
Ново начало - 2002 BMW 540i 6-Speed Manual M-series
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
maggkrabar ako ne mi vqrva6 na dumite moga da ti skenitam kasovata belejka ot dilara kadeto be izvyr6eno obslujvaneto, v nego ima opisan problema, 4astite i rabotata napravena po kolata. S nai golqmo udovolstvie bih go napravil, samo kaji.
Kolkoto do software-a, az zvanqh na dilari napred nazad vsi4ki mi kazvat nie ne sme 4uvali za takyv software upgrade, prez tova vreme az kolata si q karam, tq si ima garanciq i az sam si spokoen 4e vsi4ko si e pokrito. Az kato q kupih ne go znaeh tova ot 1viq den 4e imat problemi. Use6tam az 4e ne6to ot vreme na vreme se zamislq, ponqkoga dyrpa ponqkogane dyrpa, ama znam li to4no ot kakvo e. Razrovih se namerih go online po forumite problema i dokato sabera pari da si kupq software stanaha 20k mili. Za nqkoi da pohar4at $700 za Cobb moje da e vse edno si kupuvat semki no za men sa si pari, ne gi bera ot darvoto det sa vika
Ta...taka...
Kolkoto do software-a, az zvanqh na dilari napred nazad vsi4ki mi kazvat nie ne sme 4uvali za takyv software upgrade, prez tova vreme az kolata si q karam, tq si ima garanciq i az sam si spokoen 4e vsi4ko si e pokrito. Az kato q kupih ne go znaeh tova ot 1viq den 4e imat problemi. Use6tam az 4e ne6to ot vreme na vreme se zamislq, ponqkoga dyrpa ponqkogane dyrpa, ama znam li to4no ot kakvo e. Razrovih se namerih go online po forumite problema i dokato sabera pari da si kupq software stanaha 20k mili. Za nqkoi da pohar4at $700 za Cobb moje da e vse edno si kupuvat semki no za men sa si pari, ne gi bera ot darvoto det sa vika

Ta...taka...
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
дилъра (на коли) си е дилър дори и в САЩK-A-N-U написа:maggkrabar ako ne mi vqrva6 na dumite moga da ti skenitam kasovata belejka ot dilara kadeto be izvyr6eno obslujvaneto, v nego ima opisan problema, 4astite i rabotata napravena po kolata. S nai golqmo udovolstvie bih go napravil, samo kaji.
Kolkoto do software-a, az zvanqh na dilari napred nazad vsi4ki mi kazvat nie ne sme 4uvali za takyv software upgrade, prez tova vreme az kolata si q karam, tq si ima garanciq i az sam si spokoen 4e vsi4ko si e pokrito. Az kato q kupih ne go znaeh tova ot 1viq den 4e imat problemi. Use6tam az 4e ne6to ot vreme na vreme se zamislq, ponqkoga dyrpa ponqkogane dyrpa, ama znam li to4no ot kakvo e. Razrovih se namerih go online po forumite problema i dokato sabera pari da si kupq software stanaha 20k mili. Za nqkoi da pohar4at $700 za Cobb moje da e vse edno si kupuvat semki no za men sa si pari, ne gi bera ot darvoto det sa vika![]()
Ta...taka...


-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
тука в Бг ситуацията е абсолютно същата. обслужването при дилърите е пълен ад! в щатите имате проблем с горивата - в различните райони са различни бензините, и затова софтуерът се дъни. много народ навреме налучка вярната схема - access port от COBB. с това не само се отключва потенциалът на STi, ами изчезват и проблемите с горивата. на фабрично турбо субару stage 1 на COBB дава по-малък разход, и върви доста по-добре. слагал съм го на всякакви турбо субара, за които го има, и ефекта винаги е очарователен. стигнахме дотам, че вместо да взема на клиента 1000лв да му флашна софтуера - му казвам да си купи access port. картите на кобб са невероятни.
сегментите и лагерите на STI са железни. дънят се буталата на 2.5 мотора. чупи се обикновено на 2ри цилиндър, много рядко на 4ти. тука правих всякакви СТи, от стокови до изнасилени 600кс с фабричните карантии. накратко казано - към чисто новата кола прибавяш ковани бутала, АРП шпилки за главите - и забравяш каквито и да било проблеми! не искам да обяснявам тук импресите на какви издевателства се подлагат, но със сигурност 2.5 моторът на СТи е железен - с леки модификации
тва дилърите не ги интересува, те гледат да си продават колите, да сменяват гаранционно масла и готово. но СТи иска малко по-особен подход - и тогава отключваш потенциала на машината.
на теб проблемът ти е, че не попита - т.е. много главоболия щеше да спестиш, ако беше поразпитал тук -там. първото нещо, което се прави при покупката на японска кола - е да се тегли майната на официалните дилъри и представители. няма значение дали е тойота, хонда, субару, мицубиши или нисан - картинката е една и съща. официалният дилър се интересува само да ти продаде колата.
тук в БГ може би са по-тарикати. доста народ си купи турбо субара за 50-100 хил.лв. след това към цената прибави едни 4-5000лв за "модификациите" - и си смазват колите от каране без никакви грижи! а всички, които останаха при официалните представители рано или късно изгарят.
една от 2.5 СТи, на която и смених буталата с ковани косуърд, сложих АРп шпилки, и състезателен радиатор КОЙО, след това я надух до 1.6 бара с челен кулер, без да пипам горивните карти или авансите - обръща километража системно, дига към 300, смазваха я разни състезатели по магистралата и на състезателни писти - и нищо и няма. момчето просто фалира и затова я продаде. а той имаше порше 996 и ламборджини галардо - и искаше да си кара само субаруто. имам още един подобен случай, човек дето има маса пара, кара порше 996 и някакъв нов пасат над 300кс - иска да му подготвим субаруто за ръчка. всичко е сменено, само остана челен кулер. на фона на цената на колата като нова - 5-6000лв са нищо пара. при вас е евтино щото няма акциз. но тук в бг цените на кола като твоята импреса са от 50хил. лв. нагоре. и изобщо не искат да чуят за официални дилъри и представители, нито за гаранционно обслужване.
сегментите и лагерите на STI са железни. дънят се буталата на 2.5 мотора. чупи се обикновено на 2ри цилиндър, много рядко на 4ти. тука правих всякакви СТи, от стокови до изнасилени 600кс с фабричните карантии. накратко казано - към чисто новата кола прибавяш ковани бутала, АРП шпилки за главите - и забравяш каквито и да било проблеми! не искам да обяснявам тук импресите на какви издевателства се подлагат, но със сигурност 2.5 моторът на СТи е железен - с леки модификации

на теб проблемът ти е, че не попита - т.е. много главоболия щеше да спестиш, ако беше поразпитал тук -там. първото нещо, което се прави при покупката на японска кола - е да се тегли майната на официалните дилъри и представители. няма значение дали е тойота, хонда, субару, мицубиши или нисан - картинката е една и съща. официалният дилър се интересува само да ти продаде колата.
тук в БГ може би са по-тарикати. доста народ си купи турбо субара за 50-100 хил.лв. след това към цената прибави едни 4-5000лв за "модификациите" - и си смазват колите от каране без никакви грижи! а всички, които останаха при официалните представители рано или късно изгарят.
една от 2.5 СТи, на която и смених буталата с ковани косуърд, сложих АРп шпилки, и състезателен радиатор КОЙО, след това я надух до 1.6 бара с челен кулер, без да пипам горивните карти или авансите - обръща километража системно, дига към 300, смазваха я разни състезатели по магистралата и на състезателни писти - и нищо и няма. момчето просто фалира и затова я продаде. а той имаше порше 996 и ламборджини галардо - и искаше да си кара само субаруто. имам още един подобен случай, човек дето има маса пара, кара порше 996 и някакъв нов пасат над 300кс - иска да му подготвим субаруто за ръчка. всичко е сменено, само остана челен кулер. на фона на цената на колата като нова - 5-6000лв са нищо пара. при вас е евтино щото няма акциз. но тук в бг цените на кола като твоята импреса са от 50хил. лв. нагоре. и изобщо не искат да чуят за официални дилъри и представители, нито за гаранционно обслужване.
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
VAG и engineeringK-A-N-U написа:
............................ kefi me avatara a i da podskazva 4e sam privarjenik na German engineering............................

K-A-N-U написа: Za vadeneto na info ot ECU-to trqbva da vidq to4no kak stava, ima6e sy6tata opciq na moqta GTI-ka i e mnogo polesno osobenno ako 6te si na pista da sledi6 temperatura na masloto i antifriza.
Сърчни или пусни топик в bmwpower-bg.net и ще ти обяснят .
Ако ти трябва чаркалак може да чекваш цените и номерата ето тук : http://www.realoem.com/bmw/select.do .
Готиното на SC-то е , че ти дава още много торк , а пък не е проблем за колата да го носи особенно с тази кутия ! В един момент може да ти дойде и по-пъргава от сток STi-ката



BTW окачването активно ли ти е ?
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
za sajalenie v sluchaia KANU e prav, problem v kolata ima. ima i upgrade-van software ot Subaru, obache toi samo opravia prekasvaniata mejdu 3000-4000rpm, no dvigatelite prodaljavat da si garmiat i pri tiah. i problema ne e v klapani, tochno ot sigmentite, no problema e slednia, kanala det stoi sigmenta e prekaleno tiasen pri niakoi butala i pri visoki temperaturi ot goliamoto naprejenie napravo otchupva parche ot butaloto. 99% ot sluchaite e cilindar nomer 4, toi e nai-goreshtia. ta greshkite sa dve na Subaru, software im e bokluk(prichinata e che da vlezat v iziskvaniata na EPA), i vtorata e che ne sa slojili kovani butala(niamashe da im izleze koi znae kolko po skapo). sashto taka e fakt i che poprincip se praviat na draj mi shapkata kat ti gramne dvigatelia, vinagi se stremiat po super drebnav nachin da izkarat zadkurmilnoto ustoroistvo vinovno. v niakoi situacii Subaru sa si pravi, ama v drugi prosto prekaliavat. moje li da ti otkajat garancia na dvigatelia, poneje gumite sa ti iztarkanimaggkrabar написа:кану, като чета какво си писал - проблемът явно не е в колата, а в обслужванетои шансът да губи компресия от сегменти е почти нулев, най-вероятно е проблемен клапан. софтуера се сменя гаранционно в оторизираните сервизи.

za skorostnata kutia, az problemi ne sam imal pri prevkluchvaneto.
za pukaneto det idva otzad, okaza se che tova e vseizvesten problem pri STi oshte ot kak e izlezal v USA ot 2004 modela, i vsichki STi-ki go imat. Subaru znae mnogo dobre za tozi problem, ama pak se pravi na draj mi shapkata. ta pukaneto idva ot niakav seal, det shafta na zadnia amortesior se trie v nego. gurutata kazvat prosto periodichno da se maje shafta na amortesiora i problem naima da ima. problema kazvat che idva ot samata geometria na okachvaneto i opravia niama. kak da e, az im pisnah na dealera i mi smeniha i amortesiori i mauntovete za tiah(zadnite). problema e che sled niakolko hiliadi mili problema shte se vazvarne, no kolata togava e veche izvan garancia...
za vaprosnata sirena, i na men mi se poiavi sashtia problem, opraviha mi go v sashtia den na oplakvaneto, imaha gi na stock. ne znam zashto KANU sa go motali. btw, te i zadnite amortesiori si gi imaha na stock

->
kolata naistina si e mnogo dobra, prosto e edna chudesna kombinacia ot sportna kola koiato mojesh spokoino da si polzvash vseki den(bukvalno vseki den), nezavisimo ot teren i sezon.smb написа: и въпреки всичко процета на 08-09 STI с проблеми в буталата е много малък - 3-4% и предполагам много от тях се дължат на неправилна експлоатация/поддръжка и неправилно подбрани ъпгрейди. Аз за мойта не се притеснявам защото колата ме кефи супер много и разбирам, че може да има недостатъци. Гледам да я поддържам добре, а ако се приебе ще и сложим ковани интерналс![]()
П.С. май вече звуча като истински сектант
problema e che Subaru sa se osrali v izbora na butala. softwera sashto e osran, ama iade, tam shte si zatvoria ochite i shte obvinia iziskvaniata na EPA. ama za butalata prosto niamat opravdanie. naistina, kolko po skapa shteshe da e kolata ako biaha slojili edni kovani butala? $500 max. s udovolstvie bih platil tazi razlika, daje i shte se usmihna. sega che da imash kovani butala triabva da platish hiliadi dolari(nai veche zaradi truda da se razglovi dvigatelia). i tova na chisto nova kola, za kvo?
vapreki vsichko si ostava fakta che kolata e super kefeshta...
->
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
тука при нас чупят 2ро бутало - никога 4то. мерил съм ключа на сегментите - не е в него проблемът, а в това, че не са ковани буталата. слагам ковани бутала и абсолютно всички проблеми с бутала на 2.5 изчезват на момента! първоначално слагахме JE, но после се ориентирахме към косуърд - те имат допълнителни усилващи ребра и могат да се използват по-малки допуски - до около 6 стотни. JE са на минимум 10 стотни и тракат. освен това харчи малко масло докато загрее.
правих три американски СТИ - дойдоха с тунинг от хамериката. бяха пропукали 2ро бутало. два турбо аутбека направо бяха пробили 2ро и 4то. изхвърлих всички тунинги и буст кранчета, сложих ковани бутала и си карат на пушка.
абсолютно всички субара имат проблем най-вече с 2ро бутало при озорване и прегряване. то е натоварено най-много термично. след тоа е 4то. 1 и 3 почти никога не страдат.
пукането отзад идва от една втулка на задните амортисьори. дори да се смени с титаниеви втулки - скоро пак се появява. причината е, че задният макферсон на тези модели е натоварен странично, амортисьорът се хваща към шенкела, а не към линковете. оправяме го като слагаме бигачково окачване(коиловъри) - повече няма пукане, и не се появява. при новият модел този проблем е решен, амортисьорът е хванат за единият от линковете, а не към шенкела и няма странично натоварване - както е при мицубишо ево.
читаво бигачково окачване струва $1300-$1500. могат да се купят и стъпкови моторчета, с които се регулира натягането на амортисьорите направо от купето.
рецептата при 2.5 СТи е следната - веднага сменяш буталата с ковани, дори да е чисто нова колата. в момента се намират висеко на промоция по $500, заради кризата
биели и лагери можеш да не сменяш, държат чудесно до около 550кс. болтовете на главите заменяш с косуърд или АРП шпилки, слагаш косуърд или кометик гарнитури 1.6мм дебели, и си ги стягаш както е в менюъла. сипваш дабъл естер състезателно масло 5в40 или нагоре, с бигачков антифриз с висока температура на кипене. след това един КОЙО или БЛИЦ радиатор, дюзи 850сс с регулатор, и бигачкова горивна помпа - и после с тази кола можеш да правиш каквото ти скимне! надуваш я до 2 бара без да ти мигне окото! не ти трябват някакви спешъл електроники - само един кабел за $130 и лаптоп
при 2.0 СТИ нещата са доста по-евтини. трябват ти само 850сс дюзи и хубава горивна помпа. после надуваш докато може турбината.
проблемът на 2.5 СТи е от буталата - не са ковани. това е двигател, проектиран за идиотският американски пазар(с извинение). търсят всякакъв начин да свалят цената с някой и друг долар - и затова не са с ковани бутала. от същият проблем страда и мицубиши ево - и то не е с ковани бутала.
2.0 турбо СТи няма никакви проблеми.
и причината за цялата работа е, че за да могат да се вместят в ценовата ниша, субару правят кофти двигател, дето на тъпото американско парче да му хареса че е повече от 2 литра, свалят $1000 от бутала, още няколкстотин от носачи с евтин алумин - и още малко да докарат цена $2-3000 надолу. в япония, англия или австралия проблеми със субарата нямат. там карат 2.0 турбо
значи като си купиш бигачка - правиш планове за след това. за субару при вас в хамериката е рай - има всякакви оръжия на доста поносими цени. на фона на това да си купиш беемве означава да се окопаеш в границите на сток пърформънса - всичко над сток е мноооого скъпо и го няма.
тегли чертата кви пари излиза беемве да стане 500кс - тегли чертата СТи да докара тези коне?
правих три американски СТИ - дойдоха с тунинг от хамериката. бяха пропукали 2ро бутало. два турбо аутбека направо бяха пробили 2ро и 4то. изхвърлих всички тунинги и буст кранчета, сложих ковани бутала и си карат на пушка.
абсолютно всички субара имат проблем най-вече с 2ро бутало при озорване и прегряване. то е натоварено най-много термично. след тоа е 4то. 1 и 3 почти никога не страдат.
пукането отзад идва от една втулка на задните амортисьори. дори да се смени с титаниеви втулки - скоро пак се появява. причината е, че задният макферсон на тези модели е натоварен странично, амортисьорът се хваща към шенкела, а не към линковете. оправяме го като слагаме бигачково окачване(коиловъри) - повече няма пукане, и не се появява. при новият модел този проблем е решен, амортисьорът е хванат за единият от линковете, а не към шенкела и няма странично натоварване - както е при мицубишо ево.
читаво бигачково окачване струва $1300-$1500. могат да се купят и стъпкови моторчета, с които се регулира натягането на амортисьорите направо от купето.
рецептата при 2.5 СТи е следната - веднага сменяш буталата с ковани, дори да е чисто нова колата. в момента се намират висеко на промоция по $500, заради кризата

при 2.0 СТИ нещата са доста по-евтини. трябват ти само 850сс дюзи и хубава горивна помпа. после надуваш докато може турбината.
проблемът на 2.5 СТи е от буталата - не са ковани. това е двигател, проектиран за идиотският американски пазар(с извинение). търсят всякакъв начин да свалят цената с някой и друг долар - и затова не са с ковани бутала. от същият проблем страда и мицубиши ево - и то не е с ковани бутала.
2.0 турбо СТи няма никакви проблеми.
и причината за цялата работа е, че за да могат да се вместят в ценовата ниша, субару правят кофти двигател, дето на тъпото американско парче да му хареса че е повече от 2 литра, свалят $1000 от бутала, още няколкстотин от носачи с евтин алумин - и още малко да докарат цена $2-3000 надолу. в япония, англия или австралия проблеми със субарата нямат. там карат 2.0 турбо
значи като си купиш бигачка - правиш планове за след това. за субару при вас в хамериката е рай - има всякакви оръжия на доста поносими цени. на фона на това да си купиш беемве означава да се окопаеш в границите на сток пърформънса - всичко над сток е мноооого скъпо и го няма.
тегли чертата кви пари излиза беемве да стане 500кс - тегли чертата СТи да докара тези коне?
status: за БАН
ami tochno tam e problema, na men smetkite ne mi izlizat taka. edni kovani butala sa $1000(za men i teb, Subaru biha platili savsem druga cena), kat izvadish ot tiah cenata na butalata det sega slagat, siguren sam che razlikata niama da e poveche ot $500. inache kat izkluchim dvigatelia, ostanala kola e 1:1 s Japan versiata. chak za 2007 modela osakatiavat okachvaneto det pestiat aluminia.maggkrabar написа:и причината за цялата работа е, че за да могат да се вместят в ценовата ниша, субару правят кофти двигател, дето на тъпото американско парче да му хареса че е повече от 2 литра, свалят $1000 от бутала, още няколкстотин от носачи с евтин алумин - и още малко да докарат цена $2-3000 надолу. в япония, англия или австралия проблеми със субарата нямат. там карат 2.0 турбо
->
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
намират висеко на промоция по $500, заради кризата биели и лагери можеш да не сменяш, държат чудесно до около 550кс. болтовете на главите заменяш с косуърд или АРП шпилки, слагаш косуърд или кометик гарнитури 1.6мм дебели, и си ги стягаш както е в менюъла. сипваш дабъл естер състезателно масло 5в40 или нагоре, с бигачков антифриз с висока температура на кипене. след това един КОЙО или БЛИЦ радиатор, дюзи 850сс с регулатор, и бигачкова горивна помпа - и после с тази кола можеш да правиш каквото ти скимне! надуваш я до 2 бара без да ти мигне окото! не ти трябват някакви спешъл електроники - само един кабел за $130 и лаптоп
колко коня става приблизително
колко коня става приблизително

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Kato spomenem, 4e otvarqne na dvigatel na 4isto nova kola, ako mu nqma ni6to, nikoi dealer nqma da se navie da pravi garantzionno. Vij KANU kakvi razpravii e imal, pri polojenie, 4e naistina e imalo problem s butaloto.maggkrabar написа:рецептата при 2.5 СТи е следната - веднага сменяш буталата с ковани, дори да е чисто нова колата. в момента се намират висеко на промоция по $500, заради кризатабиели и лагери можеш да не сменяш, държат чудесно до около 550кс. болтовете на главите заменяш с косуърд или АРП шпилки, слагаш косуърд или кометик гарнитури 1.6мм дебели, и си ги стягаш както е в менюъла. сипваш дабъл естер състезателно масло 5в40 или нагоре, с бигачков антифриз с висока температура на кипене. след това един КОЙО или БЛИЦ радиатор, дюзи 850сс с регулатор, и бигачкова горивна помпа - и после с тази кола можеш да правиш каквото ти скимне! надуваш я до 2 бара без да ти мигне окото! не ти трябват някакви спешъл електроники - само един кабел за $130 и лаптоп
Ina4e otvarqne na dvigatel i smenqne na butala v edin dealer sigurno e min. $1000, ako ne i $2000.
Razgovor v dealership na Subaru:
the Customer:
Az si kupih nova STi-ka, no zapoznati mi kazah, 4e butalata ne sa kovani i az si kupih edin set kovani. Su6to shte mojete li da mi slojite i ARP shpilki, za6toto mi kazaha, 4e hubavo i tqh da smenq. Shte moje li da mi gi smenite?
the Dealer:
Is there a problem with the engine?
the Customer:
No, I just want to improve what Subaru already made, and to make my car more reliable.
the Dealer:
Dude you are crazy. You just got brand new car!?
Get the f*ck out of here!


Nema takuv film, ako iska nqkoi da provede tozi razgovor s nqkoi dealer az shte doida da snimam video!

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта