проблем с Land Cruiser 3.0 D4D 2006
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Колега Kronos съжалявам че така е станало толкова скоро след гаранцията. Действително парчетата от счупеното бутало може да причинят доста щети докато се усетиш да спреш. На литературните герои искам да кажа че компютъра компенсира влошената работа на една дюза чрез другите в опр граници. Просто имаш ма много лош късмет. Ти си знаеш дали да слушаш форума или колегите от Тойота. Жив и здрав
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Прав си колега...мехаННика написа: Действително парчетата от счупеното бутало може да причинят доста щети докато се усетиш да спреш.
Колега, компютъра никога не може да компенсира лоша работа на дадена дюза... Може да подаде повече гориво към другите дюзи, но това ще повлече веднага след себе си неравномерно температурно натоварване на двигателя. Затова на по-големите двигатели има отделен температурен сензор на всеки цилиндър на изгорелите газове.мехаННика написа:.....На литературните герои искам да кажа че компютъра компенсира влошената работа на една дюза чрез другите в опр граници.....
Тази температура е един от ограничителните фактори, позволяващи или непозволяващи допълнително натоварване на двигателя.... В момента имам един такъв дизелов двигател, който не позволява вдигане на мощността над 75% под номинална. Т.е. може краткотрайно да вдигне мощността и до 100%, но това би било свързано с прогаряне на бутала/клапани, проблеми с турбото и т.н, и затова с постоянно следене на температурата двигателя се държи на максимум 75%...
При малките автомобилни двигатели поради ниската цена няма такъв тотален контрол на параметрите, и от там са възможни такива дефекти.. Но лошо работеща дюза най малкото се усеща при работа на двигателя...
Колега, сам можеш да си отговориш защо клиента няма увереност в информацията, давана от сервиза...мехаННика написа:......Ти си знаеш дали да слушаш форума или колегите от Тойота. ....
Ако колата е обслужвана във Вашия сервиз не сте ли направили обстоен преглед на автомобила при ТО (или го разбирате само като смяна на масло/филтри?) и на никой ли не му ли е направило впечатление лоша работа на двигателя?
Освен това не виждам какво лошо има в това потърпевшия да търси друго мнение - дори и в сервиза на Тойота не са безгрешни (особено като се има впредвид, че и там работят хора на не свръх-високи заплати и на всеки може да му е накривена шапката)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Тъпото е че мехаННика е прав. Наистина няма как да се усети дали и кога ще се строши мотора. Случвало се е и на мотор със сменени преди 5000км чисто нови дюзи и преди 10 000 смукател на маслото. Просто идва един кофти момент в които дюзата заппочва да впръсква неправилно, другите три компенсират, няма светеща лампа защото компа не я хваща и буталото си отива. По правило се случва когато караш по бързичко, в смисъл при натоварен мотор.
Другото е че можеш да се размнеш от тези 20к с двигател втора употреба за 5 до 7к или ремонт с ремонтни бутала и шлайф на ремонтен размер на блока. Другото което със сигурност е заминало е маслената помпа. Ако я разглобят ще е салата.
Другото е че можеш да се размнеш от тези 20к с двигател втора употреба за 5 до 7к или ремонт с ремонтни бутала и шлайф на ремонтен размер на блока. Другото което със сигурност е заминало е маслената помпа. Ако я разглобят ще е салата.
Човек се учи докато е жив.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Бас ! Сега вече убеди ли се , че причината е запушена маслена магистрала, а не лошо гориво или вода.......Bass_Man написа:Ами не колега не греша !martod написа:Малко грешиш колега......
Каквото и да мажат тези дюзи в този утрепан мотор ( разбирай с много малка литрова мощност ) няма да има никакви грижи много дълги километри. Нали не мислиш , че това мазане/охлаждане може да охлади повече от 10-тина процента спрямо без тях ? Щото ако е така спокойно може да си караш без вода. Това мазане е полезно и безспорно удължава живота на двигателя но точно при този мотор не е критично !
А случая за , който разправяш си мисля , че не е точно същия . .

Водата или чупи буталото, или криви биелата, а не ги топи......

Друг път слушай старите хора, когато ти говорят.....

Не търсете винаги причината, в кофти майстор......Понякога човек има и лош късмет, и му се случват такива неща........
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Този двигател чупи бутала по два начина и в двата случая е виновно гориво.
1.Буталото се цепва-причината е неработеща добре дюза
2.Буталото се изпарява, къса се половината (не става за пепелник)-причината е запушени охладителни дюзи и запушен всмукател на масло в следствие на нагари в маслото в следствие на недобре работеща дюза в следствие на кофти гориво.
И в двата случая има деруги по блока, в случай едно не сменяш турбо и маслена помпа и по лесно можеш да минеш с ремонтен размер бутала, а и не пострадва главата.
1.Буталото се цепва-причината е неработеща добре дюза
2.Буталото се изпарява, къса се половината (не става за пепелник)-причината е запушени охладителни дюзи и запушен всмукател на масло в следствие на нагари в маслото в следствие на недобре работеща дюза в следствие на кофти гориво.
И в двата случая има деруги по блока, в случай едно не сменяш турбо и маслена помпа и по лесно можеш да минеш с ремонтен размер бутала, а и не пострадва главата.
Човек се учи докато е жив.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Slowtraveler , наистина не съм имал предвид теб като литературен герой. Съгласен съм с повечето неща .Имай предвид че двигател с дупка в буталото колкото цигара от тънките ЕДВА забележимо прекъсва на празен ход или съвсем малко преди да стане като на колегата. А ако си се припнал с 160+?По отношение на парите и капите си прав, но няма ТО на което да ти измерват дюзи още повече ако нищо не си усетил/заявил .За големите двигатели сигурно е така -не знам, но нали няма да го конструираме наново този LC а ако може да помогнем с нещо на човека
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
@Механика
Идеята ми е точно да се помогне на колегата да не се допусне повтаряне на проблема.
Компютъра на дизелака не дава ли информация за импулса към всяка дюза поотделно? Не може ли да се сравнят показателите и от там да се съди за работата им? Един колега има едно малко компютърче (колкото GSM), което като го вързах към OBD и започна онлайн да дава информацията за всички параметри на двигателя, включително температура на катализатора, продължителност на импулсите към всеки инжектор и т.н...
Та с едно такова устройство може да се следи по-точно параметрите на двигателя, когато има съмнения...
Това за лошо гориво при дизелите започва да ми прилича на прехвърляне на топката...
Не може ли самата дюза да не е била добре?
Механичните примеси би трябвало да се спрат от филтъра, а лошо съдържание би внесло смущения във всички дюзи...


Идеята ми е точно да се помогне на колегата да не се допусне повтаряне на проблема.
Компютъра на дизелака не дава ли информация за импулса към всяка дюза поотделно? Не може ли да се сравнят показателите и от там да се съди за работата им? Един колега има едно малко компютърче (колкото GSM), което като го вързах към OBD и започна онлайн да дава информацията за всички параметри на двигателя, включително температура на катализатора, продължителност на импулсите към всеки инжектор и т.н...
Та с едно такова устройство може да се следи по-точно параметрите на двигателя, когато има съмнения...
Това за лошо гориво при дизелите започва да ми прилича на прехвърляне на топката...
Не може ли самата дюза да не е била добре?
Механичните примеси би трябвало да се спрат от филтъра, а лошо съдържание би внесло смущения във всички дюзи...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Мдам, въпросното устрйство (OBD Scanner) визуализира информация, която иначе не е достъпна, т.е. никога няма да видиш подобна информация на таблото. То предоставя и т.нар. live data, сиреч информация в реално време. А факта че тази инфо се чете през OBD порта, означава че тя първо постъпва в ECU-то, съответно се следи за отклонения в стойностите, и от там отива на OBD буксата.
По-важното в случая е, че ecu-то трупа доста голям архив от информация и данни, и си мисля че причината за това мазало дето е станало може да се търси имено в този архив на компа. Там се запаметяват ''събития'' като напр. катастрофи, моментни отклонения в стойностите на сензорите, та дори може да се съди за стила на каране, тъй като компа следи и запаметява неща от рода на: рязко подаване на газ, рязко натискане на спирачка, време м/у всяко превключване на предавките и т.н. После се опитва да намери някаква цикличност или закономерност. И това всъщност е онова чудо дето му викат адаптивност на ECU-to, или на балкански - кампутера се ''нагажда'' според шофера, но това е друга тема...
Та с две думи, доста инфо може да се ''изсмуче'' от компа, но ти трябва много добър специалист, който да може да го разчете. Защо не подхвърлиш тази идея на майсторите в Тойота, все нещо ще излезе
По-важното в случая е, че ecu-то трупа доста голям архив от информация и данни, и си мисля че причината за това мазало дето е станало може да се търси имено в този архив на компа. Там се запаметяват ''събития'' като напр. катастрофи, моментни отклонения в стойностите на сензорите, та дори може да се съди за стила на каране, тъй като компа следи и запаметява неща от рода на: рязко подаване на газ, рязко натискане на спирачка, време м/у всяко превключване на предавките и т.н. После се опитва да намери някаква цикличност или закономерност. И това всъщност е онова чудо дето му викат адаптивност на ECU-to, или на балкански - кампутера се ''нагажда'' според шофера, но това е друга тема...

Та с две думи, доста инфо може да се ''изсмуче'' от компа, но ти трябва много добър специалист, който да може да го разчете. Защо не подхвърлиш тази идея на майсторите в Тойота, все нещо ще излезе
Пачо Кардана - Президент !!!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи МартоД пич ти не твърдеше , че е зашушена магистралата , а пръскалката от долу на буталото , което са доста различни неща нали така ? Или старите хора вече започвате да забравяте какви ги говорите ? При запушена магистрала няма да ти се стопи едно бутало !martod написа:
Бас ! Сега вече убеди ли се , че причината е запушена маслена магистрала, а не лошо гориво или вода...........
Водата или чупи буталото, или криви биелата, а не ги топи......![]()
Друг път слушай старите хора, когато ти говорят.....![]()
Не търсете винаги причината, в кофти майстор......Понякога човек има и лош късмет, и му се случват такива неща........
+ това до тук не виждам да се е разбрало със сигурност къде е причината за цялата работа . Защото в началото на темата беше абсолютно нормално LC да метка мотор през няколко хиляди километра след това изведнъж се оказва маслената магистрала запушена . А Джамбазов дори предполага , че маслената помпа е на сол ?!?!? Аз още не мога да ви разбера кой за коя дюза говори пък камо ли човека .
Ицялата тази работа е така ( да слуша и господин МехаННичния герой ) защото бездарниците в сервиза "колегите" нямат капацитета да диагностицират проблема при положение , че двигателя е при тях . И вместо да проверят какво точно се е случило отварят мотора и започват да говорят глупости примесени с ХИЛЯДИ ЛЕВОВЕ . Техник , който си позволява да коментира колко са скапани моторите , моделите и технологийте на фирмата за която работи трябва да се изхвърля в океана ! И сега ако сме читава държава човека ще може да ги осъди за тотална некомпетентност и некадърно свършена работа !
Мотора на човека отдавана трябваше да е разглобен на всички съставни части и да е проверено състоянието на всички компоненти .
Но както казах "майсторите" ( както е прието в БГ да се казва на МехаННиците и защо ли така се е получило ) тотално не са си свършили работата !
А да не се сменават масла , филтри ит тн си е практика по сервизите не само у нас . А и в други източни държави . Поради простата причина , че съдебната система е неспособна да защитава основните права на гражданите , а именно техния и живот и собственост .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Сама ли ще се търси причината ???kronos написа:Точно това съм замислил сега, мотора ще се разглоби на съставни части и ще се търси причината. Да не се окаже само че някой е пропуснал да ми смени маслото последния път и съм карал с него 30к км. защото и това може да е причина. Ще се провери всичко.
И все пак ще съм благодарен да ми препоръчате как да го обслужвам. Мислих да му слагам вече Мотул 8100 5-30, а ремъци и ролки от Тойота. Също за дюзите някой ако може да ме упъти, ако трябва ще се ходи до София в Супердизел ли нз къде...
И имаш ли маслото при теб ? Защото ако е в същия сервиз това няма да се докаже нищо !
А и дори да е при теб как ще разбереш на колко километра е ?
За Супердизел също има доста теми по форумите не е лошо да ги прочетеш .
Обслужването го правиш с оригинални консумативи и хубаво масло на правилни интервали и не би трябвало да имаш никакви грижи .
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Бас ! Пич,проблема не е че старците забравяме, а че младите не четете.....Bass_Man написа:
Значи МартоД пич ти не твърдеше , че е зашушена магистралата , а пръскалката от долу на буталото , което са доста различни неща нали така ? Или старите хора вече започвате да забравяте какви ги говорите ? При запушена магистрала няма да ти се стопи едно бутало !

Върни се на втора страница и прочети внимателно, и ще видиш какво точно съм твърдял, а именно : че от запушена маслена магистрала, са спрели да пръскат дюзичките, и за това е задрало буталото.......
Ако още се чудиш защо е само едното, защото колегата е спрял на време(т.е. преди да задерат всички) .......
И по принцип , винаги задира първо, това бутало което е най далеч от помпата, защото там най рано спира смазването.............
А Джамбазов , мисля че греши за помпата........Ако тя беше на салата, тогава вече щеше да блокира коляновият вал и лагерите.........
И не си мисли, че нещо се заяждам, просто твърденията ти в случая са различни.....
Не защитавам и господин мехаННика, защото и той гледам се превръща в "литературен герой" както ни нарече нас......
Тезата му за бутало с дупка колкото цигара малко куца, защото при това положение компресията в съответният цилиндър е = 0.00.......
Така че няма как да не усети човека, че мотора работи неравномерно и шумно, и тресе......Освен това, малко трудно ще кара със 160+ км/ч. при това положение......
А колегата Кронос, ако мисли сериозно да си търси правата, най добре да си вземе колата и да търси причината в друг сервиз, а не в този в който е обслужвана.....
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Е ако е помпата отиват лагерите и вала ама ако е магистралата ( която е точно след филтъра ) ще е само една далечна пръскалка ?martod написа: А Джамбазов , мисля че греши за помпата........Ако тя беше на салата, тогава вече щеше да блокира коляновият вал и лагерите.........
Айде ся да помислиме малко

ПС:
И аз не се заяждам но обичам логичните неща

- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Е аз това с филтъра съм го дал , като пример от практиката......Bass_Man написа:
Е ако е помпата отиват лагерите и вала ама ако е магистралата ( която е точно след филтъра ) ще е само една далечна пръскалка ?
Айде ся да помислиме малко.
Никъде не съм казал че при него запушването е на същото място.....

Това е горе долу като подписа ми....Млади и стари together biggrin.gif .


СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Помпата е следствие а не причина, за причините съм писъл по горе.Bass_Man написа:Е ако е помпата отиват лагерите и вала ама ако е магистралата ( която е точно след филтъра ) ще е само една далечна пръскалка ?martod написа: А Джамбазов , мисля че греши за помпата........Ако тя беше на салата, тогава вече щеше да блокира коляновият вал и лагерите.........
Айде ся да помислиме малко. Млади и стари together biggrin.gif .
ПС:
И аз не се заяждам но обичам логичните неща. Общо взето практиката показва не , че няма логика , а че има случай в които тя просто не се знае .
Човек се учи докато е жив.
Малииий, колеги, като прочетох темата току що, щеше да ми стане лошо.. Като си спомня как съвършено неуки камбоджанци и мексиканци по сервизите но ООН в Камбоджа просто сменяха масло и филтър на 7 500 км, оглеждаха с премъдър поглед ремъците и... това му беше обслужването на 4,2 литровия атмосферен дизел.... За 4 години експлоатация от също така неуки и нехайни шофьори не съм чул за нито един отказ, подобен на този на колегата Кронос...
Ясно е, че оня двигател не може изобщо да се сравнява с 3.0 D-4D, но все пак толкова дуракоустойчива кола не съм виждал...
Не знам дали ще повярвате, но като получих последния, четвърти Ланд Крузър и го подкарах, усетих, че налягането в гумите е прекалено голямо.Отидох в местния сервиз и вместо препоръчаните отпред 2-2,5 атм. а отзад 2,5 - 3 атм., още помня, най-високото налягане отзад беше 5,7 атмосфери, сутрин рано, на студена гума! Останалите бяха малко по-ниски... И, нищо вървеше си колата. На възмутения ми въпрос към шофиралите преди мен"... а бе вие не проверявате ли налягане, не усещате ли, че тропа,..." отговорът беше, така са я взели от сервиза...
Та онези коли можеха да вървят при най-най-най-зверска експлоатация. От вътре на дясната предна врата имаше фирмена лепенка с картинка на горивния филтър, две капки до него и текст "Ако двигателят спре, развийте корпуса на филтъра, излейте съдържанието, завийте внимателно и карайте..."
Та колкото и да са сложни сегашните двигатели, не вярвам създателите да са сгрешили нещо толкова много. Но от некомпетентно обслужване и/или безгрижна, невнимателна експлоатация няма спасение, ако ще и D-4D да е.
Ясно е, че оня двигател не може изобщо да се сравнява с 3.0 D-4D, но все пак толкова дуракоустойчива кола не съм виждал...
Не знам дали ще повярвате, но като получих последния, четвърти Ланд Крузър и го подкарах, усетих, че налягането в гумите е прекалено голямо.Отидох в местния сервиз и вместо препоръчаните отпред 2-2,5 атм. а отзад 2,5 - 3 атм., още помня, най-високото налягане отзад беше 5,7 атмосфери, сутрин рано, на студена гума! Останалите бяха малко по-ниски... И, нищо вървеше си колата. На възмутения ми въпрос към шофиралите преди мен"... а бе вие не проверявате ли налягане, не усещате ли, че тропа,..." отговорът беше, така са я взели от сервиза...
Та онези коли можеха да вървят при най-най-най-зверска експлоатация. От вътре на дясната предна врата имаше фирмена лепенка с картинка на горивния филтър, две капки до него и текст "Ако двигателят спре, развийте корпуса на филтъра, излейте съдържанието, завийте внимателно и карайте..."
Та колкото и да са сложни сегашните двигатели, не вярвам създателите да са сгрешили нещо толкова много. Но от некомпетентно обслужване и/или безгрижна, невнимателна експлоатация няма спасение, ако ще и D-4D да е.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Двигателист и 8 госта