Много странен проблем
Много странен проблем
Здравейте,
Много странен проблем се появи днес сутринта когато отивах на работа..
Вчера, когато тръгнах за работа колата ми загря доста по-бавно от обикновеното. Знам долу-горе къде парното започва да духа топло, но вчера точно на същото място започна да духа, но не топло а студено. Това ме изненада, защото ако не е загряла просто не духа нищо и чак когато може да топли тогава духа. Не обърнах внимание на това, въпреки, че според таблото колата си беше загряла достатъчно и оборотите бяха паднали вече на около 600 (като я запаля сутрин в -12 градусовия студ пали на 1500). И започна да духа топло доста по-късно и доста по-слабо, но все пак започна.
Днес - същото положение. С тази разлика, че въобще не започна да духа топло. Според таблото температурата се качва, но топло няма. В един момент температурата се качи на максимума. Притесних се, спрях, отворих капака, антифризът не вреше. Викам си.. "Няма начин да е загряла толкова, то грам топло не духа от парното, вероятно датчика за температурата се е прецакал". Което би обяснило и защо се пуска парното да духа преди наистина да е загряла и вместо топло духа студено. Карам си аз с показания на таблото, че температурата е на максимума и след малко светна жълтия кран на таблото. Вече бях сигурен, че проблемът е в датчика. След няколко минути.. от капака започна да излиза дим. Все още таблото показва, че температурата е на максимума си. Спрях, отворих капака, антифризът ври.. Спрях да мисля, че проблемът е в датчика. Извря известно количество антифриз, добавих колкото имах (но не беше достатъчно, нивото не успя да стигне дори до минимума на скалата). Запалих и тръгнах. И докато стигна до бачкането жълтия кран не спря да свети и парното така и не започна да духа топло. Въздухът които духаше беше по-студен от въздухът навън.. Но и не загря повече от нормалната си температура.
И нямам грам представа какъв би могъл да бъде проблема..
Колегата сподели, че може да е замръзнало нещо около радиатора и на практика охлаждащата течност да не циркулира. Честно казано, не знам в какво съотношение антифриз/вода е охлаждащата течност. Наливал съм антифриз, но не знам колко вода е имало вътре и въобще дали е било вода..
Всяка помощ би била полезна.
Много странен проблем се появи днес сутринта когато отивах на работа..
Вчера, когато тръгнах за работа колата ми загря доста по-бавно от обикновеното. Знам долу-горе къде парното започва да духа топло, но вчера точно на същото място започна да духа, но не топло а студено. Това ме изненада, защото ако не е загряла просто не духа нищо и чак когато може да топли тогава духа. Не обърнах внимание на това, въпреки, че според таблото колата си беше загряла достатъчно и оборотите бяха паднали вече на около 600 (като я запаля сутрин в -12 градусовия студ пали на 1500). И започна да духа топло доста по-късно и доста по-слабо, но все пак започна.
Днес - същото положение. С тази разлика, че въобще не започна да духа топло. Според таблото температурата се качва, но топло няма. В един момент температурата се качи на максимума. Притесних се, спрях, отворих капака, антифризът не вреше. Викам си.. "Няма начин да е загряла толкова, то грам топло не духа от парното, вероятно датчика за температурата се е прецакал". Което би обяснило и защо се пуска парното да духа преди наистина да е загряла и вместо топло духа студено. Карам си аз с показания на таблото, че температурата е на максимума и след малко светна жълтия кран на таблото. Вече бях сигурен, че проблемът е в датчика. След няколко минути.. от капака започна да излиза дим. Все още таблото показва, че температурата е на максимума си. Спрях, отворих капака, антифризът ври.. Спрях да мисля, че проблемът е в датчика. Извря известно количество антифриз, добавих колкото имах (но не беше достатъчно, нивото не успя да стигне дори до минимума на скалата). Запалих и тръгнах. И докато стигна до бачкането жълтия кран не спря да свети и парното така и не започна да духа топло. Въздухът които духаше беше по-студен от въздухът навън.. Но и не загря повече от нормалната си температура.
И нямам грам представа какъв би могъл да бъде проблема..
Колегата сподели, че може да е замръзнало нещо около радиатора и на практика охлаждащата течност да не циркулира. Честно казано, не знам в какво съотношение антифриз/вода е охлаждащата течност. Наливал съм антифриз, но не знам колко вода е имало вътре и въобще дали е било вода..
Всяка помощ би била полезна.
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: Много странен проблем
Според мен ти е "залепнал" термостата в затворено положение и не отваря и малкия кръг. Затова колата ти е прегряла, а нямаш парно...
П.С. Колегата Димитров ме е изпреварил.
П.С. Колегата Димитров ме е изпреварил.
Да, включи перката, но определено не помогна.
Колеги, ако е термостата, какво се прави? Смяна? И има ли алтернативи на ТМ Ауто, където могат да ми решат проблема и да изчистят грешката. Просто в ТМ Ауто не искам да стъпвам..
P.S. Става въпрос за София.
Колеги, ако е термостата, какво се прави? Смяна? И има ли алтернативи на ТМ Ауто, където могат да ми решат проблема и да изчистят грешката. Просто в ТМ Ауто не искам да стъпвам..
P.S. Става въпрос за София.
Последно промяна от TurboLame на 13 Яну 2009 11:51, променено общо 1 път.
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
Кики, наливал съм директно концентрат (-35 ако не се лъжа), но може би по-точната дума е "доливал" съм. Някъде около литър съм долял, нямам представа каква точно е охлаждащата течност. Но все си мисля, че така както вреше би трябвало да се размрази всичко, което е замръзнало.. А парното така и не се появи дори и след като завря охлаждащата течност и доливах.Kiki написа:Турбо, имаш ли представа на колко градуса ти замръзва антифриза?Мерил ли си го? Ако ти е доста разреден и замръзва примерно на -10С, е възможно да е замръзнал някъде по мъркучите. Вчера беше доста студено!
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Пич, аз на твое място бих постъпил по следния начин:TurboLame написа:Кики, наливал съм директно концентрат (-35 ако не се лъжа), но може би по-точната дума е "доливал" съм. Някъде около литър съм долял, нямам представа каква точно е охлаждащата течност. Но все си мисля, че така както вреше би трябвало да се размрази всичко, което е замръзнало.. А парното така и не се появи дори и след като завря охлаждащата течност и доливах.Kiki написа:Турбо, имаш ли представа на колко градуса ти замръзва антифриза?Мерил ли си го? Ако ти е доста разреден и замръзва примерно на -10С, е възможно да е замръзнал някъде по мъркучите. Вчера беше доста студено!
отиди при някой майстор, като преди това измери течноатта, но се съмнявам да има замръзване, защото както ти каза, когато е завряла би трябвало да се разледи всичко.... сменете с майстора термостата за да си сигурен сам за себе си, че е нов - в крайна сметка не е кой знае колко голяма инвестиция! Аз лично бих сменил изцяло и течността... така човек ще си знае, че е налял нова течност примерно за -30 и няколко години напред няма да я пипаш.

Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
Да, така ще направя. Но до колкото знам жълтия кран на таблото е натрупана грешка, която трябва да се изчисти. Ако някой знае къде мога да го направя и мястото да не е ТМ Ауто ще съм много благодарен..DMDimitrov написа:Пич, аз на твое място бих постъпил по следния начин:
отиди при някой майстор, като преди това измери течноатта, но се съмнявам да има замръзване, защото както ти каза, когато е завряла би трябвало да се разледи всичко.... сменете с майстора термостата за да си сигурен сам за себе си, че е нов - в крайна сметка не е кой знае колко голяма инвестиция! Аз лично бих сменил изцяло и течността... така човек ще си знае, че е налял нова течност примерно за -30 и няколко години напред няма да я пипаш. :thumbsup:
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Колега ! Това е признак че водната помпа не върти както трябва течноста......Ако ти е бил замръзнал антифриза, има голяма вероятност при пускането на мотора, да се е скъсала турбинката на помпата......Провери като форсираш, движи ли се изобщо течността, ако не сменяй помпата и антифриза и си готов......Дано да не си я карал така дълго време, че може и гарнитура да хвърлиш......TurboLame написа:Да, включи перката, но определено не помогна.
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Между 5 и 10 минути. По-скоро около 10 минути. Ама на Celica-та не е точно стрелка, а 5 позиции които светват. Т.е. не знам каква е била температурата, просто светеше на последната позиция. Малко по-късно като започна да кипи спрях веднага. Не ми се вярва да има поражения по главата и/или гарнитурата, но знае ли човек..Bass_Man написа:И колко време кара на максимална температура ?
Ходих при един майстор, той каза, че най-вероятно течността е замръзнала. Ако термостата не отваря малкия кръг би трябвало парното ми да е по-силно (тъй като то е на големия кръг), а такова въобще липсва. Би трябвало да е замръзнало някъде преди парното.. Ще видя утре как ще е, нали го дават по-топло, ако е пак така му я карам да я оправя..martod написа:Колега ! Това е признак че водната помпа не върти както трябва течноста......Ако ти е бил замръзнал антифриза, има голяма вероятност при пускането на мотора, да се е скъсала турбинката на помпата......Провери като форсираш, движи ли се изобщо течността, ако не сменяй помпата и антифриза и си готов......Дано да не си я карал така дълго време, че може и гарнитура да хвърлиш......
Странното е, че след второто палене, кранът на таблото спря да свети. Не мислех, че е възможно грешката сама да се нулира.
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи съвсем възможно е да си покривил глава , блок и тн .
Друг път когато ти свети червено недей да си мислиш и разсъждаваш , а първо изгаси колата ! Ако си си пспрял още първия път е могло да се раминеш без ядове ама сега най-вероятно ще хапнеш дръвце .
Може да има 1000 причини да нямаш парно от , които най-простата е да ти се преецакал някой маркуч/скоба и да ти губи малко по-малко течност докато не направи възглавница в парното . Когато ти изгуби парно колата общо взето отиваш към голям проблем ако не спреш на време .
Няма вариант да имаш течност , да ти е запекъл термостата , да не тече от никъде и да нямаш парно ! Точно обратното трябва да умреш от парно .
Също така парното е в малкия кръг ! Големия кръг е през мотора и радиатора отпред , а малкия е през мотора и радиатора на парното .
А след като колата е работила и е стигнала работна температура даже и подминала значи и да е имало нещо замразено то се е размразило така , че общо взето трябва да направиш много сериозен оглед какво се е случило . Ако през ноща е замръзнало нещо може да е спукало маркуч , радиатор или някоя солидна част по мотора и от там да гбуи течност и от там да стават ядовете . При всички положения не е добре ситуацията !
Друг път когато ти свети червено недей да си мислиш и разсъждаваш , а първо изгаси колата ! Ако си си пспрял още първия път е могло да се раминеш без ядове ама сега най-вероятно ще хапнеш дръвце .
Може да има 1000 причини да нямаш парно от , които най-простата е да ти се преецакал някой маркуч/скоба и да ти губи малко по-малко течност докато не направи възглавница в парното . Когато ти изгуби парно колата общо взето отиваш към голям проблем ако не спреш на време .
Няма вариант да имаш течност , да ти е запекъл термостата , да не тече от никъде и да нямаш парно ! Точно обратното трябва да умреш от парно .
Също така парното е в малкия кръг ! Големия кръг е през мотора и радиатора отпред , а малкия е през мотора и радиатора на парното .
А след като колата е работила и е стигнала работна температура даже и подминала значи и да е имало нещо замразено то се е размразило така , че общо взето трябва да направиш много сериозен оглед какво се е случило . Ако през ноща е замръзнало нещо може да е спукало маркуч , радиатор или някоя солидна част по мотора и от там да гбуи течност и от там да стават ядовете . При всички положения не е добре ситуацията !
Последно промяна от Bass_Man на 13 Яну 2009 21:39, променено общо 1 път.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Не вярвам, че утре ще се стопли чак толкова много, ами намери някъде топло помещение, или гараж!TurboLame написа:Между 5 и 10 минути. По-скоро около 10 минути. Ама на Celica-та не е точно стрелка, а 5 позиции които светват. Т.е. не знам каква е била температурата, просто светеше на последната позиция. Малко по-късно като започна да кипи спрях веднага. Не ми се вярва да има поражения по главата и/или гарнитурата, но знае ли човек..Bass_Man написа:И колко време кара на максимална температура ?
Ходих при един майстор, той каза, че най-вероятно течността е замръзнала. Ако термостата не отваря малкия кръг би трябвало парното ми да е по-силно (тъй като то е на големия кръг), а такова въобще липсва. Би трябвало да е замръзнало някъде преди парното.. Ще видя утре как ще е, нали го дават по-топло, ако е пак така му я карам да я оправя..martod написа:Колега ! Това е признак че водната помпа не върти както трябва течноста......Ако ти е бил замръзнал антифриза, има голяма вероятност при пускането на мотора, да се е скъсала турбинката на помпата......Провери като форсираш, движи ли се изобщо течността, ако не сменяй помпата и антифриза и си готов......Дано да не си я карал така дълго време, че може и гарнитура да хвърлиш......
Странното е, че след второто палене, кранът на таблото спря да свети. Не мислех, че е възможно грешката сама да се нулира.
Първо нека уточним някои понятия:
1.Малък кръг- включва двигателя и радиатора на парното
2.Голям кръг - включва малкия кръг + охлаждащия радиатор.
При студен двигател охлаждащата течнос цирколира само в малкия кръг,термостата е затворен и охл. течнос не минава през охлаждащия радиатор,при достигане на нормална работна температура на двигателя термостата отваря и течнота преминава и през охл. радиатор(охлаждащата система работи на голям кръг).
За изясняване на проблема трябва да добавя и че радиатора на парното е най-високата точка на охлаждащата система така ,че при загуба на охлаждаща течнос първо се изпразва този радиатор(губи се парното).Ето защо си нямал парно въпреки че ти показва че двигателя езагрял нормално.Явно автомобила ти е продължил да губи охл течнос след като тие вдигнал и висока температура.При това положение дори да се включи вентилатора няма охл. течнос която дасе охлади.По отношение на тезата че е имало някво частично замръзване моето мнение е че при тези минусови температури или всичко замръзва или нищо.Трябва ло еда спреш веднага след като си забелязал покачване на температурата над нормалното(Абсолютен признак за нещо нередно в това студено време)
1.Малък кръг- включва двигателя и радиатора на парното
2.Голям кръг - включва малкия кръг + охлаждащия радиатор.
При студен двигател охлаждащата течнос цирколира само в малкия кръг,термостата е затворен и охл. течнос не минава през охлаждащия радиатор,при достигане на нормална работна температура на двигателя термостата отваря и течнота преминава и през охл. радиатор(охлаждащата система работи на голям кръг).
За изясняване на проблема трябва да добавя и че радиатора на парното е най-високата точка на охлаждащата система така ,че при загуба на охлаждаща течнос първо се изпразва този радиатор(губи се парното).Ето защо си нямал парно въпреки че ти показва че двигателя езагрял нормално.Явно автомобила ти е продължил да губи охл течнос след като тие вдигнал и висока температура.При това положение дори да се включи вентилатора няма охл. течнос която дасе охлади.По отношение на тезата че е имало някво частично замръзване моето мнение е че при тези минусови температури или всичко замръзва или нищо.Трябва ло еда спреш веднага след като си забелязал покачване на температурата над нормалното(Абсолютен признак за нещо нередно в това студено време)
CARINA E 4A-FE LB
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта