мощност и максимален въртящ момент ???
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
не може ли да е приложиш 400 нютона върху един детайл и той да не помръдва??? ако прилагаш с динометричния ключ -усилия от 30 нютона---болта се завива до 30 нютона,,,и може да си прилагаш още 2 години тязи 30 нютона-но движение на ключа няма да се извърши...което не значи-че ти все още не ги прилагаш тези нютони.....та колко ти е мощността в момента на равновесие? laugh.gifScott написа:При положение, че имаме 400Nm то оборотите със сигурност са повече от нулаrudolf написа:...по тая логика,,,ти с 400 нютона и нула оборота--колко киловата мощност имаш??--това е формулата за -кацнал бръмбър на трънка ...![]()
Просто спорът 'кое е по-важно -въртящ момент или мощност' е безсмислен, защото мощността е производна на въртящия момент. И един двигател е добър когато може да поддържа значителен въртящ момент до по-високи обороти.
та в общи линий,което и алтеза казва-,бензиновия двигател е този който може да подържа -по голямо съотношение обороти/въртящ =KW за което всъщност говорим.
принодителното пълнене-няма защо да го месим в спора,,
аз карам сди- шкода фабиа 1.9д и е с 125 нютона въртящ момент на 1900 оборота,,макс мощност 63 коня на 4000 оборота,,,,изобщо не разбирам кое му е голям въртящ момент на дизела при положение че тойотата ми която е 1600 и е 1983та година двигател е с 134нютона..и може да се развърти до 7000 оборота..като цяло не съм много сигурен дали дизела е с толко повече въртящ момент.
според мен въртящия момент се определя от кубатурата,и проектирането на двигателя...а сравнения на турбо дизел с бензинова атмосверка-са смешни,,,
Като по поръчка за темата днес по България агресивено ме изпревари една лачена нова Алфа 159 2.4jtd 200hp и за мой късмет на следващия светофар се оказа първа кола а аз зад него с Корола 1.8vvtl-i 192hp
Човека си тръгна по същия агресивен начин и така както му огледах задницата така той прочете лепенката на форума на следващия светофар 


всичко е чудесно в тези статий,но само не разбрах коя част от твоята теза подкрепят ,че така свиркайки си ,ни ги предостави....Scott написа:Ето в този сайт има описани основните физични закономерности и методите за измерване, не че някой прочете и предишните статии![]()
http://www.rri.se/index.php?DN=30
Част1
Част2
малко като да твърдиш че 2+2= 5,,,и накрая победоносно да ни извадиш калкулатор- с който да ни докажеш че е 4 все едно твърдим друго??
начи като цяло се включи в темата от 6 та страница,,,и за хвана за отделен цитат на алтеза ,без да прочетеш контектса на цялото му исказване,,,,той вика че без обороти само с нютони нямаш мощност,,,,ти почна да скачаш колко не бил прав,,,че нютоните били важни,,и ако били нула,,как щяла да има мощност колата,,,и сега пускаш някви линкове ,как се измерва мощността в киловати,,при положение че алтеза точно това обяснява от 3 страници напред,,че киловатите са важни а не въртящия момент..и няма как да станат без обороти само с въртящ момент,,,

а аз от 2-ра страница поставям като условие да не се сравнява атмосвени коли с турбо коли,защото турбо надува определя еквивалента на атмосверна кубатура х хикс.,,,и или сравняваме турбо потенциал или атмосверен,,,,а някъде по преди бях споменал че принудителното пъленене при съвремените ежедневни коли се ползва по скоро като повишаване на КПД-то,,а не като спортен тунинг...
Последно промяна от rudolf на 03 Дек 2008 01:33, променено общо 1 път.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Не,никак не ми е наивно определението.-Повечето бегачки разчитат на обороти,не на голям въртящ момент,а на много коне.Казвал съм -всички Хонди,Селики,Поршета,Ламборджинита разчитат на много коне,а не на много въртящ момент за да са толкова бързи. Принудителното пълнене не го изключвам,разбира се,но и при принудително пълнене се правят високи обороти,като изключим дизелите с тяхните 4000об./мин.,но те пеят друга песен с въртящия момент. А мощността винаги може да бъде повече-затова има 6,8,10 цилиндрови двигатели,нищо лошо.Scott написа:Въртящия момент и мощността са взаимосвързани, не можеш да ги разглеждаш като различни величини. Определението ти за 'бегачки' е много наивно - ако ставаше само с обороти, никой нямаше да слага принудително пълнене, нямаше да прави 6, 8, 10 и повече цилиндрови двигатели и т.н.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS написа:Не,никак не ми е наивно определението.-Повечето бегачки разчитат на обороти,не на голям въртящ момент,а на много коне.Казвал съм -всички Хонди,Селики,Поршета,Ламборджинита разчитат на много коне,а не на много въртящ момент за да са толкова бързи. Принудителното пълнене не го изключвам,разбира се,но и при принудително пълнене се правят високи обороти,като изключим дизелите с тяхните 4000об./мин.,но те пеят друга песен с въртящия момент. А мощността винаги може да бъде повече-затова има 6,8,10 цилиндрови двигатели,нищо лошо.Scott написа:Въртящия момент и мощността са взаимосвързани, не можеш да ги разглеждаш като различни величини. Определението ти за 'бегачки' е много наивно - ако ставаше само с обороти, никой нямаше да слага принудително пълнене, нямаше да прави 6, 8, 10 и повече цилиндрови двигатели и т.н.
без принудително пълнене или по големи кубици,,,-за разлика от оборотите-въртящия момент е невъзможно да се увеличи (или е възможно,но за сметка на обороти-което ще дефорсира мотора и ще намали мощността му в кв)
затова автомобилните състезания се провеждат в класове,,,до 1300,,,до 1600,,,до 2000,,,и така,,,, та за да се увеличит киловатите,,,ако не може да се увеличи въртящия момент---какво увеличаваме,което за дизелите е невъзможно??--- оборотите,,,
митоко онзи ден много искаше да говори за кпд,,,ма не остана време,,
та значи борбата при тунинга е да изгориш максимално количество смес за единица време,за да получиш максимално количество топлинни разширения,,демек некой да ти бута буталата,,,докато намаляването на КПД-то,,компенсира увеличаването на мощността
значи 2000 кубикова помпа каквато е двигателя--ще засмука така или иначе приблизително еднакво количество смес,,,без много да я интересува дали в този момент засмуква бензин или нафта,,,а въртящия момент е свързан с количеството смес което топлино се разширява в момента на възпламеняването му,,,,но какво става когато един дизел се възпламени 4000 оборота,,,а бензиновия му събрат се е възпламенил 8000 оборота за същото време???
хипотетично, защото са 4 тактови и 2 литрови. дизела е изгорил 2литра на всеки 2 оборота=1 литър на оборот=4000 литра смес,,,(хипотетично,,ясно че не може да се напълни на 100%)
бензиновият заради повечето обороти,смесообразуване,и проектиране за повече обороти,,не се е донапълнил толко добре,с което му пада въртящия момент=възпламенена смес в цилиндъра-,и е горил по 1.6 литра на всеки 2 оборота..= 0.8 литра смес на оборота х8000 =6400 литра за същото време,,,,
начи дизела би трябвало да има повече въртящ момент-защото има повече топлинно разширение за повечето смес в цилиндъра,,,по 1 литър на оборота за разлика от 0.8 при бензина
дизела трябва да е по икономичен- защото е изгорил 4000 литра смес...за разлика от 6400 при бензина
бензиновия е отдал повече мощност в киловати защото е изгорил 6400 литра смес за същото време,,,
най общо,,,без разлики в калоричността,,степен на сгъстяване ,коман рейл,и турбо дизел по бърз ли е от атмосверка
casparcho написа:Като по поръчка за темата днес по България агресивено ме изпревари една лачена нова Алфа 159 2.4jtd 200hp и за мой късмет на следващия светофар се оказа първа кола а аз зад него с Корола 1.8vvtl-i 192hpЧовека си тръгна по същия агресивен начин и така както му огледах задницата така той прочете лепенката на форума на следващия светофар




maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
Аз така и не разбирам спора ви двата двигатела работят на различен принцип и двата си имат предимства и недостатъци.Обърнете се към автомобилните спортове-формула 1 дизел няма но има дизели в 24 часа на Льо Ман,в Париж Дакар преобладават дизеловите двигатели,както и във всички подобни офф-роуд състезания,в състезания на лед високооборотни бензинови двигатели,WTCC напоследък Сеат с TDI е непобедим от бензиновите си събратя.Конските сили и въртящия момент вървят ръка за ръка,в редки изключения.Когато е необходима по голяма теглителна сила се търси въртящ момент,съвременните дизели благодарение на помпа-дюза и комън-рейл могат да работят на по високи обороти и да се развъртат по бързо,но проблема е че нафтата не може да се възпламенява добре на високи обороти поради спецификата на горене.Факт е че при европейските двигатели все по често се наблюдава от една и съща кубатура бензин и дизел-дизеловите двигатели постигат по добри характеристики,благодарение и на принудителното пълнене разбира се.
Моето мнение е че за градски условия къси разстояния бензиновия двигател е по удачен благодарение на това че достига работната си температура по бързо,но ако се изисква от един автомобил пробег на големи разстояния ако се ползва за теглене на ремарке е по удачно да е дизелов.Не на последно място е факта че дизеловите двигатели са по издръжливи и изминават по голям пробег,без необходимост от ремонт.
Моето мнение е че за градски условия къси разстояния бензиновия двигател е по удачен благодарение на това че достига работната си температура по бързо,но ако се изисква от един автомобил пробег на големи разстояния ако се ползва за теглене на ремарке е по удачно да е дизелов.Не на последно място е факта че дизеловите двигатели са по издръжливи и изминават по голям пробег,без необходимост от ремонт.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Дал съм линка за да се видят връзките между мощност, въртящ момент и обороти. Все пак темата е 'мощност и въртящ момент', не коя кола е по-голяма бегачка.rudolf написа:...всичко е чудесно в тези статий,но само не разбрах коя част от твоята теза подкрепят ,че така свиркайки си ,ни ги предостави....
Та моята теза е, че мощността, тъй като е произведение на въртящия момент и оборотите, разделени на една константа, в голяма степен зависи от въртящия момент. Увеличаването на оборотите също увеличава мощността, но тъй като също увеличава и загубите от триене в двигателя е по-добре да не се ходи до безумно високи обороти, а да се използва принудително пълнене или увеличаване броя цилиндри, което вдига въртящия момент и оттам мощността. В посочения сайт има също огромен брой диаграми на мощността и въртящия момент на различни автомобили и лесно се вижда, че оборотите не са всичко - ако говорим за истински спортни автомобили, а не Сивик и Селика, въртящия момент е сериозен и оборотите не ходят повече от 6-7к об/мин.
да прав си --турбото и увеличението на кубатурата-водят до увеличаване на мощността,,,,това никой до сега не го е спорил,,, двигател с по голяма кубатура или принудително пълнене -има повече потенциал за равитие,,,Scott написа:Та моята теза е, че мощността, тъй като е произведение на въртящия момент и оборотите, разделени на една константа, в голяма степен зависи от въртящия момент. Увеличаването на оборотите също увеличава мощността, но тъй като също увеличава и загубите от триене в двигателя е по-добре да не се ходи до безумно високи обороти, а да се използва принудително пълнене или увеличаване броя цилиндри, което вдига въртящия момент и оттам мощността. .
само че темата не е да сравним 1.6 с 3.0 литрови двигатели,,,а с сходни,,,и понеже на сходния няма как да му вдигнеш чудовищно въртящия момент,,,този който подлежи на увеличение на оборотите- (другия множител в формулата) печели,,,,,демек бензиновия.
именно заради скростта на буталото при високооборотните мотори- двигателите конструйрани за високи обороти са с по широко бутало и малък ход на коляновия вал,,,което допълнително намалява кпд-то,,,
японските мотоциклети вече са с по 55мм ход, и вадят 180 коня от 1000 кубика,,,,,за разлика от автомобилите с по 77-90мм за разлика от дизелите с по над 90-100мм ход,,-което всъщност при някой случей прави триенето -еднакво,,,,
скот,,с тая тема ,тия дет разбират от коли ще ни се смеяят,да знаеш laugh.gif
саше ,не си прочел предишните теми за лио ман,,,и привилигирования регламен за дизела за да побеждава... та относно сеата дизела и регламентите...:sashoskiora написа:Аз така и не разбирам спора ви двата двигатела работят на различен принцип и двата си имат предимства и недостатъци.Обърнете се към автомобилните спортове-формула 1 дизел няма но има дизели в 24 часа на Льо Ман,в Париж Дакар преобладават дизеловите двигатели,както и във всички подобни офф-роуд състезания,в състезания на лед високооборотни бензинови двигатели,WTCC напоследък Сеат с TDI е непобедим от бензиновите си събратя..
интересен случей който споменах е в началото на 80-те години,,,когато освобождават от огранияение Б-серийте в ралитата--и виж какво се получава:
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4
http://www.stormloader.com/groupb/index.html
цитирам:he Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road.Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car.
съвременните врц-коли ускоряват за 3.0-3.2 секунди,,,
за сравняние това са неорязани коли на който двигатели от 1800+ кубика вадят по 450-500 коня,,,,-съвремения врц от 2000 кубика вядят 500-550,,,говорим за турбо бензини от преди 20-25 години,,,как ти звучи преди 25 години колите са били по пъргави от сегашния врц?? я дай на сеат тди от 0-100??
http://www.stormloader.com/groupb/comparison.html
тъй че в състезанията отдавна потенцяла е ограничен и регламенти с който да скопим бензина и да привилигироваме дизела- водят до такива евтини сензаций като лио ман,,,,
http://www.youtube.com/watch?v=XrJGPda5 ... re=related
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Не знам, може... Аз от коли 'не разбирам' по начина, по който се разбира в България. Аз съм инженер, разбирам от точни науки и доколкото двигателите с вътрешно горене и автомобилите се подчиняват на физичните закони. Темата почна добре, но както винаги се превърна в спор кой е по-бърз и кой кого рязнал на светофара...rudolf написа:... скот,,с тая тема ,тия дет разбират от коли ще ни се смеяят,да знаеш...

а пък мислях че си адвокат,,,доста езоитски се измъкваш всеки път laugh.gifScott написа:Не знам, може... Аз от коли 'не разбирам' по начина, по който се разбира в България. Аз съм инженер, разбирам от точни науки и доколкото двигателите с вътрешно горене и автомобилите се подчиняват на физичните закони. Темата почна добре, но както винаги се превърна в спор кой е по-бърз и кой кого рязнал на светофара...rudolf написа:... скот,,с тая тема ,тия дет разбират от коли ще ни се смеяят,да знаеш...
нещо абстрактно в моите думи или на алтеза откри ли, че така ми е леко обидно да ни слагаш в общ знаменател??
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: stoma333 и 4 госта