Но съм виждал коли, на които 10г не им е пипнат антифриза и нямат проблем.
По принцип казват, че трябва да се сменя за да могат добавките (инхибиторите против ръжда и за смазване) да са в достатъчно количество. Но има и друго - ако антифриза е правен по нашенски - разреден с нормална, а не с дестилирана вода и ако го сменяш често ще натрупа повече котлен камък.
От лична практика при експлоатация на автомобил за период 5 до 10г (след това - смяна на автомобила) не съм сменял антифриз, а само съм доливал концентрат, разреден до около -40С за да имам запас.
Абе не виждам къде е проблема:
Пробваш да долееш концентрат и следиш да не стане на парцали.
Ако всичко е ОК - замерваш температурата на замръзване и си свиркаш,
Ако се пресече - източваш всичко, промиваш с вода и слагаш нов антифриз ....
