
За едно Легаси турбо
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
имам чувството че си говоря с човек, по-начетен дори от инженерите на СубаруBass_Man написа:maggkrabar - пич знаеш , че много пъти се ядеме тука за тези масла и доста се изписа . Джапаниса е доста прав относно температурите . Аз лично никога не бих сложил масло завършващо на 30 на кола с турбо !
5W30 е масло дето е рядко на студено и чорба на топло . Какво точно ще търси в спортен автомобил не знам . Може би Субарото да има някакво гениално охлаждане на маслото ?!?!
От там нататък всеки да си слага каквото иска в колата .

status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
това по принцип важи за всички турбодвигатели на субару след 1993г. т.е. параметрите на 1993 и 2008г са едни и същи като хлабини. тези двигатели нямат проблем с лагери, а с бутала, там е важно каква хлабина избираш - тя варира от една стотна до 15 стотни хлабина бутало-цилиндър.bad_dog написа:Субару от новите 2.5 иска такова масло каквото е казал maggkrabar. В началото и мен ме учуди, но след като почетох малко ми стана ясно защо. Защото заводски е с hypereuretic (дали така се пише?), при това подбрани така, че да имат същотото температурно разщирение като блока. Това им позволява да имат много малки хлабини и затова се ползва "тънко" масло. Това, което написах не знам доколко е вярно, но автора е един от батките в scoobynet.Bass_Man написа:maggkrabar - пич знаеш , че много пъти се ядеме тука за тези масла и доста се изписа . Джапаниса е доста прав относно температурите . Аз лично никога не бих сложил масло завършващо на 30 на кола с турбо !
5W30 е масло дето е рядко на студено и чорба на топло . Какво точно ще търси в спортен автомобил не знам . Може би Субарото да има някакво гениално охлаждане на маслото ?!?!
От там нататък всеки да си слага каквото иска в колата .
status: за БАН
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Добре де малсото е страшно тънко обаче какво от това ?
Какво правиме , като загрее ? И като влезе това масло в напечената турбина защото те не захранват турбината с отделно "дебело масло" какво се случва ? Защото xW-50 не значи дебело масло , а значи масло стабилно на висока температура ! A xW-30 значи масло не особенно стабилно на висока температура . До колкото си спомням двата върхови продукта на Castrol за момента са 0W-40 , което го дават много подходящо за ледени ( зимни ) ралита и 10W-60 , което го дават за всичко живо над 0-та . А пък Мобил 1 имат едно 0W-20 обаче го дават за високооборотни атмосферни двигатели . И едно доста по-високо примерно 15W-60 за турбо крале . Също маслото специално направено за М-серия на БМВ е Castrol TWS 10W-60 за всички сезони . А БМВ също не са марка , която ползва големи луфтове и дори двигателите им за сега са атмосферни .
Понеже си говорим за дебелини и допуски прилагам и стандартния клиренс и разликите в размерите на лагерите от една шийка до друга , а не ремотните размери ! На моето дърто моторче .
Както ще забележим се мери с точност до хилядните и толерансите са в стотиците и хилядите !
Не ме разбирайте погрешно аз не искам да се карам с вас но няма логична причина да се ползва това масло освен , както казвате някаква твърда конструкторска идея ! Която обаче не знам до колко е смислена при положение , че тези двигатели все пак не са кой знае колко феноменални .
Какво правиме , като загрее ? И като влезе това масло в напечената турбина защото те не захранват турбината с отделно "дебело масло" какво се случва ? Защото xW-50 не значи дебело масло , а значи масло стабилно на висока температура ! A xW-30 значи масло не особенно стабилно на висока температура . До колкото си спомням двата върхови продукта на Castrol за момента са 0W-40 , което го дават много подходящо за ледени ( зимни ) ралита и 10W-60 , което го дават за всичко живо над 0-та . А пък Мобил 1 имат едно 0W-20 обаче го дават за високооборотни атмосферни двигатели . И едно доста по-високо примерно 15W-60 за турбо крале . Също маслото специално направено за М-серия на БМВ е Castrol TWS 10W-60 за всички сезони . А БМВ също не са марка , която ползва големи луфтове и дори двигателите им за сега са атмосферни .
Понеже си говорим за дебелини и допуски прилагам и стандартния клиренс и разликите в размерите на лагерите от една шийка до друга , а не ремотните размери ! На моето дърто моторче .
Както ще забележим се мери с точност до хилядните и толерансите са в стотиците и хилядите !
Не ме разбирайте погрешно аз не искам да се карам с вас но няма логична причина да се ползва това масло освен , както казвате някаква твърда конструкторска идея ! Която обаче не знам до колко е смислена при положение , че тези двигатели все пак не са кой знае колко феноменални .
- Прикачени файлове
-
- 2.JPG (62.06 KiB) Преглеждано 3113 пъти
-
- 1.JPG (71.53 KiB) Преглеждано 3113 пъти
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
А всъщност иамш ли нещо конкретно или понеже мама ти е казала да си играеш само с инжинерите на субару и ти за това ги слушаш сляпо , като духовни гурота без да влагаш грам мисъл ?maggkrabar написа: имам чувството че си говоря с човек, по-начетен дори от инженерите на Субарут.е. при положение че от субару бъкел не разбираш, както е видно и от знания за маслата си лишен - що изобщо се обаждаш навсякъде? както е видно - дори не ти е ясна първата цифра в означенията на маслата. 5w30 не става на каша квото и да го правиш, не е нито рядко, нито става на чорба. 300V са серия състезателни масла, с гарантирани качества в целият температурен диапазон, в който можеш да ги вкараш. в дълбока заблуда си.
Ако искаш да си направиме по един тест да видим кой колко разбира от масла ? Ауууу забравих , че то тука в БГ няма къде да стане това чудо защото тука майсторите са "богоизбрани" паднали от небето в комплект с всичките знания на света .
Слдващия път преди да се обадя ще ти искам специално разрешение оооо Боже на СУБАРУ !!!!!!!!
Не разбира се 5W-30 е кръстено така защото само тези номера са били свободни и това е означение за най-великото масло на света ! И от утре всички трябва да започнем да се движим само с него ! Аз съм абсолютно сигурен , че F1 карат само с такова масло !!!!
- Прикачени файлове
-
- Боже господи какви тъпаци са инжинерите на Тойота та са имали неблагоразумието да свържат вискозитета с температурата ?!?!?! Явно не са си говорили с боговете от сУбАрУуууууууу да ги светнат на някой неща ........
- oil.JPG (22.36 KiB) Преглеждано 3109 пъти
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
както споменах, първата цифра в означенията на маслата хич не ти е ясна, нито пък какво е това "дабълестер" laugh.gif 5w30 300V е стабилно при всякакви температури, за които е предивидено да се експлоатира.Bass_Man написа:...
двигателят на моята тойота е 1984г, над 250 хил. км. на дрифт дей 2 и 3 си карах с 300V 5w30 около 150(сто и петдесет) обиколки на заварка - 7000-7500об на 2ра. преди това бях прочел тва онова за маслата

последният тест който направих с това масло беше - няколко минути на прекъсвач(7500), колата на свободна на място. налягането на маслото в нито един от случаите не падна повече от нормалното.
причината да се слагат масла от сорта на 300V 15w50 и 20w60 е в тяхната устойчивост към влага, бензин, сажди, картерни газове и петролни продукти - каквито са проблемите на засилените бигачки. иначе всички качествени масла с първа цифра 5 или по-малка - не стават на чорба и са температурно стабилни в целият диапазон за който са предназначени. пак си провери източниците.
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
тъй като приказваш, ти колко двигателя си виждал разглобени - или не дай си боже си сглобил? че приказваш като доста запознатBass_Man написа:...


300v е дабълестер технология. виж си в лексикона кво означава това laugh.gif
status: за БАН
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Аз пък не мога да разбера , като са толкова големи тия мотори на Субару що ги разглобявате ве ?
Те трябва да са вечни с тези велики масла и технологий ?!?!?! Или , като ги барнете вие и след това през 10000 км и се почват ремонтите а ?
И Али има разглобени 1000 двигателя ! Ама я да видя колко зглобени двигателя имаш дето са искарали 200 000 км ??? А пък я да видим някой 600 кс Субару на 50 000 км ???
И къде видя да пиша нещо за първата цифра от означението или така наречения вискозитет при 0 градуса ??? А чиче , вуйче , батка , браточка ?!?!?!? А , земи прочети малко преди да бързаш да се покажеш колко си умен
.
И triple-ester да е маслото числата , които са му написани ОЗНАЧАВАТ НЕГОВИЯ ВИСКОЗИТЕТ ПРИ ОПРЕДЕЛНА ТЕМПЕРАТУРА !!!! А не у твоя кокошарник на пълна газ . Хората са давали пълна газ на ладите и преди 30 години с къде къде по скапани масла !
А тва за нагарите и водата е най-голямата тъпотия на света и няма нищо общо с вискозитета !!! Ама явно много си чел и ся ти се е объркала базата (бозата)
.
А и между другото искам само да ти кажа , че двигателите съвсем не са върха на технологията и се моли да няма в скоро време масови електромобили защото такива "разбирачи" , като тебе с хиляди разглобени мотори ( нищо , че в БГ има 10-STi-ки ) ще умрат от глад на момента !!!
ПС:
Лошото Куче винаги пише доста аргументирани и технически грамотни мнения . С него винаги може да се говори нормално и да има дискусия . Докато ти винаги целиш да покажеш какъв си ПРО и колко ги разбираш нещата и общо взето си , като некое пуберче пред момичета във фитнеса . Колко мотора съм разглобил , колко кутий съм качил и тн тъпотий . Дай да видим колко сертификата имаш от Субару за лицензиран сервизен специалист и по какво точно си специалист . Или ти се специалист по всичко от гумите до клапаните нищо не ти се опира biggrin.gif laugh.gif .
Нема оправия в тая смрад деа .......................................
Като ме нямаше близо два месеца по форума да те "подтискам" на колко човека се опита да помогнеш с ПРО съвет или с някаква идея въобще ?
Ама друго си е мистър дрифт на 8000 оборота заварка . Вчера играхте на NFS-то и днеска всички станахте дрифтери .................
Те трябва да са вечни с тези велики масла и технологий ?!?!?! Или , като ги барнете вие и след това през 10000 км и се почват ремонтите а ?
И Али има разглобени 1000 двигателя ! Ама я да видя колко зглобени двигателя имаш дето са искарали 200 000 км ??? А пък я да видим някой 600 кс Субару на 50 000 км ???
И къде видя да пиша нещо за първата цифра от означението или така наречения вискозитет при 0 градуса ??? А чиче , вуйче , батка , браточка ?!?!?!? А , земи прочети малко преди да бързаш да се покажеш колко си умен

И triple-ester да е маслото числата , които са му написани ОЗНАЧАВАТ НЕГОВИЯ ВИСКОЗИТЕТ ПРИ ОПРЕДЕЛНА ТЕМПЕРАТУРА !!!! А не у твоя кокошарник на пълна газ . Хората са давали пълна газ на ладите и преди 30 години с къде къде по скапани масла !
А тва за нагарите и водата е най-голямата тъпотия на света и няма нищо общо с вискозитета !!! Ама явно много си чел и ся ти се е объркала базата (бозата)

А и между другото искам само да ти кажа , че двигателите съвсем не са върха на технологията и се моли да няма в скоро време масови електромобили защото такива "разбирачи" , като тебе с хиляди разглобени мотори ( нищо , че в БГ има 10-STi-ки ) ще умрат от глад на момента !!!
ПС:
Лошото Куче винаги пише доста аргументирани и технически грамотни мнения . С него винаги може да се говори нормално и да има дискусия . Докато ти винаги целиш да покажеш какъв си ПРО и колко ги разбираш нещата и общо взето си , като некое пуберче пред момичета във фитнеса . Колко мотора съм разглобил , колко кутий съм качил и тн тъпотий . Дай да видим колко сертификата имаш от Субару за лицензиран сервизен специалист и по какво точно си специалист . Или ти се специалист по всичко от гумите до клапаните нищо не ти се опира biggrin.gif laugh.gif .
Нема оправия в тая смрад деа .......................................
Като ме нямаше близо два месеца по форума да те "подтискам" на колко човека се опита да помогнеш с ПРО съвет или с някаква идея въобще ?
Ама друго си е мистър дрифт на 8000 оборота заварка . Вчера играхте на NFS-то и днеска всички станахте дрифтери .................
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Abe qvno v tova 300V se krie kliu4a za palatkata, no az ne sum zapoznat s takiva masla. Deto se kazva az biga4ki ne karam, oshte ...maggkrabar написа:
300v е дабълестер технология. виж си в лексикона кво означава това laugh.gif

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Bass_Man написа: Защото xW-50 не значи дебело масло , а значи масло стабилно на висока температура ! A xW-30 значи масло не особенно стабилно на висока температура
Последно стабилност или вискозитет са тея цифри? И бтв, първата цифра не е вискозитет при 0 градуса.Bass_Man написа: И къде видя да пиша нещо за първата цифра от означението или така наречения вискозитет при 0 градуса ??? А чиче , вуйче , батка , браточка ?!?!?!? А , земи прочети малко преди да бързаш да се покажеш колко си умен.
И triple-ester да е маслото числата , които са му написани ОЗНАЧАВАТ НЕГОВИЯ ВИСКОЗИТЕТ ПРИ ОПРЕДЕЛНА ТЕМПЕРАТУРА !!!!
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
бингоdimd00d написа:
Последно стабилност или вискозитет са тея цифри? И бтв, първата цифра не е вискозитет при 0 градуса.

бассман, не целя да покажа какво ПРО съм аз - ми какво ГЛУ си ти laugh.gif при положение, че бигачка и конкретно субару си виждал през крив макарон, за кво ти е да трупаш постове с глупости?
status: за БАН
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тук има малко инфо за маслото: http://www.tuning.bg/index.php?id=26,140,0,0,1,0
Айде давайте нататък biggrin.gif
Айде давайте нататък biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта