сваляне компресор за климатик
сваляне компресор за климатик
моля,някой който повече разбира да даде съвет,мисля да сваля компресора на климатика и да търся друг,за да мога да ги сравня по лесно,интересува ме дали трябва да се изпразва системата,и после мога ли да карам без него,като изолирам само тръбите към него,като влезе въздух в системата дали може да се замърси и после да стане проблем
Toyota Avensis 98, 7A-FE
Toyota - RAV 4 II - 2.0 i 16V (5 dr) (150 Hp)
Toyota - RAV 4 II - 2.0 i 16V (5 dr) (150 Hp)
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Колега, при смъкване на климатика системата не може да не се изпразни (фреона си излита, ако не е бил събран предварително или не се е самоизпразнила системата)...
След по-продължително оставяне на отворена система е добре да се продуха с азот и след това да се вакуумира, преди да се зареди наново с фреон/масло. Също така е добре да се смени осушителя...
Лошото е, че при отворена система влагата започва да атакува тръбичките и може да започне корозия.
Замърсяването е отделен проблем, но все пак тръбите няма да ги оставиш отворени я....
Освен това как ти е ремъка - отделен ли е само за компресора, или е общ.
Ако е общ ще е доста трудно да решиш проблема с байпасирането на ролката на компресора, особено ако 'маршрута' на ремъка е по-сложен.
Ако системата ти е под налягане (фреона не ти е избягал) според мен е по-добре да не я пипаш, докато не намериш компресор и не настане време за смяна...
Така ще е по-малък периода на отворена система.
Съответно по-малка ще е вероятността/количеството някоя мръсотия/влага и т.н. да се наместят в системата
След по-продължително оставяне на отворена система е добре да се продуха с азот и след това да се вакуумира, преди да се зареди наново с фреон/масло. Също така е добре да се смени осушителя...
Лошото е, че при отворена система влагата започва да атакува тръбичките и може да започне корозия.
Замърсяването е отделен проблем, но все пак тръбите няма да ги оставиш отворени я....
Освен това как ти е ремъка - отделен ли е само за компресора, или е общ.
Ако е общ ще е доста трудно да решиш проблема с байпасирането на ролката на компресора, особено ако 'маршрута' на ремъка е по-сложен.
Ако системата ти е под налягане (фреона не ти е избягал) според мен е по-добре да не я пипаш, докато не намериш компресор и не настане време за смяна...
Така ще е по-малък периода на отворена система.
Съответно по-малка ще е вероятността/количеството някоя мръсотия/влага и т.н. да се наместят в системата
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Ако все пак се решиш да демонтираш компресора, завържи плътно тръбите с найлон и широко тиксо така, че да не влиза въздух.sveto2000 написа:благодаря за мнението.Ще го сваля щото съм намерил един и искам да го сравня,иначе ремъка съм го резнал отдавна,само не знам с какво да затворя тръбите?
Не ползвай парцали или нещо такова, защото могат да оставят власинки и да запушиш системата.

Внимавай да не остане някое стърчащо парче, което да бъде захванато от ремък/перка (на един колега му се бе навил анцунг на ролката на коляновия вал и колата не щеше да превърти

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта