревариш, ще го обвиниш, че не спазва закона ли? Или ако иска колата пред теб да завие надясно и на даденото кръстовище има пешеходна пътека и пресичат пешеходци, колата пред теб спре да ги изчака, ти ще му свириш ли, какво?slowtraveler написа: ↑06 Юли 2021 17:47 Ако завивам надясно как да пропусна движещите се автомобили преди да направя маневрата?
Нека също да приемем, че нивата ти е от дясната страна в тази ситуация, но точно там, пред нея, има 77 пешеходци, решили плътно един зад друг да ходят до съседното село на събора.
Няма как, трябва да изчакаш всички и просто малшанс за тези зад теб, че и те ще чакат всички пешеходци заедно с теб. Вече използвайки главата в тази ситуация лично аз няма да направя това, само защото закона ми го вменява като право и задължение. Примерно бих отбил малко преди народа и бих изчакал момент, когато няма коли на пътя, да се изнеса отново и тогава да се пробвам да вляза в нивата си, за да не спра 50-те коли зад мен, а и хората вече може да не ми пречат.

Това визира закона, а не, че трябва да пропуснеш несъществуващ обект. А се допуска, че и от дясната ти страна може да има участници в движението. За това освен четене, трябва и разбиране, както вече го обсъдихме.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Идиотите на пътя...
Полицаите не го тълкуват така. Бил съм в две такива ситуации и в двата случая пасажер в изпреварващия автомобил и в двата имаше спирачен път и скоростта не беше висока. Единия път беше абсолютно същата ситуация , а в другия случай автомобила излизаше от някакъв имот между колите правеше ляв завой опитвайки се да се изниже максимално бързо не предполагайки , че някой може да изпреварва..... И в двата случая при удара се оказваш в насрещното . Идва полиция и казват ма ти какво правиш в насрещното ....ами изпреварвах..... мммм така ли според нас караш в насрещнотоBOz написа: ↑06 Юли 2021 17:37 Тук няма казус.
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да заобиколи пътно превозно средство, да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
Второ и това си е ясно разписано:
(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
Практиката е такава - спираш най-вдясно на платното за движение (ако не е забранено по някаква причина), изчакваш всички навсякъде да минат и накрая си правиш левия завой и си отиваш в нивата. Което се покрива и от:
Чл. 94. (1) За престой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Идиотите на пътя...
Никого не обвинявам... Споделям опит.
Обикновено в такава ситуация виждаш пуснатият мигач след като си се преместил в другата лента... Точно затова и такъв казус обикновено виновни са двамата - няма как да докажеш, че предходния не е пуснал мигача преди да почнеш маневрата
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Идиотите на пътя...
С техническа експертиза, спрямо удара. Никой не го интересува кой пръв е подал мигач (недоказуемо), а кой пръв е предприел маневрата и кой е трябвало да чака.slowtraveler написа: ↑07 Юли 2021 12:51 Точно затова и такъв казус обикновено виновни са двамата - няма как да докажеш, че предходния не е пуснал мигача преди да почнеш маневрата
Няма как ти да ме удариш с твоите леви врати в моите десни и да кажеш, че пръв си тръгнал да изпреварваш. Имаш как да го кажеш де, ама доказателствата ще са срещу теб.
Ако може номер на делото ще бъде най-добре. За да проверя дали постановката съвпада с дискутирания случай.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Идиотите на пътя...
Що? Това си е съвсем реалистичен случай - подава мигач, тръгва да прави маневра, но е бавен... 'А онзи идиот отзад рязко се изнесе, въпреки, че бе видял че съм почнал маневрата и ме засече'....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Идиотите на пътя...
По същата логика може да си пуснеш мигач още от излизане на града, за да си гарантираш бавното ти изпреварване след 50 км. Изпадаш в някакви мега теоретична хипотеза. По същата логика ти не си видял мигача на този зад теб, когато е предприел маневрата. Доказателствата няма да са в твоя полза. Защото този отзад и да го е направил съвсем съзнателно, като дойде чичо полицай мислиш ли, че ще каже - а бе видях го, че се изнася, ама аз съм с 300 коня по-бърза кола и се озовах на неговото място пръв, а и мигач не дадох. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Идиотите на пътя...
То това е и другото - не съм имал никакви птп-та още, ама... представям си какъв би бил субективният фактор "(относително) бърза кола блъснала друга докато е в насрещното".
Продължавам да чакам quad-channel dash cams, ама май ще взема един dual channel да има, че никога не знаеш
Продължавам да чакам quad-channel dash cams, ама май ще взема един dual channel да има, че никога не знаеш

gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Идиотите на пътя...
Напротив - това е една от най-често срещаните ситуации. Доказателства в повечето случаи няма...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Идиотите на пътя...
Доказателствата са огънатите ламарини и техническата експертиза, ако се наложи. Защото и ти и другия все ще сте подали мигач преди другия, сигурен съм в това.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Идиотите на пътя...
Ако помните, мигача не осигурява предимство. А в момента много хора пускат мигач и веднага върти волана. И после - кво искаш, нали съм ти пуснал мигач? Не глупак, това не значи че трябва да минеш преди мен, а аз да скачам по спирачките и да изменям посоката.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта