Това е безспорно !dimd00d написа: Аха, ми глей сега - тва, че маслото е xW30 не означава, че при 101C се самозапалва или вискозитета става 1000. Единствено и само означава (ако си спомняш математиката в основното училище), че при 100C вискозитета е 30. Кво става при по-високи температури, зависи от формулировката на маслото (за това е и, предполагам, коментара на magg за двойно естерните масла).
Субару си знаят ква им е работната температура, колко и как се променят хлабините им и съответно кат по-умни от нас са казали, че правилното масло е 5w30 и тва е.
Само , че се мъчих да изкопам едно файлче с повечко данни от Мотул ама сайта им е меко казано ламерски . За това отидох на Мобил 1 те нямат показан там двоен естер но имат пълна синтетика и разбира се температурата на възпламеняване при масла с еднаква основа е почти еднаква между 234 и 237 градуса да кажем . Независимо с какви зимни и летни числа са !
Обаче най-ниската температурата на изпомпване много зависи от това с какво зимно число е маслото . А пък Магчето каза , че нямало връзка между тези неща biggrin.gif и числата на маслото. За щастие го има написано това . И Джапаниса му сподели кротко , че не е лошо и числата да са съобразени с климата . Но както и да е . Единствено Лошото Куче извади не лоша теория защо Субаро препоръчват това масло . И я извади щото се е интересувал и е ровил , а не щото има разглобени 200 мотора на STi-ки !!!
Та на 0W на повечето места му дават около -55 градуса най-ниска температура на изпомпване . И ако го комбинираме с лятно число 30 ще получим 12 cst дебелина при 100 градуса . Обаче една хубаво нагрята турбина е малко по топличка . А и явно Магчето е толкова голямо майсточе , че не знае , че и втулките са вид лагери . Може би като чуе лагер и си представя търкалящ/съчмен лагер ?!?!? Обаче Магче само да ти кажа понеже го раздаваш механик ( а аз не съм !!!) , че лагерите са много видове и в това число са и тези с втулките , които могат да бъдет и мокри и сухи laugh.gif . По принцип това трябва да го знае човек , който е завършил поне Вилхелм Пик или някой , който му е интересно и не го мързи да ползва гугъл

http://en.wikipedia.org/wiki/Bearing_(mechanical) - за лагерите
Та това масълце , като на 100 градуса е 12cst и като мине през втулките на турбото дето са поне на 150 градуса и околната е 40 градуса какво изтича в картера ? Да то не се е запалило само дето е чай . И ако не го охладим много добре преди да го върнем пак в мотора как точно правиме масления клин ? А като е и по редичко маслото и налягането пада и въобще става пълна боза .
Също така споменах някъде по-нагоре в безумията , че не е хубаво да се кара с такова масло 0W-30 , а не двоен естер ( демек гледаме числата , а не основата ) ако производителя не го препоръчва изрично . Обаче Магчето в старанието си да покаже колко мотора е разглобило не го е прочело и побърза да ми каже колко съм зле

След това Магчето спомена , че 10W-60 да речем не било с тези числа щото да кажем е с два пъти по висок вискозитет ами щото имало добавки против окисляване , сажди и тн глупости . Които добавки трябва да ги има и на двете места по равно според мен ?!?!?!
Чак пък ще ми го набива в главата колко било велико това масло !
Ако толкова много искам да си сипя двоен естер точно на Motul за лятото в БГ бих си сипал 20W-50 , а не 0W-30 . И особенно пък ако ще ходя цял ден да давам газ .
На мене общо взето ми омръзна . Прави си Субарата и тва е ................