
Разход на гориво Ярис 1.0
Разход на гориво Ярис 1.0
вярно е, че натискам малко повече, вярно е също че карам по стръмен наклон-просто живея в планината:) Извартил съм се понеже другата ми кола е с турбо и очаквам да върви така и я натискам малко повече, но се чудя нормален ли е този разход( да се примиря и да си ходя по- често да зареждам) или да ходя на сервиз:) Затова питам други съмишленици,нормален ли е или не подобен разход 

При мен данните от бордовия компютър се покриват около 90% с действителния разход. Показва ми 5,0-5,1 л. среден разход докато по груба сметка разхода е 6 л. Разликата от почти литър на сто км , приемам че е свързана със сезона. Но трябва да знаете че съм сложил показанията на "моментен разход" и видя ли висок разход и отпускам педала при първа възможност.
Разход на гориво Ярис 1.0
и какво сега оказва се че 11 градско при малко по спортно каране на моята въшка е нормално така ли?
Re: Разход на гориво Ярис 1.0
Някой беше писал за педала на спирачката - представи си че е яйце и натискай леко. Бих казал че и при педала на газта е нещо подобно, не трябва да се натиска рязко, а плавно и видиш ли показания над нормалните обороти или преразход за момента отпускаш на мига. Спортното каране не е за този автомобил. Просто си гледай показанията на разход в момента на "спортното каране" и сам ще откриеш проблема.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Ами ако се назориш може и 14/100 да изкараш....
Разхода е нещо много относително...
tlen почти правилно е формулирал правилото за спирачката
Особено за градско - всяко натискане на спирачката е загуба на енергия, и ако искаш да възстановиш скоростта, двигателя трябва да изгори гориво за да я получил отново същата енергия.
С умно каране можеш да смъкнеш разхода доста. Например ако приближаваш червен светофар с 60км/ч можеш да отнемеш газта доста преди светофара (принудителен празен ход - разхода=0л/100) и скоростта да ти падне до 30км/ч докато светне зелено. А 'лошия' вариант е да останеш с 60км/ч и да натиснеш преди кръстовището спирачка, след което ще трябва да тръгнеш от 0км/ч, а не да доускориш от 30км/ч....
Моите наблюдения показват, че рязкото ускорение не вдига много разхода (ако въобще го вдига), за разлика от натискане на спирачката...
Аз стартирам по принцип рязко и бързо достигам 'крейсерска скорост', но гледам спирачката да я натискам изключително рядко....
Та разхода ми в тежък градски трафик с доста по-голяма кола ми е до 11.0/100км..
Ако караш 'газ/спирачка' - разхода може да скочи до космически висоти biggrin.gif
Разхода е нещо много относително...
tlen почти правилно е формулирал правилото за спирачката

Особено за градско - всяко натискане на спирачката е загуба на енергия, и ако искаш да възстановиш скоростта, двигателя трябва да изгори гориво за да я получил отново същата енергия.
С умно каране можеш да смъкнеш разхода доста. Например ако приближаваш червен светофар с 60км/ч можеш да отнемеш газта доста преди светофара (принудителен празен ход - разхода=0л/100) и скоростта да ти падне до 30км/ч докато светне зелено. А 'лошия' вариант е да останеш с 60км/ч и да натиснеш преди кръстовището спирачка, след което ще трябва да тръгнеш от 0км/ч, а не да доускориш от 30км/ч....
Моите наблюдения показват, че рязкото ускорение не вдига много разхода (ако въобще го вдига), за разлика от натискане на спирачката...
Аз стартирам по принцип рязко и бързо достигам 'крейсерска скорост', но гледам спирачката да я натискам изключително рядко....
Та разхода ми в тежък градски трафик с доста по-голяма кола ми е до 11.0/100км..
Ако караш 'газ/спирачка' - разхода може да скочи до космически висоти biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Всъщност единствено и само рязкото ускорение вдига разхода . А и помисли , че ако ти не си намалявал няма да има на къде да ускоряваш така ,че това са взаимно свързани неща . Моментния разход е най-голям при рязко ускорение . Ако ускоряваш плавно също може да свалиш много разхода . Но принципно трябва да се кара плавно и да се гони средна скорост , а не максималнаslowtraveler написа: Моите наблюдения показват, че рязкото ускорение не вдига много разхода (ако въобще го вдига), за разлика от натискане на спирачката...
Аз стартирам по принцип рязко и бързо достигам 'крейсерска скорост', но гледам спирачката да я натискам изключително рядко....
Та разхода ми в тежък градски трафик с доста по-голяма кола ми е до 11.0/100км..
Ако караш 'газ/спирачка' - разхода може да скочи до космически висоти biggrin.gif

- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Bass_Man, въпроса е много спорен, а до извода съм достигнал с експерименти biggrin.gifBass_Man написа:...Всъщност единствено и само рязкото ускорение вдига разхода ....
Аз си го обяснявам със следното:
1. КПД на двигателя е най-високо при сравнително голямо натоварване на двигателя
2. Средния разход е най-голям при ниска скорост. При бързото ускорение се излиза бързо от тези неблагоприятни условия и по-скоро започваш да се движиш в 'икономичен режим' с крейсерска скорост, ниски обороти(ако си превключил скоростите де) и т.н. biggrin.gif
Моментния разход при ускорение наистина е висок, но затова пък е кратък. Все едно разхода ти да е 20л/100км за 200метра и след това да ти е 5-6л/100 или да ускоряваш бавно с 10л/100км за 600метра - първия вариант е по-икономичен от втория...
Разбира се, въпроса с неползването на спирачките остава - трябва да се кара умно, а не да се натиска газ без смисъл, и по възможност да се ползва моторна спирачка (разход 0л/100км)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не въпроса не е въобще спорен просто зависи как се поставят нещата . При ускоряване и то при рязко сместа се обогатява доволно и винаги имаш нечовешки разход 20-50л/100км . Но ти така 100 км не можеш да караш .slowtraveler написа: Bass_Man, въпроса е много спорен, а до извода съм достигнал с експерименти biggrin.gif
Аз си го обяснявам със следното:
1. КПД на двигателя е най-високо при сравнително голямо натоварване на двигателя
2. Средния разход е най-голям при ниска скорост. При бързото ускорение се излиза бързо от тези неблагоприятни условия и по-скоро започваш да се движиш в 'икономичен режим' с крейсерска скорост, ниски обороти(ако си превключил скоростите де) и т.н. biggrin.gif
Разбира се, въпроса с неползването на спирачките остава - трябва да се кара умно, а не да се натиска газ без смисъл
Въпроса е колко пъти ще ускоряваш ! При градското шофиране имаш многобройни спирания и тръгвания колкото и да не ти се иска и тогава вече не е толкова полезно да излизаш от ниските режими бързо . Защото при плавно ускорение разхода да кажем ти е 15л/100км , а при рязко отиваш на 30л/100км . И като го направиш това днеска 100 пъти и разхода си отиде у небето .
Плюс това нещо друго забравяш не говориме за най-голямо КПД ! А говорим за най-малък разход . КПД-то е обвързано със свършена работа ,а малкия разход с вършене на по-малко работа ! Така , че за малък разход не гониш големите КПД-та защото тогава мотора ти работи с много голяма мощност ( гори много ) , а гониш пътя на най-малкото съпротивление и най-малко свършената работа .
Все пак всеки автомобил си има един праг под , който не можеш да паднеш . Но в 99% от случайте сме много далече от него.
Плюс това разликата между рязкото и плавното ускорение не е два часа , че да имаш някакви супер ползи да стигнеш по-бързо оптимален режим . Ами говорим за рязко 10 секунди и плавно 30 секунди . При което сипваш в колектора 50мл или 150мл примерно. От което нямаш никаква файда .
Те това е

- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Май не можем да се разберем
biggrin.gif
Точно това се опитах да обясня, че нещата се компенсират и няма голяма разлика от бързото ускорение или бааавно и плавно ускорение.
Ако трафика е спрял, то никаква сметка не може да се прави. Там отпускаш съединителя на празен ход, мръдваш 10-20м и пак спираш.
Но ако се движи трафикът, то ти можеш да ускориш бързо например до 30км/ч (въобще нямам впредви лудо ускорение до 100км/ч и биене на спирачки на следващия светофар).
Относно КПД - имах впредвид чистото КПД на двигателя (грам/к.с./ч).
От там - двигателя ще работи по-икономично за конкретно свършената работа (например ускорение 0-30км/ч например)...
Ама отидохме далеч в теорията...
Иначе ползвайки тези мои изводи, и с моя рязък стил (десс може да потвърди) разхода из Варна с голям автомобил почти 150к.с. рядко ми е над 10л/100 (обикновено градско 9.5л/100, максимален абсолютен разход който съм достигал - 11л/100, но в изключително тежък трафик - средна скорост под 10км/ч)....

Точно това се опитах да обясня, че нещата се компенсират и няма голяма разлика от бързото ускорение или бааавно и плавно ускорение.
Ако трафика е спрял, то никаква сметка не може да се прави. Там отпускаш съединителя на празен ход, мръдваш 10-20м и пак спираш.
Но ако се движи трафикът, то ти можеш да ускориш бързо например до 30км/ч (въобще нямам впредви лудо ускорение до 100км/ч и биене на спирачки на следващия светофар).
Относно КПД - имах впредвид чистото КПД на двигателя (грам/к.с./ч).
От там - двигателя ще работи по-икономично за конкретно свършената работа (например ускорение 0-30км/ч например)...
Ама отидохме далеч в теорията...
Иначе ползвайки тези мои изводи, и с моя рязък стил (десс може да потвърди) разхода из Варна с голям автомобил почти 150к.с. рядко ми е над 10л/100 (обикновено градско 9.5л/100, максимален абсолютен разход който съм достигал - 11л/100, но в изключително тежък трафик - средна скорост под 10км/ч)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Разлика има само дето ти на 30км му викаш скорост . Ако говориш за 30 км то аз мога и на празен ход почти да ги стигна biggrin.gif . Значи говорим за ускорения до към 60-80км/ч каквато си е нормалната скорост в София . За съжаление никой тук не кара с 30км/ч . Общо взето ако си с хибрид до 30км/ч и мотора няма да ти се запали . Плюс това това е скорост , която обикновенно се достига на 2-ра или най-много на трета . Което си е супер неикономичен режим . За да работи двигателя в някакъв икономичен режим трябва да си поне на 4-та . И тука вече идва значението как си наредил долните три скорости . Защото за плавно отваряне и за рязко отваряне или отваряне до макс на дросела се зареждат различни горивни карти и се налива различно количество бензин .slowtraveler написа:Май не можем да се разберемbiggrin.gif ...........................................
Не знам защо го намесваш това КПД но то няма нищо общо в случая . При положение , че мотора не е натоварен той въобще няма голямо КПД. Но харчи малко защото и не върши кой знае каква работа . КПД-то на мотора почва да има значение при силно натоварен автомобил . Защото тогава се забелязва рязка граница между оптимален и не оптимален режим на работа . Например натоварил си 300кг в колата и се опитваш да качиш голям наклон при положение , че караш много бавно и си на 5-та с 1500 оборота . Тогава ако не върнеш надолу ами продължиш само да даваш газ влизаш в огромно обогатяване но понеже нямаш мощност и не ускоряваш и разхода ти е нечовешки . Демек бавно излизаш от ускорителения режим . А така може да си караш и няколко километра .
Но на ненатоварен автомобил на равно в града КПД-то въобще не играе . Тогава търсиш най-малкото съпротивление и най-плавните режими . Какво значи плавен режим ами не тряскаш педала до WOT на всяка скорост ами натискаш леко и той понеже не е натоварен си ускорява . И ти с натискането следваш ускорението .
Аз така имам в Супрата две лампички зелена и червена в БМВ-то би трябвало да имаш разходомер . И като включа на някоя скорост ако подавам газ плавно мога да стигна и до 6000 оборота и си свети зелено . Но натисна ли малко по рязко веднага светва червената и започва да се форсира мотора по-бързо . Като разликата в двете ускорения не е повече от 3 пъти във времето . Демек вместо 3 секунди на скорост чакам по 9 секунди и сменям . Което според мен не ме бави много но пък разликата в разхода в този момент е много по-голяма . По принцип съм му свикнал вече и го държа на прага преди да светне лампата . Демек хем ускорявам хем не обогатявам много сместа . За това , както беше писал колега по-нагоре най-смисления начин за контролиране на разхода е гледането на моментния разход . И държането му в разумни граници

Между другото не трябва да се забравя , че сместа се гласи на база количеството на въздуха , а не на аборотите . Демек трябва да се стремим да се движим с възможно най-малко въздух , което е свързано с отварянето на дросела . Ако можете да свикнете да се движите с отваряне на дросела от 0 до към 30% при това на едно продължително движение да кажем 5 секунди , а не на 0 и след секунда на 30%/40% или повече процента . Тогава ще се постигнат най-добрите градски разходи .
Ако става въпрос за извънградско при нормално шофиране (80-130км/ч) времената за ускорение са нищожно малки на фона на целия изминат път и за това и не са от особенно значение . Но ако отидем на другата крайност WOT на 5-та,6-та и тн пак влизаме в големите цифри .
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Определено не можете да се разберете. Ако приемем автомобила за кинетична система, която поглъща определено(и константно) количество енергия за да промени скоростта си от N км/ч до M км/ч, няма значение за колко време ще го направи, респ. няма значение дали ускоряването е бавно или бързо.Bass_Man написа:...в големите цифри .slowtraveler написа:Май не можем да се разберем...

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да нали няма значение дали ще караш с двеста 1 час или със сто 2 часа biggrin.gif .
Това щеше да е така ако живеехме в свят без загуби . Но за да направиш нещо по-бързо обикновенно играе квадратче за размера на силите
. Разбира се ако разликата е много малка няма да има голямо значение .
Ама айде трескай WOT до 3000rpm , а пък аз ще карам на 30% да видим дали ще е еднакво
.
Това щеше да е така ако живеехме в свят без загуби . Но за да направиш нещо по-бързо обикновенно играе квадратче за размера на силите

Ама айде трескай WOT до 3000rpm , а пък аз ще карам на 30% да видим дали ще е еднакво

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ако престанем да говорим конкретно за автомобили, загубите примерно в електронните схеми са обикновенно при преходните процеси. Конкретно при цифровите сигнали загубитеса по време на прехода от 0 към 1 и обратно. ако приемем че 0 е едната скорост 1 е другата то би следвало че ако ускориш рязко загубите ще са най-малко. Това е само теоретично разсаждение 

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ако беше така нямаше с покачването на честотата да се увеличава и разсейваната мощност от процесорите да кажем
.
Принципно си прав но за да можем да превключваме бързо са необходими условия . А за да можем да превключваме по-бързо си трябва повече енергия .
А условията за бързо ускоряване са наливане на яко бензин в колектора . Много повече от плавния преход . Просто си гледайте разходомерите . Тези пичове , които имат и среден разход и могат да го нулират . Да си изберат една отсечка и да я минат един път с WOT до към 3000 оборота и превключване. И след това пак нулиране и минаване на отсечката с плавно отваряне на дросела до 3000 оборота и превключване .
Но говорим за средния разход не за моментния ! И все пак да има няколко намалявания и ускорения на отсечката за да се види хубаво разликата .
Щото ако го направите от тука до Пловдив няма да има никаква разлика . Та идеята е да симулираме градско каране .

Принципно си прав но за да можем да превключваме бързо са необходими условия . А за да можем да превключваме по-бързо си трябва повече енергия .
А условията за бързо ускоряване са наливане на яко бензин в колектора . Много повече от плавния преход . Просто си гледайте разходомерите . Тези пичове , които имат и среден разход и могат да го нулират . Да си изберат една отсечка и да я минат един път с WOT до към 3000 оборота и превключване. И след това пак нулиране и минаване на отсечката с плавно отваряне на дросела до 3000 оборота и превключване .
Но говорим за средния разход не за моментния ! И все пак да има няколко намалявания и ускорения на отсечката за да се види хубаво разликата .
Щото ако го направите от тука до Пловдив няма да има никаква разлика . Та идеята е да симулираме градско каране .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта