Колеги, мислите ли, че ще има проблем да карам Авензис Д4Д 2000г. с биодизел?
Горивото е собствено производство и нямам проблеми с другите коли, които обаче са с конвенционални мотори.
Моля за съвет!
Биодизел
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Нямаш грижи, но както предполагам си знаеш, не държи на студено биодизела
От какво го правиш твойто био?! А като цяло, ако го правиш по пълния процес, колата ще върви повече, ще утихне и ще стане по-мек двигателя. Единствения проблем, с който си се сблъсквал щом караш други дизели, че ще смениш 1-2 горивни филтъра biggrin.gif Ако може - дай една цена на тон, че така или иначе зареждам по 2 тона всеки 2 седмици, да го смеша поне 


Няма проблеми със студеното - има си присадки, с които мога да го докарам до -20. Относно работата на мотора - абсолютно си прав! Нямам проблем с парафините...Me4oKyX написа:Нямаш грижи, но както предполагам си знаеш, не държи на студено биодизелаОт какво го правиш твойто био?! А като цяло, ако го правиш по пълния процес, колата ще върви повече, ще утихне и ще стане по-мек двигателя. Единствения проблем, с който си се сблъсквал щом караш други дизели, че ще смениш 1-2 горивни филтъра biggrin.gif Ако може - дай една цена на тон, че така или иначе зареждам по 2 тона всеки 2 седмици, да го смеша поне
Ако караш само с биодизел /лятото, де/ ти се качва разхода, но при съотношение 20% нафта към 80% биодизел разхода не мърда. Емпирично сме го доказали. Биодизелът има по-голям цетан, по добри мазилни качества и т.н. предимства.
Горивото го правим от слънчогледово масло - то друго към момента няма...
Цената е 1,40лв/л - при 0,896 отн. плътност - смятай ...
Друт е въпроса дали ще имаш сметка при тези количества - все пак фабриката е в Девня...
....
информацията ми е от когато се интересувах от биодизел преди 3-4 години,,,не твърди да е 100% вярна....
значи биодизела е по гъст от нафтата,,,,проблемно е преди всичко за нафтовата помпа....всеки производител на нафтови помпи има спецификация към помпата до колко % биодизел се допуска да се използва,,, когато следях за фолксвагените имаше два типа помпи до 10% и до 30%,,,,,като за вторите по сайтовете пишеха че нямат проблем и при 50%....
100% биодизел се използва само при тракторите в уса, чийто помпи са проектирани за работа с биодизел.
в биодизела се бележи.. с б20...б10..б100....което значи б20--20% биодизел+80% нормален,,,-това е най често позлван за автомобилите,,,б100 - е 100% биодизел...
колегата по горе с споменал за смяната на нафтовия филтър,,понеже биодизела е по активен като разтворител,,почивства системата ,когато преминеш към него и запушва 1-2 пъти филтъра с стари боклуци,,но разяжда и някой гумени елементи ,на по старите автомобили,,,
в чужбина продават системи-подобни на газовите инсталаций за ползване на олио, и други био горива с по голям вискозитет,,,системите помагат да се запали колата на норлална нафта,,и чак след като се притопли биогоривото и стане по тънко-да се мине на него....може би би било подходяща система за целогодишно ползване на Б100....
начи моя съвет е да си намериш спецификацията на помпата, да си прецениш риска ,,да си сметнеш икономията ако решиш да не си на Б100---- и да си направиш сметка дали би рискувал нафтовата помпа и запушване на нещо за тази икономия....
http://en.wikipedia.org/wiki/Biodiesel# ... _standards
п.с. карал съм 6 месеца лятото, volkswagen 1.9 чист дизел,,,с б100, и не смених филтъра и нямах проблем,,но разхода скочи с +-2 литра,,и нямаше никакъв смисъл:(
значи биодизела е по гъст от нафтата,,,,проблемно е преди всичко за нафтовата помпа....всеки производител на нафтови помпи има спецификация към помпата до колко % биодизел се допуска да се използва,,, когато следях за фолксвагените имаше два типа помпи до 10% и до 30%,,,,,като за вторите по сайтовете пишеха че нямат проблем и при 50%....
100% биодизел се използва само при тракторите в уса, чийто помпи са проектирани за работа с биодизел.
в биодизела се бележи.. с б20...б10..б100....което значи б20--20% биодизел+80% нормален,,,-това е най често позлван за автомобилите,,,б100 - е 100% биодизел...
колегата по горе с споменал за смяната на нафтовия филтър,,понеже биодизела е по активен като разтворител,,почивства системата ,когато преминеш към него и запушва 1-2 пъти филтъра с стари боклуци,,но разяжда и някой гумени елементи ,на по старите автомобили,,,
в чужбина продават системи-подобни на газовите инсталаций за ползване на олио, и други био горива с по голям вискозитет,,,системите помагат да се запали колата на норлална нафта,,и чак след като се притопли биогоривото и стане по тънко-да се мине на него....може би би било подходяща система за целогодишно ползване на Б100....
начи моя съвет е да си намериш спецификацията на помпата, да си прецениш риска ,,да си сметнеш икономията ако решиш да не си на Б100---- и да си направиш сметка дали би рискувал нафтовата помпа и запушване на нещо за тази икономия....
http://en.wikipedia.org/wiki/Biodiesel# ... _standards
п.с. карал съм 6 месеца лятото, volkswagen 1.9 чист дизел,,,с б100, и не смених филтъра и нямах проблем,,но разхода скочи с +-2 литра,,и нямаше никакъв смисъл:(
Re: ....
Благодаря, колега!rudolf написа:информацията ми е от когато се интересувах от биодизел преди 3-4 години,,,не твърди да е 100% вярна....
значи биодизела е по гъст от нафтата,,,,проблемно е преди всичко за нафтовата помпа....всеки производител на нафтови помпи има спецификация към помпата до колко % биодизел се допуска да се използва,,, когато следях за фолксвагените имаше два типа помпи до 10% и до 30%,,,,,като за вторите по сайтовете пишеха че нямат проблем и при 50%....
100% биодизел се използва само при тракторите в уса, чийто помпи са проектирани за работа с биодизел.
в биодизела се бележи.. с б20...б10..б100....което значи б20--20% биодизел+80% нормален,,,-това е най често позлван за автомобилите,,,б100 - е 100% биодизел...
колегата по горе с споменал за смяната на нафтовия филтър,,понеже биодизела е по активен като разтворител,,почивства системата ,когато преминеш към него и запушва 1-2 пъти филтъра с стари боклуци,,но разяжда и някой гумени елементи ,на по старите автомобили,,,
в чужбина продават системи-подобни на газовите инсталаций за ползване на олио, и други био горива с по голям вискозитет,,,системите помагат да се запали колата на норлална нафта,,и чак след като се притопли биогоривото и стане по тънко-да се мине на него....може би би било подходяща система за целогодишно ползване на Б100....
начи моя съвет е да си намериш спецификацията на помпата, да си прецениш риска ,,да си сметнеш икономията ако решиш да не си на Б100---- и да си направиш сметка дали би рискувал нафтовата помпа и запушване на нещо за тази икономия....
http://en.wikipedia.org/wiki/Biodiesel# ... _standards
п.с. карал съм 6 месеца лятото, volkswagen 1.9 чист дизел,,,с б100, и не смених филтъра и нямах проблем,,но разхода скочи с +-2 литра,,и нямаше никакъв смисъл:(
Биодизела си го произвеждам и ми излиза много на сметка. Доскоро карах един Форд Ескорт 1,8 ТД - 96г.- мина над 250 000 км със б20 през зимата /и тогава разхода е същия, като чист дизел/, а лятото б90 - 100 и моторът все още си мърка. Не съм сменял горивни филтри, нямал съм проблем с нафтовата помпа.Вярно е, че олиото, което е над 90% от биодизела "яде" гумата, но това го реших с подмяна на съединенията със силиконови.
Имам един бус Фолксваген от 98г., който го ползвам за превоз на персонала и снабдяване - всеки месец минава по около 5000 км - с мотора няма проблем.
Но въпросът ми беше дали има проблем специално с комънрейл моторите
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта